Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Radioprogrammer dere lytter til

NYTT TEMA
William_S3

William_S3
23.12.20 20:15

Selv er jeg ganske konservativ hva gjelder dette og hører sjeldent på noe annet enn P1 selv om P2 feks har politisk kvarter, nyhetsmorgen og lignende (og er faktisk relativt ung så tror jeg bare må ha arva denne vanen fra mine foreldre)

Synes p1 har bevega seg litt i feil retning. Altfor mye musikk og lite interessante reportasjer i en del av det. Selv Dagens som erstatta her og nå er det musikk i. Landsmøte som erstattet Norgesglasset  har jeg aldri skjønt konseptet til. Men må si jeg liker veldig godt Utakt på mandagskvelden. ganske lett fordøyelig radioprogram med godt humør som de selv sier. Tja da står vi vel igjen med Nitimen og distriktsprogrammet. NRK Østlandssendingen greit nok - og siden nettsidene nå dekker Oslo og Viken må man lytte til radio for å få de virkelig lokale nyhetene (de har ikke slått sammen radioprogrammene). Nitimen er bare kjendisvås. Da liker jeg bedre når Reiseradioen erstatter Nitimen om sommeren. 

Ellers ser det ut som NRK har kutta ut mye av den gode nyhetssatsingen på radio de hadde, det var vel noe som het Søndagsavisen på P2 som hadde reportasjer fra inn og utland (nå veier jo Søndagsrevyen opp for en del av dette - magasinet deres er bra). 

Nå i juletia har jeg vært innom NRK klassisk for rolig julemusikk. Elles P3, P4 og sånt lytter jeg ikke til. 

Esko_Tuisko

Esko_Tuisko
23.12.20 20:37

Nitimen er et koslig program dersom man hører hele sendingen. Knut Folkestad og Mari Garås Monsen er behaglig å høre på. Søndagens høydepunkt er norsken, svensken og dansken. 

På ettermiddagen hører jeg igjen på Studio2 før jeg slår på tv for å se DAX18. 

Syns forøvrig at P1 kun spilt mer variert musikk og ikke NRKs lista musikk. Den går på repeat.

(Innlegget ble redigert 23.12.20 20:40)

William_S3

William_S3
23.12.20 20:40
Esko_Tuisko: Nitimen er et koslig program dersom man hører hele sendingen. Knut Folkestad og Mari Garås Monsen er behaglig å høre på. Søndagens høydepunkt er norsken, svensken og dansken.

Må si jeg liker bedre helgeprogamlederene som feks Trond Viggo Torgersen. 

Nødutgang

Nødutgang
09.01.21 18:07

Tidligere var halve lørdagen min satt av til P2. Først "Verden på lørdag". Deretter mediemagasinet "Kurer", "Ukeslutt" og podcast fra morgenens utgave av "verdibørsen". Gode programmer alt sammen.

Så flyttet jeg til sentral-Europa på grunn av jobb men fortsatte radiolyttingen. "Verden på lørdag ble til "Urix på Lørdag". Men en ting begynte å irritere meg. Europakorrespondenten var litt lite etteretterlig, manglende dekning og oppfølgningsspørsmål. Og hva h*n rapportere stemte ikke alltid med hva jeg så rundt meg hver dag. Etterhvert ble jeg bare ristende på hodet over enkelte av påstandene der. Tilslutt ga jeg opp hele programmet.

Ukeslutt var fremdeles interressant da det oppsummerte uken greit. Men dette programmet forfalt forbløffende raskt. Fra å flere gode debatter handlet det mer og mer om uinteressanne tullesaker. Jeg ga opp det også etterhvert.

Men hva med Verdibørsen? Interessanne og ofte uredde debatter som ikke var preget av avbrytelser og personangrep? Vel, de utviklet seg til å bli et feel-good program. Fremdeles har de noen interessanne tema, men som oftest er programmet preget av fjas. At de har fem programmer i uken har heller ikke økt kvaliteten.

Kurer holdt alltid høy kvalitet men det ble nedlagt tidligere i år. Synd. Vi kunne trengt et slikt program.

Et program jeg alltid hørte på søndager var søndagsavisen som senere ble til Ytring. Gode dype debatter. Så ble de også lagt ned.

Jeg synes det er synd at NRK med alle sine radiokanaler ikke har noen som gamle P2. "Toje om Norge" er forresten et glimrende program. Og jeg hører ofte på radioteateret. Jeg synes faktisk det er artig.

aegi2

aegi2
10.01.21 18:14

VINYL , Scandinavia satelitt

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg