Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nrk må få en TV- kanal til

NYTT TEMA
EinarSalbu

EinarSalbu
09.01.21 13:30

I disse koronatider kan det fort bli mye tv-titting. Det sørgelige er atdet knapt finnes en tv-kanal som det for tiden er verdt å se på. For de som er sportsinteresserte er det sikkert greit med nrk 1 og 2, og tv2  men for oss som ikke har denne interessen er det nå skal tider. 

Akkurat nå sender nrk sport i både 1 og 2, barne-tv i 3. Tv2s nyhetskanal svirrer sine runder omatt og omatt. Alle de andre tb-kanslene er reklamefinansiert, men når jeg zapper mellom dem står det en (R) bak nesten alle programmer. Det står for reprise, nei man kunne tro det står for reklamefinasiert. Det er tydeligvis dårlige tider når de sender repriser på repriser dag inn og dag ut. Man kunne jo da håpe på at man kunne slippe reklamen også...men nei....den bryter like plagsomt inn hver gang.

Nrk må få en sportsfri og barnevern kanal med bare nyhetereller nye serier.

aegi2

aegi2
10.01.21 18:11
EinarSalbu: men når jeg zapper mellom dem står det en (R) bak nesten alle programmer. Det står for reprise, nei man kunne tro det står for reklamefinasiert

Jeg har så mange kanaler at jeg klarer meg men legger merke til at det er utrolig mye reprise på alle kanaler norske som utenlandske , føler jeg ser de samme

Og Nrk , Svt , og Dansk tv må ha felles innkjøp av serier for de sender jo stort sett det samme

Men heldigvis har f.eks nrk et sjukt bra arkiv og mange gode serier ligger der.

Men denne ( R ) du skriver ....  der skulle forbrukerombudet slått i bordet og krevd at tvstasjonene må f.eks skrive ( R-23 ) = Gått i reprise 23 ganger siste 5 år , Olsenbanden , Politiskolen trur virkelig ikke dem aner hvor mange ganger de har sendt disse de siste årene , det er 3/4 ganger hvert himla år

(Innlegget ble redigert 10.01.21 18:12)

Eivinder

Eivinder
12.01.21 09:02

Jeg syns NRK har et godt tilbud på nett med mange interessante dokumentarer og lettere vitenskapsprogram, men jeg skjønner hva du mener. Skal man sette seg ned og se lineær TV så er det stort sett sport man møter på ja.

xpoolman

xpoolman
13.01.21 16:10
Eivinder: Skal man sette seg ned og se lineær TV så er det stort sett sport man møter på ja.

Det er jo høysesong for vintersport så det er vel ikke så rart :-)

BlueRaptor

BlueRaptor
13.01.21 19:43

Er da ingen som har brydd seg om TV-kanaler siste 5 årene.

GiPazzini_85

GiPazzini_85
13.01.21 21:21

De må først og fremst ha noe å fylle kanalene sine med. Temmelig bedritne greier der om dagen, både på TV og radio.

GiPazzini_85

GiPazzini_85
13.01.21 21:23

Et godt eksempel på det som mangler i NRK, her med tanke på musikkprogrammer på radio: https://klassekampen.no/utgave/2021-01-11/a-laere-a-lytte?fbclid=IwAR3lIegE3QVYqLbsSdooweMzXdgk9wAKBKlql4eUjppSh8CSfQgMTpXf6mI

GiPazzini_85

GiPazzini_85
13.01.21 21:24
Eivinder: Jeg syns NRK har et godt tilbud på nett med mange interessante dokumentarer og lettere vitenskapsprogram, men jeg skjønner hva du mener. Skal man sette seg ned og se lineær TV så er det stort sett sport man møter på ja.

Nei, disse dokumentarene blir et bare færre av eller de er dårligere. Og hvorfor må alle disse vitenskapsprogrammene være så "lette"? Jeg er drita lei av forenklede Wahl-programmer hvor han leker "mythbuster" på enkelt grunnlag.

perchri

perchri
13.01.21 22:36
GiPazzini_85: Nei, disse dokumentarene blir et bare færre av eller de er dårligere. Og hvorfor må alle disse vitenskapsprogrammene være så "lette"? Jeg er drita lei av forenklede Wahl-programmer hvor han leker "mythbuster" på enkelt grunnlag.

Og vi blir dummere og dummere,ja. Ender vel med at jeg kutter allt av TV. Bare utgifter på de samme reprisene dag etter dag...fra den ene til den andre...var det noen som sang.

Det hele er blitt en commersiell katastrofe som vi seere ikke øyner enden på.

Gloriana

Gloriana
13.01.21 22:38
EinarSalbu: tv-kanal

...er ut, streaming har vært greia i noen år. 

gugler

gugler
18.01.21 08:53
Gloriana: .er ut, streaming har vært greia i noen år.

Er ikke mye å juble over på streaming heller.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg