Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Moderators sensur i kommentarfeltene

NYTT TEMA
Oslogg123

Oslogg123
19.01.21 13:07

Jeg trodde det var nettstedets debattregler som gjelder men ofte har jeg mistanke om at det er moderators egne meninger som er like viktige når "rødblyanten" tas fram. Jeg har mange ganger skrevet kommentarer som hverken er krenkende eller ille på andre måter men som allikevel blir sletet.

Et par eksempler:

I saken om Flyr sine fly på E24 svarte jeg en som skriver at Norwegian langt på vei er konk, at Erna tok opp støtte til Norwegian i sin redegjørelse til Stortinget i år og at dette kan tyde på at regjeringen er på glid. Denne har blitt slettet 2 ganger. Lagt den inn nå for tredje gang og ligger foreløpig inne

Eksempel 2.

Astrid Meland skrev i går en kommentar etter Ernas tale og pressekonferansen. Jeg skrev en kommentar om at Erna kommer til å time dette slik at vi blir kvitt alt sammen like før valget, alle er friske og tiltakene borte, og Erna får hyllesten. Denne har også blitt fjernet 2 ganger av moderator.

Er det jeg som er helt på jordet her eller har moderator vært litt for ivrig?

Dette er bare 2 av mange tilfeller.

(Innlegget ble redigert 19.01.21 13:09)

hillebillys

hillebillys
04.04.21 11:10

Vi har selvsagt ingen mulighet for å sjekke om de sletta innleggende var formulert eksakt slik du skriver her.

Tviler ikke på att du her gjengir riktig mening, men ofte så er det ikke meningen med innlegget som innlegg blir slettet for. Men formuleringer.

Din side av saken som er presentert her, er det umulig for oss å vite om du gjengir med eksakt riktig og samme formulering som de innleggene som er slettet.

Dermed er det helt umulig å diskutere emnet. Og derfor er dette første svar i tråden på snart 3 mnd.

Men generelt sett på en del andre forum, så er det slik att moderator må sende en forklaring til den som får ett innlegg slettet.

Men selvsagt er dette en mangel på fleste norske forum og steder med kommentarfelt. Og selvsagt gjelder det heller ikke f.eks FB.

Om dette er slik for å unngå "brukeres" mulighet for å ta opp enkelt moderering, eller for å senke arbeidsmengden for moderatorer kan en bare fundere på.

Men VGD er faktisk en av få forum som lar "klaging" på enkelt moderering stå slik att alle kan lese og diskutere det.

(Innlegget ble redigert 04.04.21 11:10)

Nødutgang

Nødutgang
05.04.21 23:06

Jeg vil tro det er på grunn av at du omtaler statsministeren som "Erna".

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg