Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dagens leder i VG!

NYTT TEMA
Skogkatt
SkogkattInnlegg: 5727
04.10.03 13:37
Jeg tillater meg å reagere på dagens leder i VG. Jeg mener leder redaktøren røper manglende kunnskaper og innsikt når det gjelder følgende områder innen industri og næringsliv og jobb nr 1. Ledigheten. Hvordan og hvorfor kommer jeg med en slik påstand? Fordi redaktøren sier innledningsvis at: ”Regjeringens jobb nummer 1 i tiden fremover blir uten tvil å få ned den store arbeidsledigheten?”
Det jeg ser som problem i denne lederen er , at den skyver ansvaret fra seg og over på regjeringen?

Imidlertid er det ikke så mye regjeringen kan gjøre annet enn å bruke mer penger på arbeidsmarkedstiltak og ”kunstige ” arbeidsplasser som gir lite realresultater tilbake til landet.

Å bekjempe arbeidsløsheten er en felles sak, det betyr ikke bare regjering og landets politikere men ikke minst pressen?

Redaktøren kan jo stille spørsmålet hva jeg mener med det? Etter min mening er det et faktum at VG og det meste av pressen for øvrig lar være å skrive om følgende tema:

Forsking og utvikling (FoU), produktutvikling og industridesign, industri og næringsliv, marked og eksport.

Jeg skjønner jo at redaktøren har innvendinger mot dette? Men VG er tross sitt tabloide design også en viktig informasjonskanal til mer en 1 millioner lesere. Derfor bør også VG bære et ansvar for at Norge lykkes med å skape omstilling, kanskje ny struktur og nyskaping innen de overfortnevnte områdene? Som i dag er sterkt nedprioritert i den norske presse.

Mediene bærer frem det daglige budskap redaktørene, journalistene, og redaksjonsrådene er opptatt av? Derfor vil jeg påstå at det Norge trenger mest av alt, er en presse som aktivt retter søkelyset mot: FoU, produktutvikling og industridesign, industri og næringsliv, marked og eksport og kanskje ikke minst det vi lever av i dag landets råvarer og viderefordeling av disse.

Det er altså behov for reportasjer fra bedrifter som går godt, dårlig, i startfasen, i utvikling?

Informasjon om nye produkter som trenger omtale og mediehjelp. Intervjuer med personer i det norske samfunnet som har solide kunnskaper om FoU etc.

Kort og godt presentere norsk næringslivet for avisens lesere og det norske samfunnet generelt.
Starter VG med dette vil den øvrige presse følge etter. Norsk presse totalt sett bærer et stort ansvar for at arbeidsledigheten skal bekjempes eter min mening!
Script
ScriptInnlegg: 3246
18.01.17 16:53

DN har de beste minilederne, den i dag om Brekke er kostelig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg