Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Robin Kumlokk sa

NYTT TEMA
joplina

joplina
18.09.20 10:03
Kippah: Man kan jo undres over magemålet til vedkommende som lette etter dritt under kumlokket og fant frem nazikilder.

Spar deg!

Jeg har sagt det til deg før og jeg gjør det gjerne igjen : At noen bevisst eller ubevisst bruker det du beskriver som "nazikilder"/propaganda uten selv å høre til en slik gruppe  er en bagatell i forhold til at det sitter å hekker en debattant som har menget seg med terrorister som utført massakre og aktivt kjempet "side om side" med dem - som ALLIKEVEL presterer å  utnevne seg selv til forumspoliti for å spamme i hjel forumet med andres grimme forbrytelser  - av typen "gjort seg skyldig i å bruke en nazikilde"

Ta deg sammen for guds skyld!

Keva

Keva
18.09.20 11:32
joplina: At noen bevisst eller ubevisst bruker det du beskriver som "nazikilder"/propaganda uten selv å høre til en slik gruppe  er en bagatell i forhold til at det sitter å hekker en debattant som har menget seg med terrorister som utført massakre og aktivt kjempet "side om side" med dem - som ALLIKEVEL presterer å  utnevne seg selv til forumspoliti for å spamme i hjel forumet med andres grimme forbrytelser  - av typen "gjort seg skyldig i å bruke en nazikilde"
Ta deg sammen for guds skyld!

Selvsagt. Men du er vel optimistisk, er jeg redd...
Regn med at våre kilder heretter kommer til å bli slått opp som nazipropaganda hver gang de selv ikke finner motargumenter, og dersom de finner en eller annen - om aldri så uvedkommende - som har fremmet en mistanke til kilden.

Jeg fikk nettopp akkurat et slikt bakvaskelsessvar på en annen tråd.

(Innlegget ble redigert 18.09.20 11:34)

staaalisen

staaalisen
18.09.20 12:14
joplina: guds

Jeg har svart deg om norskenes "innsats" i Libanon. Hvorfor klaget dere to svaret mitt inn til Mod? 

Kippah

Kippah
18.09.20 12:37
joplina: nazikilder"/propaganda

Joplina!

Nazikilder er vi ferdig med. Nå er det terrorkilder.

Føles det komfortabelt å bruke slike kilder?

Terrorkilder

joplina

joplina
18.09.20 12:53
Kippah: Nazikilder er vi ferdig med. Nå er det terrorkilder.

Så det var derfor jeg kunne sitere deg på "nazikilder"...??

joplina

joplina
18.09.20 12:55
Keva: Regn med at våre kilder heretter kommer til å bli slått opp som nazipropaganda hver gang de selv ikke finner motargumenter, og dersom de finner en eller annen - om aldri så uvedkommende - som har fremmet en mistanke til kilden.

Velbekomme til noksagtene sier jeg bare. Det er tilstrekkelig å svare med hva de selve utbasunerer her inne om både dobbeltnick og terrorist-tilhørighet.

Kippah

Kippah
18.09.20 13:28
joplina: Så det var derfor jeg kunne sitere deg på "nazikilder"...??

Hadde du sitert hele innlegget så hadde du sett at nå bruker vedkommende terrorkilder

Terrorkilder

Ka9nen

Ka9nen
18.09.20 13:47
staaalisen: Jeg har svart deg om norskenes "innsats" i Libanon. Hvorfor klaget dere to svaret mitt inn til Mod?

De tåler ingenting, ikke engang sannheten. Tar man livsløgnen fra et menneske... 

Ka9nen

Ka9nen
18.09.20 13:50
Kippah: Man kan jo undres over magemålet til vedkommende som lette etter dritt under kumlokket og fant frem nazikilder. Som nå bruker kilder assosiert med terror. Er det så lite å finne under kumlokket mon tro?
Terrorkilder

Jeg er overhodet ikke overrasket..

Keva

Keva
18.09.20 18:12
joplina: Velbekomme til noksagtene sier jeg bare. Det er tilstrekkelig å svare med hva de selve utbasunerer her inne om både dobbeltnick og terrorist-tilhørighet.

For ikke å snakke om den bisetningen de nå spammer inn om UAWK.

Her omtales de faktiske forhold:

"UAWC receives funding from numerous Western governments and aid organisations including the European Commission, World Vision Australia, AusAID, and FAO. UAWC is in partnership with many international and local organizations like Action Against Hunger, Oxfam, NARC and LRC.
In February 2012, Shurat HaDin, the Israel Law Center, alleged that World Vision Australia (WV) and AusAid were providing "financial aid to a Gaza-based terrorist group," the UAWC, which is a "front for terror group the Popular Front for the Liberation of Palestine." WV "suspended its dealings" with UAWC until the outcome of an investigation of the matter.[7][8]

WV resumed working with UAWC after AusAID and World Vision found the allegations were unfounded. According to The Australian newspaper, 'AusAID has written to Shurat HaDin to confirm that a detailed investigation has been conducted into the claims and no evidence has been found to substantiate them"

------------------------------------

Sånn går det når man ikke tror at noen gidder å slå opp ens kilder...

(Innlegget ble redigert 18.09.20 18:12)

joplina

joplina
19.09.20 10:13
Keva: WV resumed working with UAWC after AusAID and World Vision found the allegations were unfounded. According to The Australian newspaper, 'AusAID has written to Shurat HaDin to confirm that a detailed investigation has been conducted into the claims and no evidence has been found to substantiate them" ------------------------------------ Sånn går det når man ikke tror at noen gidder å slå opp ens kilder...

Hehe - ja akkurat sånn kan det gå :)

(Innlegget ble redigert 19.09.20 10:14)

Kippah

Kippah
21.09.20 08:07
Keva: For ikke å snakke om den bisetningen de nå spammer inn om UAWK. Her omtales de faktiske forhold: "UAWC receives funding from numerous Western governments and aid organisations including the European Commission, World Vision Australia, AusAID, and FAO. UAWC is in partnership with many international and local organizations like Action Against Hunger, Oxfam, NARC and LRC.
In February 2012, Shurat HaDin, the Israel Law Center, alleged that World Vision Australia (WV) and AusAid were providing "financial aid to a Gaza-based terrorist group," the UAWC, which is a "front for terror group the Popular Front for the Liberation of Palestine." WV "suspended its dealings" with UAWC until the outcome of an investigation of the matter.[7][8] WV resumed working with UAWC after AusAID and World Vision found the allegations were unfounded. According to The Australian newspaper, 'AusAID has written to Shurat HaDin to confirm that a detailed investigation has been conducted into the claims and no evidence has been found to substantiate them" ------------------------------------ Sånn går det når man ikke tror at noen gidder å slå opp ens kilder...

Tja, og sitatfusk er en del av metodikken. 

Du beskriver en etterforskning fra 2012 ingangsatt av World vision Australia, mens jeg viser til en beslutning fra Nederland i 2020. Hva er det du ikke forstår og har motbevist?

Kippah

Kippah
21.09.20 08:10
Ka9nen: Her må jeg få sitere Kippah: " Her brukes UAWC som kilde Her er hva UAWC står for: In July 2020, the Netherlands suspended funding to UAWC over its links to PFLP, after it was revealed UAWC used subsidies to pay the salaries of two PFLP members responsible for the murder of 17-year-old Rina Shnerb in August 2019.[16][17] According to NGO Monitor research, since 2013, the Netherlands has provided UAWC with approximately €20 million in grants.[18]"

Jeg snakker om en hendelse fra 2020 og Joplina/Keva tilbakeviser den hendelsen med det som skjedde i 2012. Godt gjort det.

Men hvor er nicket som brukte Nazikilder  og Terrorkilder?

Ka9nen

Ka9nen
21.09.20 15:45
Kippah: Du beskriver en etterforskning fra 2012 ingangsatt av World vision Australia, mens jeg viser til en beslutning fra Nederland i 2020.

haha! Beklager at jeg ler, men dette selvmålet fra deres side var jo ganske morsomt :)

Kippah

Kippah
22.09.20 12:35
Ka9nen: haha! Beklager at jeg ler, men dette selvmålet fra deres side var jo ganske morsomt :)

Ja det var komisk :-)

Men hvor er nicket som brukte Nazikilder  og Terrorkilder?

Kippah

Kippah
23.09.20 13:15
Ka9nen: haha! Beklager at jeg ler, men dette selvmålet fra deres side var jo ganske morsomt :)

Ja det er alltid morsomt når nick går i den fella, men når det er sagt, så tenker jeg fortsatt med undring på hvorfor noen må bruke Nazikilder  og Terrorkilder? Hva tenker du er grunnen til det Ka9nen? Vet man ikke hvilke lidelser nazismen påførte folk? Vet ikke vedkommende hvilke lidelser terror påfører folk idag. Jeg synes dette er bare tris jeg :-(

Ka9nen

Ka9nen
23.09.20 18:57
Kippah: Ja det er alltid morsomt når nick går i den fella, men når det er sagt, så tenker jeg fortsatt med undring på hvorfor noen må bruke Nazikilder  og Terrorkilder? Hva tenker du er grunnen til det Ka9nen? Vet man ikke hvilke lidelser nazismen påførte folk? Vet ikke vedkommende hvilke lidelser terror påfører folk idag. Jeg synes dette er bare tris jeg :-(

Hvis man vanker i anti-israel grupper og det som skrives der er "sannheten" så blir fort denne type kilder "objektive" til slutt. I deres øyne. Og derfor vi ser disse tvilsomme kildene samt også en del rare blogger som "zionistisrael.com" osv. 

(Innlegget ble redigert 23.09.20 18:57)

Kippah

Kippah
24.09.20 21:43

Mondoweiss med flere er hatnettsider og de ser det ikke i alle antimiffingen:-)

Kippah

Kippah
02.10.20 13:25
Ka9nen: Hvis man vanker i anti-israel grupper og det som skrives der er "sannheten" så blir fort denne type kilder "objektive" til slutt. I deres øyne. Og derfor vi ser disse tvilsomme kildene samt også en del rare blogger som "zionistisrael.com" osv.

Som jeg skrev i en annen tråd, så stiller jeg med forundring over hvorfor man velger i det hele tatt å gå inne på nazisider. Hvorfor??

Kippah

Kippah
19.10.20 08:31

Ka9nen

Se hva som dukket på midtøstenforumet og som man fant under kumlokket. 

Kumlokkpropaganda

Homo_Erectus

Homo_Erectus
19.10.20 08:45
Kippah: Ka9nen Se hva som dukket på midtøstenforumet og som man fant under kumlokket.  Kumlokkpropaganda

Hvis ikke synet og leseevnen svikter meg helt, erklærer den debattanten du nå svarer at h*n er helt enig i det innlegget du kaller kumlokkpropaganda. Vedkommende gir sin fulle tilslutning til denne kumlokkpropagandaen.

Keva

Keva
19.10.20 09:28
Homo_Erectus: Hvis ikke synet og leseevnen svikter meg helt, erklærer den debattanten du nå svarer at h*n er helt enig i det innlegget du kaller kumlokkpropaganda. Vedkommende gir sin fulle tilslutning til denne kumlokkpropagandaen.

Var det noen som sa "selvmål"...?

En kan ikke annet enn å le.

Homo_Erectus

Homo_Erectus
19.10.20 09:39
Keva: Var det noen som sa "selvmål"...? En kan ikke annet enn å le.

Svært uventet og overraskende å se at denne debattanten beskylder en av sine meningsfeller og støttespillere for å drive kumlokkspropaganda.

aicat

aicat
19.10.20 09:50
Homo_Erectus: Svært uventet og overraskende å se at denne debattanten beskylder en av sine meningsfeller og støttespillere for å drive kumlokkspropaganda.

At vedkommende propagandist som vi nå har fått bekreftet fra han selv at han arbeider for Parkveien 35? med å spre hasbara - er så manisk opptatt av å finne noe dritt han kan "ta meg på" - at han har totalt mistet evnen til å skille snørr og bart. Han greier jo ikke en gang å se seg selv i speilet - der han har flagget sin støtte til fascister som han har "kjempet side ved side" med.
Men jeg får vel ta det som et komplement at han er ekstremt opptatt av hva jeg måtte mene - at han skyter seg selv i foten! :-))

Kippah

Kippah
19.10.20 11:18
Homo_Erectus: Hvis ikke synet og leseevnen svikter meg helt, erklærer den debattanten du nå svarer at h*n er helt enig i det innlegget du kaller kumlokkpropaganda. Vedkommende gir sin fulle tilslutning til denne kumlokkpropagandaen

Blir jo ikke særlig overrasket om vedkommende gjør det. Vi er jo på et midtøstenforum og når vedkommende finner noe dritt å spre om jøder i New York er det verd å presisere at det ikke er kritikk av Israel lengre. 

Homo_Erectus

Homo_Erectus
19.10.20 11:25
Kippah: Blir jo ikke særlig overrasket om vedkommende gjør det. Vi er jo på et midtøstenforum og når vedkommende finner noe dritt å spre om jøder i New York er det verd å presisere at det ikke er kritikk av Israel lengre.

Du blir ikke særlig overrasket over at Ka9nen sprer dritt om jøder i New York?

Vel, deg om det.

Kippah

Kippah
19.10.20 11:33
Homo_Erectus: Du blir ikke særlig overrasket over at Ka9nen sprer dritt om jøder i New York? Vel, deg om det.

Nå var det ikke Ka9nen som gjorde det

Jøder i New York

Homo_Erectus

Homo_Erectus
19.10.20 11:43
Kippah: Nå var det ikke Ka9nen som gjorde det Jøder i New York

Jovisst gjorde Ka9nen det.

aicatIkke bare i Israel at de ultraortodokse jødene skaper problemer med å bryte smittevernreglene.

De øverste myndighetene i delstaten New York har gått til det uvanlige skrittet å avlyse et planlagt bryllup, som skulle ha funnet sted i Williamsburg i New York City mandag.

Ka9nen: Selvsagt. Religiøs galskap er ille uansett om det er i Israel eller i New York. Ultraortodokse er på mange måter ikke noe bedre enn bokstavtro muslimer.

Når begge er helt enige og mener det samme, må jo begge spre dritt om jøder i New York.

(Innlegget ble redigert 19.10.20 11:46)

Kippah

Kippah
19.10.20 11:48
Homo_Erectus: Jovisst gjorde Ka9nen det. aicat: Ikke bare i Israel at de ultraortodokse jødene skaper problemer med å bryte smittevernreglene. De øverste myndighetene i delstaten New York har gått til det uvanlige skrittet å avlyse et planlagt bryllup, som skulle ha funnet sted i Williamsburg i New York City mandag.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg