Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

42 knees in one day

NYTT TEMA
mo6

mo6
06.03.20 12:39

Israelske terrorister viser stolthet over å ha invalidisert tusener sivile. Disse sivile har aldri vært i Israel, de ble skutt i Gaza av terrorister som befant seg over grensen, i Israel.

I tillegg vet vi jo at IOF driver blinkskyting på barn.

Her skyter altså israelske militære på ubevæpnede sivile.

Hva bør palestinerne gjøre, for å få stanset denne terroren?

(Innlegget ble redigert 06.03.20 12:39)

aicat

aicat
06.03.20 12:50
mo6: sraelske terrorister viser stolthet over å ha invalidisert tusener sivile. Disse sivile har aldri vært i Israel, de ble skutt i Gaza av terrorister som befant seg over grensen, i Israel. I tillegg vet vi jo at IOF driver blinkskyting på barn. Her skyter altså israelske militære på ubevæpnede sivile. Hva bør palestinerne gjøre, for å få stanset denne terroren?

Har akkurat lest gjenneom denne 11 sider lange artikkelen. Om det nå skulle være noen som fortsatt er i tvil om at IOFs soldater på grensen til Gaza bedriver presisjonsskyting mot bl.a. barn – ja, så får de lese hva soldatene selv forteller – om hvordan de nøyaktig holder oversiktene over hvor mange knær de har truffet!

Dette er skremmende lesing og beviser hva jeg hele tiden har sagt og skrevet:

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.MAGAZINE-42-knees-in-one-day-israeli-snipers-open-up-about-shooting-gaza-protesters-1.8632555

The mass demonstrations on Israel’s border with the Strip border began on Land Day, in March 2018, and continued on a weekly basis until this past January. These ongoing confrontations, in protest of Israel’s siege of Gaza, exacted the lives of 215 demonstrators, while 7,996 were wounded by live ammunition, according to the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs.

«42 Knees in One Day': Israeli Snipers Open Up About Shooting Gaza Protesters

Over 200 Palestinians were killed and nearly 8,000 were injured during almost two years of weekly protests at the Israel-Gaza border. Israeli army snipers tell their stories

“I kept the casing of every round I fired,” he says. “I have them in my room. So I don’t have to make an estimate – I know: 52 definite hits.” …

It seems that the presence of children at demonstrations stirs the most powerful emotional response among the snipers.

(Innlegget ble redigert 06.03.20 12:56)

aicat

aicat
06.03.20 12:52

Her er forresten data over den sniper-riflen som er i bruk;

M24 and Barak (HTR-2000) rifles

(Innlegget ble redigert 06.03.20 12:55)

aicat

aicat
06.03.20 13:11

https://sites.google.com/site/mathknightisrael/home/sniperrifles

(Innlegget ble redigert 06.03.20 13:15)

mo6

mo6
06.03.20 14:05
aicat: https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.MAGAZINE-42-knees-in-one-day-israeli-snipers-open-up-about-shooting-gaza-protesters-1.8632555

Kippah? Hvordan kan dette stanses?

aicat

aicat
06.03.20 14:08
mo6: Kippah? Hvordan kan dette stanses?

DETTE er det vi som vet hva blinkskyting ER - vil kalle "blinkskyting mot barn" - ikke de fantasifulle løgnene kippah serverer om at man kan bedrive blinkskyting med veibomber, kniver, solbriller og raketter.

(Innlegget ble redigert 06.03.20 14:17)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
06.03.20 14:12
aicat: bedrive blinkskyting med veibomber og raketter.

Nå glemte du helt blinkskyting med kniv.

Keva

Keva
06.03.20 14:18
mo6: Disse sivile har aldri vært i Israel, de ble skutt i Gaza av terrorister som befant seg over grensen, i Israel.

Grotesk. Og da er det vel snart tid for skikkelig feiring i visse kretser igjen... i samme groteske stil.

(Innlegget ble redigert 06.03.20 14:19)

aicat

aicat
06.03.20 14:19
Homo_Erectus: Nå glemte du helt blinkskyting med kniv.

Ja, men jeg fikk tid til å redigere det inn - før kontoen stengte - og så glemte jeg jenta som ble drept med et par solbriller i hånda - som soldatene "trodde" var en kniv. :-))

(Innlegget ble redigert 06.03.20 14:20)

aicat

aicat
06.03.20 16:22

Noen av de barna som er drept er skutt på avstander mellom 200 og 300 m. Om noen tror at det er vanskelig å treffe et så lite mål som et barnhode på denne avstanden - så har soldater i IOF bekreftet dødelig treff på over 2000 meter med sniperrifle og ammo M82A1.
(IDF snipers recorded several 2,000+ meters long-range kills with the M82A1)

mo6

mo6
06.03.20 20:29
Keva: Grotesk. Og da er det vel snart tid for skikkelig feiring i visse kretser igjen... i samme groteske stil.

Ja, noen israelvenner feirer når slike ting skjer, det har vi fått bekreftet.

joplina

joplina
06.03.20 23:15

Ytringsfrihet er som kjent en demokratisk rettighet , og at demonstrere for et syn går rett inn i kjernen av ytringsfrihet.

- Når mennesker velger å demonstrere fremfor å skyte raketter, så burde vel alle være fornøyde. Men neiiidaa. Palestinere skal ikke engang få demonstrere mot okkupasjon/blokade...og er de så frekke at de gjør det så kan man skyte på dem med skarpt. Dør de ikke så blir det jo i det minste lemlestet for livet.

Ja, for noen helter det er i Israels Draps Fellesskap

atle

atle
06.03.20 23:36

Hvis det i det hele tatt kommer noen svar på denne tråden her, tror jeg det blir noe slikt som at, "demonstrasjoner pleier å eskalere til vold" og dette derfor var forebyggende handlinger,  eventuelt trekker man frem noe annet som  man heller vil diskutere..., men mest sannsynlig kommer det ikke noe svar fra de som kaller seg israelvenner her i det hele tatt....,  tror nå JEG da....

joplina

joplina
07.03.20 08:56
atle: tror nå JEG da

Jeg tror at du tror på en veldig realistisk måte.

- Forsåvidt like greit at trioen er fraværende og ikke forkludrer fakta med våset sitt

mo6

mo6
07.03.20 18:35

Kippah, Fico, Ka9nen og Fremtidshåp: Palestinerne blir skutt dersom de benytter sin ytringsfrihet. Spørsmål til dere:

Kva bør palestinerne gjøre for å bekjempe okkupasjon uten å risikere massedrap og lemlestelse?

Foresår at vi ignorerer kumlokktrådene til det vises en bedre debattskikk.

(Innlegget ble redigert 07.03.20 18:37)

aicat

aicat
07.03.20 18:39
mo6: Foresår at vi ignorerer kumlokktrådene til det vises en bedre debattskikk.

Helt ENIG! Ikke mat trollene og kloakkgraverene!

mo6

mo6
07.03.20 18:43
joplina: Forsåvidt like greit at trioen er fraværende og ikke forkludrer fakta med våset sitt

Ja, og nei. Det er feighet som gjør at de ikke stiller opp i andre tråder enn de de starter selv. 4 av 5 tråder her blir startet av én debattant, ofte som resultat av en annen tråd med lignende tema. En bør vurdere å unngå disse spamtrådene. Løft de gode trådene, og la propagandatrådene synke.

aicat

aicat
08.03.20 13:02

"In the Gaza Strip there are 8,000 permanently disabled young men as a result of the snipers’ actions. Some are leg amputees, and the shooters are very proud of that. None of the snipers interviewed for Hilo Glazer’s frightening story in Haaretz (March 6) has any regrets. If they are feeling at all apologetic it’s because they didn’t spill more blood. One was mocked in his battalion with “here comes the killer.” They all act like murderers. If their actions don’t show it – more than 200 dead as a result of them – then their statements prove that these young men have lost their moral compass. They are lost. They will go on to study, to have careers and to raise families – and will never recover from their blindness. They disabled their victims physically, but their own disabilities are more severe. Their souls were completely twisted. They will never again be moral individuals. They are a danger to society. They lost their humanity, if they ever had it, on the shooting berms facing the Gaza Strip..."

Mange av disse drapsmennene vil slite med PTSD i mange år de har fremfor seg.

https://www.haaretz.com/opinion/.premium-the-israeli-army-doesn-t-have-snipers-on-the-gaza-border-it-has-hunters-1.8637587?fbclid=IwAR28Ke7bd6TGEd51hzR73LSTaUzZD0sEmTz-AlA53NAcJX_RHBbN9u8tLZw

atle

atle
09.03.20 23:42

Jeg tenker at denne tråden ikke skal få lov til å synke ned i myren før den er blitt besvart av  endel av mine meningsmotstandere her inne, som jeg ser har fått direkte spørsmål her som de velger å ignorere..., så jeg tar det opp igjen jeg..., hva synes kippah og kaninen og fico om denne praksisen til sniperene fra IDF?  Er det greit å liksom ha konkurranser om hvor mange de klarer å lemleste på en dag? 

aicat

aicat
11.03.20 10:33
atle: Jeg tenker at denne tråden ikke skal få lov til å synke ned i myren før den er blitt besvart av endel av mine meningsmotstandere her inne, som jeg ser har fått direkte spørsmål her som de velger å ignorere..., så jeg tar det opp igjen jeg..., hva synes kippah og kaninen og fico om denne praksisen til sniperene fra IDF? Er det greit å liksom ha konkurranser om hvor mange de klarer å lemleste på en dag?

Her vil du neppe få svar fra sionistenes støttespillere. Her skygger de unna - slik hasbaraboken anbefaler når det gjelder et annet problem de ikke tør ta tak i - nemlig bosetningene.
For i stedet å prøve å forssvare de israelske soldatene som bedriver blinkskyting på barn - enten for å drepe eller invalidisere (noe mennesker med sin moralske ryggrad i behold selvsagt fordømmer) - ser du at de verste propagandistene i stedet velger å lage kopitråder hvor de prøver å finne noe tilsvarende dritt de kan kritisere palestinerne for - feige som de er.

mo6

mo6
11.03.20 12:08
mo6: Israelske terrorister viser stolthet over å ha invalidisert tusener sivile. Disse sivile har aldri vært i Israel, de ble skutt i Gaza av terrorister som befant seg over grensen, i Israel. I tillegg vet vi jo at IOF driver blinkskyting på barn. Her skyter altså israelske militære på ubevæpnede sivile. Hva bør palestinerne gjøre, for å få stanset denne terroren?

Jeg hadde håpet på et svar fra noen som støtter det som IOF gjør. Noen som kan foreslå hva palestinerne skal gjøre for å unngå å bli skutt og lemlestet? La seg kneble, slutte å ytre seg?

Mine påstander i åpningsinnlegget står uimotsagt.

atle

atle
11.03.20 16:45
mo6: Mine påstander i åpningsinnlegget står uimotsagt

Selvsagt gjør de det, dette har jeg sett her inne før, i håp om at tråden skal synke,  den er nok LEST ser du, men blir bevisst ignorert!

mo6

mo6
11.03.20 18:11
atle: den er nok LEST ser du, men blir bevisst ignorert!

Det har du nok rett i. Apartheidstaten Israel er det eneste landet der soldater og politi målrettet dreper barn.

mo6

mo6
13.03.20 15:49
mo6: Israelske terrorister viser stolthet over å ha invalidisert tusener sivile. Disse sivile har aldri vært i Israel, de ble skutt i Gaza av terrorister som befant seg over grensen, i Israel. I tillegg vet vi jo at IOF driver blinkskyting på barn. Her skyter altså israelske militære på ubevæpnede sivile. Hva bør palestinerne gjøre, for å få stanset denne terroren?

Så, hva bør palestinerne gjøre, for å stanse den terroren som beskrevet i åpningsinnlegget?

mo6

mo6
20.03.20 18:21

Fremdeles ingen "israelvenner" som tør å svare meg i denne tråden? Hva bør palestinerne gjøre, for å unngå å bli drept og lemlestet?

atle

atle
22.03.20 13:42

Israel har i følge endel av dem som frekventerer forumet her inne "verdens mest moralske hær"  

Er det noen som vet om soldater får straff for å ha skutt og myrdet ubevæpnede? Jeg fant denne her, der en soldat fikk en måneds straff for denne hendelsen https://www.nytimes.com/2019/10/30/world/middleeast/othman-helles-killing-israel-soldier.html

Etter det jeg kan se, er det KUN hvis drap blir filmet,  at det blir reagert mot soldater som myrder unger.., ikke spesielt moralsk spør dere meg

aicat

aicat
22.03.20 14:26
atle: Etter det jeg kan se, er det KUN hvis drap blir filmet, at det blir reagert mot soldater som myrder unger.., ikke spesielt moralsk spør dere meg

Nei, det er vel når de blir filmet og bevisene er umulig å bortforklare - at de får en slags symbolsk straff. For ved alle slike drap vil det i ettertid alltid foregå en debrief - for å klarlegge hva som skjedde. Men Generaladvokaten kan ikke bruke noe som er fremkommet i en slik debrief som bevis - da må det foreligge nye bevis - som f.eks. videopptak som kan føre til dom - slik som f.eks. da sanitetssoldaten Elor Azaria skjøt og drepte en såret palestiner i Hebron – som var å regne som en dobbel krigsforbrytelse – fordi sanitetspersonell har kun lov å forsvare seg selv – ikke opptre som drapsmenn – og spesielt ikke mot en som er såret (hors de combat) som er klare brudd på GK. Han fikk vel noen dager i kakebu kan jeg tenke meg – slik som vognkommandøren på stridsvognen som drepte den norske FN-soldaten Gorm Bjørnar Hagen i 1993 i Blat i Sør-Libanon.  

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-soldier-sentence-latest-elor-azaria-manslaughter-hebron-palestinian-shooting-wounded-attacker-a7593126.html?fbclid=IwAR1OSJA0pqj0rpmnEEUif4N-eX67DKfH9rhUGvtTvBzQwApRyUzlM_tc9-8

Er det merkelig at Israel med slike straffer for forbrytelser utmålt etter hvilke gud du tror på - havner i bunnsjiktet blant land hvor respekten for menneskerettighetene er på et lavmål?

(Innlegget ble redigert 22.03.20 14:28)

atle

atle
22.03.20 14:34
aicat: sanitetssoldaten Elor Azaria skjøt og drepte en såret palestiner i Hebron – som var å regne som en dobbel krigsforbrytelse – fordi sanitetspersonell har kun lov å forsvare seg selv

Han fikk vel 18 måneder tror jeg, for noe som i realiteten var en regulær henrettelse, og sannsynligvis mindre straff enn palestinske ungdommer får for å kaste stein... 

aicat

aicat
22.03.20 14:48
atle: Han fikk vel 18 måneder tror jeg, for noe som i realiteten var en regulær henrettelse, og sannsynligvis mindre straff enn palestinske ungdommer får for å kaste stein...

Hadde det vært en palestiner som hadde gjort dette - hadde han blitt henrettet på stedet.
For nå ser vi at partiet Likud ønsker å få innført dødsstraff i Israel;

https://vgd.no/samfunn/midtoesten/tema/1861478/tittel/doedsstraff-i-israel

(Innlegget ble redigert 22.03.20 14:49)

atle

atle
22.03.20 21:44

Er det ikke påfallende at ingen av de som støtter israel i ett og alt har kommentert denne tråden? Jeg ville trodd at Fico, Kippah, kaninen eller fremskrittshåp eller andre, ville hatt noen tanker om dette, men det ser ut til at de ikke har det? Eller har de det? For min egen del, har jeg IKKE noe problem med å ta klart avstand fra terrorisme, enten den nå begås av Hamastilhengere eller IDFsoldater...,  jeg er bare litt forundret over at ikke de som støtter israelsk side (og det er helt greit at de gjør) ser at dette er en kultur, og en villet politikk fra israels side, altså det å nærmest gi straffefritak for henrettelser av ubevepnede palestinere og at de ikke ser at det er et problem?  så kan man snakke så mye man vil om moralsk hær og alt..., men  fakta er fakta...

Klikk for å gå tilbake til toppen