Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Målrettet drap på journalister?

NYTT TEMA
Kippah
KippahInnlegg: 16297
18.05.20 10:30
IndocteCollectio: Er du blind eller korka? Jeg har svart helt klart og tydelig på dette.

Jeg er hverken blind eller korka, men kan det tenkes at dette hverken er klart eller tydelig når det er flere som lurer. Og i og med at dette var et ja eller nei spørsmål, så kan det ikke være store anstrengelsen og redegjøre for oss hva din mening er?

Synes du det er riktig å belønne terror og drap med 4-5 palestinske gjennomsnittslønninger istedet for å gi sine egne ærlige, hardtarbeidende palestinske borgere en skikkelig lønn ? Ja eller nei.

IndocteCollectio
IndocteCollectioInnlegg: 16108
18.05.20 10:46
Kippah: Jeg er hverken blind eller korka, men kan det tenkes at dette hverken er klart eller tydelig når det er flere som lurer. Og i og med at dette var et ja eller nei spørsmål, så kan det ikke være store anstrengelsen og redegjøre for oss hva din mening er?

Du er tydeligvis blind eller korka, kanin har for lengst sett og svart på mitt klare svar. Men du holder på og maser ennå. Men å svare på svært enkle spørsmål selv, se nei, det er tydeligvis rimelig vanskelig for deg. Her er svaret mitt til kanin: "Kanin: svaret er nei." Er det ordet nei du ikke skjønner?

Jeg spurte om kanin er uenig i at DE som får revet hjemmet sitt mottar kompensasjon fra staten.

Så du tror fortsatt at en dømt terrorist har tilgang på nett, datamaskiner etc i Israelske fengsler? Og det selv etter at du har blitt opplyst om seg selv advokatene deres sliter med å få kontakt med de, selv telefonisk. Hvorfor i all verden innbiller du deg noe slikt?

(Innlegget ble redigert 18.05.20 10:50)

Torotto
TorottoInnlegg: 19370
Homo_Erectus
Homo_ErectusInnlegg: 24179
19.05.20 21:06
Keva: Ja, er det ikke pussig hvordan det kalles "frihetskamp" når det kommer fra den ene siden, men "terror" når det kommer fra dem man undertrykker...?

Det er som kjent de som følger det prinsipp at dobbeltmoral er dobbelt så godt som moral.

Kippah
20.05.20 07:52
IndocteCollectio: Du er tydeligvis blind eller korka, kanin har for lengst sett og svart på mitt klare svar. Men du holder på og maser ennå.

Jeg er hverken blind eller korka, men kan det tenkes at dette hverken er klart eller tydelig ?  Og i og med at dette var et ja eller nei spørsmål, så kan det ikke være store anstrengelsen og redegjøre for oss hva din mening er?

Så hvorfor ikke svare ja eller nei da istedet for å harselere hvor dum jeg er. La meg være dum da som ikke har sett at jeg ikke har sett svaret ditt

Synes du det er riktig å belønne terror og drap med 4-5 palestinske gjennomsnittslønninger istedet for å gi sine egne ærlige, hardtarbeidende palestinske borgere en skikkelig lønn ? Ja eller nei.

IndocteCollectio
IndocteCollectioInnlegg: 16108
20.05.20 10:43
Kippah: Jeg er hverken blind eller korka, men kan det tenkes at dette hverken er klart eller tydelig ?  Og i og med at dette var et ja eller nei spørsmål, så kan det ikke være store anstrengelsen og redegjøre for oss hva din mening er?

Kanin stilte et helt tydelig ja eller nei-spørsmål ja. Jeg svarte med et ord , NEI. Hvordan kan dette kan dette ikke være klart eller trydelig?

SÅ det her er enten en av to ting. Enten er du helt stokk dum i hue og ikke skjønner hva nei betyr. Eller så bedriver du spam og debattsabotering. Så kan du jo svare på hva du bedriver. I samme slengen er det vel på tide å svare på dette også.

Så du tror fortsatt at en dømt terrorist har tilgang på nett, datamaskiner etc i Israelske fengsler? Og det selv etter at du har blitt opplyst om seg selv advokatene deres sliter med å få kontakt med de, selv telefonisk. Hvorfor i all verden innbiller du deg noe slikt?

mo6
mo6Innlegg: 8974
20.05.20 14:48
Kippah: Synes du det er riktig å belønne terror og drap med 4-5 palestinske gjennomsnittslønninger istedet for å gi sine egne ærlige, hardtarbeidende palestinske borgere en skikkelig lønn ?

Spørsmålet dit er ikke relevant, ettersom ingen eksplisitt har uttrykt vilje eller ønske om å belønne drap og terror istedet for å gi til andre. Det du hevder er diktet opp av deg selv, du har konstruert et dilemma som ikke eksisterer.

Gjør du dette for å svartmale det palestinske sosial- og velferdssystemet? Gjør ikke Israel det samme som du beskylder Palestina for? Er det i så fall galt av Israel å belønne terrorister med æresbevisninger?

helge_
helge_Innlegg: 81
25.05.20 20:40
mo6: Du tar feil Kippah. Fondet skal hjelpe familier til dømte forbrytere, vi har samme system i Norge. Det finnes ikke dokumentasjon for at dette er belønning for kriminelle handlinger, du dikter opp ting.
Kippah
29.05.20 13:39
mo6: Spørsmålet dit er ikke relevant, ettersom ingen eksplisitt har uttrykt vilje eller ønske om å belønne drap og terror istedet for å gi til andre

Og likevel er dette antatt som krigsforbrytelser. Blir litt komiske Ali dette.... Ingenting å se på her...Bare gå videre etc :-)

Kippah
02.06.20 07:49
helge_: Du fikk jo dokumentasjon på dette
http://vgd.no/samfunn/midtoesten/tema/1862036/tittel/maalrettet-drap-paa-journalister/innlegg/49356321/#49356321
Ble du avkledd?

Avkledd er nok ikke et ord jeg vill brukt i debatten, men manglende svar er jo et tegn på at argumentene ble borte

mo6
02.06.20 18:52
Kippah: Og likevel er dette antatt som krigsforbrytelser. Blir litt komiske Ali dette.... Ingenting å se på her...Bare gå videre etc :-)

Man kan anta mye, slik du gjør, men det blir aldri fakta.

Fakta er at Israel begår ulovlig kolonisering av Palestina. Fakta er også at Israel begår målrettede drap på barn, journalister og andre sivile.

Kippah
06.07.20 12:52
mo6: Spørsmålet dit er ikke relevant, ettersom ingen eksplisitt har uttrykt vilje eller ønske om å belønne drap og terror istedet for å gi til andre. Det du hevder er diktet opp av deg selv, du har konstruert et dilemma som ikke eksisterer.

Kan godt gi deg dokumentasjon atter engang på at dette ikke er dikting:

The Washington Post's analysis showed that in 2017, $160 million was paid to 13,000 beneficiaries of “prisoner payments” ($12,307 per person) and $183 million was paid to 33,700 families in about in “martyr payments” ($5,430 per family), of which:[19]

$36 million is estimated to be paid to prisoners serving sentences of >20 years
$10 million is paid to former members of the security forces
$1 million is estimated to be paid to families of the 200 suicide bombers
$10 million is paid to the families of the Palestinians with life terms, lengthy sentences and in the security forces

Kilde Wikipedia

Kippah
09.07.20 14:00
mo6: Fakta er også at Israel begår målrettede drap på barn, journalister og andre sivile

Din utfordring er at faktabaserte organisasjoner som jobber for å fremme journalisters sikkerhet og frihet ikke er enig med deg.

Ingen dødsfall av jounalister er kategorisert som drap av Israel. Det er faktisk kun et drap på en journalist som betegnes som det og det ble utført av Palestinere

Drap på journalister

mo6
09.07.20 14:20
Kippah: Kan godt gi deg dokumentasjon atter engang på at dette ikke er dikting: The Washington Post's analysis showed that in 2017, $160 million was paid to 13,000 beneficiaries of “prisoner payments” ($12,307 per person) and $183 million was paid to 33,700 families in about in “martyr payments” ($5,430 per family), of which:[19] $36 million is estimated to be paid to prisoners serving sentences of >20 years
$10 million is paid to former members of the security forces
$1 million is estimated to be paid to families of the 200 suicide bombers
$10 million is paid to the families of the Palestinians with life terms, lengthy sentences and in the security forces Kilde Wikipedia

Kilden din kan være skrevet av deg selv. Ikke til å stole på.

Det er fortsatt slik, at ingen har eksplisitt uttykt ønske eller vilje til å belønne drap og terror.

mo6
09.07.20 14:23
Kippah: Drap på journalister

Hvor mange journalister er drept av IOF? Hvor mange journalister er drept av Hamas?

Det er et faktum at journalister som er tydelig merket er likvidert av IOF.

Kippah
09.07.20 14:39
mo6: Kilden din kan være skrevet av deg selv. Ikke til å stole på.

Jeg jobber ikke for Washington Post 

Kippah
09.07.20 14:40
mo6: Det er et faktum at journalister som er tydelig merket er likvidert av IOF.

Igjen problemet er at faktabaserte organisasjoner som jobber for å fremme journalisters sikkerhet og frihet ikke er enig med deg.

Ingen dødsfall av jounalister er kategorisert som drap av Israel. Det er faktisk kun et drap på en journalist som betegnes som det og det ble utført av Palestinere

Drap på journalister

Om du leser linken så ser du dette selv. 

mo6
09.07.20 14:47
Kippah: Jeg jobber ikke for Washington Post

Artikkelen i WP som du linker denne gangen (først viste du til Wiki) er jo også tendensiøs. Det er ikke dokumentert at det blir utbetalt penger til dømte terrorister.

Familer som er uten skyld skal selvfølgelig ikke lide for det én har gjort.

(Innlegget ble redigert 09.07.20 14:55)

mo6
09.07.20 14:50
Kippah: Igjen problemet er at faktabaserte organisasjoner som jobber for å fremme journalisters sikkerhet og frihet ikke er enig med deg.

Journalister som er tydelig merket er likvidert av IOF. Det er dokumentert.

mo6
09.07.20 14:53
Kippah: Jeg jobber ikke for Washington Post

Du brukte Wikipedia som kilde, i følge deg selv.

Kippah
21.07.20 09:54
mo6: Du brukte Wikipedia som kilde, i følge deg selv

Helt riktig og de baserer seg på Washington Post, noe det kommer klart frem i artikkelen. Om du tror jeg har skrevet Wikipediaartikkelen, kan du jo sjekke Wahington Post istedet...

Kippah
21.07.20 09:56
Ka9nen: Er det det ? Så alle som mottar penger fra dette martyrfondet har mistet sine hjem ?

Jeg ser at Keva ikke svarte på dette, men jeg tenker at hvilket som helst pålogget nick som er palestinasupporter kan svare på dette...

Keva
KevaInnlegg: 24410
21.07.20 11:04

Nickspekuleringen fornekter seg ikke, ser man - til tross for Mods advarsel.

Og dette svarer jeg ("et av nickene"!!!) på tøv med subjektivt synsende kilder som "dokumentasjon":
----------------------------------
"Og kristensionisme, miffing og palwatching skal liksom forestille dokumentasjon.
Hva ville hasbaraklakørene sagt om man begynte å linke til Palestinakomiteen o.l., tro...?
Er det helt greit å bruke subjektive kilder -  men kun fra den ene siden?"

Kippah
05.08.20 07:45
Keva: Nickspekuleringen fornekter seg ikke, ser man - til tross for Mods advarsel. Og dette svarer jeg ("et av nickene"!!!) på tøv med subjektivt synsende kilder som "dokumentasjon":
"Og kristensionisme, miffing og palwatching skal liksom forestille dokumentasjon.
Hva ville hasbaraklakørene sagt om man begynte å linke til Palestinakomiteen o.l., tro...?
Er det helt greit å bruke subjektive kilder -  men kun fra den ene siden?"

Keva!

Nå må det være lov å stille spørsmål uten at dette må kildefastsettes. Følgende spørsmål ble stilt og jeg kan fortsatt ikke se at du har svart:

Så alle som mottar penger fra dette martyrfondet har mistet sine hjem ?

(Innlegget ble redigert 05.08.20 07:45)

joplina
joplinaInnlegg: 65840
05.08.20 08:34
Kippah: Ingen dødsfall av jounalister er kategorisert som drap av Israel. Det er faktisk kun et drap på en journalist som betegnes som det og det ble utført av Palestinere

UN commission: Israeli snipers ‘intentionally shot’ Palestinian journalists in 2018, killing 2

17 Journalists Killed in Israel and the Occupied Palestinian Territory

between 1992 and 2020 / Motive Confirmed / Suspected source of fire includes Military officials

- Finnes ingen hær eller militære enheter på VB eller Gaza, så meget enkelt å vite hvem som løsnet drepende skudd mot de 17 journalistene

"James Henry Dominic Miller (18 December 1968 – 2 May 2003) was a Welsh cameraman, producer, and director, and recipient of numerous awards, including five Emmy Awards.

He was killed by Israel Defense Forces (IDF) gunfire while filming a documentary in the Gaza Strip.

The Israeli Military Police investigation into Miller's death closed on 9 March 2005 with an announcement that the soldier suspected of firing the shot would not be indicted as they could not establish that his shot was responsible, though he would be disciplined for violating the rules of engagement and for changing his account of the incident.[2]

On 6 April 2006, the inquest jury at St Pancras Coroner's Court in London returned a verdict of unlawful killing, finding that Miller had been "murdered."[1] Forensic experts from London Metropolitan Police concluded that the bullets were consistent with those used by the IDF.

After meetings with the Miller family, the Attorney General, Lord Goldsmith, sent a formal request to his Israeli counterpart in June 2007 for prosecution proceedings to be enacted within six weeks against the soldier responsible for firing the shot.[3]

The requests were ignored by the Israeli government and prosecution proceedings have never been held."

"Israeli forces shot a Palestinian journalist in the leg. He got no compensation. Israeli forces have a pattern of not compensating Palestinian journalists they injure.

The judge hearing the case at a top Israeli court sided with the IDF, ruling that Tal’at would not receive compensation for his injures. The reason, per the judge, is that he was shot during an “act of war,” and thus Israel is exempt from any liability. The IDF, therefore, doesn’t have to pay Tal’at for any damages. Tal’at was seeking 40,000 Israeli shekels (about $11,600) in recompense.

At first, this could seem like an isolated case. The problem is that Tal’at is the latest in a long line of Palestinian reporters that Israeli security forces have harmed or killed but failed to compensate. Security forces also rarely, if ever, face legal consequences for their actions.

Even more troubling, there’s no sign that this trend will end anytime soon.

Israel’s abuse of journalists is nothing new

Palestinian journalists frequently report abuse by Israeli security forces.

In April 2018, Ahmed Abu Hussein was shot in the abdomen while covering Gaza border protests, in which demonstrators demanded the right to return to their ancestral homes in Israel. Hussein died from his wounds two weeks later.

A day later, Yaser Murtaja was fatally shot in the abdomen by Israeli snipers while covering the same protest. He, like Tal’at, was wearing a vest marked clearly marked with “PRESS.” The Palestinian Journalists Syndicate in Gaza said five more Palestinian journalists covering the event were wounded.

In November 2019, Muath Amarneh was blinded in one eye after Israeli Border Police opened fire to disperse protesters at a demonstration near the West Bank city of Hebron. Other journalists at the scene said Amarneh was hit by a bullet that ricocheted off a demonstrator. Again, Amarneh wore a clearly marked “PRESS” vest.

Two months later, Israeli troops fractured Abdul Mohsen Shalaldeh’s skull while he reported on demonstrations against President Donald Trump’s Israel-Palestine peace plan. He feels he was targeted “as a clear message to journalists that they had to leave the field,” he told AlAraby.

Clearly, there is a sustained pattern. But if Tal’at’s case is any indication, there is little hope for change or recourse.

He also noted that he’s unaware of any cases in which Palestinian journalists received compensation for their injuries. What’s more, in many of these cases, the IDF has failed to employ nonlethal methods to deal with demonstrators while ensuring the safety of journalists. In fact, Culebras said the IDF routinely delays any investigations into its misconduct.

Which means it’s more likely than not that the IDF will continue this behavior — and Palestinian reporters will continue to suffer."

Om kilden Vox

- Så hvem ved sine fulle fem tar ALT som kommer fra Israel/IDF for god fisk........

(Innlegget ble redigert 05.08.20 08:37)

Keva
KevaInnlegg: 24410
05.08.20 08:59
Kippah: Så alle som mottar penger fra dette martyrfondet har mistet sine hjem ?

Dette som "svar" på noe helt annet.

Et ja/nei-spørsmål som det ikke skulle være noen grunn til å stille meg, siden jeg aldri har kommet med noen påstand i retning av det du "spør" om.

Så hva er grunnen til dette repeterende maset?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg