Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Abbas: våre arabiske brødre har sviktet oss

NYTT TEMA
aicat
aicatInnlegg: 22332
16.09.20 17:43
staaalisen: Hva er verdensfred for propaller mot at Iran får utviklet atomvåpen? Og skulle de sende bomben mot Israel, så vil nok jubelen ingen ende ta!

Som en jødisk venn av meg sa: Fyren må være spøyte gal! Noe du slipper å dokumentere flere ganger!

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 22484
16.09.20 17:45
aicat: Som en jødisk venn av meg sa: Fyren må være spøyte gal! Noe du slipper å dokumentere flere ganger!

Diskuter sak, ikke person. Takk

aicat
16.09.20 18:11
Ka9nen: Diskuter sak, ikke person. Takk

Er ikke dette en sak?: "Og skulle de sende bomben mot Israel, så vil nok jubelen ingen ende ta!"
Men det er ikke første gang fyren foreslår at Putin burde bombe Ankara - som hevn for at Tyrkia skjøt ned et russisk jagerfly - eller når han foreslo å bombe Marjeyoun / hvor IOF og SLA hadde sine hovedkvarter - vel og merke FØR han ble gjort oppmerksom på HVEM det var som hadde sitt HQ her.
Med de karakteristikkene han har kommet med av barna som er drept eller vansiret for livet av IOFs fosforgranater - er jeg helt enig med min jødiske kollega.

PS: Persondebatt? Skal jeg minne deg på DINE karakteristikker av meg selv? Trodde du hadde blitt voksen etter hvert.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 18:12)

Ka9nen
16.09.20 18:20
aicat: Er ikke dette en sak?

Saken denne gangen er palestinernes nederlag den senere tid, hva er dine tanker om det?

Du har jo tidligere klaget på at folk ikke diskuterer saklig her inne, vel nå har du ihvertfall muligheten.

Palestinerne har reagert med sinne og dyp skuffelse etter at Den arabiske liga nektet å fordømme avtalen om normalisering av forholdet mellom Israel og De forente arabiske emiraterskriver Jerusalem Post.

Flere av medlemslandene i Den arabiske liga, som Emiratene, Bahrain, Egypt, Jordan, Marokko og Sudan motsatte seg den palestinske resolusjonen.

– Enhver suveren stat har den ubestridelige retten til å føre sin utenrikspolitikk slik de selv vil, og det er noe dette rådet respekterer og støtter, sa generalsekretær Ahmad Aboul Gheit i den Arabiske liga under møtet.

Nederlaget i Den arabiske liga er ikke den eneste diplomatiske nedturen for palestinerne i det siste. Nylig gikk lederen av Samarbeidsrådet for gulfstatene ut og fordømte palestinske fraksjoner for oppvigleri og trusler mot Emiratene. Gulfrådet krever en offentlig unnskyldning på TV.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 18:21)

Ka9nen
16.09.20 18:23

Bør palestinerne unnskylde?

aicat
16.09.20 18:53
Ka9nen: Palestinerne har reagert med sinne og dyp skuffelse etter at Den arabiske liga nektet å fordømme avtalen om normalisering av forholdet mellom Israel og De forente arabiske emirater, skriver Jerusalem Post.

Je har sagt hva jeg mener om dette.
1. Selvsagt ser palestinerne dette som et svik fra de arabiske landene som tidligere har støttet deres sak. De ser det som et dolketsøt i ryggen.
2. Men det positive er at både UAE og Bahrain har presisert at deres normalisering av forholdet til Israel er betinget av at Israel IKKE annekterer Vestbredden.
3. Saudi-Arabia har gått ennå lenger og vil ikke normalisere forholdet til Israel FØR det foreligger en fredsavtale mellom Israel og PA.

Ka9nen
16.09.20 18:56
aicat: 1. Selvsagt ser palestinerne dette som et svik fra de arabiske landene som tidligere har støttet deres sak. De ser det som et dolketsøt i ryggen.

Bør palestinerne unnskylde?

Er ikke dette et godt poeng da?

"– Enhver suveren stat har den ubestridelige retten til å føre sin utenrikspolitikk slik de selv vil, og det er noe dette rådet respekterer og støtter, sa generalsekretær Ahmad Aboul Gheit i den Arabiske liga under møtet."

Palestinerne forstår kanskje ikke dette helt?

(Innlegget ble redigert 16.09.20 18:56)

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 31578
16.09.20 19:06
Ka9nen: Men det er jo de palestinske lederne som går hardt ut mot sine "arabiske brødre" og den arabiske liga her. De har visstnok sviktet palestinerne! Det virker på meg som at du har på autopiloten og ikke har satt deg inn i det som skrives i åpningsinnlegget. Du var kanskje bare ute etter litt oppmerksomhet? :)

Jeg kommenterte faktisk premisset for ditt innlegg. Det er redelig debatt. Ellers svarte jeg på ditt spørsmål. Fjompenissen du forsvarer, derimot, ba meg om å gripe til våpen. Det fortjente ikke noe svar.

Du ga forøvrig bare et goddagmannøkseskaftsvar på min kommetar, Hamas vant det siste valget, og det er ikke Hamas sin feil at det ikke ble flere valg.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 19:09)

staaalisen
staaalisenInnlegg: 9790
16.09.20 19:41
Rhabagatz: goddagmannøkseskaftsvar

Om du vil bruke våpen i din kamp, er opp til deg selv. Men som jeg tidligere hat påpekt: Vegen kan være kort mellom sympati for terror og det å aktivisere sympatien. Men bruk av våpen, det har bare du nevnt. Min kommentar til det må bli, at i enkelte tilfeller kan vegen være enda kortere enn jeg i utgangspunktet så for meg.

Hamas vant valget for en generazjon siden, og deretter kuppet de seg til all makt. Å vinne et valg har bare legitimitet i en på forhånd angitt valgperiode. I tilfellet Hamas 2005 - bare til kuppet deres noen måneder etterpå, og ikke det en gang. En terrorbande som Hamas kan aldri få et lovlig mandat fra noen. Og det helt uavhengig av hvir mange som stemmer på dem.

Men at pallene helst stemmer på de verste massemorderne, det bør alle vite nå. Flertallsvalg passer bare ikke for slike vandaler og barbarer. Det har vi sett i såååå mange arabiske land, ordentlige stater til og med, og ikke bare i lissom-staten Gaza.

Se til Egypt, Syria, Libya, Irak, Libanon og Algerie. Jo mer "demokrati" slike stater flotter seg med, dess flere drepes. Frie valg etterfølges gjerne av de grusomste kamper, til og med borgerkriger som varer i flere tiår. Algerie og Libanon er verstingene her. Faktisk nesten like ille som Gaza og/eller Ramallah. (.. valget er ditt, velg ditt personlige palestina....) 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 19:43)

Ka9nen
16.09.20 19:46
Rhabagatz: Hamas vant det siste valget, og det er ikke Hamas sin feil at det ikke ble flere valg.

Hva mener du her da? Har ikke Hamas et ansvar for at de driver et diktatur med jerngrep på egen befolkning samt systematisk tortur av palestinere? Link?

Ka9nen
16.09.20 19:46
Rhabagatz: premisset for ditt innlegg

Premisset for innlegget la palestinerne selv. Men fiaskoen deres vil dere ikke kommentere... merkelig nok...

Ka9nen
16.09.20 19:52
staaalisen: Hamas vant valget for en generazjon siden, og deretter kuppet de seg til all makt. Å vinne et valg har bare legitimitet i en på forhånd angitt valgperiode. I tilfellet Hamas 2005 - bare til kuppet deres noen måneder etterpå, og ikke det en gang. En terrorbande som Hamas kan aldri få et lovlig mandat fra noen. Og det helt uavhengig av hvir mange som stemmer på dem.

Dette er jo de objektive fakta. Det er kanskje de "lavere forventningers rasisme" som ligger bak det å skylde på alle andre enn Hamas hele tiden?

Keva
KevaInnlegg: 24401
16.09.20 20:02
Rhabagatz: Jeg kommenterte faktisk premisset for ditt innlegg. Det er redelig debatt. Ellers svarte jeg på ditt spørsmål. Fjompenissen du forsvarer, derimot, ba meg om å gripe til våpen. Det fortjente ikke noe svar. Du ga forøvrig bare et goddagmannøkseskaftsvar på min kommetar, Hamas vant det siste valget, og det er ikke Hamas sin feil at det ikke ble flere valg.

Tålmodigheten du utviser er beundringsverdig, men jeg er redd den er bortkastet i akkurat disse to tilfellene.

Det var selvsagt ikke valg i Norge under okkupasjonen heller - selv om vi var så heldige å bare være okkupert i 5 år! Men det vil de ikke forholde seg til - da lukker de øyne og ører og tuter i kor med andre sionistklakører om jødehat og krigshissing og andre yndige, små utbrudd.

staaalisen
16.09.20 20:06
aicat: Marjeyoun

Tror du virkelig jeg sender noen varme tanker til de tilbakestående, libanesiske, kristne maronittene, aicat. De som i dag har fornedret seg selv ved å godta posisjonen som Hizbollahs hunder og slaver?

Jeg har tidligere skrevet om nye muligheter for Libanons sunnimuslimer med Trumps fredsplan. Skal denne vrakstaten bli beboelig for mennesker igjen, må den vanhellige alliansen memlom Hizbollah og maronittene sprenges i filler. En bombe dobbelt så sterk som den som nylig raserte halve Beirut, skal holde. Feiginger tåler lite av motstand , når de skjønner at det er alvor, stikker de av. 

Som medlem av Netanyahus sirkel for fred, sammen med de fleste landene i Den arabiske liga, vil Libanon ha en stor fremtid. Men da må de tvinges til å slutte fred med jødene. Vinner Trump valget, blir det veldig lett å tvinge libaneserne. 

Men vinner Biden, da reaktiviseres nok atomprogrammet til ayatollahene igjen med milliardhjelp fra USA. Og du som alltid har sett frem til at Iran får bomben, er den siste som bør spille fornærmet om noen påpeker det. 

Iran har flere ganger truet med å ta Israel ut av tiden. Du tok aldri avstand fra disse truslene, nei, du støttet 100% opp om dem. Tror du jeg glemmer det? 

Og Irans dødsskvadroner i Libanon og Syria, Hizbollah, de er jo dine, gjennom tidene, største helter. Akkurat i dag, dagen etter freden, er det overtydelig ar de er ditt store håp. Der du sitter og håper på fortsatt krig mellom flest mulig. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 20:07)

staaalisen
16.09.20 20:13
Ka9nen: rasisme

I tilfellet Rhabbagatz og Hamas: Rasismen som ligger i absolutt ingen forventninger. Det er ikke til å tro at de mener at Hamas står for demokrati. 

Ellers - et godt uttrykk som treffer blink mht. antigjengens aktiviteter her. 

mmhhhhhhh
mmhhhhhhhInnlegg: 2793
16.09.20 20:17

Jeg vil bare si til Staalisen, Kaninen, Fico og andre her inne: Tålmodigheten dere utviser i møtet med disse palestinatrollene er virkelig beundringsverdig! 

Fico
FicoInnlegg: 26627
16.09.20 21:56
mo6: Hvordan har Erdogan påvirket araberne til å bli mindre ensartet?

Da kan du se litt på linken over her, Fico 15.09.20 21:14

Fico
16.09.20 22:25
Varulv2478: Hvordan kan en stat med bare fem millioner fungere som lokomotiv for en region med to hundre millioner? Tyrkia og Iran er de egentlige lokomotivene som hadde spilt en veldig viktig rolle fram til 2011 siden 1991 for utviklingen i Midtøsten, ettersom man hadde tross alt et nært handelsnettverk utenom trøbbelmakerne som Saddam Hussein, det saudisk-iranske forholdet var ikke så fiendtlig fram til 2014, og Tyrkia var ved å vinne langt overlegent som Soft Power i 2008-2012, Assad var mer eller mindre i Erdogans lomme. Som vi vet, de tyrkiske strategenes verste fiende er Erdogan selv med hans impulsivitet som ofte kullkastet alle planer. Gulfaraberne var sterkt på defensiven fram til 2011, da begynte "den arabiske våren"

Israel er en  stat som mange land vil ha samarbeide med. De har kunnskaper  om så mangt, og er ledende i forskning på en rekke  områder.

De er det eneste demokratiet i Midt-Østen, og kan være  et godt eksempel  når det gjelder statsbygging for andre stater , noe som er en viktig funksjon når det gjelder å være lokomotivet.  Les  gjerne hele artikkelen og andre opplysninger om Israel, så  vil du se at dette er et demokrati til mønster for andre i Midt-Østen som tyranniseres under totalitæritet, Sitat:

– Vi ønsker å utvide samarbeidet med Israel

Norges ambassadør til Israel, Jon Hanssen-Bauer, fløy ens ærend fra Tel Aviv til Stavanger for å delta på møte sammen med Israels ambassadør til Norge, Alon Roth. De to ambassadørene forklarte norske Israel-venner og næringslivsledere at begge land har mye å tjene på et sterkt samarbeid.

Det var på et møte i Stavanger mandag 4. mars i felles regi av Norsk-Israelsk Handelskammer, Med Israel for fred (MIFF) og Netanyaforeningen, at både den norske og den israelske ambassadøren stilte opp sammen for å fortelle om samarbeidspotensialet som finnes i relasjonen mellom de to landene. Over 300 deltakere møtte opp på det åpne folkemøtet.

– Ren norsk interesse

Hanssen-Bauer minnet også om at Norge og Israel i januar 2017 undertegnet en samarbeidsavtale.

– Norge står overfor et av de aller største teknologiskifter i vår historie. Vi må finne noe vi kan leve av etter oljen. Og vi er i ferd med å håndtere innmarsjen av ny teknologi og digitalisering. I dette arbeidet vil det være feil av Norge som nasjon å overse de rikdommene vi kan finne i Israel. Israel er ikke bare et oppkomme av teknologi, oppfinnelser, start-ups og innovasjon, de er også et internasjonalt møtested for denne typen problemstillinger for hele verden, sa ambassadøren.

Trenger israelsk teknologi

Han ba norske næringslivsaktører om å gripe mulighetene.

– Alle de nordiske landene har åpnet en form for interessekontor i Israel, hvor de prøver å finne partnere for egen industri utvikling, kjøpe teknologi eller koble egne bedrifter med israelske bedrifter, påpekte han.

– Mine nordiske kollegaer får nesten ikke gjort noe, for de løper hele tiden med delegasjoner fra næringslivet som vil ha kontakt med næringslivet i Israel eller med forskningsinstitusjoner. Jeg synes jeg har altfor lite å gjøre. Vi har masse kapasitet og mener dette er forferdelig viktig. India, Kina og USA har store avtaler om samarbeid med Israel.

– Innen olje og gass er det klart at vi er kommet lenger enn Israel, med 50 års erfaring. Og på andre områder er Israel kommet lenger enn oss. Men akkurat nå fokuserer vi på å finne områder hvor man på begge sider jobber med tekniske løsninger, der man kan ha godt utbytte av å jobbe sammen. Det ser vi innenfor jordbruk, aquakultur – skal du drive fiskeoppdrett på land, trenger du teknologi som Israel utvikler, og skal du drive offshore-overvåkning, trenger du israelske oppfinnelser – og helseteknologi. Det er mange hundre selskaper i Israel som er så interessante at Norge rett og slett ikke bør overse det, sa Jon Hanssen-Bauer.

– Ikke fulgt med i timen

– Fordi Israel er så etterspurt og har en så sentral stilling i teknologiutviklingen i verden, har vi mye å hente fra Israel hvis vi vil ut i verden. BI er interessert i Israel på grunn av deres satsing i Kina, for de ser at mange av nettverkene ender opp i Tel Aviv. Vi er i en global økonomi. Da kan vi ikke bare sitte her på berget og skue til Sverige og Storbritannia og være litt nervøse for Brexit, bemerket han.

– Det vil sette oss i stand til et bedre samarbeid om temaer som er viktige for oss alle – teknologi, vitenskap og innovasjon. Israelsk-norsk samarbeid på disse feltene er naturlig, for vi er begge annerledes land som har våre egne måter å utvikle teknologi, handelsrelasjoner og utdanningssystemer. Dette gir vidunderlige muligheter for fremtiden, sa Roth.

Han påpekte at den største ulikheten mellom Norge og Israel, er at Israel på grunn av nabolaget i regionen er nødt til å holde et sterkt fokus på å overleve i møte med trusler om utslettelse.

– Men til syvende og sist deler vi de samme verdiene. I Norge vet dere hvor demokratisk landet deres er, hvordan det blomstrer innenfra og hvor mye kultur og mangfold dere har. Vi har det samme i Israel. Vi deler de samme verdiene, selv om vi lever i et annerledes nabolag, sa Roth.

– Hvis vi kan forbinde israelske og norske entreprenører, kan vi skape vidunderlige ting. Vi utfyller hverandre innen økonomi, tenkning og vitenskap. Begge ambassadører står her og sier det samme – at dette er verdifullt for begge land, en vinn-vinn-situasjon, sa den israelske ambassadøren og la til:

– Kritikk vil bli lyttet til med åpne ører og sinn, på en annerledes måte, når samarbeidet blomstrer.

aicat
17.09.20 10:48
mmhhhhhhh: Jeg vil bare si til Staalisen, Kaninen, Fico og andre her inne: Tålmodigheten dere utviser i møtet med disse palestinatrollene er virkelig beundringsverdig!

Vi kunne selvsagt sagt akkurat det samme om de av dere som kun serverer stråmenn og de samme løgnene og mytene gang på gang - som noen av oss er tålmodige nok til å svare på. Slik fremstår flere av dere som kun ynkelige nettroll! Toppen av hjelpeløshet må det vel sies å være at man ettelyser bevis - når bevisene er lagt inn (16.09.20 08:37) - men som vedkommende viser at han ikke greier å åpne - evt forstå det som der er dokumentert. :-))

Varulv2478
Varulv2478Innlegg: 14317
17.09.20 11:08
Fico: Les gjerne hele artikkelen og andre opplysninger om Israel, så vil du se at dette er et demokrati til mønster for andre i Midt-Østen som tyranniseres under totalitæritet,

Vet du at Bahrain, Saudi-Arabia og Emiratene er de meste antidemokratiske araberstatene i hele verden - ? Alle andre har en viss form for folkerepresentasjon i sammenligning - Libanon har demokrati. Syria har fasadedemokrati. Kuwait har fasadedemokrati. Egypt er et militærdiktatur. Libya er ruinert. Algerie har fasadedemokrati. Oman har fasadedemokrati f.eks - kort sagt, det finnes meget få land i den arabiske verdenen som ikke akseptere folkelig medbestemmelse i noe grad, og det er disse tre landene.

Prøver du å ljuge rett opp i ansiktet på oss? Oljesjeikene vil ikke ha demokrati i det hele tatt ved å fortsette som i middelalderen. Dessuten er Israel som demokrati i fri fall; Netanyahu avsettes ikke, justisvesenet fungerer ikke mer, og et demokrati må ha uavhengig rettsvesen. Det finnes ikke. Israel er ikke lenge lik demokratisk som Vesten, det har blitt for etnokratisk anlagt.

Oljesjeikene vil bygge ut oljerør gjennom Israel, men i det fordekte gjærer det i folkedybden i Egypt hvor mediene er satt under sterk sensur, og i gulflandene hvor religiøse autoriteter og alminnelige folk er ved å bli kritisk innstilt. Muslimbrødrene som har agenter og støttefolk i alle land, har nå styrket seg så meget, at de er ved å bli en sterk opposisjon på nytt. Og de har Tyrkia/Qatar på sin side.

Jeg er redd for at antisemittismen som er veldig sterk, kan eksplodere i full kraft rett i ansiktet på oljesjeikene som ser ikke ut til å realisere at deres hat mot Iran har blindet dem for det som ligger under dem.

aicat
17.09.20 11:41
Varulv2478: Oljesjeikene vil bygge ut oljerør gjennom Israel, men i det fordekte gjærer det i folkedybden i Egypt hvor mediene er satt under sterk sensur, og i gulflandene hvor religiøse autoriteter og alminnelige folk er ved å bli kritisk innstilt. Muslimbrødrene som har agenter og støttefolk i alle land, har nå styrket seg så meget, at de er ved å bli en sterk opposisjon på nytt. Og de har Tyrkia/Qatar på sin side.

Det er vel riktig å si at det er redselen for at DMB og Iran som har bragt flere av disse "dysfunksjonelle islamske diktaturene" (som de betegnes av de samme personene her inne som nå hyller denne avtalen) - inn i samarbeid med Israel for å hindre at Iran og DMB skal få større innflytelse. Ingen av disse landene har noen gang vært i krig med Israel - og utrykket "Min fiendes fiende er minn venn" - er vel det som her viser seg i praksis. 

Ka9nen
17.09.20 13:21
aicat: Det er vel riktig å si at det er redselen for at DMB og Iran som har bragt flere av disse "dysfunksjonelle islamske diktaturene" (som de betegnes av de samme personene her inne som nå hyller denne avtalen) - inn i samarbeid med Israel for å hindre at Iran og DMB skal få større innflytelse. Ingen av disse landene har noen gang vært i krig med Israel - og utrykket "Min fiendes fiende er minn venn" - er vel det som her viser seg i praksis.

Som debattanten BeNice så fint beskrev det:

"Flott dette. Det måtte jo komme . Gulfstatene vet at Palestina saken ikke er troverdig og vil ikke tape gode avtaler og egen sikkerhet/velferd for å dekke over et korrupt regime i de Palestinske selvstyre områdene."

(Innlegget ble redigert 17.09.20 13:21)

aicat
17.09.20 14:50
Ka9nen: "Flott dette. Det måtte jo komme . Gulfstatene vet at Palestina saken ikke er troverdig og vil ikke tape gode avtaler og egen sikkerhet/velferd for å dekke over et korrupt regime i de Palestinske selvstyre områdene."

Det har vel ikke så mye med troverdighet ang Palestina-saken å gjøre - at disse to "dysfunksjonelle islamske diktaturene" ( i følge deg selv ), men snarere at det er blitt viktigere å støtte en fiende de anser som mindre farlig - enn Iran - og kunne smiske seg inn med USA for å få kjøpe bl.a. F-35 jagerfly.
Som jeg skrev: "Min fiendes fiende er min venn". DET er nok nærmere sannheten enn å støtte palestineres kamp for frihet og selvbestemmelse. For diktaturstater som befinner seg i middelalderen - når det gjelder bl.a. menneskerettigheter - er palestinerne selvsagt ikke lenger en sak de støtter.

Ka9nen
17.09.20 14:51
aicat: men snarere at det er blitt viktigere å støtte en fiende de anser som mindre farlig - enn Iran - og kunne smiske seg inn med USA for å få kjøpe bl.a. F-35 jagerfly.

Link?

aicat
17.09.20 14:53
Ka9nen: Link?

Til UAEs krav om å kjøpe F-35? Det kan du lese om i flere av dagens papiraviser. Bl. a: på side 13 i dagens Aftenpostene - i en kommentar til hva som står i teksten i den offentlige delen av avtalen mellom UAE og Israel.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 14:59)

Ka9nen
17.09.20 14:54
aicat: Til UAEs krav om å kjøpe F-35?

Til påstanden din.

"det er blitt viktigere å støtte en fiende de anser som mindre farlig - enn Iran - og kunne smiske seg inn med USA for å få kjøpe bl.a. F-35 jagerfly."

(Innlegget ble redigert 17.09.20 14:54)

Keva
KevaInnlegg: 24401
17.09.20 15:50
aicat: Trodde du hadde blitt voksen etter hvert.

Optimist...

Ka9nen
17.09.20 15:55
aicat: Det har vel ikke så mye med troverdighet ang Palestina-saken å gjøre - at disse to "dysfunksjonelle islamske diktaturene" ( i følge deg selv ), men snarere at det er blitt viktigere å støtte en fiende de anser som mindre farlig - enn Iran - og kunne smiske seg inn med USA for å få kjøpe bl.a. F-35 jagerfly.
Som jeg skrev: "Min fiendes fiende er min venn". DET er nok nærmere sannheten enn å støtte palestineres kamp for frihet og selvbestemmelse. For diktaturstater som befinner seg i middelalderen - når det gjelder bl.a. menneskerettigheter - er palestinerne selvsagt ikke lenger en sak de støtter.

Du kan visst dette bedre enn Terje Røed Larsen, skjønner jeg?

Et svært interessant og overraskende aspekt ved fredsavtalen til Trump er at Terje Røed Larsen er involvert:

Rød-Larsen sentral i Midtøsten-avtale: – Mange års arbeid

https://www.nrk.no/norge/ro...

Er nok mange venstreraddiser her i Norge som fikk kaffien i vrangstrupen der.........

– Jeg er glad for at disse avtalene er gjort, og jeg tror det er i palestinernes beste interesse. Både den palestinske selvstyremyndigheter og det palestinske folk, sier Terje Rød-Larsen, president i det internasjonale fredsinstitutt IPI, til NRK.

De forente arabiske emirater (FAE) og Bahrain undertegnet tirsdag avtalen som normaliserer forholdet til Israel.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 15:56)

aicat
17.09.20 15:59
Ka9nen: Du kan visst dette bedre enn Terje Røed Larsen, skjønner jeg?

Jeg har kun referert hva flere aviser i dag (bl.a. Aftenposten, Haaretz ..) skriver om teksten i den 7 sider lange avtalen mellom UAE og Israel som er offentliggjort.
Har du ikke lest teksten selv?

PS: Rød Larsen hørte jeg hele intervjuet med i går på NRK - og han sa ikke noe om F-35 - men nevnte at mange arabiske land er interessert i bla.a. Israels våpenteknologi. SA har som vi vet kjøpt mye bomber og granater - fra Israel som de sprer død og fordervelse med i Jemen.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 16:05)

Fico
17.09.20 17:02
Varulv2478: Prøver du å ljuge rett opp i ansiktet på oss? Oljesjeikene vil ikke ha demokrati i det hele tatt

Det er bevegelse nå hvor det tidligere har hersket bestemte statiske tilstander?

Flere og flere kunnskapsløse stater merker bekovene for viten og løsninger, det er svært aktuellt for Israel i deres nærområder.

Når det gjelder å lyve, tror nå jeg du kan være hakket bedre enn meg  selv , he he 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg