Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

50 år med solidaritet!

NYTT TEMA
aicat

aicat
24.09.20 14:49

I år er Palestinakomiteen 50 år. Her er samtale med noen av veteranene i det arbeidet.

https://open.spotify.com/show/2sfgcaDRWRMWJfr0yp4wQE

(Innlegget ble redigert 24.09.20 14:50)

aicat

aicat
17.10.20 19:35

Hva var det som førte til opprettelsen av Palestinakommiteer mange steder i Norge på 60- 70-tallet?
Her er en liten beskrivelse av hvordan Peder Martin Lysestøl beskriver de tre viktigste sakene:

"Det første vi gjorde, var å studere Palestinas historie. Jo mer vi studerte, jo mer vi lærte om stormaktspolitikken i Midtøsten, desto mer overbevist ble vi om at det palestinske folket var blitt utsatt for et stort historisk overgrep."
1. Storbrittannias rolle:
"Først hadde den engelske kolonimakten, uten å spørre palestinere, lovet forfulgte jøder et hjemland i Palestina.

2. FNs rolle:
"Så hadde FN, mot paragrafene i sitt eget charter, vedtatt å dele Palestina og gi den største og mest fruktbare delen av landet til de europeiske jødene"
.

3. FNs svik:
Så hadde FN sviktet de fordrevne palestinerne og anerkjent staten Israel, på langt større deler av Palestina enn det som var vedtatt i 1947. Vi var rasende over at dette var mulig. Entusiasmen og raseriet var nok til å tenne ungdom over hele landet til å organisere seg i solidaritet for det palestinske folket...
"

https://klassekampen.no/utgave/2020-10-17/hva-na-palestina

Var ikke disse tre punktene vesentlige? Hadde ikke Palestina sine støttespillere egentlig helt rett - om vi ser dette både fra et folkerettslig ståsted eller et rent moralsk?

(Innlegget ble redigert 17.10.20 19:37)

mo6

mo6
19.10.20 18:42
aicat: Var ikke disse tre punktene vesentlige? Hadde ikke Palestina sine støttespillere egentlig helt rett - om vi ser dette både fra et folkerettslig ståsted eller et rent moralsk?

Helt rett, både folkerettslig og moralsk, og punktene er fortsatt gyldige. Verdenssamfunnet har et stort ansvar for å rette opp i de overgrep som er begått mot Palestina og landets befolkning.

aicat

aicat
19.10.20 19:49
mo6: Helt rett, både folkerettslig og moralsk, og punktene er fortsatt gyldige. Verdenssamfunnet har et stort ansvar for å rette opp i de overgrep som er begått mot Palestina og landets befolkning.

Mange her påstår at palestinerenes mål er å utrydde jødene og den jødiske staten. Men opprinnelig planla palestinerne å leve i fellesskap med de jødiske innvandrerne.
Palestinerne ønsket å opprette sin egen stat - ikke å være en del av Jordan. I 1964 hadde PLO, vedtatt et program der de erklærte at Palestina, slik det var definert av den engelske kolonimakten, var ett land og at de ville kjempe for frigjøring av landet. Folket i Algerie hadde lyktes i sin frigjøringskamp. I Vietnam hadde folket reist seg mot okkupanten. Nå gjorde det palestinske folket det samme. PLO slo fast i sitt charter at jødene som levde i landet, skulle få bli. Den palestinske staten skulle være en demokratisk stat for alle innbyggere. Da Lysestøl* i 1972 studerte ved Det palestinske forskningssenteret for å samle stoff til ei bok om det palestinske folket, møtte han forskere som studerte hebraisk. – Hvorfor? «Vi skal leve sammen med jødene i Palestina. En av PLOs ledere som han den gang møtte, kom også fra en jødisk familie i Palestina.»

*Peder Martin Lysestøl arbeidet i 1964 på en israelsk kibbutz. Han ble i løpet av denne tiden klar over den urett sionistene hadde begått overfor det palestinske folk og var med på å stifte Palestinakomiteen, og var selv leder fra 1971 til 1973.

(Innlegget ble redigert 19.10.20 19:56)

staaalisen

staaalisen
19.10.20 22:14
aicat: Men opprinnelig planla palestinerne å leve i fellesskap med de jødiske innvandrerne.

Ja da, ja da, he-he.....  Selvfølgelig planla pal-araberne å leve i fredelig fellesskap med jødene.  Noe de aaaaaltid har gjort, he-he.... Det var sikkert fredelig sameksistens som gjorde at de sluttet rekkene med araberlandene som angrep Israel bare timer etter at jødene fulgte opplegget til FN, og erklærte jødestaten som selvstendig i maidagene 1948.

For noen fredsfyrster de er, disse pallene. Når skal du slutte med dine løgner? 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 22:15)

Fico

Fico
19.10.20 22:31
aicat: I år er Palestinakomiteen 50 år. Her er samtale med noen av veteranene i det arbeidet.

Men hvem i PK var det som  deltok i andre konstruktive fora som til og med hadde snakket for væpnet revolusjon i Norge da tro? 

staaalisen

staaalisen
19.10.20 22:38
Fico: Men hvem i PK var det som  deltok i andre konstruktive fora som til og med hadde snakket for væpnet revolusjon i Norge da tro?

Du skal ikke se bort fra at det var flere enn Lysestøl som arbeidet hardt for å gjøre Steinrøysa om til en sosialistisk rådsrepublikk etter mønster av Maos Kina og Pol Pots Kambodsja. Enkelte debattanter argumenterer fremdeles på den antikvariske måten som AKP'erne gjorde for 40-50 år siden. 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 22:39)

Ka9nen

Ka9nen
19.10.20 22:39
staaalisen: Ja da, ja da, he-he.....  Selvfølgelig planla pal-araberne å leve i fredelig fellesskap med jødene.  Noe de aaaaaltid har gjort, he-he.... Det var sikkert fredelig sameksistens som gjorde at de sluttet rekkene med araberlandene som angrep Israel bare timer etter at jødene fulgte opplegget til FN, og erklærte jødestaten som selvstendig i maidagene 1948. For noen fredsfyrster de er, disse pallene. Når skal du slutte med dine løgner?

Og før den tiden så hadde også stormuftien av palestina et godt samarbeid med nazistene. De stod klare til å gjøre midtøsten jøderent. Men heldigvis så kom aldri nazistene så langt

Fico

Fico
19.10.20 23:59
staaalisen: skal ikke se bort fra at det var flere enn Lysestøl

Ja he he , Alles Allers eller noe sånt? Nemmen han var ikke slik vel:)

staaalisen

staaalisen
20.10.20 09:35
Homo_Erectus: Heller ikke det minste forskjellig fra hvordan  Churchill, Roosevelt og den norske eksilregjeringen i London allierte seg med Stalin for å bli kvitt Hitler og nazismen.

Samarbeidet mellom de allierte under 2. verdenskrig ble til av en eneste grunn. Og det var Tysklands krigspolitikk. Hitler gikk til angrep i nord, sør, øst og vest. Alliansen mellom nazistene og Palestina under 2. verdenskrig var av en helt annen karakter. Den ble etablert for å bekjempe jødiske interesser, helt uavhengig av hvilket land de bodde i. 

Og dette vet du, Erectus! Du, av alle, bør vel vite at alliansen mellom Palestina og Hitler under 2. verdenskrig mest av alt lignet på alliansen mellom norske FN-soldater og diverse muslimske terrorgrupperinger i Libanon i forrige århundre. Også disse norskene og disse muslimene slo seg sammen fo å bekjempe jødemakt.

staaalisen

staaalisen
20.10.20 09:49
Ka9nen: Og før den tiden så hadde også stormuftien av palestina et godt samarbeid med nazistene. De stod klare til å gjøre midtøsten jøderent.

Det var armeene til nazigeneral Rommel som stormufti al Husseini, Arafats onkel og mentor, hadde klart å overtale Hitler til å sende i Nord-Afrika og Midtøsten. Nazistene ble mottatt som helter av muslimene der nede. Endelig skulle jødene få! 

I Egypt og Palestina ble Hitler bejublet som en muslimsk profet - med et eget nummer i deres makabre rekke.  Men nederlaget i El Alamein stoppet nazistenes marsj mot Jerusalem. 

Jeg vil tro at ennå i dag kan propalestinere se på dette nederlaget som en tapt mulighet. Og at det ikke bare er muslimer, men også antiisraelske norsker som ser på Hitler som en profet, er denne tråden et eksempel på.

staaalisen

staaalisen
20.10.20 10:04
aicat: - og ikke ulikt slik også finnene søkte tysk støtte for å bli kvitt russerene.

Av den tråden fra 2006 som jeg linket til, fremgår det at enkelte propalestinere ser på Hitlers anklager mot jødene, som profetier som er gått i oppfyllelse i og med at staten Israel ble etablert.  Her har flere propalestinere gitt naziføreren profetiske evner - dvs. de ser på han som en profet! 

Dette synet finner vel både forståelse og støtte fra propalestinsk side også i dag, vil jeg tro. Jeg mener å se at de antiisraelske holdningene bare har forsterket seg i flokken din de senere år. Hva tror du, aicat?

Hvilken religion som Hitler angivelig skal være en profet i, fremgår ikke klart av tråden fra 2006. Men kristendommen og islam kan det ikke være. Da gjenstår bare den humanetiske tro.  Denne religionen er også den ledende trosretning i Norge i dag. Kan Hitlers "profetier" om jødene finne gjenklang der?

(Innlegget ble redigert 20.10.20 10:05)

aicat

aicat
20.10.20 10:20
Homo_Erectus: Heller ikke det minste forskjellig fra hvordan Churchill, Roosevelt og den norske eksilregjeringen i London allierte seg med Stalin for å bli kvitt Hitler og nazismen.

Det var vel slik at både palestinerne - som kjempet for at jødiske sionister og kolonister primært fra Europa ikke skulle overta landet deres - og disse jødiske terrorbandene ønsket britene bort fra Palestina. At begge da søkte hjelp hos britenes fiender - er vel ikke mer merkelig enn det vi ser i dag - når Israels fienders fiende blir en "venn" i kampen mot å bli kvitt Irans innflytelse i Israels naboskap.

Etter hva jeg har lest var palestinerne i begynnelsen av den jødiske innvandringen positive til deres nye landsmenn, bl.a. med å skaffe innvndrerne tak over hodet og lærte dem opp til å dyrke jorden.  Men dette endret seg utover på 20-tallet da det gikk opp for palestinerne at jødene ikke var kommet som venner for å bosette seg i området slik britenes UM (Lord Balfour) hadde foreslått, men var kommet som kolonister som hadde som mål å overta landet deres.

Da rettet både palestinerne og sionistene sin aggresjon mot britene slik at britene ikke skulle stå i veien for verken jødisk kolonialisme eller palestinsk selvstyre. Palestinernes opprør mot britene i 1935 ble jo som kjent knust av britene (Monty) - og endte opp med brukket rygg - slik at Palestina da lå åpent for sionistenes koloniprosjekt.

Ka9nen

Ka9nen
20.10.20 13:08
aicat: - akkurat slik de sionistiske terrorbandene med Yitzhak Shamir og Menachim Begin i ledelsen søkte de tyske nazisitenes hjelp til å bli kvitt britene i Palestina.
- og ikke ulikt slik også finnene søkte tysk støtte for å bli kvitt russerene.

Det er mulig men det er en annen diskusjon.

Ka9nen

Ka9nen
20.10.20 13:11
staaalisen: Det var armeene til nazigeneral Rommel som stormufti al Husseini, Arafats onkel og mentor, hadde klart å overtale Hitler til å sende i Nord-Afrika og Midtøsten. Nazistene ble mottatt som helter av muslimene der nede. Endelig skulle jødene få!  I Egypt og Palestina ble Hitler bejublet som en muslimsk profet - med et eget nummer i deres makabre rekke.  Men nederlaget i El Alamein stoppet nazistenes marsj mot Jerusalem.  Jeg vil tro at ennå i dag kan propalestinere se på dette nederlaget som en tapt mulighet. Og at det ikke bare er muslimer, men også antiisraelske norsker som ser på Hitler som en profet, er denne tråden et eksempel på.

Stemmer det. The Desert Fox. Hitler var ikke spesielt god mot Erwin Rommel. Først så hindret han Rommel i å bekjempe hele den britiske arme som fikk flykte over fra Dunkirk pga "stopp ordren". 

Så sendte han altså Rommel ned til Nord-Afrika, jeg vil tro delvis som en konsekvens av skjellsordene som haglet etter at han strengt tatt ble hindret i å kunne vinne krigen for nazistene der og da. 

Og så til slutt ble altså Rommel tvunget til å svelge giftpillen, fordi han ble mistenkt å være delaktiv i Stauffenberg sitt attentat mot Hitler.

Ka9nen

Ka9nen
20.10.20 13:13
staaalisen: I Egypt og Palestina ble Hitler bejublet som en muslimsk profet - med et eget nummer i deres makabre rekke.  Men nederlaget i El Alamein stoppet nazistenes marsj mot Jerusalem.

Korrekt!

"Ikke bare i Egypt, men i hele den arabiske verden, var oppfatningen om at Allah måtte ha sendt den tolvte imam til verden i Adolf Hitlers skikkelse, utbredt."

"Som «eneste mål i regionen», kunne Hitler forsikre ham, har Tyskland «tilintetgjørelsen av jødene i det britiske maktområdet»."

http://www.aftenposteninnsikt.no/viten/forent-i-j-dehat

(Innlegget ble redigert 20.10.20 13:14)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
20.10.20 13:34
aicat: Det var vel slik at både palestinerne - som kjempet for at jødiske sionister og kolonister primært fra Europa ikke skulle overta landet deres - og disse jødiske terrorbandene ønsket britene bort fra Palestina. At begge da søkte hjelp hos britenes fiender - er vel ikke mer merkelig enn det vi ser i dag - når Israels fienders fiende blir en "venn" i kampen mot å bli kvitt Irans innflytelse i Israels naboskap.

Det er et paradoks at de som roser og berømmer Norges og Europas kamp mot nazistisk okkupasjon og herredømme samtidig kan fordømme og forbanne palestinernes kamp mot sionistisk okkupasjon og herredømme.

Det kan bare forklares med den misoppfatning at moral er bra og dobbel moral er dobbelt så bra.

aicat

aicat
20.10.20 13:54
Homo_Erectus: Det er et paradoks at de som roser og berømmer Norges og Europas kamp mot nazistisk okkupasjon og herredømme samtidig kan fordømme og forbanne palestinernes kamp mot sionistisk okkupasjon og herredømme.

Det virker ikke som om noen av de som er palestinernes fiender her har noen som helst kommentarer til det grunnlaget Palestinakommiteen ble grunnlagt på, siden de i stedet må ty til personangrep på de som for 50 år siden så behovet for også å støtte palestinernes kamp for frihet og selvstendighet - slik det på den tiden også lykkes for mange andre land å kaste europeiske kolonimakter på dør.

Ka9nen

Ka9nen
20.10.20 14:07
Homo_Erectus: Det er et paradoks at de som roser og berømmer Norges og Europas kamp mot nazistisk okkupasjon og herredømme samtidig kan fordømme og forbanne palestinernes kamp mot sionistisk okkupasjon og herredømme. Det kan bare forklares med den misoppfatning at moral er bra og dobbel moral er dobbelt så bra.

Jeg hadde aldri støttet "gutta på skauen" om de jublet over og gikk inn for å drepe så mye barn og sivile som mulig. Så tro meg, den moralen er i god behold.

Jeg hadde vel også gjort meg mine tanker om Norge gikk til angrepskrig mot Tyskland for å utslette og så sutret over at Tyskland okkuperte en liten del av Norge etterpå. 

(Innlegget ble redigert 20.10.20 14:11)

Ka9nen

Ka9nen
20.10.20 14:24

Nettopp derfor klarer jeg også ta avstand fra bombingen av Dresden, selv om Hitler og nazistene hovedsaklig var de kriminelle under WW2.

Det er lov å tenke 2 tanker samtidig.

aicat

aicat
20.10.20 14:30
Ka9nen: Jeg hadde aldri støttet "gutta på skauen" om de jublet over og gikk inn for å drepe så mye barn og sivile som mulig. Så tro meg, den moralen er i god behold. Jeg hadde vel også gjort meg mine tanker om Norge gikk til angrepskrig mot Tyskland for å utslette og så sutret over at Tyskland okkuperte en liten del av Norge etterpå.

Jeg er ikke interessert i å diskutere verken ww2, nazzer eller Palestinakommiteens grunnleggere sitt politiske ståsted. Men jeg kan jo omforme litt de tre punktene jeg har nevnt i TSen.

1. Var det rett av britene å tillate jøder fra Europa å bosette seg på palestinsk område uten å spørre palestinerne om lov?

2. Var det rett av FN å foreslå å gi over halvparten av Palestina og den mest fruktbare delen av landet til europeiske kolonister som at på til bygget sin politiske ideologi på den rasistiske sionismen? Til og med i en tid da kolonialismen av FN selv var kastet på historiens skraphaug?

3. Var det rett av FN å godkjenne staten Israel som da den ble godkjent som medlem av FN gjennom krig og etnisk rensing hadde tilegnet seg et langt større område enn det FN selv hadde foreslått i sitt delingsvedtak?

Det er dette Palestinakommiteens grunnleggere tok utgangspunkt i da de opprettet solidaritetsgrupper rundt om liandet for 50 år siden.

(Innlegget ble redigert 20.10.20 14:32)

Keva

Keva
21.10.20 11:12

Vi som er motstandere av nazisme er faktisk motstandere av

- at noen skaffer seg "Lebensraum" på andres bekostning.
- illegal boligbygging på okkupert land.
- lover som diskriminerer store deler av befolkningen - altså apartheid.

Dette er et bitte lite utvalg av hva reelle nazi-motstandere faktisk er motstandere av.

VG Nett

VG Nett
21.10.20 13:13

Tråden har sklidd totalt ut, og det ble fjernet noen innlegg. En forutsetning for at diskusjonen skal bli stående, er at trådens emne skal bli diskutert videre.

VG Nett

VG Nett
21.10.20 14:09

Vi prøver igjen. Videre avsporing vil medføre pause fra forumet. Ytterligere innlegg fjernet, og kommentering av moderering tas på epost - ikke her i tråden.

staaalisen

staaalisen
21.10.20 14:18

Jeg trodde at det var det norske palestinaarbeidet, Palestinakomiteen og Palestinafronten som skulle diskuteres, men nå ser jeg at jeg tar feil.

(Innlegget ble redigert 21.10.20 14:20)

staaalisen

staaalisen
21.10.20 14:28
aicat: Hva var det som førte til opprettelsen av Palestinakommiteer mange steder i Norge på 60- 70-tallet?
Her er en liten beskrivelse av hvordan Peder Martin Lysestøl beskriver de tre viktigste sakene:

Ikke mange år etter at arbeidet startet, oppsto det splittelse i Norge. Det var tydelig at det var sterke motsetninger innad i miljøet, ikke nødvendigvis om hvordan arbeidet til fordel for Palestina skulle foregå på, men om det ideologiske grunnlaget for solidaritetsarbeidet.

Omkring 1975, midt i storhetstiden til kommunistpartiet AKP m-l, kom det til brudd i Oslo. Et stor mindretall brøt ut, og dannet Anti-imperialistisk arbeidsgruppe for Midtøsten.  Denne ble etter hvert til Palestinafronten, og den ble en del av et nettverk av kommuniststyrte nettverk i norsk organisasjonsliv på den tiden. Sammen ble de berømte og beryktede streikestøttekomiteene, for eksempel. 

aicat

aicat
21.10.20 14:31
staaalisen: Jeg trodde at det var det norske palestinaarbeidet, Palestinakomiteen og Palestinafronten som skulle diskuteres, men nå ser jeg at jeg tar feil.

Dersom du leser det omformulerte innlegget mitt hvor jeg stiller TRE konkrete spørsmål så vil du se hva det er jeg ønsket å diskutere og evt. se om noen hadde noe konkret å fare med.
Det å trekke inn gamle MLere og væpna revvvolusjon har ingen relevans til de konkrete spørsmålene jeg stiller. Jeg gjentar de derfor en gang til:

1. Var det rett av britene å tillate jøder fra Europa å bosette seg på palestinsk område uten å spørre palestinerne om lov?

2. Var det rett av FN å foreslå å gi over halvparten av Palestina og den mest fruktbare delen av landet til europeiske kolonister som at på til bygget sin politiske ideologi på den rasistiske sionismen? Til og med i en tid da kolonialismen av FN selv var kastet på historiens skraphaug?

3. Var det rett av FN å godkjenne staten Israel som da den ble godkjent som medlem av FN gjennom krig og etnisk rensing hadde tilegnet seg et langt større område enn det FN selv hadde foreslått i sitt delingsvedtak?

Det er dette Palestinakommiteens grunnleggere tok utgangspunkt i da de opprettet solidaritetsgrupper rundt om liandet for 50 år siden.

Men jeg ser at det faktisk ikke er en eneste debattant som har kommet med et vettugt svar på disse tre spørsmålene.

Homo_Erectus

Homo_Erectus
21.10.20 14:38
aicat: 1. Var det rett av britene å tillate jøder fra Europa å bosette seg på palestinsk område uten å spørre palestinerne om lov? 2. Var det rett av FN å foreslå å gi over halvparten av Palestina og den mest fruktbare delen av landet til europeiske kolonister som at på til bygget sin politiske ideologi på den rasistiske sionismen? Til og med i en tid da kolonialismen av FN selv var kastet på historiens skraphaug? 3. Var det rett av FN å godkjenne staten Israel som da den ble godkjent som medlem av FN gjennom krig og etnisk rensing hadde tilegnet seg et langt større område enn det FN selv hadde foreslått i sitt delingsvedtak? Det er dette Palestinakommiteens grunnleggere tok utgangspunkt i da de opprettet solidaritetsgrupper rundt om liandet for 50 år siden. Men jeg ser at det faktisk ikke er en eneste debattant som har kommet med et vettugt svar på disse tre spørsmålene.

Svaret på alle de tre spørsmålene er et høyt og rungende Nei! Det var ikke rett, etter dagens regler ville det nok blitt ansett som en forbrytelse, noe det også var.

Pesident Truman, som mot sin egen regjerings råd, vilje og ønske, fikk tvunget fram et amerikansk ja og også presset mindre land til å stemme ja, skulle heller ha gitt jødene deres stat i en del av USA.

Keva

Keva
21.10.20 14:38
aicat: Men der er faktisk noen jøder som selv overlevde Holocaust som er i stand til å se denne uretten - denne mannen her f.eks. : ”Jeg lærte i Auschwitz en god del om en fascistisk stats doktrine. Ingen jøde bør noen gang opptre slik nazistenes overgrepsmenn oppførte seg mot oss. Verden var stille da nazistene utførte sine overgrep mot jødene. Nå er verden stille mens jødene og Israel trakasserer, ydmyker og stjeler palestinernes land. All kritikk mot Israel blir umuliggjort av dette israelske propagandaknep, ved at all kritikk av israelsk politikk stemples som antisemittisme. Du MÅ kritisere Israel dersom du ønsker noe godt for verdens jøder for hva Israel gjør ødelegger for det jødiske folk og for den jødiske arv". 39’ 30’’ http://www.youtube.com/watch?v=DWIPw7ATekc

Ja, dette er et viktig vitnesbyrd.
Slike tanker og holdninger er jo også grunnlaget for at diverse tioltak og organisasjoner med formål å støtte palestinerne ble skapt.

Palestinakomiteen har gjort en stor innsats, men er etter min mening veldig ensidig, så jeg siterer dem nesten aldri, da dokumentasjon derfra vil oppleves som om den har slagside. Dette selv om de vanligvis er mye mer nøytrale enn "MIFF" og lignende propagandasider.

(Innlegget ble redigert 22.10.20 12:17)

aicat

aicat
21.10.20 14:52
Keva: Ja, dette er et viktig vitnesbyrd.
Slike tanker og holdninger er jo også grunnlaget for at diverse tioltak og organisasjoner med formål å støtte palestinerne ble skapt. Palestinakomiteen har gjort en stor innsats, men er etter min mening veldig ensidig, så jeg siterer dem nesten aldri, da dokumentasjon derfra vil oppleves som om den har slagside. Dette selv om de vanligvis er mye mer nøytrale enn "MIFF" og lignende propagandasider

Her har du igjen det som ofte de som bruker MIFF som grunnlag - for ikke å snakke om de som tom. bruker en så useriøs kilde som JCPA, nemlig svaret: "Ja, hva er det som er feil.." med budskapet som de da mener.
Jeg mener det må være mulig å bruke både MIFF, Palestinakomiteen o.a. dersom innholdet som det ereferes til er verifiserbart.
Blir like tåpelig som jeg mange ganger har opplevd å få som spørsmål: "Leser du virkelig Klassekampen"?
Ja, hvorfor ikke, hvordan skal man danne seg et nyansert politisk bilde av en sak om man bare leser Aftenposten - eller som for en del år tilbake "Libertas".
Men det ser ut som noen tror de kan danne seg et balansert bilde av denne konflikten ved kun å basere seg på nettsteder - og helt utelukke grunnleggende basis-litteratur som ikke befinner seg på nettet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg