Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hamas: «Drep jøder over alt !»

NYTT TEMA
Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 16:03

Vi må se sannheten i øynene og ikke tro at bare Israel gjør som verden krever, så blir Hamas og likesinnede islamske grupper snille gutter.  De tåler ingenting som går imot deres fanatiske religion og ideologi. Og dette har ikke jødene og Israel lidd minst av. 

Det som ligger bak alt hatet Hamas og Israels fiender forøvrig bærer mot den jødiske staten, jøder generelt og kristne, er sataniske holdninger som vi dessverre har sett mer enn nok av.  Så lenge verden ikke tar et oppgjør med Hamas og alle øvrige islamske holdninger, vil vi dessverre se mer og mer av det hatet og de groteske drap som utføres i Allahs navn mot jøder og kristne.

https://www.youtube.com/watch?v=azEgBsU6Mi8

https://www.youtube.com/watch?v=A6NaFzCrxhw

(Innlegget ble redigert 29.10.20 16:06)

aicat

aicat
29.10.20 16:35
Fremtidshåp: Vi må se sannheten i øynene og ikke tro at bare Israel gjør som verden krever, så blir Hamas og likesinnede islamske grupper snille gutter. De tåler ingenting som går imot deres fanatiske religion og ideologi. Og dette har ikke jødene og Israel lidd minst av. Det som ligger bak alt hatet Hamas og Israels fiender forøvrig bærer mot den jødiske staten, jøder generelt og kristne, er sataniske holdninger som vi dessverre har sett mer enn nok av. Så lenge verden ikke tar et oppgjør med Hamas og alle øvrige islamske holdninger, vil vi dessverre se mer og mer av det hatet og de groteske drap som utføres i Allahs navn mot jøder og kristne.

Det er ikke Hamas som driver å halshugger mennesker i Frankrike - det er IS-terrorister - den verste terrororganisasjon verden har sett. De er slått militært på bakken i Syria og Irak, men deres groteske ideologi (Saudi-versjonen av islam - wahabismen) lever videre. I dag er det viktigste for IS å føre sin ideologiske kamp videre med politiske påvirkning av bl.a den sunnimuslimske befolkningen som føler seg dårlig behandlet av shia-regimet i Irak og alawitene som står shia-islam nært i Syria.

For Israel er det viktig å ikke slå ut IS helt - derfor bomber de de militære styrkene som i Syria har bekjempet IS - Hezbollah.
Israel har flere grunner for å slik indirekte støtte IS - nemlig:

1. Opprettholde et ytre trusselbilde som rettferdiggjør Israels okkupasjon av bl.a. Golan og Vestbredden.

2. IS sloss også mot Israels mangeårige hovedfiende  - nemlig Assad-regimet i Syria.
"Min fiendes fiende er min venn".

3. Ved at IS ikke er helt borte har Israel et motiv for at deres nære allierte; USA fortsatt blir værende i Israels nærområder.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 16:37)

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 16:38

Noen er så naive og mener at bare Israel trekker seg ut fra her og der og gjør som verden sier, så blir Hamas snille gutter.

Det er IKKE Israel som er problemet, men islam som truer både jøder og kristne - over hele verden.

Senest i dag fikk verden bevist ettertrykkelig hvor farlig Israels og den vestlige verdens grusomme fiende - Islam - er.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 16:47)

aicat

aicat
29.10.20 16:41
Fremtidshåp: Det er IKKE Israel som er problemet, men islam som truer både jøder og kristne - over hele verden.

Når det gjelder okkupasjon og undertrykking av den palestinske befolkningen, tyveri av land og vann - er det kun Israel som er å klandre for det.

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 17:11
aicat: Når det gjelder okkupasjon og undertrykking av den palestinske befolkningen, tyveri av land og vann - er det kun Israel som er å klandre for det.

«og de (jødene) skal bo trygt der og bygge hus og plante vingårder-de skal bo trygt, mens jeg holder dom over alle dem som bor rundt omkring dem, og som forakter dem, og de skal kjenne at jeg, Herren, er deres Gud.»

Se bare hvordan det nå har gått med Syria - Israels erkefiende.  De ligger med brukket rygg. Og Libanon, i praksis styrt av islamisten Hezbollah, er bankerott. Stakkars mennesker.

‭‭Jødene er kommet som en velsignelse til landet, men islamistene og alle dem som er forført av denne fanatiske religion øødelegger for seg selv først og fremst.  

https://www.bible.com/121/ezk.28.26.norsk

Onde krefter i tiden snur alt på hodet. De gir alltid Israel og jødene skylden. For en skam og ironi !!!  Se bare hvor godt vanlige muslimer har det inne i staten Israel.  Og denne jødiske nasjonen vil lykkes mer og mer i tiden som kommer - til stor ergrelse for alle landets fiender - og notoriske kritikere.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 17:18)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
29.10.20 17:31
Fremtidshåp: «og de (jødene) skal bo trygt der og bygge hus og plante vingårder-de skal bo trygt, mens jeg holder dom over alle dem som bor rundt omkring dem, og som forakter dem, og de skal kjenne at jeg, Herren, er deres Gud.»
Se bare hvordan det nå har gått med Syria - Israels erkefiende.  De ligger med brukket rygg. Og Libanon, i praksis styrt av islamisten Hezbollah, er bankerott. Stakkars mennesker. ‭‭Jødene er kommet som en velsignelse til landet, men islamistene og alle dem som er forført av denne fanatiske religion øødelegger for seg selv først og fremst.

Her skulle du lest litt lenger i Skriften.

"jeg holder dom over alle dem som bor rundt omkring dem, og som forakter dem, og de skal kjenne at jeg, Herren, er deres Gud."

Dommen over naboene er nemlig slik:

"Derfor sier Herren Gud:
          Se, jeg lar sverd komme over deg,
          jeg utrydder både mennesker og dyr."

Hvorfor skulle naboene se på dette som en velsignelse?

Denne Herren forekommer meg å være en svært blodtørtig, hevngjerrig og ondskapsfull Herre. Det er lett å forstå at debattantene her i forumet ikke vil ha noe å gjøre med ham.

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 17:49
Homo_Erectus: Dommen over naboene er nemlig slik:  "Derfor sier Herren Gud:
          Se, jeg lar sverd komme over deg,
          jeg utrydder både mennesker og dyr." Hvorfor skulle naboene se på dette som en velsignelse? Denne Herren forekommer meg å være en svært blodtørtig, hevngjerrig og ondskapsfull Herre. Det er lett å forstå at debattantene her i forumet ikke vil ha noe å gjøre med ham.

Israel og jødene er verdens snublestein og anstøtsklippe.  Gud sa allerede til Abraham at de som velsigner hans ætt, vil bli velsignet, og alle de som forbanner Abrahams ætt, altså jødene, blir forbannet.

Begynn å velsigne Israel du også, og du vil bli velsignet. Her er det valg mellom mørke og lys, velsignelse og forbannelse.

Betenk dette og ikke vri på det. Så skal du kjenne fred og glede.

mo6

mo6
29.10.20 17:56
Fremtidshåp: «og de (jødene) skal bo trygt der og bygge hus og plante vingårder-de skal bo trygt, mens jeg holder dom over alle dem som bor rundt omkring dem, og som forakter dem, og de skal kjenne at jeg, Herren, er deres Gud.»
Se bare hvordan det nå har gått med Syria - Israels erkefiende.  De ligger med brukket rygg. Og Libanon, i praksis styrt av islamisten Hezbollah, er bankerott. Stakkars mennesker. ‭‭Jødene er kommet som en velsignelse til landet, men islamistene og alle dem som er forført av denne fanatiske religion øødelegger for seg selv først og fremst.   https://www.bible.com/121/ezk.28.26.norsk Onde krefter i tiden snur alt på hodet. De gir alltid Israel og jødene skylden. For en skam og ironi !!!  Se bare hvor godt vanlige muslimer har det inne i staten Israel.  Og denne jødiske nasjonen vil lykkes mer og mer i tiden som kommer - til stor ergrelse for alle landets fiender - og notoriske kritikere.

Hvorfor unner du ikke palestinerne den samme frihet som du har selv? Frihet fra okkupasjon. 

aicat

aicat
29.10.20 17:59
Fremtidshåp: Jødene er kommet som en velsignelse til landet, men islamistene og alle dem som er forført av denne fanatiske religion øødelegger for seg selv først og fremst.

Jeg tviler på at de ca 1 million palestinere (eg. 1.110 000) som "mangler" i befolkningen etter at sionistene hadde fordrevet de fleste ikke-jødene fra Palestina - er enig med deg at sionistene kom som en "velsignelse" til deres hjemland. Hadde de bosatt seg som venner - og ikke straks gått i gang med den etniske rensingen - hadde vi kanskje ikke sett den tragiske konflikten vi i dag ser - og som har pågått i over 80 år.
Siden du er opptatt av å plukke kirsebær fra Bibelen - kan jeg kanskje minne deg om et par sentrale skriftsteder som viser at jødene selv er innvandrere:

I 2. Mos 22, 21 står det skrevet:
En fremmed skal du ikke plage og ikke undertrykke; for I har selv vært fremmede i Egyptens land

- og i 3. Mos 19 33-34 ”Når en fremmed bor hos eder i eders land, da skal I ikke undertrykke han. Den fremmede som bor hos eder, skal regnes som en innfødt blant eder, og du skal elske han som dig selv, for I har selv vært fremmede i Egyptens land; jeg er Herren eders Gud."

og videre i 1.  Koloss. 1, 21: "Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger".

Jeg synes ikke sionistenes etniske rensing av palestinerne fra dag en - hvor de begynte på sitt koloniprosjekt - er helt i samsvar med  det som jeg her har sitert fra Bibelen.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 18:02)

aicat

aicat
29.10.20 18:01
Fremtidshåp: Abrahams ætt

Har du glemt at også palestinerne tilhører Abrahams ætt?

Homo_Erectus

Homo_Erectus
29.10.20 18:06
Fremtidshåp: Israel og jødene er verdens snublestein og anstøtsklippe.  Gud sa allerede til Abraham at de som velsigner hans ætt, vil bli velsignet, og alle de som forbanner Abrahams ætt, altså jødene, blir forbannet. Begynn å velsigne Israel du også, og du vil bli velsignet. Her er det valg mellom mørke og lys, velsignelse og forbannelse. Betenk dette og ikke vri på det. Så skal du kjenne fred og glede.

Etter min mening er alt dette bibelsnakket om Herren, Bibelen, Messias, Esekiel osv. avsporinger som ikke har noe som helst med tema å gjøre.

Når jeg ser at moderatorene nå sletter avsporinger, vil jeg sant å si bli overrasket dersom ikke også dine avsporinger med Gud og Bibelen og alle svar på dem også blir slettet.

Du avsporer med noe ingen her er  interessert i. Alt dette kan du diskutere så mye du ønsker på religionsforumet. Her plager du bare andre.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 18:08)

MedPalestinaForKrig

MedPalestinaForKrig
29.10.20 18:47
aicat: Det er ikke Hamas som driver å halshugger mennesker i Frankrike - det er IS-terrorister - den verste terrororganisasjon verden har sett.

Samme ulla

aicat

aicat
29.10.20 18:51
Fremtidshåp: Lær deg å lytte,

Ja, gjør du det selv? Jeg ser ingen kommentarer på de bibelsitatene jeg ga deg ovenfor. Men det at jødene selv er fremmede i Israel - og av Gud oppfordres til ikke å plage og undertrykke andre - det hopper du galant over, for det passer vel ikke inn i din forestilling om jødenes evige rett til Palestina.

aicat

aicat
29.10.20 18:53
MedPalestinaForKrig: Samme ulla

Ja, de er også muslimer, men som en gren av DMB kan de ikke på noen måter sammenliknes med IS.

kytec

kytec
29.10.20 18:56
Fremtidshåp: Israel og jødene er verdens snublestein og anstøtsklippe.

Artig at du skulle bruke nettopp den sammenligningen. Vi har noen snublesteiner her i bygda for å minnes/hedre noen jøder som ble brent opp for en tid siden. 

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 19:12
aicat: Ja, gjør du det selv? Jeg ser ingen kommentarer på de bibelsitatene jeg ga deg ovenfor. Men det at jødene selv er fremmede i Israel - og av Gud oppfordres til ikke å plage og undertrykke andre - det hopper du galant over, for det passer vel ikke inn i din forestilling om jødenes evige rett til Palestina.

Beklager, aicat !  Det går litt fort i svingene.  Ja, jeg så de gode ordene du la ut. Og dette tar Israel til hjertet. Landet har tatt meget godt vare på sine såkalte fremmede.  De fleste er muslimer. Men også drusere og nomader samt noen fremmedarbeidere.  Alle blir tatt godt vare på.

Takk forat du minnet meg på disse viktige ord.  Mange muslimer i andre land misunner disse muslimene og andre fremmede forat de blir så godt behandlet.

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 19:15
Homo_Erectus: Dette er persondebatt og brudd på forumets regler. Hvis det blir slettet, er det ikke jeg som har anmeldt det. Jeg anmelder av prinsipp aldri andres innlegg.

Utgår

(Innlegget ble redigert 29.10.20 19:16)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
29.10.20 19:17
Fremtidshåp: Og dette tar Israel til hjertet. Landet har tatt meget godt vare på sine såkalte fremmede.  De fleste er muslimer

Muslimene i Israel er da ikke fremmede. Muslimene i Israel har vært der fra lenge før Israel ble opprettet, muslimer får ikke innvandre til Israel.

Muslimene har mye lengre botid i Israel enn de aller fleste jøder har.

MedPalestinaForKrig

MedPalestinaForKrig
29.10.20 19:52
Fremtidshåp: https://www.youtube.com/watch?v=azEgBsU6Mi8 https://www.youtube.com/watch?v=A6NaFzCrxhw

Retorikken minner om IS, det er det ingen tvil om.

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
29.10.20 20:49

2 innlegg har blitt slettet grunnet personfokus, avsporing og upassende opptreden.

Innlegg som siterer regelbrudd blir også fjernet.

Diskuter sak, ikke person.

Vi ber om at dere forholder dere saklig fremover. Videre usaklighet og eventuelle brudd på retningslinjene kan medføre utestengelse. Klage eller tilbakemelding på moderering kan tas på e-post til diskusjon@vg.no. Kommentering av moderering skal ikke tas i tråden.

/VGD Ambassadør

Fremtidshåp

Fremtidshåp
29.10.20 21:21
SirOwen*MOD*: Diskuter sak, ikke person. Vi ber om at dere forholder dere saklig fremover. Videre usaklighet og eventuelle brudd på retningslinjene kan medføre utestengelse. Klage eller tilbakemelding på moderering kan tas på e-post til diskusjon@vg.no. Kommentering av moderering skal ikke tas i tråden. /VGD Ambassadør

Takk for god retningslinje. Jeg beklager at jeg har vært for skarp.  Egentlig har jeg ikke mer her å gjøre og ber moderator pent om å slette meg.  Takk forat jeg har fått lov å være med.

Hilsen en som ønsker dere alle det aller beste.  Lykke til videre og trå varlig overfor Israel og det jødiske folk. Det er det klokeste vi alle kan gjøre.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 21:24)

aicat

aicat
30.10.20 12:04
MedPalestinaForKrig: Retorikken minner om IS, det er det ingen tvil om.

Å uttrykke seg i svulstige former er noe vi kjenner fra mange tidligere taler av ikke minst arabiske ledere - enten de nå var sekulære, sosialister eller islamister. Men det er forskjell på å omsette hatretorikk i konkret handling og kun komme med verbale utblåsinger.
Tom. al Qaida tok avstand fra IS sine groteske drap på kvinner, barn og andre "vantro".

mo6

mo6
30.10.20 16:57
aicat: Å uttrykke seg i svulstige former er noe vi kjenner fra mange tidligere taler av ikke minst arabiske ledere - enten de nå var sekulære, sosialister eller islamister. Men det er forskjell på å omsette hatretorikk i konkret handling og kun komme med verbale utblåsinger.
Tom. al Qaida tok avstand fra IS sine groteske drap på kvinner, barn og andre "vantro".

Vi må heller ikke glemme at den type hat-retorikk ikke er enestående for muslimer. Både jøder og kristne ekstremister gir uttrykk for de samme holdninger. Det er ikke så veldig lenge siden en israelsympatisør uttrykte feiring og glede over massedrap på sivile i Gaza. En jødisk rabbiner tar til orde for å drepe alle palestinere.

En kan vel enes om at religiøs fanatisme er like uspiselig, samme hvilken gud en tror på.

return_of_drakkar

return_of_drakkar
11.11.20 16:08
Homo_Erectus: Etter min mening er alt dette bibelsnakket om Herren, Bibelen, Messias, Esekiel osv. avsporinger som ikke har noe som helst med tema å gjøre. Når jeg ser at moderatorene nå sletter avsporinger, vil jeg sant å si bli overrasket dersom ikke også dine avsporinger med Gud og Bibelen og alle svar på dem også blir slettet. Du avsporer med noe ingen her er interessert i. Alt dette kan du diskutere så mye du ønsker på religionsforumet. Her plager du bare andre.

A= representant for Palestina
B= deg
C = repersentant for Israel
Det er dere 3.
Be dem om å kutte ut alle religion som argument og element for forhandlingene.

A og C forblir der.
B blir persona non grata.

Skal man nå fram med noe som helst må man ta hensyn til partene, og ikke til egne filosofier om hvordan partene burde være.
Dette er veldig elementært.

return_of_drakkar

return_of_drakkar
11.11.20 16:11

Israel ble internasjonalt anerkjent som en egen stat i 1948.
Meningen var at Vestbredden og Gaza skulle være en del av en egen arabisk stat ved siden av
en egen israelsk stat. Arabiske nasjoner og palestinske ledere godtok det ikke.

Jordan hadde kontroll over områdene fram til 1967 etter angrepene i 1948.
Israel tok da i 1967 disse – vi kan si – tilbake.
Ingen hadde lovlig suverenitet over områdene i denne perioden (1948-1967).
Slik kan vi si at områdene er til å diskutere, men ikke at de er okkuperte.

Article 49 of the Fourth Geneva Convention:
Hva med denne?
Israel bryter ikke denne.
Da må man si at Israel har tvunget egne innbyggere til å bosette seg.
Og når araberstatene angrep måtte israelere flykte fra områdene.
Jamfør Kfar Etzion , opprettet i 1927, avfolket i 1948, befolket igjen i 1967.

Det er da faktisk slik at bosetningene som ble til fra 1967 og nyere faktisk ikke rammes av
internasjonal lov.
Og skulle det endog være de samme familiene / slektene som flyttet tilbake er det enda sterkere.

Når det gjelder Esekiel og profetier om Israel, så er det neppe nasjonen Israel det siktes til.
Man kommer ikke bort fra dette i diskusjon, å tro det er naivt.

Paulus sier at fra kristendommen av er man jøde når man er omskåret på hjertet og ikke på kjødet (og videre her er verken jøde eller greker).

Så sier noen at hele Israel skal bli frelst.
Fint og sant, men husk at Paulus i Romerne 9:6 sier at ikke alle som er israelitter tilhører det nye Israel.
Så det er de som tilhører det ny Israel som skal frelses (i denne sammenhengen).

Dessuten er Israel en velutstyrt og sterk militærmakt (1).
Esekiel snakker om det siste angrepet på Israel i kapittel 38 og vers 11 – hvor han sier at fiendene går opp mot et folk som bor trygt uten murer eller noe av de forsvars-apparater man hadde i oldtiden.

Alt er vel relativt sier man, men Israel er nr 18 i denne indeksen.
Bemerk bak Saudi Arabia (17) og Egypt (9) or Iran (14).
Så de har da faktisk sterke land rundt seg.

En slik ranking kan man selvsagt alltids diskutere, men denne er interessant.
https://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

Men konklusjonene er:
- Israel av i dag har ingen bibelsk bakgrunn for områdene.
- Palestina har ingen gyldig grunn for å skulle ha mer enn tilbudt i 1948.
Slik sett har Israel den juridiske retten til områdene.
Så får man ta det derifra.

Homo_Erectus

Homo_Erectus
11.11.20 17:59
return_of_drakkar: Skal man nå fram med noe som helst må man ta hensyn til partene, og ikke til egne filosofier om hvordan partene burde være.
Dette er veldig elementært.

Du tror FN, Folkeretten, genevekonvensjonene og Haag-domstolen er styrt og dirigert av religiøse myter og fabler?

Fico

Fico
11.11.20 18:16
Homo_Erectus: Du tror FN, Folkeretten, genevekonvensjonene og Haag-domstolen er styrt og dirigert av religiøse myter og fabler?

Inntil du kan begrunne hvorfor de forbindelsene du tror eksisterer og som angivelig skal styre FN, Folkeretten, genevekonvensjonene og Haag-domstolen, må vel dette inntil videre kunne betegnes tøv-

mo6

mo6
12.11.20 13:21
return_of_drakkar: Article 49 of the Fourth Geneva Convention:
Hva med denne?
Israel bryter ikke denne.
Da må man si at Israel har tvunget egne innbyggere til å bosette seg.
Og når araberstatene angrep måtte israelere flykte fra områdene.
Jamfør Kfar Etzion , opprettet i 1927, avfolket i 1948, befolket igjen i 1967.

Det du skriver er beviselig feil. UNSC har slått fast at israelske sivile i okkupert Palestina er folkerettsstridig kolonisering av okkupert land. Genèvekonvensjonene er tydelige om dette. Det er nok at Israel TILLATER og LEGGER TIL RETTE FOR disse koloniene. De utgjør en alvorlig krigsforbrytelse i henhold til gjeldende Folkerett - i følge UNSC.

Ingen israelere flyktet fra området - Israel fantes ikke den gang. De JØDENE som flyktet var ikke israelere, men palestinere. De har selvsagt rett til å vende tilbake, men da som palestinske statsborgere, ikke som israelske kolonister. 

mo6

mo6
12.11.20 13:34
return_of_drakkar: Det er da faktisk slik at bosetningene som ble til fra 1967 og nyere faktisk ikke rammes av
internasjonal lov.

Her tar du feil, noe jeg har forklart flere ganger, men tar det en gang til:

Israel kan ikke implementere sine egne sivile lover i områder som ligger utenfor Israels juridiske grense, det ville være en juridisk umulighet.

Det ENESTE som kan gi Israel jurisdiksjon på Vestbredden er internasjonale traktater, blant annet Genèvekonvensjonene; disse gir en okkupant rett til å benytte militær lovgivning i områder de okkuperer. Det er altså KUN gjennom internasjonale traktater at Israel kan kreve jurisdiksjon i området.

Dersom det skulle være slik du hevder, får vi en såkalt "Catch 22"; definert som en lov eller regel som annullerer sin egen hensikt. Altså: dersom ikke internasjonal lov gjelder, så gjelder heller ikke israelsk militær lov (og det var vel ikke meningen din). Som betyr anarki. Da er det fritt fram for en hvilken som helst klanleder eller terrorgruppe å hevde at de har jurisdiksjon. 

mo6

mo6
12.11.20 13:48
return_of_drakkar: - Israel av i dag har ingen bibelsk bakgrunn for områdene.
- Palestina har ingen gyldig grunn for å skulle ha mer enn tilbudt i 1948.
Slik sett har Israel den juridiske retten til områdene.

Enig i din første setning.

Israel har heller ikke gyldig grunn for å skulle ha mer enn det de selv godtok da de ble tatt opp som medlem av FN. Alt som Israel har tilegnet seg av land etter desember 1949 har de ingen legitime juridiske krav til, ettersom tilegnelse av land gjennom krig er ulovlig, det være seg forsvars- eller angrepskrig.

Klikk for å gå tilbake til toppen