Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ingen vaksine til Israels palestinere nå

NYTT TEMA
joplina

joplina
24.01.21 09:26
Fremtidshåp: Utgår.

Feige mennesker som egentlig vet at de ikke har noen sak gjør som regel det ja

aicat

aicat
24.01.21 11:21
Fico: en edruelig kilde

Vær så god:

I følge FN-rapporten om de mange drapene og alvorlige skuddskadene IOF har påført demonstrantene i Gaza - tyder uttalelsene fra MSF på at Israel bruker ekspanderende ammunisjon, for vanlig hel-mantlede prosjektiler lager ikke slike-skader som MSF beskriver.
https://www.facebook.com/leger.uten.grenser/videos/2301170336873924/

Her fra FN-rapporten:

84. According to an international doctor working at a Gaza hospital, interviewed by the commission, “It was striking the number of extremely similar injuries; massive open wounds in the legs, with skin and muscles ‘blown out’, bones smashed to pieces, and damage to blood vessels leading to vascular injury, putting the entire limb at risk.”

85. Amputations and disabilities have placed a huge burden of care on individuals, families and communities, and disproportionately affected women, mothers, daughters and sisters. Given the unprecedented degree of poverty and food insecurity in Gaza, the loss of a wage-earning family member can lead to severe financial constraints and deep psychological impact.

86. The enormous burden of injuries from the protests has affected health care for all Gazans. After the demonstrations, hospitals were forced to divert resources away from ordinary medical needs, such as cancer treatment, obstetrics and routine operations, with far-reaching effects. Approximately 8,000 elective surgeries were cancelled or postponed, resulting in a backlog that will take years to address
.
.
https://www.ohchr.org/EN/HRBodies/HRC/CoIOPT/Pages/Report2018OPT.aspx

Men for sionistregimets apologeter er vel verken MSF eller FN edrulige kilder. :-)

(Innlegget ble redigert 24.01.21 11:25)

staaalisen

staaalisen
24.01.21 14:37

Aicat.  Du forsvarer din egen akseot av palarabisk jødeforbyd ig antisemittisme med det du mener å se av jøders blinkskyting mot knærne til arabiske barn - har jeg forstått deg rett? 

omko

omko
24.01.21 15:22
aicat: I følge FN-rapporten om de mange drapene og alvorlige skuddskadene IOF har påført demonstrantene i Gaza - tyder uttalelsene fra MSF på at Israel bruker ekspanderende ammunisjon, for vanlig hel-mantlede prosjektiler lager ikke slike-skader som MSF beskriver.

Denne tråden kan stenges siden dere igjen klarer å spore av skiten dere selv har startet. Er det ikke mulig for dere å holde dere til saken?

Homo_Erectus

Homo_Erectus
24.01.21 15:58
omko: Er det ikke mulig for dere å holde dere til saken?

Nei, som du ser, er det ikke mulig. Her blir det startet en tråd om at Israel ikke tilbyr vaksine til palestinerne, og nesten øyeblikkelig blir tråden avsporet med innlegg om antisemittisme, demonisering, åndsmakter, kristenhatere, spottere, jødenes hudfarge osv.

Så nei, det er dessverre ikke mulig å holde seg til saken.

Homo_Erectus

Homo_Erectus
24.01.21 17:01
Fremtidshåp: kristenhatere og spottere.

Er det noen her som har uttrykt hat mot de palestinske kristne og spottet dem? 

Kristenhatere kan jo bare være de som hater de palestinske kristne, noen andre kristne er ikke involvert i denne vaksinesaken.

staaalisen

staaalisen
24.01.21 17:17
Homo_Erectus: Nei, som du ser, er det ikke mulig. Her blir det startet en tråd om at Israel ikke tilbyr vaksine til palestinerne, og nesten øyeblikkelig blir tråden avsporet med innlegg om antisemittisme, demonisering, åndsmakter, kristenhatere, spottere, jødenes hudfarge osv.

Du omskriver fakta igjen. Det ble startet en tråd om at Israel ikke tilbyr vaksine til de israelske araberne, "landets største minoritet", som trådstarter omtalte dem som. Og når så jeg kunne påvise at disse menneskene har akkurat samme tilbud som som landets jødiske befolkning, startet du med avsporingen.

Avsporing bl.a. med kritikk av jøder, både hva angår deres hudfarge og angivelig så ekstreme politiske holdninger.

Det som jeg skrev om jødeforbudet i de palestinskstyrte byene -  de som du mener er så okkupert, så - er ingen avsporing. Men et helt relevant faktum å vise til, når du kritiserer de israelske styresmaktene for ikke å tvinge vaksine på palestinerne som ikke vil ha den,

staaalisen

staaalisen
24.01.21 18:00
Homo_Erectus: Er det noen her som har uttrykt hat mot de palestinske kristne og spottet dem?  Kristenhatere kan jo bare være de som hater de palestinske kristne, noen andre kristne er ikke involvert i denne vaksinesaken.

Vaksineringen av israelske borgere går virkelig unna. Om få dager vil over 50% av landets befolkning være vaksinert, og nå har de til og med startet med å vaksinere de yngre aldersgrupper.  Og dette har allerede gir resultater. Nå er smittespredningen i landet i klar tilbakegang, noe som er helt motsatt utvikling av det vi ser i de fleste andre land.

Kunne det vært en ide at regjeringen vår tok kontakt med israelske helsemyndigheter, for å få dem til å sende et helseteam til oss her nord. For her holder det jo på å stoppe fullstendig opp. FHI synes å være mer opptatt av å konspirere mot helseministeren og statsministeren, enn å tilby vaksine til det folket som de er satt til å betjene. 

Norske helsemyndigheter kunne virkelig trengt råd og veiledning fra folk som i praksis har vist at de kan. Hjelp fra Israel kunne spart mange norske liv. 

Jeg skulle mer enn gjerne meldt meg som frivillig til å teste ut vaksiner satt av israelske sykesøstre - hva med deg, Erectus?

(Innlegget ble redigert 24.01.21 18:01)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
24.01.21 18:16
staaalisen: Jeg skulle mer enn gjerne meldt meg som frivillig til å teste ut vaksiner satt av israelske sykesøstre - hva med deg, Erectus?

Det ville jeg selvfølgelig ikke ha noe imot. Jeg har aldri brydd meg om hvilken religion og hudfarge sykesøstre og annet helsepersonell har.

I min tid som blodgiver  skjedde det rett som det var at en brun sykesøster med hijab stakk en tjukk nål i armen min. Nå har jeg en muslim som fastlege, som jeg sjelden har bruk for, hans sekretær er en jente med hijab.

Da har jeg selvfølgelig ikke det aller minste imot at en israelsk sykesøster, enten hun er jøde, muslim, druser, kristen eller ateist, setter en vaksine på meg.

Fico

Fico
24.01.21 20:42
aicat: Vær så god: I følge FN-rapporten om de mange drapene og alvorlige skuddskadene IOF har påført demonstrantene i Gaza - tyder uttalelsene fra MSF på at Israel bruker ekspanderende ammunisjon, for vanlig hel-mantlede prosjektiler lager ikke slike-skader som MSF beskriver.
https://www.facebook.com/leger.uten.grenser/videos/2301170336873924/

Over her linker du til  noen som ber om penger til utstyr som jeg ser det. 

Og dette som du da fallbyr slik, er nok som forventet, fullstendig ubrukbart når det gjelder å verifisere ditt følgende utsagn hvor  du  lyver om flertallige barn beskutt med dum dum. 

aicat   23.01.21 20:32

Nei, men "hvite" jøder i den israelske terrorhæren driver blinkskyting på palestinske barn og skyter med dum-dum prosjektiler mot knærne på demonstrerende unge mennesker hvor hensikten er å invalidisere dem

aicat

aicat
25.01.21 10:21
Fico: dum dum.

Dette greide du altså ikke å forstå?
“It was striking the number of extremely similar injuries; massive open wounds in the legs, with skin and muscles ‘blown out’, bones smashed to pieces, and damage to blood vessels leading to vascular injury, putting the entire limb at risk.”
For det er nemlig kun ved bruk av ekspanderende ammo vi ser slike knusningsskader. Vanlig ammo brukt i krig har hel mantel som ikke fragmenterer - slik vi ser disse prosjektilene gjør. Rtg. bilder av sårkanalen og ballistiske analyser viser hvorledes både bly- og kopperpartikler er distribuert ut i både den permanente og den temporære sårkanalen. Slik ammo (som også jaktammo er konstruert) - er det kun politi som kan bruke. I krig er slik ammo forbudt å bruke mot mennesker. 

aicat

aicat
25.01.21 11:04
omko: Denne tråden kan stenges siden dere igjen klarer å spore av skiten dere selv har startet. Er det ikke mulig for dere å holde dere til saken?

Det trenger ikke være en avsporing å påpeke at IOFs snipere dreper barn og lemlester ungdommer i Gaza. Noen av de mest fantiske sionistene vil kanskje mene at det er billigere og enklere å la Corona-viruset drepe flest mulig palestinere - i stedet for å bruke militære snipere på overtidsbetaling og skyte med dyr ammo, bombe med raketter avfyrt fra fly og droner? Bare det å holde en F-16 eller en drone i lufta i noen timer koster jo langt mer enn noen skarve doser vaksine?

En annen grunn til at Israel på denne måten legger til rette for en massiv økning av korona-relaterte sykehusinnleggser i Gaza - kan jo være å legge ytterligere press på Hamas som fra før av sliter med å holde intensivavdelignene på sykehusene i gang - intensivplasser som fra før av er hardt belastet med de massive skuddskadene de oven nevnte IOF-sniperene påfører barn og unge mennesker i Gaza.

Når det gjelder organisert ondskap og barbari mot den "fengslede" palestinske millonbefolkningen i Gaza må jeg dessverre si at jeg har ingen illusjoner lenger - ut fra det vi har sett B'Tselem, MSF og FN har rapportert om forholdene i Gaza.

(Innlegget ble redigert 25.01.21 11:16)

Fico

Fico
25.01.21 13:01
aicat: It was striking the number of extremely similar injuries; massive open wounds in the legs, with skin and muscles ‘blown out’, bones smashed to pieces, and damage to blood vessels leading to vascular injury

Du som er stor gutt må da snart begripe at linken for sitatet ditt må foreligge sammen sitatet.

aicat

aicat
25.01.21 13:30
Fico: linken

Du som er stor gutt må da snart begripe at linken for sitatet ble lagt inn ovenfor sammen med sitatet.:-)
Men når du ikke greier å åpne linker eller å lese eller forstå det linken viser - da er det jo ingen vits å på nytt legge inn linken - fordi du er så hjelpeløs at du ikke greier å se hva som ligger rett ovenfor her.
. https://www.ohchr.org/EN/HRBodies/HRC/CoIOPT/Pages/Report2018OPT.aspx

PS: Disse infantile forsøkene dine på å servere billig hersketeknikk virker ikke på voksne mennesker - men kanskje på andre på samme lavnivå som du selv befinner deg på. :-))

(Innlegget ble redigert 25.01.21 13:42)

Fico

Fico
25.01.21 14:32
aicat: nfantile forsøkene dine på å servere billig hersketeknikk virker ikke på voksne mennesker - men kanskje på andre på samme lavnivå som du selv befinner deg på.

Endelig fikk du prate om noe du tror du kan, nå er det vel like før stråmannen dukker opp,

Sett bare opp hva du siterer fra angitt link,  og slutt med den svadaen du kommer med i stedet for realiteter.

Å tro at Israel er ansvarlig for de som kommer til skade ved grensegjerdet mellom Israel og Gaza , er jo selvsagt oppfatninger grunnet forstand. 

Når det gjelder en suveren  stats forpliktelser  om beskyttelse av egen befolkning, da er det hamas, som er gjenstand for kritikk, for egen behandling av egne barn. 

aicat

aicat
25.01.21 14:51
Fico: Å tro at Israel er ansvarlig for de som kommer til skade ved grensegjerdet mellom Israel og Gaza , er jo selvsagt oppfatninger grunnet forstand.

Nei det er sikkert Hamas egne snipere som har ikledd seg israelske uniformer, fått takk i IDFs sine sniperrifler - f.eks. en IMI Galatz 7.62mm - har lurt seg over på israelsk side gjennom en terrortunnel - for så å drive blinkskyting på egne barn og unge????
Har du ikke noen bedre idiotiske forslag?

aicat

aicat
25.01.21 15:21
Fico: Sett bare opp hva du siterer fra angitt link, og slutt med den svadaen du kommer med i stedet for realiteter.

Hvorfor skal jeg gjenta det jeg allerede har satt opp - med både pkt nr. og link til FN-rapporten? Kan du svare på hvorfor du ikke er i stand til å begripe det jeg skrev ovenfor her: 24.01.21 11:21 ????

(Innlegget ble redigert 25.01.21 15:22)

Fico

Fico
25.01.21 20:28
aicat: Hvorfor skal jeg gjenta det jeg allerede har satt opp - med både pkt nr. og link til FN-rapporten? Kan du svare på hvorfor du ikke er i stand til å begripe det jeg skrev ovenfor her: 24.01.21 11:21 ????

Hva du behøver å forklare, faller utenfor ditt ansvar om du har en seriøs link som støtter hva du sier.

Derfor må du nok linke til hvor du kan lese utsagnet under her, inntil det gjøres  har du ingen troverdighet i dette heller Sitat:

I følge FN-rapporten om de mange drapene og alvorlige skuddskadene IOF har påført demonstrantene i Gaza - tyder uttalelsene fra MSF på at Israel bruker ekspanderende ammunisjon, for vanlig hel-mantlede prosjektiler lager ikke slike-skader som MSF beskriver.

aicat

aicat
25.01.21 20:51
Fico: I følge FN-rapporten om de mange drapene og alvorlige skuddskadene IOF har påført demonstrantene i Gaza - tyder uttalelsene fra MSF på at Israel bruker ekspanderende ammunisjon, for vanlig hel-mantlede prosjektiler lager ikke slike-skader som MSF beskriver.

Stakkar deg fico - det er helt unødvendig for deg og nok en gang innrømme at du ikke evner å forstå hva som ligger idenne uttalelsen:
 84. According to an international doctor working at a Gaza hospital, interviewed by the commission, “It was striking the number of extremely similar injuries; massive open wounds in the legs, with skin and muscles ‘blown out’, bones smashed to pieces, and damage to blood vessels leading to vascular injury, putting the entire limb at risk.”
- som jeg har sitert fra FN-rapporten.
Du har for lengst bevist at du er ute av stand til å forstå selv de mest enkle forklaringer på engelsk.
Kanskje en idé å spørre en voksen som behersker engelsk om hjelp?

staaalisen

staaalisen
25.01.21 21:04
aicat: Det trenger ikke være en avsporing å påpeke at IOFs snipere dreper barn og lemlester ungdommer i Gaza.

He-he...... Nei det trenger absolutt ikke å være en avsporing for de som ikke forstår bedre :-)))))) Men i alminnelighet er et vel slik at å skrive om Koreakrigen i en sak som angår poliovaksine fra gamle dager, må ses på som en eklatant avsporing.

Men du har sikkert dine grunner til å skrive om falne og sårede i  disse grensekrigene til Hamas i en tråd som omhandler et tema hvor Israel uten tvil er verdens beste. Og ikke bare er de verdens beste i koronabekjempelse, ingen andre land er i nærheten en gang. 

(Innlegget ble redigert 25.01.21 21:05)

Fico

Fico
25.01.21 21:07
aicat: Stakkar deg

som ikke kan greie å levere en link, noe det forøvrig har vært mange eksempler på,  det har vel sin forklaring som vanlig kan vi vel si

aicat

aicat
25.01.21 21:18
Fico: som ikke kan greie å levere en link,

Jeg har ikke mindre teskjeer å fore deg med - siden du ikke greier å forstå verken engelsk tekst - eller å åpne linken du nå har fått servert flere ganger.
Søk hjelp fico - så slipper du å dumme deg ut ennå flere ganger.

aicat

aicat
25.01.21 21:28
staaalisen: Men du har sikkert dine grunner til å skrive om falne og sårede i disse grensekrigene til Hamas i en tråd som omhandler et tema hvor Israel uten tvil er verdens beste.

Her er det snakk om hvorfor Israel later som om de ikke kjenner Genèvekonvensjonens regler (eller gir blaffen i å følge dem - slik vi har sett så utallige mange ganger før) - siden Israels nåværende helseminsister sier følgende:
"Andrew Marr of the BBC grilled Israeli Health Minister Yuli Edelstein about why Israel is not extending its vaccination program to the Palestinian people in territories it occupies, and Edelstein said Israel has no more obligation to them than the Palestinian minister of health has to “take care of dolphins in the Mediterranean.” Yes, you heard that right.

Men sionistregimet har både økonomiske profitthensyn å ta hensyn til - og rasistiske holdninger i sin portefølje når det gjelder det som skjer med den palestinske sivilbefolkningen i Gaza.

Men at sionistene selv velger å nøre opp om gamle antismittiske myter om jøders pengegriskhet etc. - får de jo selv prøve å forklare for de av oss som i praksis SER hva som skjer både i Gaza og på VB.

(Innlegget ble redigert 25.01.21 21:29)

Fico

Fico
25.01.21 22:43
aicat: Jeg har ikke mindre teskjeer å fore deg med

Det tøvet du serverer er ikke for noen, ingen link gir ingen kommentar, enkelt og greit.

aicat

aicat
26.01.21 09:23
Fico: ingen link gir ingen kommentar, enkelt og greit.

Da får vi bare konstatere at du åpenbart MÅ være blind. Da får du ha meg undskylt siden jeg trodde du var i stand til å lese?

aicat

aicat
26.01.21 12:05
Homo_Erectus: Foreløpige resultater fra en stor forskningsstudie fra Clalit Research Institute viser at den første vaksinedosen har ført til en reduksjon på bare 33 prosent i nye tilfeller av coronavirusinfeksjon. Dette er langt lavere beskyttelse en det vaksineprodusenten fant i sine kliniske studier, hvor en effekten på minst 52 prosent ble rapportert.

Dette var et av de ennå ikke helt klargjorte problemstillingene FHI har nevnt flere ganger, nemlig at man ennå har for liten erfaring med hvor godt disse vaksinene hindrer videre smitte. De ser ut til å beskytte de fleste grupper mot å bli alvorlig syke, men man vet fortsatt for lite til å si noe om i hvor sterk grad vaksinene hindrer smitte-spredning.

Fico

Fico
26.01.21 18:04
aicat: MÅ være blind

Da er dette du sier her, fortsatt ikke bekreftet:

Nei, men "hvite" jøder i den israelske terrorhæren driver blinkskyting på palestinske barn og skyter med dum-dum prosjektiler mot knærne på demonstrerende unge mennesker hvor hensikten er å invalidisere dem

mo6

mo6
27.01.21 14:08
Fico: "hvite" jøder i den israelske terrorhæren driver blinkskyting på palestinske barn og skyter med dum-dum prosjektiler mot knærne på demonstrerende unge mennesker hvor hensikten er å invalidisere dem

Helt riktig, det er også dokumentert.

Fico

Fico
27.01.21 18:18
mo6: Helt riktig, det er også dokumentert

Nei du kan ikke dokumentere det.

Og heller ikke han som lyver om dette:

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg