Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Palestina bruker økostøtte til terror

NYTT TEMA
Fico

Fico
16.02.21 21:29

Her bevitnes det igjen, hvordan palestinerne  i årevis, har benyttet norske skattebetaleres pengeoverføringer til finansiering av terrorisme og korrupsjon. 

Mohammad Aref Massad, en tidligere palestinsk sikkerhetsfange, har krevd at Israel slutter å overføre skatteinntektsmidler til den palestinske myndigheten under påskudd av at pengene blir brukt til å finansiere terrorisme og korrupsjon

Og det skal heller ikke bare være påskaudd, 

BESA Center Perspectives Paper No. 1.932, 16. februar 2021

Et dramatisk brev skrevet av en tidligere terrorist som stiller som president for den palestinske myndigheten, avslører i hvilken grad budsjettene ledet til PA fra Israel og verden gir drivstoff til død og terror. Tiden er kommet for hva verden skal legge merke til.

Mye blir sagt om de enorme summene verden strømmer til den palestinske myndigheten og hva som skjer med dem etter at de kommer dit. Rapportene har fått en rekke europeiske land til å redusere deres bistand til PA betydelig, og Trump-administrasjonen stoppet den nesten helt. Vi hører også fra tid til annen fra palestineren på gaten om korrupsjonen i PA: han er godt klar over at disse pengene forsvinner uten å forbedre livet hans på noen måte.

mo6

mo6
17.02.21 12:19

Når man bruker Trump-administrasjonens handlinger og vedtak som kvalitetsstempel har man i utgangspunktet en tapt sak. Det som linkes til i åpningsinnlegget er bare tøv, ren Hasbara-propaganda.

Fico

Fico
17.02.21 22:30
mo6: Når man bruker Trump-administrasjonens handlinger og vedtak som kvalitetsstempel har man i utgangspunktet en tapt sak. Det som linkes til i åpningsinnlegget er bare tøv, ren Hasbara-propaganda.

Det tjener ikke deg  til noen særlig seriøsitet, at du kun oppviser motvilje til andres innlegg, uten å dokumentere hva du mener.

Du burde jo selvsagt gått inn på linken, og sett hva den forteller,  det følger et lite utsnitt her av begynnelsen  på det famøse brevet tilsendt Abbas fra en tidligere terrorist. Han mener seg kvalifisert nok, for å stille seg som kandidat til det kommende palestinske presidentvalget, sitat: 

En tidligere terrorist som nå er kandidat i det kommende PA-presidentvalget skrev nylig om PAs misbruk av internasjonal bistand. Hans ord er  hovedsakelig adressert til to publikum - den israelske regjeringen og landene som bidrar til PA:

Mitt navn er Muhammad Aref Massad [og jeg er] fra landsbyen Burqin, Jenin-distriktet, Palestina. Jeg ble født i 1975. Jeg ble rekruttert til terrororganisasjonene da jeg var 13, og jeg kjempet modig mot den israelske siden, men til min sorg oppdaget jeg at de palestinske lederne ikke vil ha frihet og ikke vil ha fred fordi de tjener på krigen og ødeleggelsen vi er oppslukt av. Jo større antall dødsfall blant folket vårt, jo mer oppmerksomhet får de fra de frie og gode menneskene i verden, og verden gir dem store mengder hjelp hver gang bilder av ødeleggelse i vårt land blir publisert over hele verden.

Underskrevet:

Dette er en redigert versjon av en artikkel publisert i Makor Rishon 9. februar 2021.

Oberstløytnant (res.) Dr. Mordechai Kedar er senior forskningsassistent ved Begin-Sadat Center for Strategic Studies. Han tjente i 25 år i IDFs militære etterretning som spesialiserte seg i Syria, arabisk politisk diskurs, arabiske massemedier, islamske grupper og israelske arabere, og er ekspert på Det muslimske brorskapet og andre islamistiske grupper.

mo6

mo6
18.02.21 16:50
Fico: Det tjener ikke deg  til noen særlig seriøsitet, at du kun oppviser motvilje til andres innlegg, uten å dokumentere hva du mener. Du burde jo selvsagt gått inn på linken, og sett hva den forteller,  det følger et lite utsnitt her av begynnelsen  på det famøse brevet tilsendt Abbas fra en tidligere terrorist. Han mener seg kvalifisert nok, for å stille seg som kandidat til det kommende palestinske presidentvalget, sitat:  En tidligere terrorist som nå er kandidat i det kommende PA-presidentvalget skrev nylig om PAs misbruk av internasjonal bistand. Hans ord er  hovedsakelig adressert til to publikum - den israelske regjeringen og landene som bidrar til PA: Mitt navn er Muhammad Aref Massad [og jeg er] fra landsbyen Burqin, Jenin-distriktet, Palestina. Jeg ble født i 1975. Jeg ble rekruttert til terrororganisasjonene da jeg var 13, og jeg kjempet modig mot den israelske siden, men til min sorg oppdaget jeg at de palestinske lederne ikke vil ha frihet og ikke vil ha fred fordi de tjener på krigen og ødeleggelsen vi er oppslukt av. Jo større antall dødsfall blant folket vårt, jo mer oppmerksomhet får de fra de frie og gode menneskene i verden, og verden gir dem store mengder hjelp hver gang bilder av ødeleggelse i vårt land blir publisert over hele verden. Underskrevet: Dette er en redigert versjon av en artikkel publisert i Makor Rishon 9. februar 2021. Oberstløytnant (res.) Dr. Mordechai Kedar er senior forskningsassistent ved Begin-Sadat Center for Strategic Studies. Han tjente i 25 år i IDFs militære etterretning som spesialiserte seg i Syria, arabisk politisk diskurs, arabiske massemedier, islamske grupper og israelske arabere, og er ekspert på Det muslimske brorskapet og andre islamistiske grupper.

Jeg har gått inn på linken, og den er bare tøv. Kilden er ikke til å stole på. Det ser ut som standard Hasbara-propaganda, uten troverdighet.

Men for en som bruker Trump som sannhetsvitne kan det kanskje fortone seg annerledes.

(Innlegget ble redigert 18.02.21 16:52)

Fico

Fico
18.02.21 18:34
mo6: Jeg har gått inn på linken, og den er bare tøv. Kilden er ikke til å stole på. Det ser ut som standard Hasbara-propaganda, uten troverdighet.

Du vet at da kan du sitere derifra hva du peker på, alle store gutter kan det skjønner du nok

Fico

Fico
18.02.21 21:38
mo6: Jeg har gått inn på linken, og den er bare tøv. Kilden er ikke til å stole på. Det ser ut som standard Hasbara-propaganda, uten troverdighet.

Jerusalem Post:

Palestiner ber domstolen om å blokkere overføring av midler til PA

Oppropet krevde at midlene ble overført direkte til palestinske arbeidere og trengende familier.

Mohammad Aref Massad, tidligere palestinsk sikkerhetsfange, har krevd at Israel slutter å overføre skatteinntektsmidler til den palestinske myndigheten med den begrunnelsen at pengene brukes til å finansiere terrorisme og korrupsjon.

Massad, som for tiden bor i Haifa, stilte kravet sitt i en presserende begjæring som han i forrige uke lagde inn for High Court of Justice mot statsminister Benjamin Netanyahu, finansminister Moshe Kahlon og Knessets finanskomité.

mo6

mo6
20.02.21 17:08
Fico: Du vet at da kan du sitere derifra hva du peker på, alle store gutter kan det skjønner du nok

Hvorfor går du ikke til linken og ser hva jeg mener? Ikke vær så hjelpeløs. Det du viser til er propaganda, neppe realiteter.

Fico

Fico
21.02.21 18:19
mo6: Hvorfor går du ikke til linken og ser hva jeg mener? Ikke vær så hjelpeløs. Det du viser til er propaganda, neppe realiteter.

Jeg har sitert fra linken, det er du som ikke finner noe sitere  og som er sammenfallende med din mening. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg