Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Selvmordspakten for menneskeheten (COP17)

NYTT TEMA
klimasirkus
klimasirkusInnlegg: 4802
29.01.12 15:34

Elisabeth May (MP Canada) gir en del bakgrunnsinformasjon om forhandlingene i Durban (COP17) og historikken.

Resultatet av forhandlingene i Durban kaller hun rett ut en selvmordspakt for menneskeheten.

Carbon Talks - International Climate Change Diplomacy: Where to from Durban?

Til tider veldig underholdene og interessant - anbefales.

imøbe
imøbeInnlegg: 667
29.01.12 17:34

Hun er bare enda en grønn aktivist. Men det skal hun ha: hun kan stå på for det hun tror på! Har bakgrunn fra Sierra Club, som hun var med å starte, og har i de senere årene brukt kreftene på The Green Party for å komme i politisk posisjon. Hun er en kriger av de store, men jeg tviler på hennes politiske styringsevne. Så lenge hun sitter alene i opposisjon for sitt parti vil hun neppe ha særlig påvirkningskraft. Men et irritasjonsmoment kan hun sikkert bli.

La_Bomba
La_BombaInnlegg: 828
29.01.12 17:55

Nå vet ikke jeg hva slags "pakt" klimamenigheten ble enige om i Durban, men en selvmordspakt er jo ikke usannsynlig sett i perspektiv av de ekstreme holdninger med dype religiøse undertoner som driver dem.

Dette er jo ikke noe nytt blant ekstremister. Jonestown massakren er vel den mest kjente. http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

For meg er det helt umulig å forstå denne lengselen etter katastrofer og død som klima-alarmistene ser ut til å dyrke.

Vi finner det samme her, med sprenging av barn, laget som ren undeholdning. http://www.youtube.com/watch?v=5-Mw5_EBk0g

Hva er det som driver dere?

klimasirkus
klimasirkusInnlegg: 4802
29.01.12 20:15
La_Bomba: Nå vet ikke jeg hva slags "pakt" klimamenigheten ble enige om i Durban, men en selvmordspakt er jo ikke usannsynlig sett i perspektiv av de ekstreme holdninger med dype religiøse undertoner som driver dem.

Tror du virkelig det var ment bokstavelig ;-)

Noen facts kan jo kanskje være på sin plass, selv om du kanskje ikke er så interessert i slikt:

An Illustrated Guide to the Science of Global Warming Impacts: How We Know Inaction Is the Gravest Threat Humanity Faces

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester