Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tidenes største svindel?

NYTT TEMA
BorisA
BorisAInnlegg: 2679
salamibim1
salamibim1Innlegg: 986
16.11.12 15:45
BorisA: Professor Harold Lewis med bredside mot klimaforskere:

jeg har alltid lurt på hvem som svindler hvem og hvorfor

Josik
JosikInnlegg: 1621
16.11.12 15:56
salamibim1: jeg har alltid lurt på hvem som svindler hvem og hvorfor

Ikke så mye å lure på.

Skattebetalerne svindles og er de definitive taperne.

Al Gore, klimaforskerne, vindmølleprodusentene, solpanelprodeusentene og klimakvotehandlerne er blant de som proffiterer mest på svindelen.

Motivet er det samme som ved all svindel. Penger, makt og anerkjennelse.

Goddard
GoddardInnlegg: 7712
16.11.12 15:59
BorisA: Professor Harold Lewis med bredside mot klimaforskere: http://www.dagbladet.no/2010/10/10/nyheter/global_oppvarming/forskning/utenriks/13777180/

Ingenting er som resirkulering av gammelt grums (2010).

Brevet til Lewis er ikke en gang tilgjengelig i referansen til DB - det ble kanskje for belastende å ha det liggende?

Nå har det gått et par år siden artikkelen i Dagbladet, og ennå har ingen presentert noe troverdig alternativ forskning som tilbakeviser menneskeskapt global oppvarming. Siden 1991 er det publisert ca. 24 fagfellevurderte rapporter, som bestrider menneskeskap global oppvarming, tilsvarende 0.17% av all publisert forskning på temaet.

http://scienceprogress.org/2012/11/27479/

Brevet til Lewis har gått ut på dato. Han har ingen relevant forskning å vise til.

Typisk forsøk på bløff, eller rett og slett manglende kunnskap - hva tror du BorisA?.

Orishas
OrishasInnlegg: 40143
16.11.12 16:08
Goddard: Typisk forsøk på bløff, eller rett og slett manglende kunnskap - hva tror du BorisA?.

Trenger vel ikke være noen av delene. Kritikken går jo mot organisasjonen, ikke saken i seg selv.

la1goa
la1goaInnlegg: 11637
16.11.12 16:12
salamibim1: jeg har alltid lurt på hvem som svindler hvem og hvorfor

Den som har intekter på elendig klima er definitivt IPCC og lignende organisasjoner. Den dagen IPCC erklærer at klima ikke har problemer med CO2 den dagen har de lagt grunnlaget for fjerningen av støtte. Tror du at de noen gang vil gjøre det? Jeg vet at de uansett hvordan fremtiden blir vil katastrofespådommer komme fra den kanten.

Så har du f.eks. folk som skal tjene til livets opphold ved å rakke ned på konkurrenter. Jeg trenger ikke nevne noen nick i denne sammenheng, men det sitter en her og er ganske aktiv. De vil ha fjernet bruken av karbonbasert drivstoff til fordel for sine egne produkter. De gjør det svært gjerne ved å tråkke på folk uten  argumenter for eget produkt.

Det har også dukket opp milliardsvindel med CO2-kvoter. En skal være blindet for å ikke se det. Så det finnes nok av motiver bare man tar av seg skylappene.

Så kan du sikkert diskutere meg og mine interesser. Men her finner du ingenting da jeg ikke representerer noen hverken den ene eller andre retning. Jeg ønsker alt av fakta på bordet og svindlere bak lås og slå.

trondhjem
trondhjemInnlegg: 8214
16.11.12 16:26
Josik: Ikke så mye å lure på.
Skattebetalerne svindles og er de definitive taperne.
Al Gore, klimaforskerne, vindmølleprodusentene, solpanelprodeusentene og klimakvotehandlerne er blant de som proffiterer mest på svindelen.
Motivet er det samme som ved all svindel. Penger, makt og anerkjennelse.

Ah, min yndlingskonspirasjonsteori.

La oss se. I dag fikk vi en tråd som omtaler en gjennomgang av 14000 vitenskapelige publikasjoner innen klima de siste 20 årene. Disse er skrevet av rundt 30 000 forskere som er ansatt på et hundretalls universiteter verden over.

Og av disse var 99,998 % av artiklene svindel i følge Josik, fordi de omtaler eller viser forskning som støtter svindelen at jorda varmes opp av oss mennesker. Kun 24 artikler støtter det motsatte synet, at mennesket er uskyldig i oppvarmingen.  

Vi snakker altså om et tredvedtalls tusen mennesker spredt over hele jorda som i en 20-årsperiode skal ha klart å møtes i hemmelighet og bli enige om å forfalske sin forskning ved systematisk og enhetlig feilrapportere den i disse 14000 publikasjoner.

Ingen av disse 30000 forskere har sprekt og innrømt sine synder.

Ingen journalist på jorda har klart å oppdage denne globale særdeles tette og sammenvevde konspirasjonen.

Ingen annen forsker på jorda har klart å oppdage at en eller flere av disse 14000 artikler har et alvorlig misforhold mellom de data studien bygger på (og som regel ligger åpent ute på nettet) og de konklusjoner de trekker av disse data (hvilket misforhold må være der siden det bare er juks).

Man Josik, han vet at slik er det. Det burde være innlysende at forskerne har tatt seg bryet med å lage en verdensomspennende perfekt koordinert og ensrettet juksing i over 20 år som er så gjennomført og pottetett at ingen auditør eller googlegalileo har klart å avdekke svindelen. Det er jo bare å se på hvor mange millioner det bevilges til klimaforskning det verden over, klart at klimaforskerne ikke hadde fått dette uten å jukse.

Og så lurer enkelte "skeptikere" på hvorfor vi AGWere er grunnleggende mistroiske til klimaskeptisbevegelsen. 

salamibim1
16.11.12 16:36
la1goa: Den som har intekter på elendig klima er definitivt IPCC og lignende organisasjoner

vel svindel/bedrageri er i følge wikipedia: Bedrageri er en formuesforbrytelse som går ut på å skaffe seg selv eller andre en uberettiget vinning ved å lure eller forlede noen til å foreta en handling slik at de påføres et tap, eller det oppstår fare for at et tap vil oppstå. 

Nå vil man vel kunne si helt nøkternt sett, at det kan finnes motiv for både alarmister og skeptikere å svindle andre: F. eks. wattsupwiththat, tjener millioner i reklameinntekter   på å fremme et syn om at det ikke er noen global oppvarming. Oljeselskaper tjener tusener milliarder på at det ikke skjer restriksjoner mht karbondioksyd, noen forskere over hele verden har fått betalt blodpenger for å så tvil om at det foregår global oppvarming, media tjener grovt på å slå opp artikler både pro og contra global oppvarming. Og etter konspirasjonsteoriene, skal nesten samtlige uavhengige forskere slått seg sammen i en hemmelig + en offentlig organ i den hensikt å sørge for at de kan fortsette å bedrive forskining om global oppvarming og at skatter kan ilegges. (Det siste skjønner jeg egentlig ikke motivet for, for det blir litt å sage over den grenen man sitter på, - for forskere i IPCC - må jo også betale evt økte skatter?) 

At solcelleprodusenter tjener er vel litt overdrevet, men det er jo noe vi er nødt til å forske på, fordi før eller siden vil fossilt brennstoff være brukt opp.

Summa summarum er det større gevinst generellt å forfekte skeptikersiden, enn for alarmistsiden....og det som er helt klart er at det - dersom klimaet endres slik alarmistene tror, så blir regningen og skattene for å utbedre skadene som unnfallenheten menneskeheten har utvist  med forebyggende tiltak mot global oppvarming, gigantiske i forhold til det du nevner. Vi kan vel oppleve at global oppvarming kan koste verdensamfunnet milliarder milliarder. 

salamibim1
16.11.12 16:58

Helt off topic: som beviser at verden ikke er stor..

For ganske artig, jeg var nettopp inne på watts up with that, og fant en annonse fra Amazon  om en bok skrevet av min gode venninne Sigi fra Tyskland (Hun kaller seg noe annet nå)  Hun er tysk og har skrevet en bok om klima som hadde fått 5 stjerner i amazon. 

Hadde det utrolig morsomt med Sigi for ca 30 år siden da hun som ung student jobbet for mitt firma - da vi stillte ut på en messe i Frankfurt. Sigi var utrolig vakker, lignet den gang temmelig mye på Claudia Schiffer.... Hun og hennes kjæreste som var en venn av meg, inviterte meg på sauna, - må si jeg ble ganske paff da jeg gikk inn i garderoben og oppdaget at det var en naturist sauna. Like overrasket var jeg da jeg skulle hente henne en dag fra leiligheten hennes og hun åpnet døren i ren netto.....

Fikk utrolig hyggelig melding fra henne for halvannet år siden på Facebook, - en melding jeg ikke oppdaget og fikk besvart  før for en uke siden.  Hadde vært artig å møte henne igjen...

(Innlegget ble redigert 16.11.12 16:59)

la1goa
la1goaInnlegg: 11637
16.11.12 17:10
salamibim1: vel svindel/bedrageri er i følge wikipedia: Bedrageri er en formuesforbrytelse som går ut på å skaffe seg selv eller andre en uberettiget vinning ved å lure eller forlede noen til å foreta en handling slik at de påføres et tap, eller det oppstår fare for at et tap vil oppstå.

Ja er ikke da IPCC en naturlig kandidat når de alltid vil spå katastrofe? Jo værre spådommer jo mer penger.

Goddard
16.11.12 19:31
Orishas: Trenger vel ikke være noen av delene. Kritikken går jo mot organisasjonen, ikke saken i seg selv.

Godt poeng.

Lewis er ikke opptatt av sak, men organisasjonskultur.

Leit for ham at han tapte den kampen, personer uten relevant kunnskap og kompetanse ser ut til å ikke ha så stor innflytelse på virket til APS.

Tydelig at medlemmene av APS er mer opptatt av sak, enn lett forvirrede utsagn om organisasjonskultur - dermed er det like greit at Lewis meldte seg ut, han ville jo i grunnen vært en stor skam for organisasjonen, og kunnskapen om fysikk generelt.

BorisA
BorisAInnlegg: 2679
16.11.12 19:52
Goddard: Ingenting er som resirkulering av gammelt grums (2010).

Gammelt og gammelt fru Blom. Fortsatt like aktuelt !

(Innlegget ble redigert 16.11.12 19:52)

Goddard
16.11.12 19:58
BorisA: Gammelt og gammelt fru Blom. Fortsatt like aktuelt !

Lewis har meldt seg ut av APS. Dermed har han ingen innflytelse på APS.

Høyest uaktuelt altså.

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 6898
16.11.12 20:07
Goddard: Lewis har meldt seg ut av APS. Dermed har han ingen innflytelse på APS.

Stephen Schneider har heller ingen innflytelse på APS.

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 6898
16.11.12 20:09
trondhjem: Vi snakker altså om et tredvedtalls tusen mennesker spredt over hele jorda som i en 20-årsperiode skal ha klart å møtes i hemmelighet og bli enige om å forfalske sin forskning ved systematisk og enhetlig feilrapportere den i disse 14000 publikasjoner.

Neida, noen få hjernevaskede som tror på 'konsensus' holder lenge.

Goddard
16.11.12 20:10
Amatør_1: Stephen Schneider har heller ingen innflytelse på APS.

Som kjent er Schneider død, så han har neppe noen større innflytelse på APS i dag, med mindre du tror på gjenferd.

Goddard
16.11.12 20:11
Amatør_1: Neida, noen få hjernevaskede som tror på 'konsensus' holder lenge.

Hvilken hjernevasking?

Observasjoner er kanskje ikke din greie?

Reparatøren
ReparatørenInnlegg: 4067
16.11.12 20:18
Goddard: Lewis har meldt seg ut av APS. Dermed har han ingen innflytelse på APS.
Høyest uaktuelt altså.

James Hansen har heller ikke innflytelse på APS? ÅÅÅÅJA unskyld, ham har dere jo bannlyst etter at han proklamerte at nattetemperaturen hadde falt med 0,2 grader. Den tosken altså, kunna han ikke holdt munn? Begynne å bli ærlig, også nå da!

Reparatøren
16.11.12 20:20
Goddard: Hvilken hjernevasking?

HE  HE  HE  HE, Nei de hjernevaskede merker det ikke så lett selv,hva, Goddard? He he he.

Karbonbasert_livsform
Karbonbasert_livsformInnlegg: 5914
16.11.12 21:39
trondhjem: Vi snakker altså om et tredvedtalls tusen mennesker spredt over hele jorda som i en 20-årsperiode skal ha klart å møtes i hemmelighet og bli enige om å forfalske sin forskning ved systematisk og enhetlig feilrapportere den i disse 14000 publikasjoner.

Men i realiteten, og ifølge insideren Mike Hulme, dreier det seg om et par-tre dusin av forskere som trekke de viktigste konklusjonene innen den delen av klimatologien som er mest relevant for politisk påvirkning.

At det er mange publikasjoner, er ikke merkelig når politikere og forskningsbyråkrati kaster milliarder av penger etter institusjonene for å forske på alt fra klimamodeller på superdatamaskiner til sauekrymping til klimapsykologi, og klimaditt og klimadatt.

Eller for å si det sånn: Jo mer klima det betales for, jo mer klima (forskningsproduksjon) lages det. Og jo mer klima som lages, jo mer klima er det behov for.

Til slutt kan det bli så mye klima at vi får klimainflasjon. ;-)

Karbonbasert_livsform
16.11.12 21:41
trondhjem: Ingen journalist på jorda har klart å oppdage denne globale særdeles tette og sammenvevde konspirasjonen.

Såda, Trondhjem.

Selv BBC rapporterte om Climategate.

Karbonbasert_livsform
16.11.12 21:43
trondhjem: Ah, min yndlingskonspirasjonsteori.

Nytt for meg - er det ikke "karbonlobbyen" lenger? :-)

Karbonbasert_livsform
16.11.12 21:45
salamibim1: F. eks. wattsupwiththat, tjener millioner i reklameinntekter

Høres tvilsomt ut. Kan du dokumentere påstanden?

Goddard
16.11.12 22:16
Reparatøren: HE HE HE HE, Nei de hjernevaskede merker det ikke så lett selv,hva, Goddard? He he he.

Finnes det noen kriterier for hvem som er hjernevasket?

Mangel på hysterisk latter kanskje?

Reparatøren
16.11.12 22:56
Goddard: Finnes det noen kriterier for hvem som er hjernevasket?
Mangel på hysterisk latter kanskje?

Det finnes faktisk et helt tydelig og umisskjennelig tegn på at en ikke er hjernevasket Goddard. Dette er en egenskap jeg gjennom seks samfulle år på disse fora her ALDRI har sett hos Alarmist menigheter, det er evne og viljne til å tenke selv.

De har sågar misstro til andre som finner på å beskjeftige seg med den sporten. Det som ikke kommer fra en forsker, en bok eller en erkehimmel som IPCC det er ikke, for en alarmist disippel.

Å tenke selv for dere er en vederstyggelighet, bare ta inn og proppe hodet med det andre allerede har sakt og tenkt, og der stanser utviklingen da, på 1950 tallet, i allfall i alarmistens hode.

Goddard
16.11.12 23:01
Reparatøren: Det finnes faktisk et helt tydelig og umisskjennelig tegn på at en ikke er hjernevasket Goddard. Dette er en egenskap jeg gjennom seks samfulle år på disse fora her ALDRI har sett hos Alarmist menigheter, det er evne og viljne til å tenke selv.

Nettopp. Hysterisk latter ser ut til å være et kriterie for å ikke være hjernevasket i følge deg.

Jeg må tenke litt over akkurat det, men det virker noe tynt sånn i utgangspunktet.

salamibim1
16.11.12 23:28
Karbonbasert_livsform: Høres tvilsomt ut. Kan du dokumentere påstanden?

vel som sagt min venninne som jeg ikke har truffet på nesten 30 år har skrevet en bok om klima, som amazon annonserer på wattsupwiththat. Tviler på at Sigi vet hva annonsen koster, men du kunne ev spørre mr watts eller en av annonsørene.  Som du ser på bloggersidene til wattsupwith er det hundrevis av annonser som skifter nesten fra minutt til minutt og hver annonse koster sikkert flesk. Og vi vet alle at bloggere med masse treff, tjener groft med penger...

Karbonbasert_livsform
16.11.12 23:55
salamibim1: vel som sagt min venninne som jeg ikke har truffet på nesten 30 år har skrevet en bok om klima, som amazon annonserer på wattsupwiththat. Tviler på at Sigi vet hva annonsen koster, men du kunne ev spørre mr watts eller en av annonsørene. Som du ser på bloggersidene til wattsupwith er det hundrevis av annonser som skifter nesten fra minutt til minutt og hver annonse koster sikkert flesk. Og vi vet alle at bloggere med masse treff, tjener groft med penger...

Salami, du skrev:

"wattsupwiththat tjener millioner i reklameinntekter"

Det var dette jeg lurte på om du kunne dokumentere.

I stedet dokumenterer du at du ikke kan det.

Hva med i stedet å finne ut hvor mye reklameinntekter som faktisk ligger i blogging, og bidra til at vi kan bli litt klokere?

Reparatøren
16.11.12 23:57
Goddard: ttopp. Hysterisk latter ser ut til å være et kriterie for å ikke være hjernevasket i følge deg.
Jeg må tenke litt over akkurat det, men det virker noe tynt sånn i utgangspunktet.

Det er bare det Goddard, jeg kann ikke la være å le av klovneriene deres. Jeg forstår ikke at Sirkus Merano har engasjert en tropp av dere, om ikke annet som trekkplaster--- på hullene i teltduken.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg