Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

COP 22

NYTT TEMA
Trenberth
TrenberthInnlegg: 3492
20.11.16 07:52

Som forventet:

"– Klimatoppmøtet i Marrakech har gitt et tydelig signal til Donald Trump om at verden står bak klimamålene. Stort mer ble de ikke enige om denne gangen, sier Kallbekken."

Ifjor ble de enige om en avtale uten forpliktelser. I år ble de enige om:

"Etter nesten to uker med forhandlinger, kom utsendingene i går med en erklæring om å vise politisk vilje og engasjement for å kjempe mot global oppvarming. Det trengs sterk politisk vilje, slår landende fast."

Sterkt :) Jeg er imponert.

Her noen betraktninger fra Norsk romsenter:

"Men generelt opplevde jeg en svært stor ansamling av mennesker som tilsynelatende ikke hadde noe å gjøre, bortsett fra å være der. "

Akkurat det jeg antok. For en patetisk gjeng. 

(Innlegget ble redigert 20.11.16 07:54)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15003
20.11.16 11:58

Vi kan synes mye om dette.  Men det er tross alt 500 stats-og regjeringssjefer til stede der, for uten andre utsendinger.

Jeg tror nok at dette med slike samlinger er kommet for å bli.  Likeså fokus på "klima" i alle fora og media.  Det er åpenbart blitt en slags selvgående greie, der det males og kvernes på dette over alt.

(Innlegget ble redigert 20.11.16 11:58)

arnekk
arnekkInnlegg: 4051
20.11.16 12:12
Trenberth: Her noen betraktninger fra Norsk romsenter: "Men generelt opplevde jeg en svært stor ansamling av mennesker som tilsynelatende ikke hadde noe å gjøre, bortsett fra å være der. " Akkurat det jeg antok. For en patetisk gjeng.

Å reise til COP møtene er en bonus i klimahysteriets ånd. Og det er stort sett de samme menneskene som møtes for å bli enige om det man allerede er enige om. Hvor mange tusen tonn som slippes ut før og etter disse møtene er en ikkesak i denne sammenheng. Utslipp gjelder ikke delegatenes reiser og jeg antar at mange reiser på første klasse. Og som ikke er betalt av sin egen lommebok.

At Trumf lager sand i maskineriet er i grunnen en stor fordel. Dette fordi det vil gi en tenkepause i hysteriet. 

I går hadde TV et foredrag som en svensk professor holdt ( jeg husker ikke navnet i farten). Det gjaldt fattigdom her på kloden. Han avsluttet foredraget med at vi hadde en langt større trussel for menneskeheten enn klimaendringene: befolkningseksplosjonen. Hørt det før? kanskje men dette er joe en ikkesak i klimadiskusjonen. Men er det det?

Kropotknik
KropotknikInnlegg: 3733
20.11.16 16:00
arnekk: Det gjaldt fattigdom her på kloden. Han avsluttet foredraget med at vi hadde en langt større trussel for menneskeheten enn klimaendringene: befolkningseksplosjonen.

Befolkningseksplosjonen i Afrika, som allerede er på verdenstoppen i dysfunksjonelle samfunn, må vel være blant klodens største trussler mot både klima og stabilitet.

Men det er kanskje viktigere å bygge sykkelsti gjennom kongsgården på Bygdøy?

Karbonbasert_livsform
Karbonbasert_livsformInnlegg: 5913
20.11.16 16:03
Trenberth: Sterkt :) Jeg er imponert.

Det har vært nokså stille rundt årets COP-møte, i forhold til det i fjor. Ingen biskoper å se, ingen stafett med smeltet vann fra Arktis... jeg går ut fra at det har med reddingen av Planeten å gjøre. Og den ble jo reddet i fjor, så i år burde det ikke være nødvendig.

En annen måte å se det på, er at vedtaket nå er gjort, og da gjenstår bare jobben. Det er ikke fullt så populært.

Arrcab
ArrcabInnlegg: 6195
20.11.16 16:26
arnekk: Han avsluttet foredraget med at vi hadde en langt større trussel for menneskeheten enn klimaendringene: befolkningseksplosjonen. Hørt det før? kanskje men dette er joe en ikkesak i klimadiskusjonen. Men er det det?

Kloden er konstant utsatt for trusler som kan, og vil før eller senere, føre til store forandringer, for alt som lever og vokser her.
Av alle farligheter, som vi ikke kan gjøre noe med, har noen altså plukket ut klima, som et samlende symbol.
Kontroll med befolkningsveksten er det ikke mulig å gjøre noe med, bl.a. på grunn av religiøse og kulturelle årsaker.
Utslettende naturkatastrofer, som supervulkaner og meteor nedslag vet vi vil komme, men er ikke mulig å gjøre noe med.
Men å innbille folk at det er mulig å styre klodens temperatur, se det er det jo mulig!      

(Innlegget ble redigert 20.11.16 16:29)

arnekk
21.11.16 15:57
Karbonbasert_livsform: Det har vært nokså stille rundt årets COP-møte, i forhold til det i fjor. Ingen biskoper å se, ingen stafett med smeltet vann fra Arktis... jeg går ut fra at det har med reddingen av Planeten å gjøre. Og den ble jo reddet i fjor, så i år burde det ikke være nødvendig.

Symbolhandlinger er ofte med i å redde kloden og en av dem er jo når sykler man i Oslo så endres klimaet til det bedre. Flott, da får man litt mosjon samtidig.

Hvem husker ikke Greenpeace stuntet i København under COP møtet der et par lurte seg inn på dronningens middag for deretter bli kastet ut. Paret fikk en ukes straff pluss en uke ekstra for majestet fornærmelse. Men den oppmerksomhet GP fikk sammen med den ekstreme sutringen fordi blant annet paret hadde en baby hjemme er en del av oppsettet. Det burde de tenkt på før. Oppmerksomhet for en hver pris heter det men det har lite med klima å gjøre. Slike stunt har ingen positiv effekt for saken. Snarere tvert om.

I en av bergensavisene hadde man en gallup i dag der man spurte folk om klimaendringene var menneskeskapt. Det var flertall for NEI selv etter at en alarmerende artikkel beskrev hvor mye havet ville stige mot neste hundreår skiftet. Folk er lute lei at klimaeliten herjer slik de gjør. Kanskje det er på tide å stupe bevilgninger til klimaforskingen? De har jo allerede forske ferdig.

arnekk
22.11.16 07:36

Ja nå annonserer Trump at restriksjonene for kull og oljebruk vil bli opphevet når han tiltrer. Er dette siste spikeren i kisten? COP møtene har liten verdi uten USA og hva vil Kina , India og Russland gjøre nå?

Trenberth
TrenberthInnlegg: 3492
23.11.16 13:25
arnekk: Er dette siste spikeren i kisten?

Tvilsomt, men det vil skape en voldsom bump for alarmistene.

frankolainen
frankolainenInnlegg: 6230
23.11.16 22:28
arnekk: Kanskje det er på tide å stupe bevilgninger til klimaforskingen? De har jo allerede forske ferdig.

Nå ser det skummelt ut for den endeløse flommen av penger som "de grønne" har rullet seg i hvis Trump gjennomfører det han har lovet. Kjenner jeg Pottitlandet rett, så kommer vi fortsatt til å kaste milliarder etter denne svindelen i årevis etter at den er avslørt i resten av verden.

Denne perverteringen av vitenskapen vi har sett det siste tiåret rundt CAGW kommer ikke til å bli omtalt med pene ord når den skal beskrives i vitenskapsteorien om noen få år.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg