Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge en sinke i fornybar energi?

NYTT TEMA
arnekk
arnekkInnlegg: 4051
29.11.16 11:57

Ja det kan man lure på når en leser meldingen på NRK i dag. I følge NTB var vi den tredje største produsent av fornybar energi i Europa, bak Frankrike og Sverige men også Tyskland Italia og Spania.

Hvor mye svada skal man lese i pressen i miljøets navn. Skal vi øke vår produksjon av vann og vindkraft som i dag dekker 99% av den elektriske energien som vi bruker i Norge? Hvis man skal sammenligne oss med andre land må man snakke om produksjon pr hode ikke totalt. De landene som nevnes over har alle store ikkefornybare energi kilder som for eksempel Frankrike som dekker 50% av behovet fra atomkraft.

Når slike meldinger kommer i pressen kan man undres på hvorfor man skriver det. Slik meldingen er formet er dette desinformasjon og intet annet. Og hvorfor man skriver dette kan man spekulere på. Er det rart at man ikke har tillit til pressen?

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4562
29.11.16 12:01

Er du et av de trollene som skal så splid og tvil om media, slik TomPadang advarer mot?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
29.11.16 12:03
arnekk: Ja det kan man lure på når en leser meldingen på NRK i dag. I

Hva med en link da?

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 24548
29.11.16 12:06
En_ganske_snill_mann: Er du et av de trollene som skal så splid og tvil om media, slik TomPadang advarer mot?

Du går fem på! 

Neste er vel at samfunnskritikere omtales som unorske og upatriotiske.

En_ganske_snill_mann
29.11.16 12:15
Rhabagatz: Du går fem på!  Neste er vel at samfunnskritikere omtales som unorske og upatriotiske.

Ja.

Det var en spøk altså. Kanskje ikke en veldig god spøk, men fortsatt ment som en vittighet. Beklager, mangler ofte impulskontroll før jeg trykker på send-knappen.

(Innlegget ble redigert 29.11.16 12:18)

En_ganske_snill_mann
29.11.16 12:17
arnekk: Ja det kan man lure på når en leser meldingen på NRK i dag. I følge NTB var vi den tredje største produsent av fornybar energi i Europa, bak Frankrike og Sverige men også Tyskland Italia og Spania.

Jeg tror det er i sammenligning med vår store produksjon av olje og gass, at våre fremskritt innen produksjon av fornybar energi er små. Og jeg tror at det er snakk om fremskritt, utvikling og ikke i absolutt produsert mengde.

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 24548
29.11.16 12:22
En_ganske_snill_mann: Det var en spøk altså.

Ok, den så jeg ikke.

En_ganske_snill_mann
29.11.16 12:23
Rhabagatz: Ok, den så jeg ikke.

Jeg må skjerpe meg! ;)

arnekk
29.11.16 16:33
RickiBK: Hva med en link da?

Text TV på NRK i dag.

arnekk
29.11.16 16:35
En_ganske_snill_mann: Jeg tror det er i sammenligning med vår store produksjon av olje og gass, at våre fremskritt innen produksjon av fornybar energi er små. Og jeg tror at det er snakk om fremskritt, utvikling og ikke i absolutt produsert mengde.

Det står ingen ting om fornybar energi produksjon pr hode. Det burde det vært og det er derfor jeg reagerer. Å fortelle halve sannheten er ofte det samme som å lyve heter det.

ostgote
ostgoteInnlegg: 4139
29.11.16 18:09

Norge er best på fornybar energi dvs i hovedsak vannkraft og har vært det de siste 100år, minst. 
Vi har også størst andel av el-biler i verden og er derved best også på dette feltet.
De andre landene har lang vei å gå før de når opp mot Norges nivå på fornybar energi.

silas
silasInnlegg: 19118
29.11.16 23:41
arnekk: Ja det kan man lure på når en leser meldingen på NRK i dag. I følge NTB var vi den tredje største produsent av fornybar energi i Europa, bak Frankrike og Sverige men også Tyskland Italia og Spania.

Hva sier Venstre og MDG? 

Trenberth
TrenberthInnlegg: 3493
01.12.16 17:28
silas: Hva sier Venstre og MDG?

Tja si det. Venstre er vel mest opptatt av penger for tiden.

MDG er ute å flyr. Årsmøte må vite. Det var langt unna denne gangen, og huff de hadde ikke tid til å ta ta kollektivt. Tenk det.....

de......

hadde.......

ikke......

tid....

Det er bare alle andre som må ta seg tid til sånt, ifølge MDG selv. MDG altså..... :) ... gjeng med surrehuer, fullstendig koblet fra virkeligheten.......

(Innlegget ble redigert 01.12.16 17:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg