Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tidlig vinter i år :)

NYTT TEMA
Trenberth
TrenberthInnlegg: 3493
03.12.16 19:02

Det er full vinter .

Til og med REKORDMYE snø så tidlig.

Dette er selvfølgelig i sterk kontrast til alarmidiotenes varsling om at snø skulle bli uvanlig.

Det er fortsatt vanlig- med snø altså. Vi har det hvert år i store mengder. Herlig :)

Klimamestrene er en gjeng med idioter.

(Innlegget ble redigert 03.12.16 19:04)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15003
03.12.16 21:52

Været og nedbøren har direkte sammenheng med strømninger og hvordan værsystemene følger disse.  Hvis systemene endrer seg, vil forholdene endre seg.Det betyr jo som kjent at det kan komme mye mer nedbør enn "vanlig" noen steder, noe som forskere også har varslet.  Men det kan også bety fravær av sterk kulde, noe som gjerne gir mye snø i stedet for klarvær/rim.  Dette skjer helst i høyere strøk.  Og Oppdal er til opplysning høyere strøk.

Det er greit å være skeptiker, men å starte en tråd på snø i desember er rimelig dumt.  

Skal du først skrive om vinter, så bør du i alle fall balansere bildet med at det er sen-rekord i Tromsø i år, ift. snø.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 5084
03.12.16 22:21
TomPadang: så bør du i alle fall balansere bildet med at det er sen-rekord i Tromsø i år, ift. snø.

Men i sørvest var det rekordtidlig åpning av skitrekka.

Trenberth
03.12.16 23:02
TomPadang: Det er greit å være skeptiker, men å starte en tråd på snø i desember er rimelig dumt.

Det er vel ikke så dumt. For det første er det rekord. For det andre er det bemerkelsesverdig når klimaidiotene har spådd at snø skulle bli det unormale. 

Snø er fortsatt det normale, det settes til og med REKORDER.

Det er ingen observasjoner som støtter klimamestrenes predikasjon.

(Innlegget ble redigert 03.12.16 23:08)

Karbonbasert_livsform
Karbonbasert_livsformInnlegg: 5913
03.12.16 23:43
Trenberth: Det er vel ikke så dumt. For det første er det rekord. For det andre er det bemerkelsesverdig når klimaidiotene har spådd at snø skulle bli det unormale.

Jeg tror det er rekordnormalt for min del.

Ellers så jeg tre-fire karer med shorts på gaten i forgårs, og det etter at jeg hadde skrapet bilen. :-)

TomPadang
04.12.16 11:22
xpoolman: Men i sørvest var det rekordtidlig åpning av skitrekka.

Poenget er balansert fremstilling av været og værhendelsene.  Og igjen:  Vær er ikke klima.  Du og trådstarter bruker utvalgte værhendelser til å argumentere for klimasynet deres.  Det blir jo feil.

Hva angår klimahysteriet som rir verden, så virker det som det er en slags selvgående bølge, som går og går.  Dette overfokus må vi nok leve med i all framtid.

(Innlegget ble redigert 04.12.16 11:30)

TomPadang
04.12.16 11:27
Trenberth: Det er vel ikke så dumt. For det første er det rekord. For det andre er det bemerkelsesverdig når klimaidiotene har spådd at snø skulle bli det unormale.  Snø er fortsatt det normale, det settes til og med REKORDER. Det er ingen observasjoner som støtter klimamestrenes predikasjon.

Vi må nok skille mellom mer snø i høyere strøk og i lavere.  Tendensen har jo siste årene vært mer av det første og mer mildvær i lavlandet.  At det settes snørekorder i høyden kan ha mye med endrede værforhold å gjøre.   Med mildere vær kommer gjerne større snøfall, i forhold til sterk frost og fravær av snø.

Trenberth
04.12.16 12:29
TomPadang: Poenget er balansert fremstilling av været og værhendelsene.  Og igjen:  Vær er ikke klima.  Du og trådstarter bruker utvalgte værhendelser til å argumentere for klimasynet deres.  Det blir jo feil.

Leser du ikke ?

Poenget med hele tråden er at klimaidiotene har spådd at snø vil bli uvanlig.

Det skjer ikke. Trenden er økende i NH.

TomPadang
04.12.16 16:23
Trenberth: Leser du ikke ? Poenget med hele tråden er at klimaidiotene har spådd at snø vil bli uvanlig. Det skjer ikke. Trenden er økende i NH.

Nettopp.  Det svarte jeg på i tidligere innlegg, feks. 03.12.16 21:52

Ellers er jeg også skeptisk mht. de voldsomme oppslagene om all verdens katastrofer pga. en smule klimaendring.  Det er ikke blitt våtere og villere og ingen har dødd av CO2, i naturlig forekommende atmosfæreblanding.  

Dog må man ha litt balansert syn på dette.  Det er det enkelte skeptikere eller alarmister ikke har.  De har naglet seg fast i en ytterkant.  Selv mener jeg at fakta befinner seg et sted på midten.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg