Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snø i Sahara

NYTT TEMA
frankolainen
frankolainenInnlegg: 6161
19.01.18 09:01
trondhjem: PST! Når du beskylder dem du er uenige med for å lyve gjør du samtidig krav på være den som besitter sannheten.
Hvordan skal du ellers vite at jeg lyver?

Jeg vet at du tar feil når du for eksempel fremsetter påstander om at jetstrømmene er permanent ødelagte. Det er veldig enkelt å sjekke dette hos troverdige og lett tilgjengelige kilder. Eller tar jeg feil igjen?

Jeg støtter meg til vitenskapen når jeg sjekker opp påstandene dine. Og da ikke den samme type vitenskap som sier at 97% av alle klimaforskere er enige om at mennesklig utslipp av CO2 er kontrollknappen som styrer klimaet på jorden, men ekte vitenskap. Den typen vitenskap som følger den vitenskapelige metode.

la1goa
la1goaInnlegg: 11409
19.01.18 11:26
fargerik: Jeg har altså tatt det valget at jeg oppfordrer deg til å slutte å STALKE meg. Du må være enten dum eller en kverulant dersom du ikke forstår det når jeg gjentatte ganger ber deg vennligst slutte å henvende deg til meg. Dersom du fremdeles ikke forstår det, kommer jeg til å prøve å forklare det enda en gang.

Jeg har forstått at du tror at jeg forfølger deg. Om du tror det og kaller meg dum forteller bare hvor lite du følger med. Hadde det vært tilfelle at jeg stalker deg så måtte jeg ha skrevet over 47000 innlegg, hvilket jeg ikke har tid til, lyst til samt hvilken pokers idiot gidder å forfølge en som kler seg ut som en hund og har en oppførsel deretter?

Det jeg forfølger er teite kommentarer rettet til meg som at jetstrømmer snurrer rundt i hodet mitt. I stedet for å holde deg på et saklig nivå så setter du deg ned og gråter som en seksåring som for kjeft av faren sin for første gang, og det av en mann som hevder at han har gått av med pensjon. Snakk om umoden oppførsel!

Jeg kommenterer alltid feilaktige opplysninger om klima når jeg har tid. Du lirer ut av av deg om at det er jetstrømmer som er årsak til snøvær, samtidig som du ikke vet hva en jetstrøm er og langt i fra vet hvor de befinner seg. Det er sånn disse "97% forskere" og media holder på når de ikke vet bedre og ikke har satt seg inn i sakene.

Sist men ikke minst, du er ikke en diktator som kan forlange at jeg skal slutte å skrive. Du er ikke en gang moderator her. Har noen fortalt deg det noen gang? Uansett så forteller jeg deg det nå at du er en vanlig bruker av dette forumet med samme rettigheter som det jeg har. Hverken mer eller mindre.

trondhjem
trondhjemInnlegg: 8091
19.01.18 12:49
la1goa: Jeg har forstått at du tror at jeg forfølger deg.

Praksis i trakasseringssaker er at det er ikke hvordan den påståtte overgriperen oppfatter sin oppførsel som skal legges til grunn, men hvordan offeret oppfatter den påståtte overgripers oppførsel.

Det betyr at når du får beskjed om at din oppførsel oppleves ubehagelig/trakasserende av noen her inne, så bør DU ta det til etterretning og endre din oppførsel.

Jeg antar du husker hva VGDs regelverk sier om trakassering av debattanter og om å diskutere sak og ikke person. Jeg antar at du også husker at jeg to ganger har bedt deg slutte å svare på mine innlegg med beskyldninger om løgn og/eller ilegge meg motiver for mine meninger. Det er per definisjon å diskutere person og ikke sak. Nå har også fargerik gitt deg beskjed om at han finner din oppførsel ubehagelig og ber om å få være i fred.

Så langt har du svart på disse oppfordringene om å legge om din svarmåte fordi de føles trakasserende med å proklamere at det kommer ikke du til å bry deg om og med å fortsette å svare som før.

Du legger m.a.o. hodet på blokka. VGDs regelverk levner ingen tvil om hva som skjer med de som trakasserer andre her inne.

la1goa
19.01.18 13:11
trondhjem: Praksis i trakasseringssaker er at det er ikke hvordan den påståtte overgriperen oppfatter sin oppførsel som skal legges til grunn, men hvordan offeret oppfatter den påståtte overgripers oppførsel. Det betyr at når du får beskjed om at din oppførsel oppleves ubehagelig/trakasserende av noen her inne, så bør DU ta det til etterretning og endre din oppførsel.

Nå må du holde opp. At du har tatt på deg offerollen får da være en ting, men du setter meg i bås med en overgriper er helt annen sak. Før jeg går videre med denne, går du ut med beskyldninger om at jeg er en seksuell overgriper? Du burde stoppe nå.

Hvis du har problemer med at dine påstander som ikke holder vann, blir kommentert så råder jeg deg å slutte med å legge ut påstander som ikke holder vann. De vil alltid bli kommentert. Hvis du opplever det som trakasering så skaff deg hjelp, for jeg vil alltid kommentere desom jeg har tid, tøys og svada du legger ut. 

frankolainen
frankolainenInnlegg: 6161
19.01.18 13:20
trondhjem: Praksis i trakasseringssaker er at det er ikke hvordan den påståtte overgriperen oppfatter sin oppførsel som skal legges til grunn, men hvordan offeret oppfatter den påståtte overgripers oppførsel.

Denne påstanden ser jeg gjerne at du dokumenterer!

Just because you're offended, doesn't mean you're right.

Trenberth
TrenberthInnlegg: 3491
19.01.18 15:57
trondhjem: VGDs regelverk levner ingen tvil om hva som skjer med de som trakasserer andre her inne.

Jeg foreslår du rapporterer trakassering til moderator, hvis du føler deg trakassert. Verre er det ikke.

Så får vi se....

Jeg kommer til å fortsette å ettergå dine tvilsomme påstander og løgner.

(Innlegget ble redigert 19.01.18 15:59)

trondhjem
19.01.18 16:24
Trenberth: Jeg foreslår du rapporterer trakassering til moderator, hvis du føler deg trakassert. Verre er det ikke.

Jeg har villet unngå det. Det burde være mulig å løse dette på annet vis.

Jeg ber tross alt ikke om annet et at folk svarer med litt folkeskikk.

fargerik
fargerikInnlegg: 50678
19.01.18 16:26
la1goa: Jeg har forstått at du tror at jeg forfølger deg. Om du tror det og kaller meg dum forteller bare hvor lite du følger med. Hadde det vært tilfelle at jeg stalker deg så måtte jeg ha skrevet over 47000 innlegg, hvilket jeg ikke har tid til, lyst til samt hvilken pokers idiot gidder å forfølge en som kler seg ut som en hund og har en oppførsel deretter?

Du er desperat etter å få det siste ordet.

Det er kanskje snart på tide å grave litt i legens ordbok og finne rett diagnose.

Hva forstår du ikke her?

Høflig har jeg gjentatte ganger bedt deg å la være å henvende  deg til meg, men så gjør du det likevel.

Dette er rart.

Kan du vennligst slutte å henvende deg til meg?

Fortsetter du med stalkingen vil du fremstå som en idiot.

Det holder nå. Plag noen andre.

Du eier ikke dette forum, og har slett ikke noen plikt til å moderere hetti og pretti.

(Innlegget ble redigert 19.01.18 16:29)

trondhjem
19.01.18 16:33
Trenberth: Jeg kommer til å fortsette å ettergå dine tvilsomme påstander og løgner.

Det er intet problem så lenge du diskuterer sak og unngår personfokus. Tvert om. Jeg liker en god og frisk "krangel" -jeg hadde ikke holdt ut her inne ellers.

Men jeg er lei av at det nesten aldri er mulig å diskutere sak her inne. Innleggene og temaene som tas opp møtes altfor ofte med personfokus, harselas og forsøkt på karakterdrap ved å stadig fremstille meg som en korrupt løgnhals som lyver for å mæle egen kake. 

På det punktet er det spesielt to debattanter her inne som har mye å svare for. De kommer stadig med slike angrep og nå er begeret hos meg fullt.

(Innlegget ble redigert 19.01.18 16:42)

la1goa
19.01.18 23:44
fargerik: Du eier ikke dette forum, og har slett ikke noen plikt til å moderere hetti og pretti.

Hvor er dette påstått bort sett fra din egen fantasi?

la1goa
19.01.18 23:47
trondhjem: Jeg har villet unngå det. Det burde være mulig å løse dette på annet vis. Jeg ber tross alt ikke om annet et at folk svarer med litt folkeskikk.

Meld i fra til politi og hvis påstandene dine er rett så reagerer dem. Men det er vel lettere å ta på seg offerrollen som misbrukt, ikke sant?

la1goa
19.01.18 23:50
trondhjem: Jeg liker en god og frisk "krangel" -jeg hadde ikke holdt ut her inne ellers.

Nei det er du ikke. Du har tatt på deg offerrollen som en misbrukt for å fremheve ditt eget syn.

la1goa
19.01.18 23:54
trondhjem: Men jeg er lei av at det nesten aldri er mulig å diskutere sak her inne. Innleggene og temaene som tas opp møtes altfor ofte med personfokus, harselas og forsøkt på karakterdrap ved å stadig fremstille meg som en korrupt løgnhals som lyver for å mæle egen kake.  På det punktet er det spesielt to debattanter her inne som har mye å svare for. De kommer stadig med slike angrep og nå er begeret hos meg fullt.

At begeret ditt er fullt kan jeg til en viss grad forstå. jeg forstår en som ikke når igjennom sitt eget syn på sakene, derimot har jeg null forståelse for en som ikke bruker riktig grunnlag for sitt syn.

BTW: Du som er opptatt av selvinnsikt. Når tenker du å besvare spørsmålet mitt om du mener at du selv besitter denne egenskapen?

la1goa
20.01.18 00:03
Trenberth: Jeg foreslår du rapporterer trakassering til moderator, hvis du føler deg trakassert. Verre er det ikke. Så får vi se.... Jeg kommer til å fortsette å ettergå dine tvilsomme påstander og løgner.

Jeg er 100% enig. De fleste er også 100%. De kan melde til moderator. Og hvis en selv mener at man er misbrukt på lik linje som #metoo kampanjen som Trondhjem sammenligner seg med for så meld fra til politiet. Verre er det ikke.

Jeg kommer også til å fortsette å ettergå Trondhjems med sine disiplers tvilsomme påstander.

fargerik
fargerikInnlegg: 50678
20.01.18 03:17
la1goa: Hvor er dette påstått bort sett fra din egen fantasi?

Jeg påstår det.

Du får dokumentere at jeg tar feil ved å linke til seriøs forskning.

Det er altså (min påstand) ikke slik at du hverken har plikt eller rett til å moderere noen som helst siden du ikke eier dette forum, så du kan med andre ord altså rett og slett senke skuldrene og slutte å påta deg ansvaret for å slakte alt og alle som ikke danser etter din pipel.

Du er altså ikke forpliktet til å overvåke forum for miljø og klima 24/7 og kjøre drit-ut og hersketeknikksirkuset du holder på med hver føkkings gang noen du har lagt for hat mener noe.

Kan du slutte nå?

Dersom du fortsetter å svare meg, vil jeg forklare dette en gang til, men jeg håper å slippe å måtte gjøre det.

la1goa
21.01.18 10:28
fargerik: Du er altså ikke forpliktet til å overvåke forum for miljø og klima 24/7 og kjøre drit-ut og hersketeknikksirkuset du holder på med hver føkkings gang noen du har lagt for hat mener noe. Kan du slutte nå?

For å opplyse litt. Vi har moderatorer til å rydde opp, det er noe du burde vite. Problemet er at hvis du tar kontakt med de så har du tapt. Les igjennom tråden og finn de ufine, "drit-ut og hersketeknikk" trådene og du vil finne at du selv har skrevet dem. Ja, de finner også moderator.

Så hva eksakt skal jeg slutte med? Nei, du klarer ikke å få meg til å slutte med å kommentere udokumenterte påstander når de blir satt fram. Du klarer heller ikke få meg til å kommentere personangrepene. Men det er kjempefint at du holder på sensurforsøkene dine. De blir samlet opp for å vise hvordan klimarørsla holder på når gjeldene teorier rakner. Også kjempeflott at du har fått en sivilingeniør på laget som ikke helt har skjønt at den type retorikk slår bare tilbake på en selv.

Oppfordringen min til deg er å trykke på knappen "Upassende innlegg". Tør du ta den utfordringen?

Trenberth
22.01.18 10:28
trondhjem: Det er intet problem så lenge du diskuterer sak og unngår personfokus. Tvert om. Jeg liker en god og frisk "krangel" -jeg hadde ikke holdt ut her inne ellers.

Føler du deg trakassert, må du varsle til moderator.

trondhjem
22.01.18 11:21
Trenberth: Føler du deg trakassert, må du varsle til moderator.

Jeg må si jeg er forundret over at når jeg melder ifra at jeg føler personfokuset fra enkelte her inne som ubehagelig at det ikke tas til følge.

Jeg hadde ventet mer av voksne folk.

trondhjem
22.01.18 11:27
la1goa: For å opplyse litt. Vi har moderatorer til å rydde opp, det er noe du burde vite.

Du blir ikke bedt om annet enn å vise mer folkeskikk og holde deg til tema som tas opp når du svarer andre her inne.

Det er nesten ikke til å tro at du er så lite lydhør for dette signalet at det blir nødvendig å trekke inn Moderator for å stagge dine evinnelige personangrep.

Trenberth
22.01.18 12:18
fargerik: Høflig har jeg gjentatte ganger bedt deg å la være å henvende  deg til meg, men så gjør du det likevel.

Dette er ett åpent diskusjonsforum.

Ingen kan forbeholde seg en rett til å ikke bli sitert og få svar på sine innlegg.

Trenberth
22.01.18 12:21
fargerik: Jeg påstår det. Du får dokumentere at jeg tar feil ved å linke til seriøs forskning.

Dette kan du da umulig mene ?

Komme med en påstand, også skal andre bevise at du tar feil ved å linke til forskning.

Du snur jo alt på hodet.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44233
22.01.18 12:26
la1goa: Nei, du klarer ikke å få meg til å slutte med å kommentere udokumenterte påstander når de blir satt fram.

Fint!

Da går jeg uten videre ut fra at det også må gjelde oss andre, goa.

Eller var det ikke slik ment, kanskje?

Mvh

BE

trondhjem
22.01.18 12:45
Trenberth: Ingen kan forbeholde seg en rett til å ikke bli sitert og få svar på sine innlegg.

Selvsagt ikke. Men alle har krav på at svarene de mottar følger vanlig folkeskikk og er rettet mot det tema som tas opp til diskusjon.

Dette betyr blant annet at man har krav på å slippe å få sine meninger/påstander møtt med beskyldninger om at man lyver, at man møtes med spekulasjoner om motiver for å mene det man gjør, ilegges meninger/påstander man ikke har, for ikke å snakke om stygge nedlatende personkarakteristikker. Det er ingen part i klimadebatten som har sin sti helt ren i så måte, meg inkludert.

Men det er verken en unnskyldning for eller berettigelse av at man nekter å følge opp oppfordringer om å få et vennligere og mer saklig debattklima her inne.

trondhjem
22.01.18 12:57
Trenberth: Dette kan du da umulig mene ?
Komme med en påstand, også skal andre bevise at du tar feil ved å linke til forskning.
Du snur jo alt på hodet.

Både og. Det er selvsagt den som fremmer en påstand som skal og bør dokumentere at påstanden holder vann.

Men den som er uenige i påstandens holdbarhet har akkurat et like stort dokumentasjonsansvar for å underbygge det motsatte synet. Det syndes det mye på i klimadebatten.

F.eks., den som mener/hevder at vår tids globale oppvarming skyldes naturlige årsaker og ikke de menneskeskapte klimagassutslippene har et krav på å dokumentere hvorfor dette bør anses å være en korrekt oppfatning.

(Innlegget ble redigert 22.01.18 13:01)

Trenberth
22.01.18 13:46
trondhjem: F.eks., den som mener/hevder at vår tids globale oppvarming skyldes naturlige årsaker og ikke de menneskeskapte klimagassutslippene har et krav på å dokumentere hvorfor dette bør anses å være en korrekt oppfatning.

Og det er jo solid dokumentert. Oscillasjonene, solen og skydekke, samt historien.

Ny forskning derimot, viser jo at CO2 knapt er noen bidragsyter til økt atmosfærisk temperatur. Selv Cicero ser at noe er galt, da observasjonene ikke stemmer med modellene.

trondhjem
22.01.18 14:39
Trenberth: Og det er jo solid dokumentert.

Ikke enig. Skal du dokumentere at en eller flere naturlige årsaker har skapt vår tids globale oppvarming kreves det at du 1) fremlegger dokumentasjon på at fenomenene som skaper disse naturlige endringene er endret globalt, og 2) at disse globale endringene er av en størrelse som vil gi samme globale oppvarming som vi har observert. Det har ingen klimaskeptiker gjort som jeg har sett i alle fall.

Det er heller ikke annet å vente fordi en slik øvelse er umulig så lenge man har observert at klimagassutslippene øker atmosfærens drivhuseffekt. Det gjør det fysisk umulig at ikke klimagassutslippene i det minste har et bidrag til den observerte globale oppvarmingen.

Den som antar at dagens globale oppvarming er en naturlig klimaendring neglisjerer bidraget fra klimagassutslippene, og presenterer en forklaring som ikke samsvarer med den observerte virkeligheten.

(Innlegget ble redigert 22.01.18 14:41)

la1goa
22.01.18 19:03
trondhjem: Du blir ikke bedt om annet enn å vise mer folkeskikk og holde deg til tema som tas opp når du svarer andre her inne. Det er nesten ikke til å tro at du er så lite lydhør for dette signalet at det blir nødvendig å trekke inn Moderator for å stagge dine evinnelige personangrep.

Kan du i stedet for å sutre fortelle nøyaktig hva din allergi mot meg består av? Du forsto det kanskje ikke men disipelen din startet med å svare dvs. ikke svare på et spørsmål men i stedet sette frem et kvalmende utsagn da ikke ikke visste bedre. Hvilket du tar i forsvar. Det er i grunn veldig fint det Trondhjem, da vet vi at når argumentasjonen tar slutt hos sivilingeniører så er alle midler for å tjene penger i denne kampen helt lovlig. Til å med å sammenligne seg med seksuelt misbrukte ofre klarte du å prestere.

Jeg har alltid holdt meg til tema, men når temaet dreier seg til å være vinder som surrer rundt i huet mitt, så muligens det kan gå opp et lite lys? Et aldri så lite ett?

Men du klarer fremdeles ikke skrive om hva eksakt denne personforfølgelsen du føler deg utsatt for består av. Følger du oppfordringen? Men legg spesifikk merke til at du har alltid fått et svar som står i stil til dine utsagn. 

la1goa
22.01.18 19:05
BlackEagle: Fint! Da går jeg uten videre ut fra at det også må gjelde oss andre, goa. Eller var det ikke slik ment, kanskje? Mvh BE

Tja, kunne du kanskje sitere et utsagn så vi skjønner hva du snakker om? Joda jeg vet at du har det morro på andres bekostning under bl.a. religion og ufo forumet. Men trengs virkelig en alternativ teori måtte dokumenteres når det åpenbart dreier seg om en alternativ teori?

la1goa
22.01.18 19:14
trondhjem: Det er nesten ikke til å tro at du er så lite lydhør for dette signalet at det blir nødvendig å trekke inn Moderator for å stagge dine evinnelige personangrep.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke denne her. Vel jeg kan tolke det som en trussel om at jeg burde trekke meg.... Hmmm... Da hadde du oppnådd akkurat hva du ønsket deg, et forum der du kan sitte helt alene med en religionsoppfatning uten at noen stilt spørsmål. For realiteten er at det er for mye av det.

På den andre siden, hvorfor har du ikke varslet moderator? Rett og slett fordi denne trakassering du hevder er utsatt for ikke er trakassering, men du er redd for dine egne utsagn?

Jeg velger å tro det siste.

btw: trakasseringen du hevder å være utsatt for må vel grense opp til lovbrudd? Det har jeg tolket igjennom denne tråden. Hvorfor kobler ikke du både politi og påtalemakta inn i bildet, slik du gjorde med det andre forumet? Er vel en smal sak for deg det?

la1goa
22.01.18 19:20
trondhjem: F.eks., den som mener/hevder at vår tids globale oppvarming skyldes naturlige årsaker og ikke de menneskeskapte klimagassutslippene har et krav på å dokumentere hvorfor dette bør anses å være en korrekt oppfatning.

Det er som sagt svært mye som skurrer. Såkalte studier med menneskeskapt global oppvarming er stort sett ikke i samsvar med rådata. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg