Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Orkansesongen 2018

NYTT TEMA
Trenberth
TrenberthInnlegg: 3598
21.09.18 13:04
ramses2k: Jeg påpeker at, nei, NOAA aviser IKKE en slik sammenheng. De skriver at det FORVENTER en slik sammheng. Det er det stikk motsatte av å AVVISE den sammenhengen.

FORVENTER ?

Jeg trodde da virkelig at det var dette som ble observert nå ?

Ihvertfall går media helt av skaftet etter en fin sommer og noen orkaner i orkansesongen. Alt skyldes altså det som FORVENTES ?

Glemt er selvsagt en kald fin stabil vinter.

I fjor var det en kald og våt sommer. Da ble det FORVENTET mere av slikt - etterfulgt av en fin tørr sommer.

Mao så FORVENTES det alt mulig - og alt skyldes AGW. 

Moro dere som forventer det meste :)

I helga FORVENTER jeg snø på hytta i Trøndelag. Hurra for all varmen :)

(Innlegget ble redigert 21.09.18 13:14)

Arrcab
ArrcabInnlegg: 6496
21.09.18 22:33
fargerik: Mye tyder på at de menneskeskapte utslippene av klimagasser gjør orkanene hissigere. Men det kommer sikkert ganske fort til å bli motbevist dersom jeg kjenner dette forum rett.

Det er i allefall svært viktig å messe om hvor kraftig, farlig og uvanlig en normal orkan plutselig har blitt.
At den traff akkurat der, akkurat denne gang, males og terpes i media, og nåde den som ikke tror dette er menneskeskapt.
Vi har akkurat nå gående en helt vanlig høststorm, som tilfeldigvis treffer akkurat der det bor flest mennesker i dette land, og nåde den idiot som ikke tror dette er menneskeskapt. 
Dette er ren fordumming!

frankolainen
frankolainenInnlegg: 6557
22.09.18 11:41
Arrcab: Dette er ren fordumming!

Det er dumt, og det dyrt:

Erik Solheim’s huge travel bill is a ‘reputation risk’ and he has ‘no regard’ for rules, says draft internal audit

Men alt er vel greit når man skal ut og redde jorden - med andre mennesker sine penger. De likeste dyrene på gården fornekter seg aldri!

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 5470
22.09.18 13:23
Arrcab: og nåde den idiot som ikke tror dette er menneskeskapt.

Han har allerede fått passet påskrevet av selveste Gro Harlem Brundtland han vet du :-)

Det er umoralsk å tvile på den globale oppvarminga:

https://www.minervanett.no/gros-autoritre-ansikt/

Arrcab
ArrcabInnlegg: 6496
22.09.18 13:41
xpoolman: Det er umoralsk å tvile på den globale oppvarminga:

Det er forskjell på å mene at vår aktivitet på denne kloden kan påvirke klima, og forklare eller påstå, at alt som skjer, enten det er vått, tørt, varmt eller kaldt, for menneskeskapt.
Jeg tror media og den troende elite, bør roe seg litt, ellers blir deres populistiske påstander erklært umoralske og døde. 

(Innlegget ble redigert 22.09.18 13:42)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester