Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hysteriet tar ingen ende.

NYTT TEMA
InternalExile
InternalExileInnlegg: 19760
04.10.19 19:20

VM-stadionet forurenser like mye hver dag som å kjøre bil 20 ganger rundt ekvatorArrangøren lovet at Khalifa stadion skulle være klimavennlig, til tross for verdens kanskje største air condition-anlegg. Sånn ble det ikke.

Hvem i all verdenen tror at Qatar er i stand til å holde et "klimavennlig"-VM i friidrett eller fotball for den grunn.

Selv det "grønne"-metallet blir laget i Qatar med strøm fra urensede gasskraftverk(Av et norsk firma). Hvor dum kan vi bli?

Og hva er egentlig 20 ganger rundt ekvator i en bil? Er jeg stein stokke dum, eller er det en måleenhet jeg aldri har hørt om?

la1goa
la1goaInnlegg: 13356
04.10.19 19:29
InternalExile: VM-stadionet forurenser like mye hver dag som å kjøre bil 20 ganger rundt ekvatorArrangøren lovet at Khalifa stadion skulle være klimavennlig, til tross for verdens kanskje største air condition-anlegg. Sånn ble det ikke. Hvem i all verdenen tror at Qatar er i stand til å holde et "klimavennlig"-VM i friidrett eller fotball for den grunn. Selv det "grønne"-metallet blir laget i Qatar med strøm fra urensede gasskraftverk(Av et norsk firma). Hvor dum kan vi bli? Og hva er egentlig 20 ganger rundt ekvator i en bil? Er jeg stein stokke dum, eller er det en måleenhet jeg aldri har hørt om?

Man kan sikker lure på hvor skal idiotien ende? Men det som ikke kommer frem av artikkelen er at ved å flytte varmen fra et sted til et annet så øker den totale utstrålingen, hvilket burde ha en svært positiv virkning. Men alt i alt er det bullshit alt sammen og det er svært religiøst å tro at dette påvirker noe som helst av globalt klima, bort sett fra det lokale. Vel her tråkket jeg sikkert i salaten til noen warmister, så de svarene utblir sikkert ikke.

InternalExile
04.10.19 19:48
la1goa: Men det som ikke kommer frem av artikkelen er at ved å flytte varmen fra et sted til et annet så øker den totale utstrålingen, hvilket burde ha en svært positiv virkning.

Selvsagt ikke, da kan jo noen tror at fossil-brennstoff faktisk bare er en resirkulering og at det er atomkraft og solenergi (som øker jordens energinivå) som er problemet.

Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 2084
05.10.19 16:42
InternalExile: Og hva er egentlig 20 ganger rundt ekvator i en bil? Er jeg stein stokke dum, eller er det en måleenhet jeg aldri har hørt om?

Hehe, dette spørsmålet dukket opp i hodet mitt også. Er det snakk om én bil? Hvilken bil? Hvor stor motor? Hvor stor tank og hva er utslippet? Tullete måleenhet.
Uansett, helt idiotisk artikkel. Kan man ikke gjøre noen ting lenger uten at klima-mafiaen skal komme med pekefingeren?

perchri
perchriInnlegg: 10199
05.10.19 21:38
Heia_heia: Hehe, dette spørsmålet dukket opp i hodet mitt også. Er det snakk om én bil? Hvilken bil? Hvor stor motor? Hvor stor tank og hva er utslippet? Tullete måleenhet.
Uansett, helt idiotisk artikkel. Kan man ikke gjøre noen ting lenger uten at klima-mafiaen skal komme med pekefingeren?

En dag stikker de fingeren i kontakta, og kommer med hypotesen at det var ikke så ille, så lenge det var med grønn strøm...

InternalExile
06.10.19 11:15
Heia_heia: Hehe, dette spørsmålet dukket opp i hodet mitt også. Er det snakk om én bil?

Tror løsningen her ligger i ordet ekvator. Jo det er et vanlig begrep å si at jeg har flydd x-antall ganger rundt jorden, den biler har gått x-antall ganger rundt jorden osv. Men husk, her snakker vi om seriøse forskere og de vet selvsagt at jordens omkrets er størst ved ekvator. Men jordens omkrets at faktisk et begrep, og den ble målt for over 2000 år siden. Helt fantastisk, men her i dag er ikke de presist nok, så de bruker rundt ekvator.

Klikk for å gå tilbake til toppen