frankolainen: Han ber om unnskyldning for den enorme skaden som Klimahysteriet har påført miljøet og menneskeheten
Og du får ingen mistanke om urent trav selv om dette ustpillet lukter sterkt av et PR-fremstøt for en bok han lanserer i disse dager?
For det første er det ingen forent bevegelse som fronter det du og Schellenberger kaller klimahysteriet. Det er mange tusen forskjellige grupperinger og foreninger i verden som fronter klimaaktivisme som spenner over alt fra dommedagshysterikere til dønn seriøse og konservative forskningsmiljøer.
Michael Schellenberger er ikke på noe vis talsperson for klimaaktivismen i verden. Han må gjerne mene noe om hvor hensiktsmessig det er å fokusere på skadevirkningene av den globale oppvarmingen, men han kan på ingen måte påberope seg å være talsperson for de mange klimaaktivister rundt omkring i verden.
(Innlegget ble redigert 30.06.20 11:50)

frankolainen: It’s not even our most serious environmental problem
Ikke det mest alvorlige problemet, altså er det fortsatt et problem.
Og jeg poengterte oppi der at jeg ikke har lest boka. Så jeg vet ikke hva han egentlig mener. Regner med du har det og kan fortelle litt om det?
(Innlegget ble redigert 01.07.20 08:57)

frankolainen: Er det ikke da interessant at flere og flere profilerte Alarmister nå tar sterk avstand fra det du tror så sterkt på?
Nei. Spørsmålet om det er nødvendig å kutte klimagassutslipp eller ikke besvares av vitenskap - ikke av folks tro.
Hva denne Schellenberger tror og mener om dette har derfor overhodet ingen interesse - især ikke når jeg vet at vitenskapen sier noe helt annet enn hva han gjør.
(Innlegget ble redigert 01.07.20 15:03)