Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Plutselig reduksjon av CO2 i atmosfæren ?

NYTT TEMA
xpoolman

xpoolman
17.02.21 10:07
inspector: Skråsikkerhet øker bare fallhøyden din.

Det er andres fallhøyde som stadig øker enda mer, og nærmer seg et veldig ubehagelig nivå er jeg redd.

(Innlegget ble redigert 17.02.21 10:10)

xpoolman

xpoolman
18.02.21 11:04
inspector: Det er likevel konsensus blandt verdens ledende forskermiljøer om at klimagassutslippene har påvirkning på klimaet og at utslippene må ned.

Som kjent er det ingenting som heter konsensus innen vitenskap.

Enten vet man noe eller så vet man det ikke.
Når de bruker ordet konsensus om "klimagassenes" påvirkning på klimaet så viser dette at det fortsatt er en stor usikkerhet om dette.
Man er nemlig ikke enige om hvor stor påvirkningen er, og da blir det for dumt å bruke uttrykket konsensus.

Som Roy Spencer sier " We dont know".

kristofferbd

kristofferbd
18.02.21 11:34
xpoolman: det fortsatt er en stor usikkerhet om dette.

Nei, det er ikke stor usikkerhet. Menneskelig aktivitet har hovedsaklig skylden for klimakrisen.

(Innlegget ble redigert 18.02.21 11:35)

la1goa

la1goa
23.02.21 19:35
kristofferbd: Nei, det er ikke stor usikkerhet. Menneskelig aktivitet har hovedsaklig skylden for klimakrisen.

Så langt kan jeg ikke se noen reduksjon i atmosfærisk økning på grunn av lockdown. Det burde være mulig på denne grafen.

perchri

perchri
26.02.21 20:56
frankolainen: Utslippene har gått ned, men CO2 konsentrasjonen i atmosfæren fortsetter å øke som om ingenting har skjedd.  Er ikke det litt rart? Er det kanskje ikke mennesklig utslipp av CO2 som er kilden til økningen?

Sikkert noen som smugrøyeker et eller annet sted....

xpoolman

xpoolman
26.02.21 22:44
perchri: Sikkert noen som smugrøyeker et eller annet sted....

Det går vel mer øl også nå, gjør det ikke det ?

la1goa

la1goa
26.02.21 23:08
perchri: Sikkert noen som smugrøyeker et eller annet sted....

;)

la1goa

la1goa
26.02.21 23:52
xpoolman: Det går vel mer øl også nå, gjør det ikke det ?

hehehe....

Vel jeg skal legge ut riktige data. Jeg hadde egentlig trodd at jeg skulle blitt hudflettet av religiøse. Men det rare er at ikke en eneste kjeft at de religiøse så to ganger på grafen jeg la ut.  Fordi at det kom fra feil kant?

Her er riktige data og her er hva de burde ha reagert på. Ikke minst at de fikk hjelp av en "Mann". 

Edit:
Noen som ser på vannmerket hva "Mann's" fudge reduksjon er?

(Innlegget ble redigert 26.02.21 23:54)

inspector

inspector
27.02.21 09:18
la1goa: Her er riktige data og her er hva de burde ha reagert på. Ikke minst at de fikk hjelp av en "Mann".

Når det store flertallet av verdens ledende forskermiljøer er enige om årsak, konsekvens og nødvendige tiltak, klamrer klimafornekterne seg til den minste lille usikkerhet.

Når klimafornekterne kommer med dokumentasjon som viser beregnet utvikling det siste året, presenteres dette som vitenskapelige bevis for langvarige trender.

Seriøsitet og transparens i klimafornekternes påstander er fraværende....

la1goa

la1goa
27.02.21 14:24
inspector: klimafornekternes

hehehe... du er bare deg selv lik.... Hva er en klimafornekter? En som nekter for at klimaet eksisterer? Jeg har ikke sett deg si noe annet, klarer du å skrive noe uten å gå til angrip på person? Jeg tviler meget sterkt, for det er halmstråene dine.

la1goa

la1goa
27.02.21 14:26
inspector: Når det store flertallet av verdens ledende forskermiljøer er enige om årsak, konsekvens og nødvendige tiltak,

jada vi har hørt den... 97% enighet... Hva kalte du det? Halmstrå?

inspector

inspector
27.02.21 16:35
la1goa: du er bare deg selv lik.... Hva er en klimafornekter? En som nekter for at klimaet eksisterer? Jeg har ikke sett deg si noe annet, klarer du å skrive noe uten å gå til angrip på person?

Står du foran speilet og prater med deg selv igjen ?

Fornektelse kan sidestilles med dogmatisk og ekstrem religion. Når all  fornuft og det store flertall av verdens kompetanse er enige, er det alltid en liten menighet som må kverulere for kveruleringens skyld.

la1goa

la1goa
27.02.21 20:07
inspector: Står du foran speilet og prater med deg selv igjen ? Fornektelse kan sidestilles med dogmatisk og ekstrem religion. Når all  fornuft og det store flertall av verdens kompetanse er enige, er det alltid en liten menighet som må kverulere for kveruleringens skyld.

hehehe... På seg selv kjenner man andre... Da vet vi at du snakker ofte til deg selv foran speilet. Ja, det er visst fornuftig det fordi der finner du det store flertallet... Jeg ler...

perchri

perchri
04.04.21 20:08
kristofferbd: Hvorfor korrelerer temperaturøkningen og co2-økningen i atmosfæren såpass som den gjør? Dere kommer til å skamme dere om noen tiår når klimakrisen virkelig begynner å virke inn nordmenns hverdagsliv...

Hvorfor skamme seg?  Vi er  jo så uenige om hvem so har skykda, at det er 50-50, så skamme seg er bortkastet. Bedre og ta forholdsregler og ha planer om hvordan takkle klimaendringene.

Uansett skyld, kan vi ikke få gjort noe med klima....vi er ikke guder heller, selv om mange mener det.

Det kommer blåst, regn,snø og gud vet hva....vi får bare  "kle" oss skikkelig og tjore bygningene...forberede oss, heter det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg