Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Venstresiden og EU

NYTT TEMA
Nixon
NixonInnlegg: 8723
18.02.07 13:52
At de røde misliker USA, kan jeg for så vidt forstå, da hele deres ideologi er basert på deres angloamerikanske hat. Imidlertid har jeg også i det siste fått øynene opp for at hatet til EU også øker jo lengre mot venstre man går. Hva kommer dette av? Er det unionsbegrepet de ikke liker? Sentraliseringstanken? Frihandelen?
Anti18
Anti18Innlegg: 381
18.02.07 21:41
Mangelen på solidaritet og demokrati. For eksempel hhv. flyktningepolitikken og parlamentet.
----------------

Et demokrati, hvori den fattig negtes indflydelse, er visselig den meest beklagelsesværdige og meest demoraliserende regjeringsform.
-Marcus Thrane
Anatta
AnattaInnlegg: 10697
19.02.07 16:45
Kapitalismen. Den står stekest der. De største transnasjonale selskapene har sitt utgangspunkt der. Disse selskapene går ikke av veien for å øke sin profitt (makt) og har en tendens til å bevege seg inn på territorium der de ikke skal være for å ekspandere
Anatta
19.02.07 16:59
Norge er sammen med vesten et av de landene som er tatt under usas vinger som en av de utvalgte som får beholde velstand. Andre kapitalistiske land er egentlig bare gullgruver for usa. Fattige det samme. Midtøsten deimot må de ta med tvang for å åpne markedet. Eu med kanskje Tyskland i spissen er en organsisasjon som vil opprettholde sterke bånd til kapitalismen og Usa. Kanskje er eu også ment å kunne kontrollere Usa litt. Men når de store vokser blir det stadig færre i rikmannflokken og bare et fåtall er utvalgt. Fattige land er våre velgjørere. Usa er vår velsigner som skal være vår administrator. Sammen har de en verden lag under sine føtter. Dette er deres visjon slik jeg ser det. Visst man kan argumentere for at kapitalismen kan hjelpe og ikke utnytte så er alt vel
Nixon
NixonInnlegg: 8723
19.02.07 17:12
Takk til dere begge for svar. Dette oppklarte en del, og gjorde meg mer positiv til EU.
ashley
ashleyInnlegg: 3920
11.05.07 17:13
Nixon skrev:
At de røde misliker USA, kan jeg for så vidt forstå, da hele deres ideologi er basert på deres angloamerikanske hat.

--> Hvilken ideologi er det du sikter til her? Og kan du redegjøre for din påstand, knyttet opp til den ideologien du sikter til?
Anatta
11.05.07 23:30
Til Nixon

Dlf og Demokratene har Nei til Eu og Eøs som en av sine fanesaker såvidt jeg vet.
Kårefix
KårefixInnlegg: 3339
12.05.07 01:01
Er ikke den evige kampen mellom Microsoft og EU et godt argument for at EU ikke gir disse store selskapene fritt spillerom, men prøver å motvirke dem. De har jo også planer om å tvinge teleselskapene til å sette ned prisene på ringing.
Kobbspya
KobbspyaInnlegg: 69
08.07.07 06:04
Anatta skrev:
Norge er sammen med vesten et av de landene som er tatt under usas vinger som en av de utvalgte som får beholde velstand. Andre kapitalistiske land er egentlig bare gullgruver for usa. Fattige det samme. Midtøsten deimot må de ta med tvang for å åpne markedet. Eu med kanskje Tyskland i spissen er en organsisasjon som vil opprettholde sterke bånd til kapitalismen og Usa. Kanskje er eu også ment å kunne kontrollere Usa litt. Men når de store vokser blir det stadig færre i rikmannflokken og bare et fåtall er utvalgt. Fattige land er våre velgjørere. Usa er vår velsigner som skal være vår administrator. Sammen har de en verden lag under sine føtter. Dette er deres visjon slik jeg ser det. Visst man kan argumentere for at kapitalismen kan hjelpe og ikke utnytte så er alt vel
--------------------------

Det er så trist at en fin diskusjon blir kvalt i fødselen av denne type lamme innlegg. Skjønner at det faktisk er på denne måten du ser det - skjønner bare ikke hvorfor du ikke tar en tur til hodeoptiker'n.

-zip
cowboyen
cowboyenInnlegg: 15829
08.07.07 06:09
Jeg tror mange på venstresiden i norsk politikk ser både ulemper og fordeler med EU. Pr. dags dato har EU nok med seg selv slik at de kan få orden på ting. Det virker til å være flere konflikter innad i EU nå.
abban
abbanInnlegg: 1538
11.07.07 17:28
cowboyen skrev:
*** Pr. dags dato har EU nok med seg selv slik at de kan få orden på ting. Det virker til å være flere konflikter innad i EU nå.****

Dette er like morsomt hver gang..:) selvsagt er det konflikter i Europa ! Det har vært krig hvert 30. år i gjennomsnitt : De siste 1000 år..
Dere på nei siden må snart fatte at det er på grunn av alle krigene og konfliktene i Europa; at EU ble opprettet.

25 Europeiske land har bestemt seg for at det er behov for en politisk arena.. for og av Europeere.. Denne institusjonen eller politiske arena heter EU.
Så her skal de politiske flokene løses, det som før utviklet seg til krig og konflikt.

EU er laget pga og for å løse: Konflikter..

OK?
abban
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg