Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

vi skal være glad for eøs vi får ha det slik

NYTT TEMA
god_0
god_0Innlegg: 1020
18.04.07 12:34
eg synes vi i norge skak være glad vi får ha det sånn vi har det, vi er fri nasjon.
vi får handle me europa , vi har i pose og sekk.. haster ikke for norge og komme med. me har det jo fint, men stenger de norge så vi ikke får handle osv. så har vi ikke noe valg. det er pengene som besteme i dag. så eg synes man skulle lagt helle eu debatten død. og nytt friheten så lenge vi får. norge er et oppegånede
land rik og allt hva er problemet.
abban
abbanInnlegg: 1538
18.04.07 14:11
Du har mange poeng her - og alt i alt så oppsummerer du egentlig hvorfor det ikke haster med å ta en ny runde EU debatt mot en ny avstemming.

Før avstemmingen i 94 så var nei folket veldig klar på at vi må sjøl bestemme i egen nasjon og jeg trodde dette var viktig for nei folket.
I dag så strør Stortinget sand på direktiver som er vedtatt i EU og som EØS medlem så må vi innføre disse direktivene som norsk lov,- uten å kunne diskutere et eneste kommaplassering i teksten engang..

Vi har mindre å si enn om vi hadde vært fullt ut medlem. Nei siden mener det er viktig å ikke ha noen som helst kontroll over hva som vedtas som Norsk lov..
Bøndene fikk beholde sine subsidier, så da er vel alt i orden..?

abban
Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
18.04.07 14:46
Jeg er enig i hva som blir sagt her. Det er ikke noe hast med å bli medlem av EU. Blir vi medlem av EU vil ikke vår stemme telle mye uansett. Stemmen til norge får vekt etter hvor stor populasjonen er... tyskland, england og frankrike er de som får det som de vil uansett. Som rik nasjon har vi det forløpig best utenfor.
den1m
den1mInnlegg: 13660
03.05.07 20:46
EU er et formynderparadis, for en som verdsetter et minimum av individuell frihet burde EU være en ikke-sak. Folk synes det var ille før EU begynte å tre regler nedover hodene våre, med EU har vi nå ikke bare barnehagetantene i norge å forholde oss til, men ENDA en stat som forbyr og regulerer. Vi har altså fått dobbelt opp med forbud. Det er knapt et forbud, overvåkningsvedtak eller liknende som innføres nå tildags som ikke kommer fra EU. Det eneste jeg kommer på i farta nå i år er forbudet mot kjøp av sex, resten er EU-påfunn.

Nei, meld oss ut fra hele denne dritten! Norge har krav på å beholde frihandelen mot EU uansett! Sveits klarer seg utmerket med en slik ordning, midt i hjertet av EU!
Kårefix
KårefixInnlegg: 3339
03.05.07 21:39
Nei, meld oss ut fra hele denne dritten! Norge har krav på å beholde frihandelen mot EU uansett!
---------------

Hvorfor har vi krav på det?

Jeg er forøvrig enig i at det ikke haster med en EU-avstemning.
den1m
den1mInnlegg: 13660
03.05.07 21:48
Kårefix skrev:
Nei, meld oss ut fra hele denne dritten! Norge har krav på å beholde frihandelen mot EU uansett!
---------------

Hvorfor har vi krav på det?

---

Fordi vi er med i noe som heter WTO, som jeg mener mer enn nok dekker norges behov for frihandel. Les om galskapen og den ynkelige feigheten norge driver med ovenfor EU her:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/01/09/358152.html

Jeg undrer på om ikke dette er et bevisst forsøk på å få til en dårlig EØS avtale fra EU-tillhengerne for å bruke det som argument for å få oss inn i EU. EU-tilhengerne er sleipe det har de bevist før. Som f.ex EU-avstemningen i norge nå sist som strategisk ble lagt opp for å skape en domino-effekt.
Shark77
Shark77Innlegg: 2289
05.05.07 06:15
Den1m, det du sier her er fullstendig rett.
Vi ville nesten hatt de samme rettighetene med handel ved WTO avtale, men jeg synes nå det er greit at vi bidrar med penger til de mindre rike EU landene som på sikt vil være best for Europas velferd og fred.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg