Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oss ! ja folk, tør vi foreslå en ny Folkeavstem ?

NYTT TEMA
Figo7
Figo7Innlegg: 9092
07.12.07 14:23
Jeg som ja tilhenger syns tiden går alt for sent til sammenfletting med Europa, her på berget har ikke det norske folk skjønt at våre kommende generasjoner blir knappetrykkere til roboter som skal gjøre all arbeid for oss i fremtiden. MAO, så vil framtiden bestå av kunnskap og teknologi, og det betyr fri flyt av mennesker overalt, spesielt i Europa ? Våkn OPP ! sier pinsevenner.

God Helg ! til alle i europa.
Figo7.
ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
07.12.07 20:35
Figo7 skrev:
Jeg som ja tilhenger syns tiden går alt for sent til sammenfletting med Europa, her på berget har ikke det norske folk skjønt at våre kommende generasjoner blir knappetrykkere til roboter som skal gjøre all arbeid for oss i fremtiden. MAO, så vil framtiden bestå av kunnskap og teknologi, og det betyr fri flyt av mennesker overalt, spesielt i Europa ? Våkn OPP ! sier pinsevenner.

God Helg ! til alle i europa.
Figo7.

--ben_nevis:
Ja selvsagt! Vi er tross alt så kunnskapsløse og selvgode her oppe i Europas utpost at vi faktisk tror at vi er uunværlige i verden og defor kan vend Eu ryggen.
Selv om vi er avhengig av Eu for å tjene penger slik at vi kan ha de så godt som vi har.
Takk Europa for velstanden i Norge! Det er tross alt ikke rene penger vi punmper opp av Nordsjøen,og trålerene langs kysten får fisk,ikke penger.....

Det er flaut å stå utenfor Eu-samarbeidet!

God helg til deg også!
Figo7
07.12.07 21:05
Jeg takker for den fine helgen jeg herved går i møte.
Rampage
RampageInnlegg: 5783
07.12.07 21:59
Ah, disse herlige dommedagsspådommene. Nei, vi trenger nok ikke noe ny avstemming. Ihvertfall ikke på en del år til.

Men du får ha en god helg uansett.
________
Froland Rednecks
GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 78253
07.12.07 22:01
Flytt til Sverige hvis du er så glad i EU.
ben_nevis
07.12.07 22:10
GiPazzini_85 skrev:

--ben_nevis:
Flytt til Nord-Korea dersom du er så i mot Eu.
fireman56
fireman56Innlegg: 38779
07.12.07 22:14
GiPazzini_85 skrev:

De norske bøndene bør kanskje gjøre det. De svenske bøndene har aldri fått så mye tilskudd som nå, og bondestanden blomstrer, særlig i nord. Her i Norge klager jo bare bøndene.

PS. Jeg har bodd i Norrland og sett det med egne øyne.
Rampage
07.12.07 22:20
ben_nevis skrev:
GiPazzini_85 skrev:

--ben_nevis:

> Du fortsetter denne herlige retorikken og jeg må atter en gang jakte på deg for å få svar. Andre tråden vennen. Kjør på!
________
Froland Rednecks
ben_nevis
07.12.07 23:06
Rampage skrev:
ben_nevis skrev:
GiPazzini_85 skrev:

--ben_nevis:

Rampage skrev:
> Du fortsetter denne herlige retorikken og jeg må atter en gang jakte på deg for å få svar. Andre tråden vennen. Kjør på!

--ben_nevis:
Det var jeg som svarte.Med samme mynt....

Vær ikke redd,du skal få svar.
Smakkz
SmakkzInnlegg: 2678
11.12.07 04:35
Nå er jo sverige rimelig flatt i forhold til steinrøysa norge... Ergo de kan drive mer effektivt.

Vi har bare litt av østlandet og trøndelag der vi kan lage superbønder, men på vestlandet og i nord vil vi ha småbønder her og der...

Trust me. I know what I'm doing.
Klumpefot
KlumpefotInnlegg: 260
11.12.07 07:28
Åhh.. hvor glad jeg er for å ikke være med i EU. Forresten, hvor mange i Sverige er det virkelig som ønsker å være meldlem lenger?
balticus
balticusInnlegg: 175
11.12.07 08:05
Rampage skrev:
####################################################################

Du er selv en mester i å lure deg unna spørsmål, Rampage...
Når du i min tråd om visjoner hevdet at vi gjennom EØS-kontingent betalte nok til fattige land i Europa, så stilte jeg spørsmål om du derfor var veldig begeistret for EØS, men det spørsmålet har du lurt deg unna...
Rampage
11.12.07 17:38
balticus skrev:
Rampage skrev:
####################################################################

Du er selv en mester i å lure deg unna spørsmål, Rampage...
Når du i min tråd om visjoner hevdet at vi gjennom EØS-kontingent betalte nok til fattige land i Europa, så stilte jeg spørsmål om du derfor var veldig begeistret for EØS, men det spørsmålet har du lurt deg unna...

>>> Uhm, jeg?
Forøvrig svarte du meg ikke på hvorvidt IGOer og internasjonale regmier kan gjøre akkurat det du hevder at EU er svaret på og det var kansas00 som du spurte ang. EØS.

"""""""""""""""""""""""""
kansas00 skrev:
Når det gjelder bekjempelse av fattigdom i europa så bidrar vi allerede godt igjennom EØS-avtalen.
################################################################

Betyr det at du egentlig er ganske begeistret for EØS?

"""""""""""""""""""""""
god_0
god_0Innlegg: 1020
12.12.07 07:45
du blir ikke glad hviss russland angriper norge . og tar nord delen.tenk i framtida når ressursene i barentshavet . d¨å står norge sterkere . i eu, eu forhandle med russland om ressursene. mer tynge då. sånn eg ser det nå . er norge som kuwait var, mye penger fristende og ta. ikke med i eu. nato har
Rampage
13.12.07 11:56
god_0 skrev:
du blir ikke glad hviss russland angriper norge . og tar nord delen.tenk i framtida når ressursene i barentshavet . d¨å står norge sterkere . i eu, eu forhandle med russland om ressursene. mer tynge då. sånn eg ser det nå . er norge som kuwait var, mye penger fristende og ta. ikke med i eu. nato har Det som er litt vittig her er at hvis NATO hadde vært opptatt med noe så hadde EU også vært opptatt med noe siden samtlige merkbare makter er med i NATO.
________
Froland Rednecks
god_0
god_0Innlegg: 1020
13.12.07 12:09
sikkerheten til norge. vi er et rikt land med masse penger.og sier det høyt.det blir som en mann på byen med lommene fulle av penger. som viser for gud og hver mann hvor mye han har, bare et tidsspørsmål . før han blir rana. norge blirstående alene. i eu har vi unionens beskytteles. vi grenser til sovjet, som har miltært utstyr fra grensa lang inn i landet,. når ressurers i nord skal forhandles fram. og vi er et eu land , vill vi ha en annen tynge ,eu forhandle om ressuresene der. eller bare norge alene ,med knapt nok et forsvar. ingen små land klarer seg alene nå. blir offer det viser kuwait.for freden tror eg tida er inne og gå inn nå.
Rampage
13.12.07 12:41
god_0 skrev:
sikkerheten til norge. vi er et rikt land med masse penger.og sier det høyt.det blir som en mann på byen med lommene fulle av penger. som viser for gud og hver mann hvor mye han har, bare et tidsspørsmål . før han blir rana. norge blirstående alene. i eu har vi unionens beskytteles. vi grenser til sovjet, som har miltært utstyr fra grensa lang inn i landet,. når ressurers i nord skal forhandles fram. og vi er et eu land , vill vi ha en annen tynge ,eu forhandle om ressuresene der. eller bare norge alene ,med knapt nok et forsvar. ingen små land klarer seg alene nå. blir offer det viser kuwait.for freden tror eg tida er inne og gå inn nå.

> Forskjellen er dog det hobbesianske anarkiet. Staten er bedre egnet til å forsvare seg enn ett individ. Og vi er ikke utsatt for "ran" og invasjon.

Spørsmålet er altså, skal vi gi ressursene våre til EU eller Russland?

Kuwait ja, nå har ikke Russland nesten gått konkurs, ett desperat behov for å produsere mer olje, har grovt mye gjeld til Norge eller anser Norge som en utbryterstat fra Russland.

Men Kuwaiteksemplet ditt er flott på en annen måte, den kollektive responsen fra USA og NATO goes whoop.
________
Froland Rednecks
Figo7
15.12.07 14:52
Vi må melde oss inn og vi må slutte og være redd for og miste fisken og oljen, for det kommer nye næringer i fremtiden ?
Rampage
15.12.07 18:12
Figo7 skrev:
Vi må melde oss inn og vi må slutte og være redd for og miste fisken og oljen, for det kommer nye næringer i fremtiden ?

> Så alt vi virkelig tjener penger på burde vi ikke være redde for?
________
Froland Rednecks
Figo7
16.12.07 15:52
Ikke overhodet !!
Rampage
16.12.07 23:10
Figo7 skrev:
Ikke overhodet !!

> Og du skal fram til hva?
________
Froland Rednecks

"Winston, you are drunk."
"Yes madam.. And you are ugly. But tomorrow, I will be sober.."
Winston Churchill
Figo7
16.12.07 23:34
De kan vel få en liten kvote, hvis vi får 3 igjen ? er det ikke slik vi tenker.
Rampage
17.12.07 00:44
Figo7 skrev:
De kan vel få en liten kvote, hvis vi får 3 igjen ? er det ikke slik vi tenker.

> Utbroder.
________
Froland Rednecks

"Winston, you are drunk."
"Yes madam.. And you are ugly. But tomorrow, I will be sober.."
Winston Churchill
Figo7
17.12.07 01:14
Det er vel ikke bare europeere som er ute etter råvarene til folk, her er det sikkert andre også ? noen som har tips ?
Hyrro
HyrroInnlegg: 19255
17.12.07 12:49
--ben_nevis:

Takk Europa for velstanden i Norge! Det er tross alt ikke rene penger vi punmper opp av Nordsjøen,og trålerene langs kysten får fisk,ikke penger.....

--------------------------------------

Hvilket verdisyn vi har fått her på berget!

Du sitter ensom og sulten på en øde fjelltopp. Hva vil du helst ha - en fisk eller en hundrelapp?

Når den veslige verden går under, vil ikke hverken aksjer eller obligasjoner være verd papiret de er skrevet på fordi de ikke er forankret i reelle verdier.

Ein Gespenst geht um!
Figo7
17.12.07 14:01
Ikke dårlig fremstilt dette !
balticus
17.12.07 17:22
Hyrro skrev:

Du sitter ensom og sulten på en øde fjelltopp. Hva vil du helst ha - en fisk eller en hundrelapp?

Når den veslige verden går under, vil ikke hverken aksjer eller obligasjoner være verd papiret de er skrevet på fordi de ikke er forankret i reelle verdier.

Ein Gespenst geht um!
#################################################################

Jeg tror ikke EU-motstanderne skal påberope seg så veldig mye "verdisyn", så lenge fremmedhatet og nasjonalegoismen florerer så sterkt som det gjør i de kretser.
ben_nevis
17.12.07 18:27
Hyrro skrev:
Ein Gespenst geht um!

Enkel problemstilling med tilhørende løsning.

Men nå har de seg slik at lille Norge trenger penger for å få hjulene til å gå rundt.
Da er de 640 milliardene vi tjener på handel med Europa gjennom Eøs helt uunværlige.

Nei siden hevder det er "bare til å inngå frihandelsavteler"
Nei det er ikke bare til å gjøre det for lille Norge!
Men som Eu-medlemmer blir vi den foretrukne handelspartneren til Europa.
Det er nettopp det vi lever av! Et Norge uten Eu er et fattig Norge!
Hyrro
HyrroInnlegg: 19255
17.12.07 22:32
Jeg husker faktisk den tiden Norge var fattig. Den gangen var det ikke snakk om ventelister på sykehusenene. Den gang var det sosial boligbygging. Den gikk ikke unge mennesker på almisser, men hadde arbeid.
Det var en fremtid for alle.

Nå er livet blitt et lotteri. Flere rike og mange fattige uten fremtid. Fellesnevner for EU-landene og vi tilnærmer oss. Et eldorado for spekulanter og utbytting av fattige utviklingsland.

Jeg er stolt av at Norge fortsatt er utenfor. En seier for det norske folk.

Ein Gespenst geht um!
balticus
17.12.07 22:37
Hyrro skrev:
Jeg husker faktisk den tiden Norge var fattig. Den gangen var det ikke snakk om ventelister på sykehusenene. Den gang var det sosial boligbygging. Den gikk ikke unge mennesker på almisser, men hadde arbeid.
Det var en fremtid for alle.

Nå er livet blitt et lotteri. Flere rike og mange fattige uten fremtid. Fellesnevner for EU-landene og vi tilnærmer oss. Et eldorado for spekulanter og utbytting av fattige utviklingsland.

Jeg er stolt av at Norge fortsatt er utenfor. En seier for det norske folk.

Ein Gespenst geht um!
################################################################

Dette innlegget minner meg om argumentasjonen som kommunistene i dagens Russland bruker. De slutter aldri helt å beundre Stalin.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg