Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Motstanderne - Mange grupperinger(Heldigvis)

NYTT TEMA
balticus
balticusInnlegg: 175
24.12.07 12:05
Mens jeg sov har visst noen aktører i natt gått helt berserk innpå her.

I stedet for å kommentere alle mulige "innspill" i natt fra spesielt et par Nei-aktører, så vil jeg heller grunngi min "kategorisering" av en del Nei-folk.

Til tross for at jeg er en ganske innbarket liberalist, så er det faktisk kun de rendyrkede sosialistene av Nei-folket som jeg vil betegne som seriøse EU-motstanderne. De fortjener respekt både for sine kunnskaper, og for sitt stødige politiske ståsted i spørsmål om internasjonal økonomisk politikk, og verden rundt oss. Disse tar jeg gjerne en debatt med.

Så har vi de andre ganske grumsete grupperingene, som utgjøres av erkenasjonalister med en ekkel brunfarge, vi har de gærne kristne som mener at EU er "Dyret i Åpenbaringen", videre har vi de med langt fremskreden paranoia, og vi har til slutt proteksjonistene med landbruksinteresser, som med god samvittighet fortsatt ønsker å rane hele matbudsjettet til barnefamiliene i Norge.

Disse siste grupperingene har jeg plassert i den absolutt useriøse delen av Nei-folket, og de framfører "argumenter" mot EU som ikke fortjener noe annet en latterliggjøring. Slike folk DISKUTERER man ikke med. De har ikke gjort seg fortjent til status som debattmotstander.

God jul!
Lycurgus
LycurgusInnlegg: 1673
24.12.07 12:09
Svar heller for deg i andre tråder her inne du... I stedet for å skryte av hvor seriøs du selv er.
balticus
balticusInnlegg: 175
24.12.07 12:36
Lycurgus skrev:
Svar heller for deg i andre tråder her inne du... I stedet for å skryte av hvor seriøs du selv er.
###################################################################

Nei. Jeg er seriøs når jeg diskuterer med seriøse motstandere, og legger vekk seriøsitet når debattmotstanderne tilhører den siste grupperingen jeg nevner ovenfor her. Derfor får du ikke noe svar. God jul!
Rampage
RampageInnlegg: 5783
24.12.07 12:53
Så med andre ord, hvis du ikke kan kalle motstanderne dine kristne gærninger eller sosialister med nord-korea som forbilde. Så vil du ikke diskutere EU-politikk? Det er nesten litt vittig, hadde det ikke vært for at du faktisk mener det seriøst:

Dette er ett slikt grumsete proteksjonistisk forferdelig innlegg ja som du ikke ønsker å svare på?

"
> Vi prøver igjen. Multilaterale organisasjoner, IGO-er som FN og dannelsen av internasjonale regimer fungerer like bra som en union, uten de negative konsekvensene. Hvorfor skal det flyttes delvis opp på ett overnasjonalt nivå i en svært så dynamisk union der vi ikke helt vet hvor den går eller hvordan vi kan påvirke den. Når tilnærmet rent mellomstatelig samarbeid kan fungere like bra?"

Eller er det bare vanskelig for deg å svare?
________
Froland Rednecks

"Winston, you are drunk."
"Yes madam.. And you are ugly. But tomorrow, I will be sober.."
Winston Churchill
Lycurgus
24.12.07 12:55
Tror nok du ble svar skyldig når jeg skrev dette:

"La meg sitere Vidkun Quisling ifra Norges leksikonet kjære JA folk:

"I Quislings planer inngikk også dannelsen av en EUROPEISK UNION med FELLES MARKED OG MYNTmed Tyskland i ledende, men ikke dominerende posisjon. Disse bestrebelser, fremført gjennom en lang rekke henvendelser og besøk hos Hitler, ble imidlertid avslått da Hitler ikke ønsket å binde seg til noen permanent ordning så lenge krigen pågikk."

Kilde: http://www.norgeslexi.com/krigslex/q/q1.html

"Da Vidkun Quisling stod for Eidsivating Lagmannsrett i 1945, anklaget for Høyforræderi, sa han i sin forsvarstale at "retten måtte ta hensyn til hans idealistiske motiver, i det han forsøkte å få Norge inn i en EUROPEISK UNION"
Rampage
RampageInnlegg: 5783
24.12.07 13:03
Lycurgus skrev:
Tror nok du ble svar skyldig når jeg skrev dette:

"La meg sitere Vidkun Quisling ifra Norges leksikonet kjære JA folk:

"I Quislings planer inngikk også dannelsen av en EUROPEISK UNION med FELLES MARKED OG MYNTmed Tyskland i ledende, men ikke dominerende posisjon. Disse bestrebelser, fremført gjennom en lang rekke henvendelser og besøk hos Hitler, ble imidlertid avslått da Hitler ikke ønsket å binde seg til noen permanent ordning så lenge krigen pågikk."

Kilde: http://www.norgeslexi.com/krigslex/q/q1.html

"Da Vidkun Quisling stod for Eidsivating Lagmannsrett i 1945, anklaget for Høyforræderi, sa han i sin forsvarstale at "retten måtte ta hensyn til hans idealistiske motiver, i det han forsøkte å få Norge inn i en EUROPEISK UNION"

> At jeg ble svar skyldig? Var jeg som i første omgang trakk fram godeste Vidkun som en parallell til ja-folket når de spydde ut vigridtull om nei-siden.

Jeg gliste jeg når du la fram det der.
________
Froland Rednecks

"Winston, you are drunk."
"Yes madam.. And you are ugly. But tomorrow, I will be sober.."
Winston Churchill
Lycurgus
24.12.07 13:05
Nei ikke du rampage, men balticus og de andre "alle nei folk er brune nazi rasister"!:-P
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg