Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sosial uro i EU

NYTT TEMA
axce
axceInnlegg: 17835
05.02.09 23:53
Sarkozy prøver å dempe sosial uro

I et forsøk på å ta luven av økende sosial uro har Frankrikes president Nicolas Sarkozy gått i studio for å tale til nasjonen. I hele Europa øker bekymringen blant arbeidere og bønder for arbeidsløshet og fallende priser.

NTB-nyheter

Miccel
MiccelInnlegg: 1816
06.02.09 08:57
axce: Sarkozy prøver å dempe sosial uro I et forsøk på å ta luven av økende sosial uro har Frankrikes president Nicolas Sarkozy gått i studio for å tale til nasjonen. I hele Europa øker bekymringen blant arbeidere og bønder for arbeidsløshet og fallende priser. NTB-nyheter

Hæææhh? Er det bekymring for et eller annet i verden, sier du? Det har jeg ikke fått med meg...

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
06.02.09 15:15
axce: Sarkozy prøver å dempe sosial uro I et forsøk på å ta luven av økende sosial uro har Frankrikes president Nicolas Sarkozy gått i studio for å tale til nasjonen. I hele Europa øker bekymringen blant arbeidere og bønder for arbeidsløshet og fallende priser. NTB-nyheter

Så du trodde kanskje den globale finanskrisen ikke skulle gjøre seg gjeldende i EU?

Artig vinkling egentlig. Kan vi på ja-siden regne med at dere vil bruke dette som et argument mot Eu?

I såfall ville jo det neppe være den største overraskelsen dere har servert....

axce
06.02.09 18:47
ben_nevis: Så du trodde kanskje den globale finanskrisen ikke skulle gjøre seg gjeldende i EU? Artig vinkling egentlig. Kan vi på ja-siden regne med at dere vil bruke dette som et argument mot Eu? I såfall ville jo det neppe være den største overraskelsen dere har servert....

Som det femstjernes system EU er opphøyet til, så er det virkelig grunnlag for å tro at heller ikke finanskrisen ville ha noen betydning fra eller til.

ben_nevis
06.02.09 20:27
axce: Som det femstjernes system EU er opphøyet til, så er det virkelig grunnlag for å tro at heller ikke finanskrisen ville ha noen betydning fra eller til.

Så dette er altså noe du tror?

Du sier at Eu er som et femstjerners system.....

Hvordan rangerer du det Norske?

Ps! Dersom det skjer et bankran et sted i Europa;er det også Eu's skyld?

axce
06.02.09 22:06
ben_nevis: Så dette er altså noe du tror? Du sier at Eu er som et femstjerners system..... Hvordan rangerer du det Norske?   Ps! Dersom det skjer et bankran et sted i Europa;er det også Eu's skyld?

Nei, JEG rangerer ikke verdensdeler, land eller regioner, ikke folk heller. Jeg registrerer bare hvordan andre ser på dette, og da framstår EU som det eneste feilfrie området i verden, og så består omliggende områder som dritt påkledt alt for stor nisselue. Da må jo EU få 5 stjerner av 5 oppnåelige. Ut fra en slik nesegrus beundring må man rett og slett kunne kreve at finanskrisen ikke får noen konsekvens for EU i det hele tatt. Virker ikke det greit?

axce
06.02.09 22:10
ben_nevis: Ps! Dersom det skjer et bankran et sted i Europa;er det også Eu's skyld?

Neida, ikke på generelt grunnlag, men er det øst-europeiske bander som er på ferde i Norge, så kan det ha noe med Schengen å gjøre.

ben_nevis
06.02.09 22:11
axce: Virker ikke det greit?

Nei jeg synes det du skriver virker temmelig uklart og useriøst.

ben_nevis
06.02.09 22:12
axce: Neida, ikke på generelt grunnlag, men er det øst-europeiske bander som er på ferde i Norge, så kan det ha noe med Schengen å gjøre.

Altså ingenting med Eu å gjøre....

Ja for du er vel klar over at Eu-landet Storbritannia ikke er med i Schengen?

Forøvrig er fenomenet med østeuropeiske bander en forbigående fenomen. Økonomien er sterkt stigende i de områdene.

axce
06.02.09 22:44
ben_nevis: Nei jeg synes det du skriver virker temmelig uklart og useriøst.

Ha en hyggelig aften da.

ben_nevis
19.02.09 15:07
axce: Ha en hyggelig aften da.

Jo takk. Og så kan jeg jo spørre deg om hvilke tanker du har om den sosiale uroen i Norge?

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1613906.ece?jgo=c1_re_left_1

Eller er det slik at arbeidsledighet kun er et tema når det skjer i Europa og kan brukes som argument mot Eu av desperate Eu-motstandere?

Miccel
MiccelInnlegg: 1816
19.02.09 16:51
ben_nevis: Jo takk. Og så kan jeg jo spørre deg om hvilke tanker du har om den sosiale uroen i Norge? http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1613906.ece?jgo=c1_re_left_1 Eller er det slik at arbeidsledighet kun er et tema når det skjer i Europa og kan brukes som argument mot Eu av desperate Eu-motstandere?

*LOL*

;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg