Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EUs frie flyt gir mer sykdom

NYTT TEMA
C-172

C-172
26.11.20 10:30
newsflash: Så da innser du at det meste av smitten i Norge skyldes importsmitte. Ikke verst! Så da kan du forklare meg hvorfor dette ikke har noe med grensekontroll å gjøre? Hvorfor innfører bl.a. Norge tvungen karantene for de som kommer fra røde land?

Jeg har aldri benekte noe av det du påstår at jeg gjør.

Hvem har sagt at det ikke har noe med grensenkontroll å gjøre. Leser du det hva andre skriver?

Jeg har hele tiden sagt at smittespredning avgjøres av mange faktorer. Derfor ser vi altså at land som ikke praktiserer fri flyt med sine naboland også ligger høyt oppe på smittespredningsstatistikken. Hvor vanskelig er det egentlig å innrømme?

newsflash

newsflash
27.11.20 18:33
C-172: Jeg har aldri benekte noe av det du påstår at jeg gjør. Hvem har sagt at det ikke har noe med grensenkontroll å gjøre. Leser du det hva andre skriver? Jeg har hele tiden sagt at smittespredning avgjøres av mange faktorer. Derfor ser vi altså at land som ikke praktiserer fri flyt med sine naboland også ligger høyt oppe på smittespredningsstatistikken. Hvor vanskelig er det egentlig å innrømme?

Selvfølgelig har importsmitte noe med grensekontroll og fri flyt å gjøre. 

Ikke skap deg :p

C-172

C-172
29.11.20 19:37
newsflash: Selvfølgelig har importsmitte noe med grensekontroll og fri flyt å gjøre. Ikke skap deg :p

Jeg har ikke nektet for det. Hvorfor er det så viktig for deg å ilegge meg meninger jeg ikke har ytret?

Avslørende at du ikke greier å svare på resten jeg har spurte deg om. Men ikke overraskende.

newsflash

newsflash
29.11.20 20:27
C-172: Jeg har ikke nektet for det. Hvorfor er det så viktig for deg å ilegge meg meninger jeg ikke har ytret? Avslørende at du ikke greier å svare på resten jeg har spurte deg om. Men ikke overraskende.

Så når du innser at manglende grensekontroll fører til mer smitte, hvordan kan du da unngå å innse at fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter?

C-172

C-172
01.12.20 14:29
newsflash: Så når du innser at manglende grensekontroll fører til mer smitte, hvordan kan du da unngå å innse at fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter?

Du får legge fram dokumentasjon da som viser at fri flyt er det som gjør Europa til pandemien episenter.

Hvis du ikke legger fram det så ser jeg på påstanden din som useriøs og rapporterer deg for spamming :)

newsflash

newsflash
01.12.20 17:39
C-172: Du får legge fram dokumentasjon da som viser at fri flyt er det som gjør Europa til pandemien episenter. Hvis du ikke legger fram det så ser jeg på påstanden din som useriøs og rapporterer deg for spamming :)

Er du tilbake til å fornekte at det er importsmitte som er problemet i f.eks. Norge?

C-172

C-172
01.12.20 18:06
newsflash: Er du tilbake til å fornekte at det er importsmitte som er problemet i f.eks. Norge?

Haha.. så da går du bort fra det ditt argument i forrige innlegg ja. Imponerende..

Du innså vel at du ikke hadde mulighet til å dokumentere påstaden din så da var det like så greit å prøve å legge fram en ny påstand, som jeg aldri har uttrykt, men hvor du trodde du kunne score et billig poeng. Patetisk

(Innlegget ble redigert 01.12.20 18:06)

newsflash

newsflash
01.12.20 19:27
C-172: Haha.. så da går du bort fra det ditt argument i forrige innlegg ja. Imponerende.. Du innså vel at du ikke hadde mulighet til å dokumentere påstaden din så da var det like så greit å prøve å legge fram en ny påstand, som jeg aldri har uttrykt, men hvor du trodde du kunne score et billig poeng. Patetisk

Javell?

Du får forklare hvorfor helsemyndighetene stenger grensene da, dersom det ikke har effekt.

Og hvorfor det ikke eksisterer et eneste land som praktiserer fri flyt og har kontroll på viruset.

Venter i spenning...

Eller ikke, vi begge vet jo at du ikke kommer til å svare :p

C-172

C-172
01.12.20 20:37
newsflash: Javell? Du får forklare hvorfor helsemyndighetene stenger grensene da, dersom det ikke har effekt. Og hvorfor det ikke eksisterer et eneste land som praktiserer fri flyt og har kontroll på viruset. Venter i spenning... Eller ikke, vi begge vet jo at du ikke kommer til å svare :p

Som jeg har sagt til deg flere ganger i tråden så har jeg altså ikke hevdet at stengte grenser ikke hjelper mot smittespredning.

Men din påstand var altså "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"

Dette er noe du ikke har dokumentert og jeg anser påstand som useriøs og spam.

Jeg har forklart deg hvordan land som ikke har fri flyt fortsatt har problemer med smittespredning og dermed blir din påstand feil.

Jeg har aldri påstått at det finnes et land som praktiserer fri flyt som ikke har smittespredning så du trenger ikke å be meg dokumentere noe som jeg aldri har hevdet.

Du får forklare hvorfor myndighetene maser om avstand og håndvask da siden det er fri flyt som er grunnen til all smittespredningen

(Innlegget ble redigert 01.12.20 20:40)

newsflash

newsflash
01.12.20 20:45
C-172: Som jeg har sagt til deg flere ganger i tråden så har jeg altså ikke hevdet at stengte grenser ikke hjelper mot smittespredning. Men din påstand var altså "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" Dette er noe du ikke har dokumentert og jeg anser påstand som useriøs og spam. Jeg har forklart deg hvordan land som ikke har fri flyt fortsatt har problemer med smittespredning og dermed blir din påstand feil. Jeg har aldri påstått at det finnes et land som praktiserer fri flyt som ikke har smittespredning så du trenger ikke å be meg dokumentere noe som jeg aldri har hevdet. Du får forklare hvorfor myndighetene maser om avstand og håndvask da siden det er fri flyt som er grunnen til all smittespredningen

Jeg finner det noe merkelig at du er enig i at stengte grenser hjelper mot smittespredning, men ikke evner å se at fri flyt medfører økt smitte?

C-172

C-172
02.12.20 09:52
newsflash: Jeg finner det noe merkelig at du er enig i at stengte grenser hjelper mot smittespredning, men ikke evner å se at fri flyt medfører økt smitte?

Jeg finner det noe merkelig at du ikke vet hva du vil diskutere. For et par innlegg siden så skrev du "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"

Dette er ikke det samme som du skriver nå. Så hvorfor stikker du av fra din tidligere påstand når jeg ber deg dokumentere påstanden?

Og jeg ber deg dokumentere når og hvor jeg har sagt at fri flyt ikke medfører økt smitte.

inspector

inspector
03.12.20 17:53
C-172: Jeg finner det noe merkelig at du ikke vet hva du vil diskutere.

Det er mer avslørende at du så tydelig viser hva du IKKE vil diskutere.

Du og dine meningsfeller jobber desperat for å «parkere» enhver debatt hvor dere er dømt til å tape. En debatt som dokumenterer EUs pinlige realpolitikk og som presser sympatisørene til å innrømme at de har satset på taperlaget, er åpenbart en altfor stor kamel å svelge.

Da er nødutgangen å bruke billige avsporinger eller barnslige retorikk-knep.......

C-172

C-172
03.12.20 20:37
inspector: Det er mer avslørende at du så tydelig viser hva du IKKE vil diskutere. Du og dine meningsfeller jobber desperat for å «parkere» enhver debatt hvor dere er dømt til å tape. En debatt som dokumenterer EUs pinlige realpolitikk og som presser sympatisørene til å innrømme at de har satset på taperlaget, er åpenbart en altfor stor kamel å svelge. Da er nødutgangen å bruke billige avsporinger eller barnslige retorikk-knep.......

Je det ser det ut som at du har peiling på.

Alt jeg ber om er at debattanten dokumenterer påstanden: "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"

At du ikke liker det er ikke mitt problem. Så kan du jo lese litt gjennom tråden og se hvem som prøver på avsporing ved å aldri svare på legitime spørsmål

Så kan du spørre deg om hva din definisjon av avsporing er. Det er tydeligvis noe annet enn hva vi andre opererer med.....

Du turte vel ikke å poste dette i vaksinetråden, der hvor debattanten blånekter for faktia  som er gjengitt av media. Kanskje ikke så viktig det :)

(Innlegget ble redigert 03.12.20 20:41)

oyssol

oyssol
04.12.20 15:48

Fjernet noen innlegg for avsporing. Hold det litt mer saklig og høflig, og hold dere til tema (som er påstanden: "EUs frie flyt gir mer sykdom"). Ønsker man å diskutere andre ting, kan man opprette en egen tråd for det.

/ Mod

C-172

C-172
05.12.20 12:02
newsflash: Jepp, fri flyt er det motsatte av stengte grenser. Og fri flyt, altså mangelen på grensekontroll er årsaken til at Europa nok en gang er pandemiens episenter. Dersom du er enig i at fri flyt medfører økt smitte finner jeg denne debatten en smule absurd. Har du plutselig skjønt at EUs politikk er årsaken til at EU er så hard rammet?

Som jeg har sagt tidligere så er det bare å komme med dokumentasjon på din påstand.

Det har du hittil ikke greid.

newsflash

newsflash
05.12.20 14:14
C-172: Som jeg har sagt tidligere så er det bare å komme med dokumentasjon på din påstand. Det har du hittil ikke greid.

Tja, vet ikke helt hva du er uenig i og ønsker dokumentert?

At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?

Dersom du er enig i denne påstanden, så følger det jo at mangel på grensekontroll vil medføre mer smitte..?

(Innlegget ble redigert 05.12.20 14:14)

C-172

C-172
06.12.20 10:57
newsflash: Tja, vet ikke helt hva du er uenig i og ønsker dokumentert?

Din påstand "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" bør du kunne dokumentere

Du greier kanskje ikke å se forskjellen på disse to setningene:

"fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"

og

"At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?"

(Innlegget ble redigert 06.12.20 10:57)

C-172

C-172
07.12.20 10:08
newsflash: Jepp, fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter. Du er jo enig i at grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre smitte, da skjønner jeg ikke at det er så vanskelig å skjønne at manglende grensekontroll, altså mangel på dette effektive virkemiddelet, medfører økt smitte?

Din påstand "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" bør du kunne dokumentere

Du greier kanskje ikke å se forskjellen på disse to setningene:

"fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"

og

"At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?"

newsflash

newsflash
07.12.20 18:02
C-172: Din påstand "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" bør du kunne dokumentere Du greier kanskje ikke å se forskjellen på disse to setningene: "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" og "At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?"

Så du klarer fremdeles ikke å se sammenhengen i mellom manglende grensekontroll (som er et effektivt virkemiddel mot smitte) og det at Europa (EU) er pandemiens episenter?

C-172

C-172
08.12.20 09:07
newsflash: Så du klarer fremdeles ikke å se sammenhengen i mellom manglende grensekontroll (som er et effektivt virkemiddel mot smitte) og det at Europa (EU) er pandemiens episenter?

Det handler ikke om jeg greier å se sammenhengen. Det handler om at du må dokumentere påstanden din.

Hadde du greid å gjøre det hadde debatten vært over. Så det er betenkelig at du ikke legger fram dokumentasjon. Hva kan grunnen til det være?

newsflash

newsflash
08.12.20 19:42
C-172: Det handler ikke om jeg greier å se sammenhengen. Det handler om at du må dokumentere påstanden din. Hadde du greid å gjøre det hadde debatten vært over. Så det er betenkelig at du ikke legger fram dokumentasjon. Hva kan grunnen til det være?

Jo det handler faktisk om å klare å se sammenhengen. 

Her feiler du dessverre, og satser i stedet på en ødeleggende persondebatt.

C-172

C-172
09.12.20 20:53
newsflash: Jo det handler faktisk om å klare å se sammenhengen. Her feiler du dessverre, og satser i stedet på en ødeleggende persondebatt

Det handler om at du må dokumentere påstanden din.

Hadde du greid å gjøre det hadde debatten vært over. Så det er betenkelig at du ikke legger fram dokumentasjon. Hva kan grunnen til det være?

Hvorfor er det så jøvla vanskelig for deg å dokumentere det du påstår??

oyssol

oyssol
09.12.20 21:35

Tråden stenges, fordi man åpenbart ikke ønsker å holde en ordentlig debatt om temaet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg