newsflash: Er du tilbake til å fornekte at det er importsmitte som er problemet i f.eks. Norge?
Haha.. så da går du bort fra det ditt argument i forrige innlegg ja. Imponerende..
Du innså vel at du ikke hadde mulighet til å dokumentere påstaden din så da var det like så greit å prøve å legge fram en ny påstand, som jeg aldri har uttrykt, men hvor du trodde du kunne score et billig poeng. Patetisk
(Innlegget ble redigert 01.12.20 18:06)

newsflash: Javell?
Du får forklare hvorfor helsemyndighetene stenger grensene da, dersom det ikke har effekt.
Og hvorfor det ikke eksisterer et eneste land som praktiserer fri flyt og har kontroll på viruset.
Venter i spenning...
Eller ikke, vi begge vet jo at du ikke kommer til å svare :p
Som jeg har sagt til deg flere ganger i tråden så har jeg altså ikke hevdet at stengte grenser ikke hjelper mot smittespredning.
Men din påstand var altså "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"
Dette er noe du ikke har dokumentert og jeg anser påstand som useriøs og spam.
Jeg har forklart deg hvordan land som ikke har fri flyt fortsatt har problemer med smittespredning og dermed blir din påstand feil.
Jeg har aldri påstått at det finnes et land som praktiserer fri flyt som ikke har smittespredning så du trenger ikke å be meg dokumentere noe som jeg aldri har hevdet.
Du får forklare hvorfor myndighetene maser om avstand og håndvask da siden det er fri flyt som er grunnen til all smittespredningen
(Innlegget ble redigert 01.12.20 20:40)

inspector: Det er mer avslørende at du så tydelig viser hva du IKKE vil diskutere.
Du og dine meningsfeller jobber desperat for å «parkere» enhver debatt hvor dere er dømt til å tape. En debatt som dokumenterer EUs pinlige realpolitikk og som presser sympatisørene til å innrømme at de har satset på taperlaget, er åpenbart en altfor stor kamel å svelge.
Da er nødutgangen å bruke billige avsporinger eller barnslige retorikk-knep.......
Je det ser det ut som at du har peiling på.
Alt jeg ber om er at debattanten dokumenterer påstanden: "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"
At du ikke liker det er ikke mitt problem. Så kan du jo lese litt gjennom tråden og se hvem som prøver på avsporing ved å aldri svare på legitime spørsmål
Så kan du spørre deg om hva din definisjon av avsporing er. Det er tydeligvis noe annet enn hva vi andre opererer med.....
Du turte vel ikke å poste dette i vaksinetråden, der hvor debattanten blånekter for faktia som er gjengitt av media. Kanskje ikke så viktig det :)
(Innlegget ble redigert 03.12.20 20:41)

C-172: Som jeg har sagt tidligere så er det bare å komme med dokumentasjon på din påstand.
Det har du hittil ikke greid.
Tja, vet ikke helt hva du er uenig i og ønsker dokumentert?
At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?
Dersom du er enig i denne påstanden, så følger det jo at mangel på grensekontroll vil medføre mer smitte..?
(Innlegget ble redigert 05.12.20 14:14)

newsflash: Tja, vet ikke helt hva du er uenig i og ønsker dokumentert?
Din påstand "fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter" bør du kunne dokumentere
Du greier kanskje ikke å se forskjellen på disse to setningene:
"fri flyt er årsaken til at Europa (EU) nok en gang er pandemiens episenter"
og
"At grensekontroll er et effektivt virkemiddel for å forhindre importsmitte?"
(Innlegget ble redigert 06.12.20 10:57)