inspectorInnlegg: 8336
EU-medaljens baksider er mange 1769. Malmø, Hellas , øst-Ukraina, Ungarn m.fl. vil nok ikke stå på første side i den glansede reklamen som vil bli brukt for å markedsføre denne "dannelsesreisen".
Den vil nok heller ikke nevne ett eneste ord om de politiske strømningene som nå pågår i Europa, konsekvenser og de bakenforliggende årsakene til disse.
Kull og stålunionen, EUs festtaler samt mottak av fredsprisen vil nok derimot få bred omtale.
PS jeg mener dessuten at > 1,5 mrd NOK ikke er i kategorien "billig"....
(Innlegget ble redigert 17.10.16 22:59)
SerutoverInnlegg: 3445
inspector: Du har tydeligvis ikke google begrepet inndoktrinering enda 1769. Inndoktrinering er mye mer enn bare fjerning av nye impulser.
Det handler like mye om å belønne holdninger som korresponderer med en spesiell politisk retning, religion "sannhet" og stigmatisere alle som ikke er "rett-troende"
Barn og unge er spesielt påvirkbare overfor unyansert og skjult propaganda som EU forsøker seg på her. Planen kan derfor sammenlignes med å kjøpe seg stemmer i fremtidige valg.
Tull!
Indoktrinering handler om å fremme et bestemt syn uten å tillate motforestillinger å komme til uttrykk. På hvilken måte mener du at EU hindrer motforestillinger å komme til uttrykk?
(Innlegget ble redigert 20.10.16 12:38)
inspectorInnlegg: 8336
Serutover: Tull!
Indoktrinering handler om å fremme et bestemt syn uten å tillate motforestillinger å komme til uttrykk.
Feil igjen Serutover
Denne linken er lesverdig:Link
og kan kanskje hjelpe til med selvinnsikten hos ja-menigheten
Sitat:
Den som er indoktrinert kjennetegnes av:
de har en bastant holdning til troen som den eneste rette, uten å ha vurdert bevis for dette. de har en sterk lojalitet til troen, som de vil forsvare hvis den blir utsatt for kritikk. i forhold til sin tenkning er det tydelig mangel på fleksibilitet, nyansering og kompleksitet, en "sort-hvitt" tankegang. de er mindre kritiske til "bevis" som bekrefter deres tro, og kan derfor lettere akseptere invalide "bevis". de ønsker fortrinnsvis å omgås mennesker som deler deres overbevisning. overbevisningen er akseptert og vil sjelden bli kritisk undersøkt
(Innlegget ble redigert 21.10.16 20:55)
newsflashInnlegg: 29434
Serutover: I følge den definisjonen er det du driver med indoktrinering.
Jeg har mer sans for Wikipedias definisjon som tar forbehold om at det ikke tillates motforestillinger.
Det tar meg 5 minutter å endre noe på wikipedia slik at det står nøyaktig slik jeg ønsker. Jeg kan til og med få med at kaptein euro er stjerneeksempelet på indoktrinering :p
Nettopp av den grunn er ikke wikipedia noen god kilde. Da er SNL mye bedre.
(Innlegget ble redigert 22.10.16 09:46)
SerutoverInnlegg: 3445
newsflash: Det tar meg 5 minutter å endre noe på wikipedia slik at det står nøyaktig slik jeg ønsker. Jeg kan til og med få med at kaptein euro er stjerneeksempelet på indoktrinering :p
Nettopp av den grunn er ikke wikipedia noen god kilde. Da er SNL mye bedre.
Da kan kanskje Den store danske falle mer i smak?
"En generel prægning af personligheden i social, moralsk, æstetisk, politisk og religiøs henseende falder således ikke ind under begrebet indoktrinering, når den er ledsaget af en intellektuel bearbejdning."
SDL
Påvirkning er ikke det samme som indoktrinering, og SNL bommer stygt på definisjonen når de utelater at indoktrinering oppstår når motforestillinger ikke tillates.
(Innlegget ble redigert 22.10.16 14:29)