Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge blander seg inn i Brexitforhandlingene?

NYTT TEMA
newsflash
newsflashInnlegg: 29434
16.01.18 17:03

Norske tjenestemenn skal angivelig ha advart EU mot å gi Storbrittania en bedre avtale enn det Norge har ovenfor EU igjennom EØS. Gjør EU det, så vil også Norge kreve store endringer i EØS.

Link

Ikke mye omtalt i Norge dette, men det ville være oppsiktsvekkende dersom det medfører riktighet.

Norske tjenestemenn som stiller krav i Brüssel? Det tror jeg ikke før jeg ser det :P

newsflash
16.01.18 17:19

Faktisk omtalt i dagbladet.

Link

axce
axceInnlegg: 17670
16.01.18 17:21

Newsflash: "Norske tjenestemenn skal angivelig ha advart EU mot å gi Storbrittania en bedre avtale enn det Norge har ovenfor EU igjennom EØS. Gjør EU det, så vil også Norge kreve store endringer i EØS.

Link

Ikke mye omtalt i Norge dette, men det ville være oppsiktsvekkende dersom det medfører riktighet.

Norske tjenestemenn som stiller krav i Brüssel? Det tror jeg ikke før jeg ser det :P"

----------------------------------------

Hvis det er riktig må motivet være å forsøke å forkludre/vanskeliggjøre GB sin utgang fra EU.

De norske ja-partiene får i pose og sekk med EØS-avtalen slik den er. Man har fått adgang til å betale millioner til produksjon av fuglekasser og feiring av Gjøkens Dag i Romania, og det er vel en viktig begrunnelse for å beholde EØS-avtalen slik den er :)

newsflash
16.01.18 20:28
axce: Hvis det er riktig må motivet være å forsøke å forkludre/vanskeliggjøre GB sin utgang fra EU. De norske ja-partiene får i pose og sekk med EØS-avtalen slik den er. Man har fått adgang til å betale millioner til produksjon av fuglekasser og feiring av Gjøkens Dag i Romania, og det er vel en viktig begrunnelse for å beholde EØS-avtalen slik den er :)

Du skal ikke se bort i fra det :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg