Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ESA sikrer norske pasientrettigheter

NYTT TEMA
farout05

farout05
24.10.20 21:39
Noreger: Og HER!!!  Har vi et av de beste eksemplene på hvorfor de som tenker litt lengre og bryr seg om arbeidsrettigheter og sosiale goder til arbeidsfolk og borgere i Norden må vite hvor ille EU er for oss.

Hei Noreger, skulle det følge med en link til innlegget ditt?

C-172

C-172
25.10.20 13:07
farout05: Linkene jeg legger fram viser trusselen utenlandsk mafia utgjør mot Norge, og som Kripos advarer mot. Kripos har ved flere anledninger hevdet at de mener at myndighetene ikke tar trusselen på alvor. Når dette koster skattebetalerne hele 60 milliarder kr pr år, begriper alle normale mennesker at vi har et arbeidsliv som ikke kan benevnes som velorganisert. Du har helt fra starten av debatten blottlagt at du ikke evner å forstå dette, da du mener at arbeidslivet er velorganisert inntil mere enn halvparten av befolkningen blir tvunget til å betale beskyttelsespenger til mafiaen, og at man finner massegraver (som f.eks Mexico). Har du funnet noen som er enig med deg i dette? Dessuten er min påstand at vi i dag ikke har et velorganisert arbeidsliv sammenlignet med før EØS-avtalen. Det er en påstand som står som ei påla. Hvor mange milliarder kr pr år kostet den utenlandske mafiaens tilstedeværelse i norsk arbeidsliv før 1994? Det er bare å legge fram dokumentasjon.

Det er ikke min feil at du ikke greier å se forskjellen mellom å legge en link på hva noen mener er en trussel mot arbeidslivet og det å konkluderer med at vi ikke har et velfungerende arbeidsliv.

Jeg har allerede lagt fram analyser som sier at a-krim knapt er høyere nå enn før EØS avtalen. Noen kommentarer til det?

Fra en SP politiker: https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Sporretimesporsmal/et-sporretimesporsmal/?qid=71936

"Saken gjelder hvilken plass bemanningsforetak skal ha i norsk arbeidsliv framover. Dette er foretak som ikke er tilhengere av fast ansettelse for sine folk, og de er ikke lærlinger. De bryter derfor fundamentalt med det som alle hyller i norsk arbeidsliv, et velorganisert arbeidsliv som gir grunnlag for et trygt familieliv."

Fra LO: https://frifagbevegelse.no/forside/lolederen-er-bekymret-for-trepartssamarbeidet-i-norge-det-er-ikke-arbeidsministeren-6.158.633966.5447628345

"– Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag. Et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i både den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og regjeringen gjør lite for å støtte opp om det organiserte arbeidslivet. I stedet bruker de regjeringsplattformen til å anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet. Det er i seg selv oppsiktsvekkende, og i strid med statsrådens budskap i Geneve. Og de har fryst fagforeningsfradraget på 2013-nivå, sier Gabrielsen. "

To aktører som generelt sett er i mot EØS, og som enkelt kunne konkludert med at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv.
Til tross for dette så sier de det stikk motsatte. Hvorfor det?

farout05

farout05
25.10.20 15:26
C-172: Det er ikke min feil at du ikke greier å se forskjellen mellom å legge en link på hva noen mener er en trussel mot arbeidslivet og det å konkluderer med at vi ikke har et velfungerende arbeidsliv. Jeg har allerede lagt fram analyser som sier at a-krim knapt er høyere nå enn før EØS avtalen. Noen kommentarer til det? Fra en SP politiker: https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Sporretimesporsmal/et-sporretimesporsmal/?qid=71936 "Saken gjelder hvilken plass bemanningsforetak skal ha i norsk arbeidsliv framover. Dette er foretak som ikke er tilhengere av fast ansettelse for sine folk, og de er ikke lærlinger. De bryter derfor fundamentalt med det som alle hyller i norsk arbeidsliv, et velorganisert arbeidsliv som gir grunnlag for et trygt familieliv." Fra LO: https://frifagbevegelse.no/forside/lolederen-er-bekymret-for-trepartssamarbeidet-i-norge-det-er-ikke-arbeidsministeren-6.158.633966.5447628345 "– Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag. Et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i både den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og regjeringen gjør lite for å støtte opp om det organiserte arbeidslivet. I stedet bruker de regjeringsplattformen til å anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet. Det er i seg selv oppsiktsvekkende, og i strid med statsrådens budskap i Geneve. Og de har fryst fagforeningsfradraget på 2013-nivå, sier Gabrielsen. " To aktører som generelt sett er i mot EØS, og som enkelt kunne konkludert med at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv.
Til tross for dette så sier de det stikk motsatte. Hvorfor det?

Innlegget ditt viser tydelig hvor store vanskeligheter du har for å utlede meninger andre har når de uttaler seg.

F.eks siterer du en SP-politiker som uttaler seg skeptisk til bemanningsforetak, fordi disse bryter med et velorganisert arbeidsliv. Dette tolker du til å bli at nevnte politiker mener at vi har et velorganisert arbeidsliv, noe han altså ikke har uttalt seg om.

Det andre eksemplet er en uttalelse LO-leder Gabrielsen kom med til FriFagbevegelse under en ILO-konferanse i Geneve i juni 2019. Gabrielsen mener at et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i den norske modellen og trepartisamarbeidet. Han kritiserer regjeringen for ikke å føre en aktiv politikk for å understøtte den norske modellen og trepartisamarbeidet.

Videre sier Gabrielsen at regjeringen anerkjenner det uorganisert arbeidslivet. 

Generelt viser artikkelen de motstridende synene regjeringen og LO har på hva som gjøres for å oppnå det alle gode krefter vil ha, et velorganisert arbeidsliv.

Med disse to linkene snubler du så det suser i å dokumentere at vi har et velorganisert arbeidsliv. 

Kan du sitere fra den såkalte analysen din, hvor det fremgår at utenlandske mafianettverk i arbeidslivet kostet skattebetalerne 60 milliarder kr. pr år allerede før EØS-avtalen?

Noreger

Noreger
25.10.20 15:53
farout05: Hei Noreger, skulle det følge med en link til innlegget ditt?

Linken var utsnittet ifra deg som jeg siterte. ;)

Noreger

Noreger
25.10.20 15:56

EU og liberalkapitalismen går hånd i hånd. Overnasjonaliteten og de "4 frihetene" med EU/EØS er derimot et fengsel for individuelle land. 

Når en ikke kan ha kontroll på egne:

-grenser

-vareimport/grensekontroll

-folkeforflytting

-lover

..har en ikke et selvstendig land lenger. 

Kampen imot EU/EØS handler om i ta tilbake selvstendigheten i vårt eget land. 

farout05

farout05
25.10.20 16:23
Noreger: Linken var utsnittet ifra deg som jeg siterte. ;)

Ok, da forstår jeg;)

C-172

C-172
28.10.20 08:22
farout05: Innlegget ditt viser tydelig hvor store vanskeligheter du har for å utlede meninger andre har når de uttaler seg. F.eks siterer du en SP-politiker som uttaler seg skeptisk til bemanningsforetak, fordi disse bryter med et velorganisert arbeidsliv. Dette tolker du til å bli at nevnte politiker mener at vi har et velorganisert arbeidsliv, noe han altså ikke har uttalt seg om. Det andre eksemplet er en uttalelse LO-leder Gabrielsen kom med til FriFagbevegelse under en ILO-konferanse i Geneve i juni 2019. Gabrielsen mener at et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i den norske modellen og trepartisamarbeidet. Han kritiserer regjeringen for ikke å føre en aktiv politikk for å understøtte den norske modellen og trepartisamarbeidet. Videre sier Gabrielsen at regjeringen anerkjenner det uorganisert arbeidslivet. Generelt viser artikkelen de motstridende synene regjeringen og LO har på hva som gjøres for å oppnå det alle gode krefter vil ha, et velorganisert arbeidsliv.

Men begge artiklene viser altså to personer som hevder at vi har et velorganisert arbeidsliv i Norge. Skjønner du det?

At du flytter argumentet ditt i mangel på dokumentasjon kan ikke jeg gjøre noe med. Ditt opprinnelige argument for flere måneder siden var altså at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv. Du nevnte ingenting om i forhold til før EØS.

Dårlig debattteknikk i mangel av dokumentasjo, men ikke uventet av en person som poster søppel slik som dette: https://vgd.no/samfunn/media/tema/1861638/tittel/regjeringens-reklamekanaler

"

Del

Se nå, på reklamekanalene: Barnas statsminister.....Erna

(Innlegget ble redigert 28.10.20 08:23)

farout05

farout05
28.10.20 09:35
C-172: Men begge artiklene viser altså to personer som hevder at vi har et velorganisert arbeidsliv i Norge. Skjønner du det? At du flytter argumentet ditt i mangel på dokumentasjon kan ikke jeg gjøre noe med. Ditt opprinnelige argument for flere måneder siden var altså at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv. Du nevnte ingenting om i forhold til før EØS. Dårlig debattteknikk i mangel av dokumentasjo, men ikke uventet av en person som poster søppel slik som dette: https://vgd.no/samfunn/media/tema/1861638/tittel/regjeringens-reklamekanaler " Del
Se nå, på reklamekanalene: Barnas statsminister.....Erna

Dårlig debatteknikk har den som må ty til hersketeknikker pga. mangel på argumenter, slik du prøver deg på. Ønsker du å ta meg pga. "Regjeringens reklamekanaler?", så gjør det i den tråden på Media-forumet, så skal du få svar på det du har på hjertet.

Nei, ingen av de to artiklene du linket til i ditt forrige innlegg beskriver/dokumenterer at vi har et velorganisert arbeidsliv, snarere tvert imot.

Eksempel fra https://frifagbevegelse.no/forside/lolederen-er-bekymret-for-trepartssamarbeidet-i-norge-det-er-ikke-arbeidsministeren-6.158.633966.5447628345  "– Anniken (Hauglie) holdt en tale som nær sagt alle kan slutte seg til. Og selvsagt er det bra at hun understreket betydningen av ILO som en viktig trepartsorganisasjon for arbeidslivet internasjonalt, sier Hans-Christian Gabrielsen til FriFagbevegelse. – Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag. Et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i både den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og regjeringen gjør lite for å støtte opp om det organiserte arbeidslivet. I stedet bruker de regjeringsplattformen til å anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet. Det er i seg selv oppsiktsvekkende, og i strid med statsrådens budskap i Geneve. Og de har fryst fagforeningsfradraget på 2013-nivå, sier Gabrielsen."

Dette viser at LO-lederen mener at regjeringen ikke understøtter faktorer (trepartisamarbeidet og ILO) som kunne ha gitt oss et velorganisert arbeidsliv. Han mener at regjeringen i stedet anerkjenner det uorganiserte arbeidslivet.

Virker som om du ikke evner å forstå hvilken sammenheng ord og setninger blir brukt i.

LO-lederen dro her fram et eksakt eksempel på at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men det fins flere årsaker, bl.a det store innslaget av utenlandsk mafia....det vi debatterer.

Min påstand om mafiaens "deltakelse" i arbeidslivet holder vann, både som en alene-påstand og som en sammenligning med situasjonen slik den var før EØS-avtalen.

(Innlegget ble redigert 28.10.20 09:38)

C-172

C-172
28.10.20 10:19
farout05: Dårlig debatteknikk har den som må ty til hersketeknikker pga. mangel på argumenter, slik du prøver deg på. Ønsker du å ta meg pga. "Regjeringens reklamekanaler?", så gjør det i den tråden på Media-forumet, så skal du få svar på det du har på hjertet. Nei, ingen av de to artiklene du linket til i ditt forrige innlegg beskriver/dokumenterer at vi har et velorganisert arbeidsliv, snarere tvert imot.

Hvis du ikke tåler at andre påpeker hvor latterlige enkelte av dine inlegger så får du la være å poste tullet ditt da. Ingenting annet kan hjelpe..

Jo de dokumenterer det faktum at andre sier at vi har et velorganisert arbeidsliv. Det står det jo svart på hvitt i artiklene.

"Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag. Et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i både den norske modellen og trepartssamarbeidet"

Vi har et trepartssamarbeideti Norge i dag og selv om dagens regjering gjør lite for å støtte opp om denne så har vi fortsatt trepartssamarbeidetisom gir oss et velorganisert arbeidsliv!

At du snur dette på hodet hjelper ikke ditt argument.

(Innlegget ble redigert 28.10.20 10:21)

farout05

farout05
28.10.20 11:58

Nei, linkene dine påviser at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv i dag. Googler man "et velorganisert arbeidsliv" får man omtrentlig 17.900 treff.

Et av treffene er https://www.nationen.no/motkultur/debatt/eos-avtalen-hindrer-et-velorganisert-arbeidsliv/

Her står det vitterlig "et velorganisert arbeidsliv", men betyr altså ikke at man i artikkelen mener at vi har et velorganisert arbeidsliv, snarere tvert om.

Artikkelen er èn av mange som handler om de negative konsekvensene for arbeidslivet forårsaket av EØS-avtalen.

At du snur dette på hodet hjelper deg ikke.

Har du funnet noen som er enig med deg i at vi har et velorganisert arbeidsliv så lenge mindre enn halvparten av befolkningen slipper å betale beskyttelsespenger til mafiaen?

C-172

C-172
28.10.20 12:46
farout05: Nei, linkene dine påviser at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv i dag. Googler man "et velorganisert arbeidsliv" får man omtrentlig 17.900 treff. Et av treffene er https://www.nationen.no/motkultur/debatt/eos-avtalen-hindrer-et-velorganisert-arbeidsliv/ Her står det vitterlig "et velorganisert arbeidsliv", men betyr altså ikke at man i artikkelen mener at vi har et velorganisert arbeidsliv, snarere tvert om. Artikkelen er èn av mange som handler om de negative konsekvensene for arbeidslivet forårsaket av EØS-avtalen. At du snur dette på hodet hjelper deg ikke. Har du funnet noen som er enig med deg i at vi har et velorganisert arbeidsliv så lenge mindre enn halvparten av befolkningen slipper å betale beskyttelsespenger til mafiaen?

Nivået ditt synker stadig. Jeg hevdet ikke at artikkelen beviser at vi har et velorganisert arbeidsliv, men for å sitere meg selv: "Jo de dokumenterer det faktum at andre sier at vi har et velorganisert arbeidsliv. Det står det jo svart på hvitt i artiklene."

Og dét er det denne debatten koker ned til. Jeg finner folk som motiser det du påstår. Noe mer trenger vi ikke.

Du har jo tidligere avskrevet både regjeringen og NHO, men nå får du det altså av de du så inderlig ser opp til. Kanskje på tide å gi seg nå....

(Innlegget ble redigert 28.10.20 12:46)

farout05

farout05
28.10.20 13:31
C-172: Nivået ditt synker stadig. Jeg hevdet ikke at artikkelen beviser at vi har et velorganisert arbeidsliv, men for å sitere meg selv: "Jo de dokumenterer det faktum at andre sier at vi har et velorganisert arbeidsliv. Det står det jo svart på hvitt i artiklene." Og dét er det denne debatten koker ned til. Jeg finner folk som motiser det du påstår. Noe mer trenger vi ikke. Du har jo tidligere avskrevet både regjeringen og NHO, men nå får du det altså av de du så inderlig ser opp til. Kanskje på tide å gi seg nå....

Det skal jammen mye til for å oppnå det høye nivået du ligger på ;), å finne "et velorganisert arbeidsliv" på nettet = vi har et velorganisert arbeidsliv i dag!

Uansett hva jeg og du måtte mene, og hva andre sier, dette endrer ikke den faktiske situasjonen i arbeidslivet.

Og den er hva Kripos beskriver som et stor trussel mot Norge, noe som skyldes fri flyt av utenlandske mafialignende kriminelle nettverk, som infiltrerer i arbeids- og næringslivet og er i ferd med å overta. Trusselen er videre faren for at mafiaen skaper seg kontakter i beslutningsorganene, slik det har skjedd i EU:

https://www.europaportalen.se/2013/10/maffian-har-kontakter-inom-alla-eu-institutioner

LO mener at vi har et uorganisert arbeidsliv pga. at trepartssamarbeidet og ILO ikke blir oppfylt.

At mafiaen koster norske skattebetalere 60 milliarder kr hvert år er en annen årsak til at vi ikke lenger har et velorganisert arbeidsliv.

Dersom man sammenligner disse to faktorene med situasjonen før EØS er forskjellen kjempestor, idet organiseringen da var langt bedre og vi hadde ikke plagsom mafia som infiltratører den gang.

(Innlegget ble redigert 28.10.20 13:35)

farout05

farout05
28.10.20 13:44
C-172: Kanskje på tide å gi seg nå....

Tror du virkelig at det vil endre den faktiske situasjonen for arbeids- og næringslivet?

Noreger

Noreger
28.10.20 20:50

Nøkkelen til å skape mer diskusjon vedrørende EØS er at folka i fagbevegelsen gis mulighet til å debattere dette fritt og at medlemmene ikke blir overkjørt av eliten i toppen. For at dette skal skje må det en holdningsendring til i Ap. Kamplinjen imot EØS ligger nå innad i Arbeiderpartiet, eller kanskje like utenfor? 

Hvor lenge vil latte'-eliten iblant Ap's kvinnebevegelse innse at det finnes folk utenfor Oslo? Støre og Hadia kunne like gjerne representert Høyre og jeg er sikker på at Erna hadde gitt dem en taburett om de spurte. 

C-172

C-172
29.10.20 12:13
farout05: Det skal jammen mye til for å oppnå det høye nivået du ligger på ;), å finne "et velorganisert arbeidsliv" på nettet = vi har et velorganisert arbeidsliv i dag! Uansett hva jeg og du måtte mene, og hva andre sier, dette endrer ikke den faktiske situasjonen i arbeidslivet.

For en som poster slik så skal det sikkert det ja: https://vgd.no/samfunn/media/tema/1861638/tittel/regjeringens-reklamekanaler

"

Del

Se nå, på reklamekanalene: Barnas statsminister.....Erna"

Du tålte tydeligvis ikke at folk påpeker nivået ditt.

Mener du at det som står svart hvitt i artikkelen ikke stemmer?

farout05

farout05
29.10.20 15:18
C-172: Mener du at det som står svart hvitt i artikkelen ikke stemmer?

Denne artikkelen? https://frifagbevegelse.no/forside/lolederen-er-bekymret-for-trepartssamarbeidet-i-norge-det-er-ikke-arbeidsministeren-6.158.633966.5447628345

Artikkelen omhandler uenighet mellom LO og regjeringen om støtten til trepartssamarbeidet. Innholdet i artikkelen kan sammenfattes i overskriften: "LO-lederen er bekymret for trepartssamarbeidet i Norge. Der er ikke arbeidsministeren."

Jeg vet ikke om dette stemmer, jeg er ikke med i trepartssamarbeidet;)

Pussig at du ber meg om svar på om det som står i artikkelen stemmer. Da dreier det seg sannsynligvis om at du har funnet en kreativ tolkning av artikkelen. Spennende (:

(Innlegget ble redigert 29.10.20 15:19)

C-172

C-172
30.10.20 15:37
farout05: Denne artikkelen? https://frifagbevegelse.no/forside/lolederen-er-bekymret-for-trepartssamarbeidet-i-norge-det-er-ikke-arbeidsministeren-6.158.633966.5447628345 Artikkelen omhandler uenighet mellom LO og regjeringen om støtten til trepartssamarbeidet. Innholdet i artikkelen kan sammenfattes i overskriften: "LO-lederen er bekymret for trepartssamarbeidet i Norge. Der er ikke arbeidsministeren." Jeg vet ikke om dette stemmer, jeg er ikke med i trepartssamarbeidet;) Pussig at du ber meg om svar på om det som står i artikkelen stemmer. Da dreier det seg sannsynligvis om at du har funnet en kreativ tolkning av artikkelen. Spennende (:

Hva artikkelen omhandler er ikke hva denne debatten handler om.

Dette handler om at  LO-leder Hans-Christian Gabrielsen sier at vi har et velorganisert arbeidsliv, nettopp gjennom trepartssamarbeidet.

Du er på gli og begynner å innse at det Hans-Christian Gabrielsen faktisk sier stemmer. Tok deg bare 5 måneder. Ikke verst!

"Jeg vet ikke om dette stemmer, jeg er ikke med i trepartssamarbeidet;)"

Du vet ikke engang hva trepartssamarbeidet er engang? Hvorfor er jeg ikke overrasket..

(Innlegget ble redigert 30.10.20 15:37)

farout05

farout05
30.10.20 19:05
C-172: Hva artikkelen omhandler er ikke hva denne debatten handler om. Dette handler om at  LO-leder Hans-Christian Gabrielsen sier at vi har et velorganisert arbeidsliv, nettopp gjennom trepartssamarbeidet. Du er på gli og begynner å innse at det Hans-Christian Gabrielsen faktisk sier stemmer. Tok deg bare 5 måneder. Ikke verst! "Jeg vet ikke om dette stemmer, jeg er ikke med i trepartssamarbeidet;)" Du vet ikke engang hva trepartssamarbeidet er engang? Hvorfor er jeg ikke overrasket..

Dette er akkurat som jeg tenkte, og som jo var meningen din med å linke til artikkelen fra ILO-møtet i Geneve.

Du innbiller deg at dersom det står "et velorganisert arbeidsliv" så tolker du det til at vedkommende som uttaler seg mener at vi har det.

Artikkelen refererer Gabrielsen til å si at: "– Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag. Et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke i både den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og regjeringen gjør lite for å støtte opp om det organiserte arbeidslivet. I stedet bruker de regjeringsplattformen til å anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet."

Gabrielsen snakker om "den norske modellen" og "trerpartssamarbeidet" og mener at et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke både i den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og han sier: "Det har vi ikke i dag" og etterlyser en politikk som understøtter dette.

Og for å understreke regjeringens manglende politikk på dette området, så hevder Gabrielsen at regjeringsplattformen brukes til å  anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet.

Jeg er overhodet ikke overrasket over at du forsøker å snu artikkelen på hodet og utlede det motsatte av hva som står der, det er bare alt for typisk.

Når tid skal du dokumentere dine påstander?

(Innlegget ble redigert 30.10.20 19:06)

C-172

C-172
30.10.20 21:07
farout05: Gabrielsen snakker om "den norske modellen" og "trerpartssamarbeidet" og mener at et velorganisert arbeidsliv er en bærebjelke både i den norske modellen og trepartssamarbeidet. Og han sier: "Det har vi ikke i dag" og etterlyser en politikk som understøtter dette.

Feil. Gabrielsen sier: "Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag."

Altså ingenting om at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men at vi ikke har en aktiv politikk som støtter arbeidslivet internasjonalt. ref avsnittet foran:

"– Anniken (Hauglie) holdt en tale som nær sagt alle kan slutte seg til. Og selvsagt er det bra at hun understreket betydningen av ILO som en viktig trepartsorganisasjon for arbeidslivet internasjonalt, sier Hans-Christian Gabrielsen til FriFagbevegelse. "

Overført betydning: Anniken Hauglie snakker om ILO og dets betyfning for arbeidslivet internasjonalt, men han savner at de støtter opp om dette i Norge. Skjønner? Neppe.

Men jeg er jo ikke overrasket over at du ikke greier å tyde noe så simpel når man ser på hva du har postet ellers på forumet her.

Ei heller viste du hva trepartssamarbeidet var. Til tross for at jeg fortalte deg dette helt i åpningen av denne debatten..

farout05

farout05
30.10.20 22:03
C-172: Feil. Gabrielsen sier: "Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag." Altså ingenting om at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men at vi ikke har en aktiv politikk som støtter arbeidslivet internasjonalt. ref avsnittet foran: "– Anniken (Hauglie) holdt en tale som nær sagt alle kan slutte seg til. Og selvsagt er det bra at hun understreket betydningen av ILO som en viktig trepartsorganisasjon for arbeidslivet internasjonalt, sier Hans-Christian Gabrielsen til FriFagbevegelse. " Overført betydning: Anniken Hauglie snakker om ILO og dets betyfning for arbeidslivet internasjonalt, men han savner at de støtter opp om dette i Norge. Skjønner? Neppe. Men jeg er jo ikke overrasket over at du ikke greier å tyde noe så simpel når man ser på hva du har postet ellers på forumet her. Ei heller viste du hva trepartssamarbeidet var. Til tross for at jeg fortalte deg dette helt i åpningen av denne debatten..

Artikkelen omhandler intet om at vi har et velorganisert arbeidsliv i Norge.

Snarere tvert om, idet Gabrielsen sier at regjeringsplattformen brukes til å anerkjenne det uorganiserte arbeidslivet.

Mafiaens "deltakelse" i arbeidslivet koster norske skattebetalere ca. 60 milliarder kr pr år, det er et nivå som gjør at arbeidslivet ikke kan benevnes som velorganisert. Regjeringens anerkjennelse av det uorganiserte arbeidslivet, understreker dette.

Så er det et spørsmål om mafiaen har klart å skaffe seg kontakter i beslutningsorganene, slik det har skjedd i EU, der mafiaen har kontakter i alle EU-institusjonene.

https://www.europaportalen.se/2013/10/maffian-har-kontakter-inom-alla-eu-institutioner

"Ordföranden för EU-parlamentets särskilda brottsutskott menar att maffian har kontakter inom alla EU-institutioner.

Maffian är inget som bara existerar i den italienska södern utan är spridd i stora delar av Europa. Det visar en rapport från ett specialutskott i EU-parlamentet som bland annat granskat maffiaorganisationer i unionen.

– Tyvärr sitter maffian redan i kontrollrummet när det gäller Europa. De har kontakter med personer inom alla EU-institutioner, sade den italienska EU-parlamentarikern Sonia Alfano som är ordförande för det särskilda utskottet för organiserad brottslighet, korruption och penningtvätt som tagit fram en rapport i ämnet, till Euronews.

I rapporten, som i förra veckan stöddes av en stor majoritet av EU-parlamentarikerna, varnas det för risken att undervärdera ”[maffian], dess komplexitet, de stora organisatoriska resurserna och organisationernas förmåga att anpassa sig till olika geografiska och sociala miljöer.”

Ledamöterna menar att maffian inte använder sig så mycket av ”militär kontroll” utan ”i stället väljer en ’infiltreringsstrategi’ som syftar till att skapa enorma vinster, samtidigt som de förblir osynliga”.

– När jag pratar om maffian pratar jag inte om den militära grenen, de som utför lönnmord, stölder, utpressning. Jag pratar om tjänstemannamaffian som arbetar inom institutionerna, i offentlig förvaltning, i alla institutionella organisationer som ständigt har att göra med EU och vet vilka knappar de ska trycka på, sade Sonia Alfano som får stöd av den italienske journalisten Roberto Saviano som länge granskat maffian.

– I dag påverkar de kriminella organisationerna främst Europa. Exempelvis de tyska, brittiska och spanska ekonomierna är djupt infiltrerade av maffian utan att regeringarna i dessa länder låter medborgarna veta. Maffian är närvarande och intecknar vår kontinents framtid, sade Roberto Saviano till Euronews."

Kripos advarer om at mafiaen er i ferd med å overta arbeidslivet, og at dette er en stor trussel mot Norge.

Noreger

Noreger
31.10.20 12:15

Ofte er store kriminelle organisasjoner flinkere til å vri seg unna arbeidsregler enn de lovlydige. De kjenner systemer og er kyniske nok til å utnytte naive hull i systemer. I tillegg har markedsliberalismen som dominerer hele EU gjort at store konserner med advokatressurser konstant kan strekke grensene og utfordre våre arbeidsvilkår.

EU skviser Norske arbeidsvilkår imellom den frie flyt av kriminelle ordninger og alskens "konkurranse"-regler som gjør at et snekkerfirma i Hellas eller Sicilia kan komme til Norske kommuner og ta jobber ifra lokale håndverkere bare anbudet er STORT NOK!! Dette er helt tullete og noe som skaper større problemer for bedrifter i distriktene til å sikre stabititet for sine arbeidere. 

farout05

farout05
31.10.20 13:48
Noreger: Ofte er store kriminelle organisasjoner flinkere til å vri seg unna arbeidsregler enn de lovlydige. De kjenner systemer og er kyniske nok til å utnytte naive hull i systemer. I tillegg har markedsliberalismen som dominerer hele EU gjort at store konserner med advokatressurser konstant kan strekke grensene og utfordre våre arbeidsvilkår.    EU skviser Norske arbeidsvilkår imellom den frie flyt av kriminelle ordninger og alskens "konkurranse"-regler som gjør at et snekkerfirma i Hellas eller Sicilia kan komme til Norske kommuner og ta jobber ifra lokale håndverkere bare anbudet er STORT NOK!! Dette er helt tullete og noe som skaper større problemer for bedrifter i distriktene til å sikre stabititet for sine arbeidere.

Enig.

De utenlandske kriminelle nettverkene, som den frie flyten har sendt til Norge, er spesialister i infiltrering av et samfunn. De er støttet av autoriserte advokater og likeså revisorer. Nettverkene har også omstillingsevner, slik at de kan f.eks operere i byggebransjen den ene dagen for så å operere i barnehagesektoren den neste dagen.

Nettverkene kan boltre seg i et rikt land med liberale EU-regler og gode støtteordninger til næringsvirksomhet.

De farlige sidene med denne importen av kriminelle, bortsett fra den høye økonomiske kostnaden for samfunnet, er at nordmenn også blir opplært til mafia-metoder, at det seriøse Norge mister arbeidsplasser og kompetanse, og selvfølgelig sjansene for at mafiaen får innpass i beslutningsorganene.

(Innlegget ble redigert 31.10.20 13:52)

C-172

C-172
31.10.20 14:01
farout05: Artikkelen omhandler intet om at vi har et velorganisert arbeidsliv i Norge.

Det må ikke stå "Norge med eller uten velorganisert arbeidsliv" i tittelen på artikkelen for at ett av flere tema i en artikkel kan berøre temaet.

Det er mye du ikke forstår ser jeg og detså lenger jeg diskuterer med deg desto mer åpenbart blir jo det.

Trodde du at artikkelforfatteren må definere kun ett tema for enhver artikkel som skriver?

Ta heller til etteretning du at til og med LO og SP aldri sier eller har sagt at Norge ikke har et velorganisert arbeidsliv.

farout05

farout05
31.10.20 16:08
C-172: Det må ikke stå "Norge med eller uten velorganisert arbeidsliv" i tittelen på artikkelen for at ett av flere tema i en artikkel kan berøre temaet. Det er mye du ikke forstår ser jeg og detså lenger jeg diskuterer med deg desto mer åpenbart blir jo det. Trodde du at artikkelforfatteren må definere kun ett tema for enhver artikkel som skriver? Ta heller til etteretning du at til og med LO og SP aldri sier eller har sagt at Norge ikke har et velorganisert arbeidsliv.

Av artikkelens innhold sorterte jeg ut det som ikke omhandler temaet vi debatterer og tok med det som er relevant. 

Det ble i korttekst slik jeg skrev 29.10.20, kl. 15.18:

"Artikkelen omhandler uenighet mellom LO og regjeringen om støtten til trepartssamarbeidet. Innholdet i artikkelen kan sammenfattes i overskriften: "LO-lederen er bekymret for trepartssamarbeidet i Norge. Der er ikke arbeidsministeren.""

Dette burde være lett å forstå.

Noreger

Noreger
31.10.20 16:21

Det går fint an å ha et velorganisert arbeidsliv og et land med gode sosiale rettigheter og samtidig ha skremmende utfordringer som truer med å undergrave dette. 

Markedsliberalismen i EU og en ukultur i mange av medlemslandene med ting vi ikke er særlig vant med i Norge vil på lang sikt undergrave Norsk arbeids og velferdsmodell. 

Dette er ikke vanskelig å se, men om en er pro-EU er det vel vanskelig å innrømme. 

C-172

C-172
31.10.20 17:16
farout05: Av artikkelens innhold sorterte jeg ut det som ikke omhandler temaet vi debatterer og tok med det som er relevant. Det ble i korttekst slik jeg skrev 29.10.20, kl. 15.18: "Artikkelen omhandler uenighet mellom LO og regjeringen om støtten til trepartssamarbeidet. Innholdet i artikkelen kan sammenfattes i overskriften: "LO-lederen er bekymret for trepartssamarbeidet i Norge. Der er ikke arbeidsministeren."" Dette burde være lett å forstå.

Hva du sorterer ut spiller liten rolle. Vi vet jo allerede at du liker å lukke øyne og ører for det som ikke passer inn i din verden.

Du har jo allerede avvist regjenringe og NHO.

Gabrielsen sier: "Men når hun snakker om betydningen av trepartssamarbeidet og ILO, er det helt avgjørende at vi også på hjemmebane får en mer aktiv politikk for å understøtte dette. Det har vi ikke i dag."

Altså ingenting om at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men at vi ikke har en aktiv politikk som støtter arbeidslivet internasjonalt. ref avsnittet foran:

"– Anniken (Hauglie) holdt en tale som nær sagt alle kan slutte seg til. Og selvsagt er det bra at hun understreket betydningen av ILO som en viktig trepartsorganisasjon for arbeidslivet internasjonalt, sier Hans-Christian Gabrielsen til FriFagbevegelse. "

Overført betydning: Anniken Hauglie snakker om ILO og dets betyfning for arbeidslivet internasjonalt, men han savner at de støtter opp om dette i Norge. Skjønner? Neppe.

Ta heller til etteretning du at til og med LO og SP aldri sier eller har sagt at Norge ikke har et velorganisert arbeidsliv.

(Innlegget ble redigert 31.10.20 17:17)

farout05

farout05
31.10.20 18:20
C-172: Altså ingenting om at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men at vi ikke har en aktiv politikk som støtter arbeidslivet internasjonalt.

Unnskyld for at jeg ler, vet du selv hvorfor du har linket til denne artikkelen?

Det fins sikkert mange artikler på nettet, uten innhold om at vi ikke har et velorganisert arbeidsliv, men hva beviser det? Og dersom arbeidsministeren eller andre sier at vi har et velorganisert arbeidsliv, betyr jo ikke det automatisk at vi har det.

Når Kripos mener at arbeidslivet utgjør en stor trussel mot Norge, da forstår de aller fleste at vi ikke kan betegne et slikt arbeidsliv som velorganisert.

Dette bare understrekes når vi vet hvilken begrunnelse Kripos har å slå i bordet med.

Her kan man se hvor ødeleggende det er for samfunnet når fri flyt over ukontrollerte grenser får råde grunnen:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kripos-advarer-slik-tar-kriminelle-bander-over-arbeids-norge/61939036

Og her ser du en artikkel som handler om at EØS-avtalen hindrer et velorganisert arbeidsliv:

https://www.nationen.no/motkultur/debatt/eos-avtalen-hindrer-et-velorganisert-arbeidsliv/

"EØS-avtalen legger til rette for at stadig flere arbeidsfolk i Norge må stå med lua i hånda."

Altså presis hva jeg hevder.

C-172

C-172
01.11.20 16:12
farout05: Unnskyld for at jeg ler, vet du selv hvorfor du har linket til denne artikkelen?

Det har jeg forklart deg ganske grundig.

Se Noreger sitt innlegg. Det er bare flere og flere som skjønner dette, men du sliter altså fortsatt. :)

Akkurat som forventet når man ser hva du poster ellers på forumet.

farout05

farout05
01.11.20 16:36
C-172: Det har jeg forklart deg ganske grundig. Se Noreger sitt innlegg. Det er bare flere og flere som skjønner dette, men du sliter altså fortsatt. :) Akkurat som forventet når man ser hva du poster ellers på forumet.

En artikkel som omhandler uenighet mellom LO-lederen og arbeidsministeren om regjeringen understøtter det organiserte arbeidslivet i Norge, har ingenting med det vi debatterer å gjøre.

Det burde du forstå, med du prioriterer jo å avlede fra det vi debatterer.

Og det vi debatterer er at EUs frie flyt over ukontrollerte grenser har vært en gavepakke til verdensdelens kriminelle.

Her en artikkel om hvordan mafiaen har utnyttet EUs friheter til:

"Maffian har kontakter innom alla EU-institutioner" "Ordföranden för EU-parlamentets särskilda brottsutskott menar att maffian har kontakter inom alla EU-institutioner."

"Maffian är inget som bara existerar i den italienska södern utan är spridd i stora delar av Europa. Det visar en rapport från ett specialutskott i EU-parlamentet som bland annat granskat maffiaorganisationer i unionen."

"- Tyvärr sitter maffian redan i kontrollrummet när det gäller Europa. De har kontakter med personer inom alla EU-institutioner, sade den italienska EU-parlamentarikern Sonia Alfano som är ordförande för det särskilda utskottet för organiserad brottslighet, korruption och penningtvätt som tagit fram en rapport i ämnet, till Euronews."

"I rapporten, som i förra veckan stöddes av en stor majoritet av EU-parlamentarikerna, varnas det för risken att undervärdera ”[maffian], dess komplexitet, de stora organisatoriska resurserna och organisationernas förmåga att anpassa sig till olika geografiska och sociala miljöer.”

"Ledamöterna menar att maffian inte använder sig så mycket av ”militär kontroll” utan ”i stället väljer en ’infiltreringsstrategi’ som syftar till att skapa enorma vinster, samtidigt som de förblir osynliga”."

"– När jag pratar om maffian pratar jag inte om den militära grenen, de som utför lönnmord, stölder, utpressning. Jag pratar om tjänstemannamaffian som arbetar inom institutionerna, i offentlig förvaltning, i alla institutionella organisationer som ständigt har att göra med EU och vet vilka knappar de ska trycka på, sade Sonia Alfano som får stöd av den italienske journalisten Roberto Saviano som länge granskat maffian."

"– I dag påverkar de kriminella organisationerna främst Europa. Exempelvis de tyska, brittiska och spanska ekonomierna är djupt infiltrerade av maffian utan att regeringarna i dessa länder låter medborgarna veta. Maffian är närvarande och intecknar vår kontinents framtid, sade Roberto Saviano till Euronews."

"Enligt rapporten kostar den organiserade brottsligheten, där maffian utgör en del, företagen i EU uppskattningsvis 670 miljarder euro varje år."

Samme utviklingen har vi i Norge takket være EØS-avtalen. Kripos slår alarm:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kripos-topp-slar-alarm---vi-ma-gjore-noe-na-for-det-er-for-seint/60672879

"• Mafialignende strukturer tar over deler av norsk næringsliv.

• Politiet ikke godt nok rustet til å ta opp kampen.
• Savner forståelse fra politikerne."

(Innlegget ble redigert 01.11.20 16:52)

Noreger

Noreger
02.11.20 15:31

Den Europeiske mafia har ikke noe mer respekt for folk og nasjonalstaten enn liberalkapitalistene. I sammen utgjør de en like fascinerende koalisjon som radikale feminister og islamske ekstremister er imot Vestlige menn.  På hver sin måte undergraver de skikkelige folk. 

Fagbevegelsen i Norge må få fram sitt budskap om uavhengige og stabile arbeidsrettigheter i NORGE og muligens Norden. Det er ikke noe som tyder på at EU hverken kan eller vil sette en stopper for mye av den organiserte kriminaliteten, siden mye av det kan flott flyte innen EU's liberalkapitalistiske ramme. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg