Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vaksinen bør utløse ny EU-debatt

NYTT TEMA
fazz

fazz
19.11.20 16:02
Noreger: I sammenligning har Thailand knapt registrert noe Korona på lenge, selv om landet grenser fysisk til 5 land. Jeg er klar over at du er desperat etter å forsvare alt med EU og elsker vasall-statusen vi har til dette fenomenet, men det er nå en gagn sånn det er da.

>>> Nå er det vel ingen ting som tyder på at en kan ta tall fra andre land enn vest-europa, Canada, Australia, New Zealand, Japan, Taiwan og Sør-Korea noe særlig seriøst. Resten er som regel regimer en ikke ønsker å sammenligne seg med, og hvor prestisje er langt viktigere enn sannhet.

farout05

farout05
19.11.20 16:25
fazz: hvor prestisje er langt viktigere enn sannhet.

Mistenker du dem for å ha holdt hemmelig at man manglet beredskap?

fazz

fazz
19.11.20 16:29
farout05: Mistenker du dem for å ha holdt hemmelig at man manglet beredskap?

>>> Jeg mistenker at Thailand, på linje med mange mange andre land hverken har interesse, eller systemer bra nok til å rapportere den virkelige corona-situasjonen.

Noreger

Noreger
19.11.20 16:50
fazz: Jeg mistenker at Thailand, på linje med mange mange andre land hverken har interesse, eller systemer bra nok til å rapportere den virkelige corona-situasjonen.

Ja, det er nå dine "mistanker" da. Jeg kjenner mange folk i Thailand og alle sier det samme. Det finnes ikke Korona der og om det dukker opp et eneste tilfelle, er det som regel folk som har sneket seg over grensen, for eksempel ifra Burma. 

Men selvsagt holder Thailand (ifølge deg) stålkontroll på all media også. Det er visst fullt mulig for Vestlig media å støtte kuppforsøket imot regjering og kongehus, men de makter ikke å finne noen som har Korona..

"mange mange andre land" er jo typisk elitist snobberi snakk ifra de som tilber det Vestlige alter da. For i Vesten er det jo stappfullt av Korona. Det er selvsagt fordi media er så troverdige, mens åpne grenser sikkert ikke spiller noen rolle. HAHAHHAHA

newsflash

newsflash
19.11.20 20:51
C-172: Joda. Når en ser på det faktuma at ingen går ut og sier at Norge heller burde satse på den russiske vaksinen, samt det at tom russere er skeptiske til sin egen vaksine og når vi i tillegg kjenner til russland sin framgangsmåte internasjonalt, så er dette mer en gode nok indikasjoenr på at vi tar det beste valget. Ikke noe vits å kaste bort tiden på en tvilsom vaksine

Selvfølgelig er det ingen som sier at en heller skal satse på den russiske vaksinen. Det er jo ikke det jeg har tatt til orde for. Ingen grunn til å sette opp stråmenn :p

Jeg sier at en skal holde muligheten åpen, også for denne vaksinen. Og at det er like idioti å binde seg til Brüssels vurderinger som det er å binde seg til de russiske. 

Vi bør stå fritt til å skaffe den beste vaksinen. Uavhengig av hvor den er produsert. 

C-172

C-172
20.11.20 11:54
newsflash: Selvfølgelig er det ingen som sier at en heller skal satse på den russiske vaksinen. Det er jo ikke det jeg har tatt til orde for. Ingen grunn til å sette opp stråmenn :p Jeg sier at en skal holde muligheten åpen, også for denne vaksinen. Og at det er like idioti å binde seg til Brüssels vurderinger som det er å binde seg til de russiske. Vi bør stå fritt til å skaffe den beste vaksinen. Uavhengig av hvor den er produsert.

Vel vi kan fjerne "heller" i setninge og poenget står fortsatt. Det er absolutt ingen som har tatt til ordet for at vi skal satse på vaksinen. Ser du det???

Og når eksperter i ruslland og folket er skeptisk til sin egen vaksine så burde det ringe en bjelle for de fleste oppegående folk i Norge også.

Det siste man trenger nå er flere vaksineskeptikere og da er ikke akkurat det å hente inn en vaksine fra Russland særlig smart!!

Noreger

Noreger
20.11.20 14:31
C-172: Og når eksperter i ruslland og folket er skeptisk til sin egen vaksine så burde det ringe en bjelle

Du finner nok flere "eksperter" som ikke er skeptiske, men det er klart, de er ikke kjøpt og betalt av Vesten eller satt inn som splidskapere så da teller de vel ikke. 

Men jeg er overbevisst at om EU har valget mellom å skaffe vaksine ifra Russland eller kjøpe en dyrere og potensielt mindre effektiv en ifra Vesten vil de selvsagt velge det siste. 

Det er kun politikk i dette. 

newsflash

newsflash
20.11.20 18:39
C-172: Vel vi kan fjerne "heller" i setninge og poenget står fortsatt. Det er absolutt ingen som har tatt til ordet for at vi skal satse på vaksinen. Ser du det??? Og når eksperter i ruslland og folket er skeptisk til sin egen vaksine så burde det ringe en bjelle for de fleste oppegående folk i Norge også. Det siste man trenger nå er flere vaksineskeptikere og da er ikke akkurat det å hente inn en vaksine fra Russland særlig smart!!

Nei, det er ikke et poeng i det heletatt. 

Når en står ovenfor en pandemi så er det et vesentlig poeng å gå så bredt ut som mulig. Det å binde seg til kun et fåtall av legemiddelselskapene er idioti. Det gir dyrere vaksiner, og en risikerer å ikke få den beste. 

Når det gjelder vaksineskeptikerne så tror jeg nok svineinfluensavaksinen er det som har gitt disse mest vann på mølla. Den ble godkjent etter samme metode som en nå skal godkjenne vaksinene mot Covid-19. Får håpe ikke EU går på den samme smellen en gang til... 

C-172

C-172
22.11.20 17:42
newsflash: Nei, det er ikke et poeng i det heletatt. Når en står ovenfor en pandemi så er det et vesentlig poeng å gå så bredt ut som mulig. Det å binde seg til kun et fåtall av legemiddelselskapene er idioti. Det gir dyrere vaksiner, og en risikerer å ikke få den beste. Når det gjelder vaksineskeptikerne så tror jeg nok svineinfluensavaksinen er det som har gitt disse mest vann på mølla. Den ble godkjent etter samme metode som en nå skal godkjenne vaksinene mot Covid-19. Får håpe ikke EU går på den samme smellen en gang til...

Jo det er det. Russland får ordne sin adferd på den internasjonale arena , og for de som er motstandere av "regimet", før de får noe tilbake fra Norge og Vesten.

Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi heller skulle satse på en vaksine fra et land som Russland.

Det er enkelt for deg å sitte her å holde fast ved ditt standpunkt, men det er ikke du som må svare hvis Norge velger å bruke den russiske vaksinen kun fordi den er ferdig 2 uker før de vestlige også viser de seg å være farlige.

(Innlegget ble redigert 22.11.20 17:43)

newsflash

newsflash
22.11.20 17:58
C-172: Jo det er det. Russland får ordne sin adferd på den internasjonale arena , og for de som er motstandere av "regimet", før de får noe tilbake fra Norge og Vesten. Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi heller skulle satse på en vaksine fra et land som Russland. Det er enkelt for deg å sitte her å holde fast ved ditt standpunkt, men det er ikke du som må svare hvis Norge velger å bruke den russiske vaksinen kun fordi den er ferdig 2 uker før de vestlige også viser de seg å være farlige.

Som sagt, ingen som sier at vi heller skal satse på den russiske vaksinen. Hvorfor fortsetter du å påstå dette?

Det jeg tar til orde for er å holde alle muligheter åpne. 

Viser det seg at den russiske vaksinen er best, så burde vi selvfølgelig satse på den. Uavhengig av hvor den er produsert.

C-172

C-172
22.11.20 19:19
newsflash: Som sagt, ingen som sier at vi heller skal satse på den russiske vaksinen. Hvorfor fortsetter du å påstå dette? Det jeg tar til orde for er å holde alle muligheter åpne. Viser det seg at den russiske vaksinen er best, så burde vi selvfølgelig satse på den. Uavhengig av hvor den er produsert.

Jeg skrev: Vel vi kan fjerne "heller" i setninge og poenget står fortsatt.

Få det med deg.

Den russiske vaksinen vil alltid være best. Uansett fordi Russland publiserer det hva de ønsker at andre land skal tenke om dem. Så du mener at vi skal bruke mye tid og penger på å teste dems vaksine når vi vet at det er stor sannsynlighet for at russland lyver om vaksinen?

Hvorfor går ikke da andre land i vesten for Russland sin vaksine? Som f.eks USA og Canada? Det er vel kanskje EU som bestemmer hva de skal gjøre også??? :P

(Innlegget ble redigert 22.11.20 19:22)

newsflash

newsflash
22.11.20 19:33
C-172: Jeg skrev: Vel vi kan fjerne "heller" i setninge og poenget står fortsatt. Få det med deg. Den russiske vaksinen vil alltid være best. Uansett fordi Russland publiserer det hva de ønsker at andre land skal tenke om dem. Så du mener at vi skal bruke mye tid og penger på å teste dems vaksine når vi vet at det er stor sannsynlighet for at russland lyver om vaksinen? Hvorfor går ikke da andre land i vesten for Russland sin vaksine? Som f.eks USA og Canada? Det er vel kanskje EU som bestemmer hva de skal gjøre også??? :P

Ja du skrev det. Allikevel gjentar du i neste innlegg:

"Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi heller skulle satse på en vaksine fra et land som Russland"

Som sagt, dette er det ingen som har hevdet. På tide at du får med deg det nå, og slutter med disse stråmennene. 

Ellers så er det temmelig trangsynt å hevde at den russiske vaksinen aldri kan være best, før en har gjort alle tester. Hvorfor ikke løftet blikket litt?

Det er for øvrig en rekke land som har skaffet seg den russiske vaksinen også. Til og med til et EU land, til Brüssels store skrekk :p

Men den kommer aldri til å bli solgt i USA nei, ikke lovlig i EU heller. Men det er utelukkende av politiske årsaker. 

(Innlegget ble redigert 22.11.20 19:38)

C-172

C-172
23.11.20 13:31
newsflash: Ja du skrev det. Allikevel gjentar du i neste innlegg: "Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi heller skulle satse på en vaksine fra et land som Russland" Som sagt, dette er det ingen som har hevdet. På tide at du får med deg det nå, og slutter med disse stråmennene. Ellers så er det temmelig trangsynt å hevde at den russiske vaksinen aldri kan være best, før en har gjort alle tester. Hvorfor ikke løftet blikket litt? Det er for øvrig en rekke land som har skaffet seg den russiske vaksinen også. Til og med til et EU land, til Brüssels store skrekk :p Men den kommer aldri til å bli solgt i USA nei, ikke lovlig i EU heller. Men det er utelukkende av politiske årsaker.

Ja du får bare fjerne "heller" i den andre setningen også da. Det er jeg sikker på at du greier :)

Poenget står fortsatt: Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi skulle satse på en vaksine fra et land som Russland. Greier du det? Ikke det nei..

Ingen av oss som sitter her kan vite noe om hvilke vaksiner som er best eller ikke. Det vi derimot vet er at Russland har et dårlig rykte hva angår testing ting de sender ut på markedet. I tillegg så er ikkke russland akkurat et velfungerende demokrati. Jeg har derfor liten tiltro det russiske testregimet. Det er problemet her. Skjønner ikke hvorfor jeg må forklare deg dette..

Ja Ungarn står jo som et lysende eksempel på demokrati og et velfungerende samfunn i EU sammenheng. De bør vi så absolutt ta etter.

Kanskje du burde greie å innse at det aller meste dreier seg om politikk til syvende og sist. Det er kanskje derfor det heter helsepolitikk :)

(Innlegget ble redigert 23.11.20 13:31)

C-172

C-172
23.11.20 15:11
newsflash: Det er for øvrig en rekke land som har skaffet seg den russiske vaksinen også. Til og med til et EU land, til Brüssels store skrekk :p Men den kommer aldri til å bli solgt i USA nei, ikke lovlig i EU heller. Men det er utelukkende av politiske årsaker.

Og hvis du leser litt rundt på nett så er det ingenting som tyder på at Ungarn vil bli ekskludert fra EU sitt program selv om de velger å ta inn russland sin vaksine. De har til og med lov til å hente inn uautoriserte vaksiner i nødstilfeller i følge EU-lov. Så nå slår du vel bena under ditt egen argument :DD

newsflash

newsflash
23.11.20 18:35
C-172: Ja du får bare fjerne "heller" i den andre setningen også da. Det er jeg sikker på at du greier :) Poenget står fortsatt: Hvis du har et problem med dette så får du nesten bare finne fram noen eksperter på fagfeltet som faktisk kan vise til av vi skulle satse på en vaksine fra et land som Russland. Greier du det? Ikke det nei.. Ingen av oss som sitter her kan vite noe om hvilke vaksiner som er best eller ikke. Det vi derimot vet er at Russland har et dårlig rykte hva angår testing ting de sender ut på markedet. I tillegg så er ikkke russland akkurat et velfungerende demokrati. Jeg har derfor liten tiltro det russiske testregimet. Det er problemet her. Skjønner ikke hvorfor jeg må forklare deg dette.. Ja Ungarn står jo som et lysende eksempel på demokrati og et velfungerende samfunn i EU sammenheng. De bør vi så absolutt ta etter. Kanskje du burde greie å innse at det aller meste dreier seg om politikk til syvende og sist. Det er kanskje derfor det heter helsepolitikk :)

Det blir vanskelig å debattere dersom en hele tiden må "trekke fra" ord du skriver. Er det ikke bare lettere at du slutter å sette opp stråmenn?

Og nei, ingen av oss kan vite hvilken vaksine som fungerer best. Derfor er det temmelig idiotisk å nekte å ta inn enkelte, utelukkende basert på hvor den er produsert. 

Jeg er ingen forsvarer av Ungarns politiske ledelse, men i dette tilfellet skal de ha skryt. 

newsflash

newsflash
23.11.20 18:42
C-172: Og hvis du leser litt rundt på nett så er det ingenting som tyder på at Ungarn vil bli ekskludert fra EU sitt program selv om de velger å ta inn russland sin vaksine. De har til og med lov til å hente inn uautoriserte vaksiner i nødstilfeller i følge EU-lov. Så nå slår du vel bena under ditt egen argument :DD

Nei, frem til nå nøyer de seg med å "advare". 

Tonene fra Brüssel er ikke nådige. 

C-172

C-172
24.11.20 13:52
newsflash: Det blir vanskelig å debattere dersom en hele tiden må "trekke fra" ord du skriver. Er det ikke bare lettere at du slutter å sette opp stråmenn? Og nei, ingen av oss kan vite hvilken vaksine som fungerer best. Derfor er det temmelig idiotisk å nekte å ta inn enkelte, utelukkende basert på hvor den er produsert. Jeg er ingen forsvarer av Ungarns politiske ledelse, men i dette tilfellet skal de ha skryt.

Det er lov til å tenke litt selv. Jeg skrev klart ot tydelig at jeg kunne ta vekk ordet "heller" og poenget forble det samme. Jeg skjønner jo godt at det kan være vanskelig for deg...

Eu loven er klar på dette så jeg vet ikke hva du vil diskutere her..

(Innlegget ble redigert 24.11.20 13:53)

newsflash

newsflash
24.11.20 19:20
C-172: Det er lov til å tenke litt selv. Jeg skrev klart ot tydelig at jeg kunne ta vekk ordet "heller" og poenget forble det samme. Jeg skjønner jo godt at det kan være vanskelig for deg... Nei, frem til nå nøyer de seg med å "advare".  Tonene fra Brüssel er ikke nådige. Eu loven er klar på dette så jeg vet ikke hva du vil diskutere her..

Det blir temmelig vanskelig å debattere dersom du forventer at jeg selv skal trekke fra ord i det du skriver. Er det ikke enklere at du bare slutter å sette opp stråmenn?

Og jo Brüssel advarer. Og advarer. Og advarer. 

Og ja, loven er klar, Ungarn har ikke lov å ta inn vaksiner som Brüssel ikke har godkjent. Men Ungarn gir f....

De foretrekker å holde alle muligheter åpen, og ønsker å skaffe den beste vaksinen til befolkningen. Uavhengig av hva Brüssel sier. 

Slik burde alle land tenkt. 

C-172

C-172
25.11.20 11:29
newsflash: Det blir temmelig vanskelig å debattere dersom du forventer at jeg selv skal trekke fra ord i det du skriver. Er det ikke enklere at du bare slutter å sette opp stråmenn? Og jo Brüssel advarer. Og advarer. Og advarer. Og ja, loven er klar, Ungarn har ikke lov å ta inn vaksiner som Brüssel ikke har godkjent. Men Ungarn gir f.... De foretrekker å holde alle muligheter åpen, og ønsker å skaffe den beste vaksinen til befolkningen. Uavhengig av hva Brüssel sier. Slik burde alle land tenkt.

Det er lov til å tenke litt selv. Jeg skrev klart ot tydelig at jeg kunne ta vekk ordet "heller" og poenget forble det samme. Jeg skjønner jo godt at det kan være vanskelig for deg...

Eu loven er klar på dette så jeg vet ikke hva du vil diskutere her..

Nei loven er ikke klart på dette området. Isåfall så får du hente fram lovverket og vise fram dette. Tviler på at du er i stand til det.

https://dailynewshungary.com/the-eu-does-not-want-hungary-to-use-the-russian-covid-19-vaccine/

"The EU’s relevant rules allow the use of unauthorised vaccines in emergency cases “in response to the suspected or confirmed spread of pathogenic agents, toxins, chemical agents, or nuclear radiation, any of which could cause harm.” Therefore, Hungary can use even the Russian vaccine despite what the Commission or EU experts say."

Mener du at dette er faktafeil????

(Innlegget ble redigert 25.11.20 11:30)

newsflash

newsflash
25.11.20 15:23
C-172: Det er lov til å tenke litt selv. Jeg skrev klart ot tydelig at jeg kunne ta vekk ordet "heller" og poenget forble det samme. Jeg skjønner jo godt at det kan være vanskelig for deg... Nei, frem til nå nøyer de seg med å "advare".  Tonene fra Brüssel er ikke nådige. Eu loven er klar på dette så jeg vet ikke hva du vil diskutere her.. Nei loven er ikke klart på dette området. Isåfall så får du hente fram lovverket og vise fram dette. Tviler på at du er i stand til det. https://dailynewshungary.com/the-eu-does-not-want-hungary-to-use-the-russian-covid-19-vaccine/ "The EU’s relevant rules allow the use of unauthorised vaccines in emergency cases “in response to the suspected or confirmed spread of pathogenic agents, toxins, chemical agents, or nuclear radiation, any of which could cause harm.” Therefore, Hungary can use even the Russian vaccine despite what the Commission or EU experts say." Mener du at dette er faktafeil????

Beklager, dersom du ikke mener ordet "heller" er relevant, så du rett og slett slutte å skrive det. Ikke gjenta det i nok et innlegg. Da blir det å sette opp en stråmann. 

Dersom det er lovlig for Ungarn å bruke den russiske vaksinen, hvorfor blir da Brüssel  da så provosert?  

C-172

C-172
25.11.20 15:25
newsflash: Beklager, dersom du ikke mener ordet "heller" er relevant, så du rett og slett slutte å skrive det. Ikke gjenta det i nok et innlegg. Da blir det å sette opp en stråmann. Dersom det er lovlig for Ungarn å bruke den russiske vaksinen, hvorfor blir da Brüssel da så provosert?

Det er lov til å tenke litt selv. Argument står fortsatt like sterkt.

Det må du nesten spørre Brüssel om.

I mens du venter på svar fra de så kan du jo fortelle oss litt om hvorfor du mener det ikke er lovlig for Ungarn å bruke den russiske vaksinen samtidig som de er med i EU sitt program. For det er jo det du har hevdet er tilfellet for Norge!! :D

Ser at jeg gleder meg virkelig til ditt svar

newsflash

newsflash
25.11.20 15:28
C-172: Det er lov til å tenke litt selv. Argument står fortsatt like sterkt. Det må du nesten spørre Brüssel om. I mens du venter på svar fra de så kan du jo fortelle oss litt om hvorfor du mener det ikke er lovlig for Ungarn å bruke den russiske vaksinen samtidig som de er med i EU sitt program. For det er jo det du har hevdet er tilfellet for Norge!! :D Ser at jeg gleder meg virkelig til ditt svar

Som sagt, skriv hva du mener fremfor at du ønsker at jeg skal trekke i fra enkeltord. 

Du sier det jo selv, Brüssel er ikke nådige ovenfor Ungarn pga dette. Men de gir f...

Norge derimot, bøyer seg frem og drar ned buksa hver gang det kommer en beskjed fra Brüssel.

C-172

C-172
25.11.20 16:26
newsflash: Som sagt, skriv hva du mener fremfor at du ønsker at jeg skal trekke i fra enkeltord. Du sier det jo selv, Brüssel er ikke nådige ovenfor Ungarn pga dette. Men de gir f... Norge derimot, bøyer seg frem og drar ned buksa hver gang det kommer en beskjed fra Brüssel.

Det får være ditt problem.

De advarer Ungarn. Det er vel som forventet. Ikke noe problem med det. Det har de jo sin fulle rett til å gjøre. Eller mener du noe annet?

Fortsatt så venter jeg på svar fra deg angående det at du hevdet at Norge ikke kunne ta imot den russiske vaksinen samtidig som de er med i EU sitt vaksineprogram. Siden du ikke tør å svare på dette kan jeg da tolke dette som at du tok feil og det du hevdet ikke stemmer??

(Innlegget ble redigert 25.11.20 16:26)

newsflash

newsflash
25.11.20 18:24
C-172: Det får være ditt problem. De advarer Ungarn. Det er vel som forventet. Ikke noe problem med det. Det har de jo sin fulle rett til å gjøre. Eller mener du noe annet? Fortsatt så venter jeg på svar fra deg angående det at du hevdet at Norge ikke kunne ta imot den russiske vaksinen samtidig som de er med i EU sitt vaksineprogram. Siden du ikke tør å svare på dette kan jeg da tolke dette som at du tok feil og det du hevdet ikke stemmer??

Mitt problem at du til stadighet setter opp stråmenn? Sorry, det er ikke slik det fungerer. 

Nei, Norge kan ikke ta i mot den russiske vaksinen. Det kan ikke Ungarn heller, men de velger å overhøre Brüssel. Det vil Norge aldri gjøre. 

C-172

C-172
26.11.20 10:28
newsflash: Mitt problem at du til stadighet setter opp stråmenn? Sorry, det er ikke slik det fungerer. Nei, Norge kan ikke ta i mot den russiske vaksinen. Det kan ikke Ungarn heller, men de velger å overhøre Brüssel. Det vil Norge aldri gjøre.

Feil.

Hvor står det at Norge og Ungarn ikke kan ta i mot den russiske vaksinen? Jeg har bedt deg komme med dokumentasjon på dette. Du legger ikke det fram. Hvorfor ikke?

https://dailynewshungary.com/the-eu-does-not-want-hungary-to-use-the-russian-covid-19-vaccine/

"The EU’s relevant rules allow the use of unauthorised vaccines in emergency cases “in response to the suspected or confirmed spread of pathogenic agents, toxins, chemical agents, or nuclear radiation, any of which could cause harm.” Therefore, Hungary can use even the Russian vaccine despite what the Commission or EU experts say."

Mener du at dette er faktafeil????

newsflash

newsflash
27.11.20 18:31
C-172: Feil. Hvor står det at Norge og Ungarn ikke kan ta i mot den russiske vaksinen? Jeg har bedt deg komme med dokumentasjon på dette. Du legger ikke det fram. Hvorfor ikke?   https://dailynewshungary.com/the-eu-does-not-want-hungary-to-use-the-russian-covid-19-vaccine/   "The EU’s relevant rules allow the use of unauthorised vaccines in emergency cases “in response to the suspected or confirmed spread of pathogenic agents, toxins, chemical agents, or nuclear radiation, any of which could cause harm.” Therefore, Hungary can use even the Russian vaccine despite what the Commission or EU experts say."

Jeg har da linket tidligere at Norge ikke kan ta i mot vaksinen..?

Du kan få det igjen: 

Den nye russiske vaksinen Sputnik-V vil ikke bli vurdert for bruk her til lands. Norges avtale med EU inkluderer ikke den nye vaksinen.

Vi kan selvføgelig gjøre som Ungarn og bryte EU reglene og importere den, det komme imidlertid ikke til å skje. 

Den norske regjeringen ofrer heller liv enn å gjøre noe annet enn det Brüssel sier. 

newsflash

newsflash
29.11.20 09:50
C-172: Uansett fordi Russland publiserer det hva de ønsker at andre land skal tenke om dem. Så du mener at vi skal bruke mye tid og penger på å teste dems vaksine når vi vet at det er stor sannsynlighet for at russland lyver om vaksinen?

Interessant i British Medical Journal, er visst ikke bare russerne som publiserer kun det de ønsker:

Link

Data fra de testene som er utført på de "EU godkjente" vaksinene er heller ikke publisert. Stikk i strid med vanlig praksis. 

Samtidig ønsker selskapene at det skal legges inn ordre på store kvanta med vaksine gjerne så tidlig som mulig. 

Merkelig...

(Innlegget ble redigert 29.11.20 09:58)

Gloriana

Gloriana
29.11.20 09:54
newsflash: Data fra de testene som er utført på de "EU godkjente" vaksinene er heller ikke publisert. Stikk i strid med vanlig praksis.

Som forventet, vil jeg si. 

newsflash

newsflash
29.11.20 10:57
Gloriana: Som forventet, vil jeg si.

Tja, jeg trodde faktisk en hadde lært etter skandalen rundt svineinfluensavaksinen. 

Men der publiserte de faktisk data i forkant av godkjenningen. Det virker ikke som det skjer denne gangen. 

C-172

C-172
29.11.20 19:35
newsflash: Jeg har da linket tidligere at Norge ikke kan ta i mot vaksinen..? Du kan få det igjen: Den nye russiske vaksinen Sputnik-V vil ikke bli vurdert for bruk her til lands. Norges avtale med EU inkluderer ikke den nye vaksinen. Vi kan selvføgelig gjøre som Ungarn og bryte EU reglene og importere den, det komme imidlertid ikke til å skje. Den norske regjeringen ofrer heller liv enn å gjøre noe annet enn det Brüssel sier.

Det står ingenting der om hvordan lovverket rundt dette er. Det står kun at vi ikke kan ta imot vaksinen fordi den ikke er med i EU sitt vaksineprogram. Altså ingenting om lovverket...

Så da spør jeg igjen;

Hvor står det at Norge og Ungarn ikke kan ta i mot den russiske vaksinen? Jeg har bedt deg komme med dokumentasjon på dette. Du legger ikke det fram. Hvorfor ikke?

Mener du at dette er faktafeil???? Og hvor i lovverket står det at Norge ikke kan ta i bruke den russiske vaksinen??

Siden du unngår å hente fram dokumentasjon på påstanden din så tar jeg det for gitt at du tar feil. Som vanlig

(Innlegget ble redigert 29.11.20 19:35)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg