EU er i gang med å definere hva som skal få stempelet som fornybar energi. Her ligger det en liten bombe for Norge, EU tenker nemlig ikke å definere vannkraft som fornybar.
Link
EU ønsker at det kun er energi fra sol og vind som får stempelet som fornybar. Dermed får norsk vannkraft stempel som skitten, på lik linje med tyske kullkraftverk.
Idiotien i Brüssel kjenner ingen grenser.
(Innlegget ble redigert 25.11.20 19:52)

IndocteCollectio: Så du tror at Eu kommer til å definere vannkraft som ikke-fornybar. Da ser jeg for meg en rimelig trang foliehatt på hodet ditt.
Har du lest linken i åpningsinnlegget ?
Jeg vil tro Sara Skyttedahl vet litt mer om dette enn deg.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 08:46)

inspector: Indocte hadde åpenbart ikke lest linken i åpningsinnlegget
Det hadde jeg, men i motsetning til deg og pool så klarer jeg å se hva det er, årsaken er at jeg verken har enorme skylapper eller foliehatt.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 09:11)

inspector: Saklige innlegg, gjerne med dokumentasjon som underbygger, er gull verdt
DA venter jeg i spenning på om det kommer noe slikt fra deg, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 10:07)

IndocteCollectio: DA venter jeg i spenning på om det kommer noe slikt fra deg, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.
Dette er hva som skjer når EU forfordeler vindkraften og sverter vannkraften:
https://www.nrk.no/osloogviken/hoyt-skattetrykk-hindrer-vannkraftutbygging-1.15051303
Samfunnsøkonomisk lønnsomme prosjekter som blir skrinlagt pga EUs signaler og ambisjoner, øker ikke akkurat tilliten til Brussels agendaer.
Min betingede støtte til vindkraftutbygging fordampet plutselig.....
(Innlegget ble redigert 26.11.20 19:22)