Med under hundre dager igjen til presidentvalget er det på tide å ha en tråd hvor vi kan stemme på hvem vi tror vinner i november. Det er ikke en tråd vi skal diskutere Biden vs Trump, men enkelt putte navnet vårt på en listen og fortelle i en liten snutt under hvorfor vi tror vedkommende vinner valget. Denne tråden er veldig inspirert av VG sin artikkel hvor de spurte 100 nordmenn om hvem de trodde ville vinne valget.
Slik er reglene: klipp og lim inn kun listen til brukeren over deg (ctrl+c + ctrl+v) og legg til navnet ditt under personen du tror vinner. Deretter kan du skrive en liten snutt under hvorfor du tror Biden eller Trump vinner valget. Husk å kopiere kun listen til brukeren over deg og ta med alle navnene som allerede er lagt til.
Biden:
Antiteist
Trump:
___
Jeg tror og håper Biden vinner fordi folk rett og slett er lei kaosregjeringen til Trump. Det har vært 4 år med intriger, korrupsjon, maktmisbruk, skandaler, løgner og en helt ustoppelig fokusert narsissisme og selvopptatthet jeg trodde det ikke var mulig å se i et menneske. Samtidig så vi demokratene gjorde det stort under mellomvalget og Biden graver inn i hva som tidligere var trygge republikanske områder og leder stort på så og si alle målingene vi har sett hittil.
Til slutt har vi de viktigste årsakene som ulmer over Trump akkurat nå og det er selvfølgelig hans katastrofale håndtering av Koronaepidemien hvor vi kan regne med at minst 200 000 amerikanere vil være døde før vi når november. I tillegg har vi en økonomi som har blitt sterkt svekket, en arbeidsløshet vi ikke har sett siden børskrakket mens landsdekkende protester vi ikke har sett siden borgerrettsbevegelsen fortsatt fyller gatene 2 måneder etter at de startet.
Med alt som skjer nå tror jeg det ikke er nok tid for Trump å snu skuten til sin favør og han klarer heller ikke å unngå å havne i daglige flaue blemmer som det latterlige axios intervjuet han gjorde nylig.
Tror vi vil se et omfattende oppmøte hvor Biden vil bli en soleklar vinner!