Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

vil Erna krype til korset?

NYTT TEMA
erdetslik
erdetslikInnlegg: 13222
08.08.20 22:32
DenSisteBohem: Jeg vet at han er regnet som Donald Trump sin fremste ekspert, men når jeg googler finner jeg ikke noe om verdens fremste. Men du kan sikkert legge frem en link på at det du skriver stemmer?

Han er nok verdens fremste i gjørmedammen til "ulern"¨. . . . .

erdetslik
08.08.20 23:10
ulefos: det er ikke så enkelt for Erna, de møtte krisen i midten av mars i halvsøvne, og med en fiskeriminister som tok mye av tiden
det er klart dette kunne vært håndtert bedre, på Taiwan tok de på seg maskene alle som en to og en halv måned før regjeringen b folk vaske hender, hoste i albukroken og holde to meters avstand. De fikk tilbud fra Dale fabrikker om at de på kort varsel kunne starte å lage ansiktsmasker til folket, det ville kostet en bagatell, men så var det bare det at folk husket så alt for godt at Erna hadde sagt at ansiktsmasker ville øke smitterisikoen, og da er det ikke så enkelt å be dem ta på seg munnbind

Forklar gjerne hvordan denne Regjeringen burde ha reagert  -  og hvordan resultat vi da hadde fått . . . . . .
Trolig er vi sammen med Finland og Danmark de beste i Europa på å ha demmet opp for Corona.
Jeg er veldig redd for at de norske sosialistene, som vanlig, hadde fulgt de svenske rådene  -  med de fatale konsekvenser det hadde gitt.
Svenskene er veldig stolte nå fordi det går så mye bedre i Sverige enn i Norge. Og det er sikkert fordi "uler'n" mener det bare er 1.500 - 2.500 smittebærere i Sverige.
I Sverige reduseres sykehusinnleggelser fra 240 til 238 og i Norge øker det fra 14 til 16.
Jeg er litt usikker på om Sverige har så mye å være stolte over.

ulefos
ulefosInnlegg: 118884
08.08.20 23:14
erdetslik: Trolig er vi sammen med Finland og Danmark de beste i Europa på å ha demmet opp for Corona.

nei vi er ikke det

ulefos
08.08.20 23:15
erdetslik: Kan ikke du linke til dokumentasjon på at han er "verdens fremste ekspert" på munnbind.

alt duikke vet

Gloriana
GlorianaInnlegg: 8040
08.08.20 23:17

Hun bør ta spensthopp rundt korset, spør du meg. Og kanskje bytte det ut med en boksesekk. 

(Innlegget ble redigert 08.08.20 23:17)

erdetslik
08.08.20 23:17
ulefos: nei vi er ikke det

Hvem er bedre ? Kom igjen "uler'n" hvis hvem som er bedre . . . .
Problemet er ikke Erna og Regjeringen, men slike idioter som ikke holder avstand
https://www.msn.com/nb-no/news/other/badegjest-zara-det-er-helt-stappfullt/ar-BB17Jupq?ocid=msedgdhp

ulefos
08.08.20 23:18
DenSisteBohem: Jeg vet at han er regnet som Donald Trump sin fremste ekspert

han er usas fremste ekspert

Som assistentlege arbeidet han ved New York Hospital – Cornell Medical Center i Bethesda i Maryland. I 1974 overtok han ledelsen av den derværende avdeling for klinisk fysiologi og i 1980 det derværende laboratorium for immunregulering. I 1984 ble Fauci direttør for NIAID.

Fauci gjorde seg bemerket tidlig i 1980-årene innen den den gang unge [trenger referanse] Han er blant pionerene innen utforskningen av [trenger referanse] Det lyktes ham å identifisere en rekke immunregulatoriske faktorer hos mennesker.[trenger referanse] En rekke vellykkede terapier mot vanligvis dødelige [trenger referanse] Fauci identifiserte cellulære og molekulære mekanismer for [trenger referanse]

Han er blant utgiverne av Harrison’s Principles of Internal Medicine, en lærebok i indremedisin (17. opplag (2008), 18. opplag, 19. opplag (2015) og 20. opplag (2018).

Fauci hat vært rådgiver for alle amerikanske presidenter og deres administrasjoner siden Ronald Reagan for områdene

erdetslik
08.08.20 23:19
ulefos: alt duikke vet

Du klarer jo ikke å komme med dokumentasjon . . . .
Men at du er løgner vet vi jo . . . . .

ulefos
08.08.20 23:19
DenSisteBohem: Anbefalte Fauci munnbind i mars? April? Mai?

jeg var ikke til stede i det ovale rom

ulefos
08.08.20 23:20
erdetslik: Men at du er løgner vet vi jo . . . .

du tyr oftere og oftere til personangrep

ulefos
08.08.20 23:20
DenSisteBohem: Og alle disse er smittet?

hvem f@en har skrevet det, nå må du snart stoppe denne stråmannsproduksjonen

jeg husker vi hadde mange meningsutvekslinger om munnbind, du var sterkt mot og mente det var farlig, etterhvert har nær sagt hele verden tatt munnbind i bruk mot korona, det ble kanskje vanskelig for deg

ikke minst når regjeringen også måtte innrømme at munnbind er viktig i kampen mot pandemien, kan du ikke heller bare si du tok feil?

(Innlegget ble redigert 08.08.20 23:23)

politikk
politikkInnlegg: 36199
08.08.20 23:25

Ulefos : nei ! Jeg tror ar de fleste får lønn fra privat virksomhet.

men ettersom portforbud stopper både lønn og inntekter så vil om trent en tre del av trygdeutgiftene dekkes inn med bare at offentlig ansatte får 62 % av tidligere.   I tillegg sparer samfunnstopp kostnader til utsatyr, maskiner og produkter.    Altså er ikke totalsummen så langt unna totalbudsjettet som lengden på nedstenging.

tallet er grovt og nokså riktig overslag.  Men hvis kostndene er dobbelt eller tredobbelt....  vil du betale dette for og drive samfunnet som normalt i etterkant ?     Eller vil du ha stadig økte utgfiufter på midlertidig stenging ?

ps : dette er ett spørsmål du ikke slipper unna uten svar !

erdetslik
08.08.20 23:32
ulefos: han er usas fremste ekspert
Som assistentlege arbeidet han ved New York Hospital – Cornell Medical Center i Bethesda i Maryland. I 1974 overtok han ledelsen av den derværende avdeling for klinisk fysiologi og i 1980 det derværende laboratorium for immunregulering. I 1984 ble Fauci direttør for NIAID.
Fauci gjorde seg bemerket tidlig i 1980-årene innen den den gang unge [trenger referanse] Han er blant pionerene innen utforskningen av [trenger referanse] Det lyktes ham å identifisere en rekke immunregulatoriske faktorer hos mennesker.[trenger referanse] En rekke vellykkede terapier mot vanligvis dødelige [trenger referanse] Fauci identifiserte cellulære og molekulære mekanismer for [trenger referanse]
Han er blant utgiverne av Harrison’s Principles of Internal Medicine, en lærebok i indremedisin (17. opplag (2008), 18. opplag, 19. opplag (2015) og 20. opplag (2018).
Fauci hat vært rådgiver for alle amerikanske presidenter og deres administrasjoner siden Ronald Reagan for områdene

Du sier verdens fremste ekspert . . . . . .
Og nå er du nede på USA's fremste ekspert . . . . .
Er det dette du baserer din påstand på:
"Som assistentlege arbeidet han ved New York Hospital – Cornell Medical Center i Bethesda i Maryland. I 1974 overtok han ledelsen av den derværende avdeling for klinisk fysiologi og i 1980 det derværende laboratorium for immunregulering. I 1984 ble Fauci direttør for NIAID."

Vel for meg ser det som om det er din konklusjon  -  og den er det ingen verdi i - jeg trodde det var en kommisjon som hadde utnevnt ham som verdens fremste. Men om det bare er din vurdering "uler¨n", så er den ingenting verdt  -  fordi du, som forumets største idiot  -  har ikke kunnskap nok til å utrope verdens fremste på noen ting,
Som vanlig er det bare vås det du kommer med..
Han kan sikkert sine ting han også på linje med FHI og Nakstad  -  og sikkert bedre enn Tegnell i Sverige  -  men verdens fremste . . . . . .
"Verdens fremste" i et eller annet får utmerkelser eller blir utropt av emn kommisjon  . . . . .
Men din begrunnelse for "verdens fremste" er det vel bare en ting å si om = Bare vås. -   som vanlig fra deg.

ulefos
08.08.20 23:33
politikk: men ettersom portforbud stopper både lønn og inntekter så vil om trent en tre del av trygdeutgiftene dekkes inn med bare at offentlig ansatte får 62 % av tidligere. I tillegg sparer samfunnstopp kostnader til utsatyr, maskiner og produkter. Altså er ikke totalsummen så langt unna totalbudsjettet som lengden på nedstenging.

så du tror de eneste kostnadene til bedrifter er lønn?

ulefos
08.08.20 23:34
erdetslik: Du sier verdens fremste ekspert . . . . . .
Og nå er du nede på USA's fremste ekspert . . . . .

ja, det var altså ikke Malawis fremste ekspert

erdetslik
08.08.20 23:36
ulefos: hvem f@en har skrevet det, nå må du snart stoppe denne stråmannsproduksjonen

Det spiller vel ingen rolle om de har reist hjem til sine hjemkommuner om de ikke tar med seg smitte  -  var de smittet 
Du konstruerer hele tiden fiktive problemstillinger uten rot i virkeligheten. Og slike mennesker er jo ikke akkurat redelige  -  men det vet vi at du ikke er.

politikk
08.08.20 23:42

Ulefos : nei. Dette inkludrerer maskiner og vedlikehold som står på vent i portforbud periode.

altså koster nedstenging private mer enn staten.    Var dette noen trøst ?

erdetslik
08.08.20 23:45
ulefos: nei vi er ikke det

Du klare ikke å svare på hvilke(t) land som har demmet opp bdre for Corona enn Norge, Danmark og Finland.
Denne norske Regjering har gjort en glimrende jobb for å demme opp for Corona-smitten.
I andre land har folk dødd som fluer, men ikke i Danmark, Finland og Norge.
Vi -  vår Regjering  -  er nok mer langt nærmere verdens fremste enn han munnbind-kameraten din. Det er bare å takke "vår skaper" for at ikke Støre og / eller Lysbakken har noe ansvar nå.

erdetslik
08.08.20 23:47
ulefos: ja, det var altså ikke Malawis fremste ekspert

Han er nok mer i den klassen . . . . .
Du har jo overhode ingen evner til å klassifisere ham.
Og så lenge han ikke har noen utmerkelser fra andre enn din vurdering har han ikke større verdi enn vår eksperter på området.

(Innlegget ble redigert 08.08.20 23:49)

erdetslik
08.08.20 23:53
ulefos: tyr oftere og oftere til personangrep

Hvem er bedre i å demme opp for Coronasmitte i Europa enn Norge, Danmark og Finland ?

politikk
08.08.20 23:59

Erdetslik : jeg !   Men jeg er hverken politiker eller diktator. Så dere får leve med smitten.

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 62114
09.08.20 07:40
ulefos: han er usas fremste ekspert

Påstanden din var verdens fremste ekspert.

(Innlegget ble redigert 09.08.20 07:40)

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 62114
09.08.20 07:41
ulefos: du var sterkt mot og mente det var farlig

Siter meg gjerne på at jeg har ment at munnbind er farlig. Bare et eneste sitat på det, for det er vel ikke slik at du sitter og lyver om meg enda en gang?

ulefos
09.08.20 11:01
erdetslik: Det spiller vel ingen rolle om de har reist hjem til sine hjemkommuner om de ikke tar med seg smitte - var de smittet

det er et spørsmål mellom pasient og lege, er du så uvitende at du tror slike ting legges fram til offentlig skue, det er vanskelig  tro noe annet når du krever svar, makan til noksagt

ulefos
09.08.20 11:03
politikk: Var dette noen trøst ?

nei absolutt ikke

men du får pluss for å vise fram fordommene

ulefos
09.08.20 11:09
DenSisteBohem: Siter meg gjerne på at jeg har ment at munnbind er farlig. Bare et eneste sitat på det, for det er vel ikke slik at du sitter og lyver om meg enda en gang?

å ja du brukte ikke ordet farlig, da har du en sterk sak å kverulere på, det kan du gjøre med hvem du vil, så lenge du vil, men ikke meg, jeg husker hvilke runder vi hadde på dette spørsmålet i april, og det er ubehagelig å bli skjelt ut 8-10 ganger om dagen

Jeg mente man burde ta i bruk munnbind og ble idiotforklart av deg, så det var ventet at nå ville glatte over dine egne dumheter

ulefos
09.08.20 11:10
erdetslik: Hvem er bedre i å demme opp for Coronasmitte i Europa enn Norge, Danmark og Finland ?

Taiwan var uendelig mye bedre, likeså Sør Korea

og husk at i de landene bor folk som sild i tønne, mens vi kanskje bor som ei sild i ei tønne

så vi startet med store fordeler foran de fleste andre land

(Innlegget ble redigert 09.08.20 11:12)

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 8197
09.08.20 11:16
erdetslik: Hvem er bedre i å demme opp for Coronasmitte i Europa enn Norge, Danmark og Finland ?

Hellas.

Her nede er det kun 5400 tilfeller totalt og 211 døde. 

erdetslik
09.08.20 12:18
ulefos: makan til noksagt

Det finnes nok ikke . . . . . .

ulefos
09.08.20 12:42
xpoolman: Her nede er det kun 5400 tilfeller totalt og 211 døde.

men skal man fortsatt tro på VGs opplysninger er de tre verst stilte landene i Europa: Island, Estland og Hellas, med Norge på fjerdeplass

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg