Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Partilederdebatt NRK 1 - torsdag

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 51104
13.08.20 23:23

Her går det unna,,, Støre allerede ute på twitter og beklager.

@trinesg

, hun er i risikogruppen, og kommentaren min ble helt feil. Beklager, Trine

(Innlegget ble redigert 13.08.20 23:24)

keizersoze
keizersozeInnlegg: 15814
13.08.20 23:28
DrSchwei: Her går det unna,,, Støre allerede ute på twitter og beklager. @trinesg , hun er i risikogruppen, og kommentaren min ble helt feil. Beklager, Trine

Trist da.. Da blir det ikke kos over en kaffekopp og kjæling med kattene?

HLund
HLundInnlegg: 19810
13.08.20 23:30

Selvsagt en fillesak og knapt nok det, men registrerer at Dagbladet gir 5 til Grande og 6 til Bastholm. Ville vel heller gitt 4 til Bastholm, men.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 8040
13.08.20 23:31

Lavmål av Støre likegyldig av hvem kommentarene gikk til, hvis han selv tror han er landets neste statsminister bør han evne å debattere bedre enn det der. 

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 86327
13.08.20 23:45
Tempus: Og bra at det blir satt fokus på selvberging i Norge

Som humor tenker du?

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 62114
13.08.20 23:47
DrSchwei: Hyggelig for Grande at hun ifølge VG feier de andre av banen i kveld.

Grande viste gammel storhet i dag, men jeg er vel ikke helt enig i at noen ble feid av banen da...

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 26360
13.08.20 23:49

Vedum fryktelig i dag imo.

GiPazzini_85
13.08.20 23:53
DrSchwei: Her går det unna,,, Støre allerede ute på twitter og beklager. @trinesg , hun er i risikogruppen, og kommentaren min ble helt feil. Beklager, Trine

I følge Nettavisen har Trine Skei Grande "astma, diabetes og en immunsviktsykdom". Kom til å tenke på at Erna, Trine og Olaug satt inne med kaker og smågodt på Granavolden, mens spjælingene Ropstad, Limi og Breivik gikk på ski? Og i 13 ble det båret inn fulle bæreposer med smågodt til forhandlingene. Blodsukkert må ha fått kjørt seg da.

Tempus
TempusInnlegg: 10413
13.08.20 23:53

GiP......?? 

Å ja, selvberging er jo nesten fraværende mener du. 

(Innlegget ble redigert 13.08.20 23:55)

GiPazzini_85
14.08.20 07:28

Hva legger du i "selvberging" da, Tempus? Kornlagre for øvrig for, men hva/ hvordan ellers? Subsidiere enda flere næringer som ellers ikke ville klart seg uten statsstøtte?

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 54762
14.08.20 07:38

Trines siste opptreden var en verdig avskjed. Syns Støre var et hakk bedre ennnhan pleier å være, Trygve virket rusten og til tider usikker.  Bjørnar Moxnes er en utrolig bra fyr og en dyktig debattant, bare synd at han havnet i «feil» parti. Tenker litt som med CIH i sin tid. 
Og Erna er stødig og god, hun lar seg ikke vippe av pinnen uansett, meget god egenskap. 

Syns dette var en god debatt, lenge siden sist. 

nissen26
nissen26Innlegg: 3673
14.08.20 08:25

Denne Bastholm var jo helt hysterisk!! Herregud...

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3910
14.08.20 08:29

Hele Miljøpartiet De Gale er hysteriske.

farout05
farout05Innlegg: 2640
14.08.20 08:51
KingKongHalvor: Trines siste opptreden var en verdig avskjed.

Hun har alltid vært en verdig leder/talsperson mot en politikk ingen fører;)

bjoro33
bjoro33Innlegg: 5573
14.08.20 09:00
DrSchwei: Det vekker visst sterke reaksjoner i sosiale medier at Støre nevnte at han var på Stortinget mens Grande var hjemme med kattene sine ...

Svakt av Støre akkurat den seansen. Klarte aldri å ta seg inn igjen. Rart han blir så satt ut når det går litt varmt at han kan gulpe på den måten.

Og trengte faktisk en time på å forstå hva han selv hadde sagt.

fargerik
fargerikInnlegg: 68686
14.08.20 09:03

Jeg fikk ikke med meg et sekund av debatten, men leste i avisa at Erna og Jonas fikk terningkast fem.

bjoro33
14.08.20 09:10
fargerik: Jeg fikk ikke med meg et sekund av debatten, men leste i avisa at Erna og Jonas fikk terningkast fem.

Dyktige bgge to. Og debatten i går var ikke så hakkande gæli. Av og til, i små glimt, også konstruktiv.

Arrcab
ArrcabInnlegg: 9563
14.08.20 09:15
nissen26: Denne Bastholm var jo helt hysterisk!! Herregud...

Det er bare en toneart fra den "kommunistgjengen", og de går alltid "ut med sin høye C".
Hun dummet seg kraftig ut, på spørsmålet om hvordan en eventuell virusvaksine skulle fordeles. Mens de andre var tydelige på, at våre politikere er forpliktet til å sørge for nok vaksine til utsatte grupper, rotet Bastholm med sitt moralske prat om svake grupper i "langtvekkistan". En blink for de av oss som dømmer dette tullepartiet nord og ned.  

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 26289
14.08.20 09:18

Ropstad klart dårligst i debatten. Hvorfor har de i hele tatt den gjøken som leder? Har karisma som en sekk poteter.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 09:18)

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 8696
14.08.20 10:17

Støre har det med å drite se ut.Denne gangen var det Venstre lederen som fikk høre det. Støre kom med sin unnskylding på Twitter i går kveld.

Jeg ser på Støre som en oppegående fyr og har med sine diplomatiske evner, forutsetninger til å unngå å komme i fokus for sleivete kommentarer. Hva er det som får han ut av fatning?

(Innlegget ble redigert 14.08.20 10:21)

bjoro33
14.08.20 10:20
Folkflesk: Har karisma som en sekk poteter.

Kerrs pink?

DrSchwei
14.08.20 10:43
Folkflesk: Ropstad klart dårligst i debatten. Hvorfor har de i hele tatt den gjøken som leder? Har karisma som en sekk poteter.

I tillegg til stokk konservativ, i forhold til Hareide, som er en moderne og oppegående fyr. Nesten slik at Bollestad, med sitt nesten ekstreme folkelighet, hadde vært bedre.

DrSchwei
14.08.20 10:43
bjoro33: Kerrs pink?

Er vel mer på Beate-nivå.

DrSchwei
14.08.20 10:46
fargerik: Jeg fikk ikke med meg et sekund av debatten, men leste i avisa at Erna og Jonas fikk terningkast fem.

Det kommer an på hvilken avis da... Var vel Dagbladet som mente at Solberg var usedvanlig dårlig i debatten. Samlet sett av terningkastene kom nok Trine denne gangen. Ellers er jo det litt smak og behag. Er jo ikke helt nøytral, og jeg synes det er vanskelig å vurdere "røkla", altså de mindre partiene. Jonas begynte jo svært dårlig med et forsøk på en slags etterpåklokskap, og den tabben med stikket til Trine om kattene, som jeg vel må si hausses litt vel mye opp. Det må være lov å sleive litt med leppa.

HLund
HLundInnlegg: 19810
14.08.20 10:49
PerryAndre: Støre har det med å drite se ut.Denne gangen var det Venstre lederen som fikk høre det. Støre kom med sin unnskylding på Twitter i går kveld.   Jeg ser på Støre som en oppegående fyr og har med sine diplomatiske evner, forutsetninger til å unngå å komme i fokus for sleivete kommentarer. Hva er det som får han ut av fatning?

Han gjorde det i mindre grad før da han var utenriksminister, men jeg tror det rett og slett har med å gjøre at han er langt mer komfortabel med rollen som posisjonspolitiker (utenriksminister, statsminister osv.) enn rollen som opposisjonspolitiker, som han egentlig ikke er så komfortabel med.

Arrcab
ArrcabInnlegg: 9563
14.08.20 11:41
PerryAndre: Jeg ser på Støre som en oppegående fyr og har med sine diplomatiske evner, forutsetninger til å unngå å komme i fokus for sleivete kommentarer. Hva er det som får han ut av fatning?

Sjølsagt er han en oppegående og flink fyr, men måten han snakker på er en slags "risikosport". Med innstikk av ord og bisetninger som kommer i en rasende fart, kan prosesseringen henge litt etter taleorganene. 

(Innlegget ble redigert 14.08.20 11:42)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 33563
14.08.20 11:51
PerryAndre: Jeg ser på Støre som en oppegående fyr og har med sine diplomatiske evner, forutsetninger til å unngå å komme i fokus for sleivete kommentarer. Hva er det som får han ut av fatning?

Støre er mer enn oppegående.  

Han er innimellom altfor intelligent for sitt eget beste siden han i enhver sammenheng forsøker å se og kommentere ting fra alle sider, og dermed ender opp i et ordsammensurium ingen til slutt forstår noe av. Og da blir resultatet at det kun er en eller flere av bisetningene hans som blir trukket fram, og disse blir kritisert herfra til helsike og tilbake. 

Han har blitt mye bedre, men innimellom kommer det noen slengere fra gamle dager og han står igjen med skjegget fullt av postkasser. 

Men som taler er han en av de aller beste jeg noengang har hørt, hva enten det er 1. mai eller andre anledninger. Der er det ingenting av det litt ovenfraognedad-greiene eller de ordflommene han viser i intervjuer og debatter. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 26289
14.08.20 11:52
Arrcab: Sjølsagt er han en oppegående og flink fyr, men måten han snakker på er en slags "risikosport". Med innstikk av ord og bisetninger som kommer i en rasende fart, kan prosesseringen henge litt etter taleorganene.

Hvis jeg var en kommunikasjonsrådgiver ville jeg bedt ham om å spisse poengene sine mer. Støre har mye kunnskap, men blir for opptatt av å skvise inn alt han har i hodet i ethvert resonnement. Det er bedre å forenkle og få frem det viktigste. Spesielt i det formatet debattene har nå for tiden.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 11:53)

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 17620
14.08.20 12:18

Så er Støre ute og beklager igjen. Man må gjerne mene at Støre angripes for veldig små ting, men han legger jo opp til det når han hele tiden skal beklage seg og unnskylde seg istedenfor å stå for det han sier.

Kommentarene mot Grande var ikke så ille. Det var noen stikk med glimt i øyet, og jeg tror Grande tok det helt fint. Såpass må man tåle i en partilederdebatt.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 12:19)

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 17620
14.08.20 12:20
broren_til_noen: Han er innimellom altfor intelligent for sitt eget beste siden han i enhver sammenheng forsøker å se og kommentere ting fra alle sider, og dermed ender opp i et ordsammensurium ingen til slutt forstår noe av. Og da blir resultatet at det kun er en eller flere av bisetningene hans som blir trukket fram, og disse blir kritisert herfra til helsike og tilbake.

Dette høres ikke ut som beskrivelsen av en intelligent person. Mer en litt ubesluttsom person. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg