Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Siv Jensen, utgått på dato

NYTT TEMA
EinarSalbu
EinarSalbuInnlegg: 16767
14.08.20 09:31

Det var ikke mye Siv Jensen hadde å bidra med i Debatten i går 13. august. Avgiftsdronningen forsøkte å late som hun ikke var det og fortalte om alt FrP var i mot som de stemte for mens de satt i regjering. Disse tydelige fotavtrykkene hun har skrytt av er vil hun ikke være bekjent av. 

Det toppet seg helt da hun sa at alle husket den gangen vi bare hadde poteter og korn på middagsfatet. 

Hun virker uengasjert og synger de samme versene om og om igjen, til kjedsommelighet. Jeg tipper hun går av eller blir valgt ut ved første og beste anledning. 

Med en Oslogjeng som vil kalle seg nasjonalkonservative og en Carl I. Hagen som sier han vil på tingen å kjempe som en løve....eller var det klovn?.......tror jeg FrP mer og mer går i oppløsning.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 13270
14.08.20 09:57
EinarSalbu: Med en Oslogjeng som vil kalle seg nasjonalkonservative og en Carl I. Hagen som sier han vil på tingen å kjempe som en løve....eller var det klovn?.......tror jeg FrP mer og mer går i oppløsning.

Du får det nok artigere når mangemillionæren Støre skal styre norske arbeidere, et folk Støre ikke er istand til å forstå. Det skal bli litt av noen greier, nesten så man kunne tenkt seg fyren som statsminister bare for å se hvor galt det kan gå.

fiskespill
fiskespillInnlegg: 7413
14.08.20 10:07

Er det ikke som regel millionærer som styrer arbeidere? 

EinarSalbu
14.08.20 10:47
tinnyme: Du får det nok artigere når mangemillionæren Støre

Jeg har ikke nevnt Støre. Det var Siv Jensen som var tema.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 18205
14.08.20 10:51

Hele poenget er vel at hele det politiske systemet er ei støpeform.

Og den politiske eliten er pr dato en masse, en deig som idet de kommer inn i forma blir formet deretter.

Framsynt
FramsyntInnlegg: 13680
14.08.20 11:06
EinarSalbu: Hun virker uengasjert og synger de samme versene om og om igjen, til kjedsommelighet. Jeg tipper hun går av eller blir valgt ut ved første og beste anledning.

OK, men det trenger du jo ikke å bekymre deg for.
ALLE vet din mening om FrP og spesielt Siv Jensen - du har ikke skrevet om annet.

Kan du ikke i stedet fortelle om hvilken politikk du_vil_ha?
Avgifter er nevnt, du og venstresiden vil ha mindre avgifter - og dette skal dere få med AP, SV og Rødt da tydeligvis. Kan vi få en oppklaring på hva vi kan forvente oss av avgiftskutt fra ei rød regjering?

Du minner meg om Jonas Gahr Støre som heller ikke snakker om egen politikk og evt. løsninger, kun angrep på regjeringen.

fazz
fazzInnlegg: 27234
14.08.20 11:10
Framsynt: Avgifter er nevnt, du og venstresiden vil ha mindre avgifter - og dette skal dere få med AP, SV og Rødt da tydeligvis. Kan vi få en oppklaring på hva vi kan forvente oss av avgiftskutt fra ei rød regjering?

>>> For egen del så er skatte og avgiftsnivået helt greit. For "folk flest" så utgjør endringer i skatte og avgiftspolitikken fra år til år bare noen 100-lapper. For meg er det langt viktigere hva staten bruker disse pengene på. Jeg kjenner jeg blir litt irritert når de som har til både smør på flesket, og til salt i suppa skal få milliarder i skattelette, samtidig som kronisk syke skal miste tilbudene sine. 

erdetslik
erdetslikInnlegg: 13222
14.08.20 11:23
EinarSalbu: Jeg har ikke nevnt Støre. Det var Siv Jensen som var tema.

Ojsann, og den kom fra mannen som alltid avsporer og bringer inn usakligheter om Frp eller Frp-politikere når noen fra AP kritiseres.
Kan du forvente noe annet når det startes en skittkastertråd om en Frp-politiker.
Men du vil altså bli behandlet annerledes enn du behandler andre . . . . .
Er det grunn til at du med dine innlegg skal behandles annerledes enn du behandler dine politiske motstandere ?
Er det venstresidens arroganse du forsøker å gjøre deg nytte av . . . . . .

(Innlegget ble redigert 14.08.20 11:25)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 33563
14.08.20 11:32
erdetslik: Kan du forvente noe annet når det startes en skittkastertråd om en Frp-politiker.

Er det skittkasting å påpeke at Siv Jensen gjorde en drittdårlig figur igår på Debatten? Og at hun kanskje trenger avløsning snart? 

Hvor stakkarslig persilleblad er du egentlig? Tåler du ingenting før du kaster deg ned i offergropa og vifter med hele den kortstokken du har med offerkort? 

Hvor har Salbu bedt om å bli behandla annerledes enn andre? 

Er det FrPernes dumskap du forsøker å gjøre deg nytte av . . . . . .

(Innlegget ble redigert 14.08.20 11:37)

Cabal
CabalInnlegg: 13379
14.08.20 12:01
broren_til_noen: Og at hun kanskje trenger avløsning snart?

Svært mange av de som fortsatt stemmer frp, om de takler å komme seg opp av sofaen på valgdagen, er nok veldig enig i at hun trenger avløsning. Hovedårsaken til dette er selvfølgelig at hun ikke snakker dritt om innvandrere så ofte lengre. 

aegi2
aegi2Innlegg: 33033
14.08.20 12:32
EinarSalbu: Hun virker uengasjert og synger de samme versene om og om igjen, til kjedsommelighet.

miner meg om trådene dine det om frpere her på vgd , men du har jo innrømt at du jobber / skriver her inne for å ikke skaffe flere velgere til partiet , og trur du fader ikke du har noen til som gjør det , det innrømte du også... om du ikke husker det så kan du få link

Og syns alle politikerne var ganske så like i går , hyggelig å se dem i gang m men du satt vel å rista i stolen hver gang Siv snakka

aegi2
aegi2Innlegg: 33033
14.08.20 12:34
EinarSalbu: Jeg har ikke nevnt Støre. Det var Siv Jensen som var tema.

når det gjelder deg og tema så veit vi hvor det bærer , rett til skogs og det er jo hjemmebanen din , med motorsaga

politikk
politikkInnlegg: 36199
14.08.20 12:47

Einarsalbu : korrekt. Dette var for slapt.   Vi trenger ut og innreise forbud fra norge.

jeg foreslår interneringsleir i 14 dager for de som kommer fra utlandet likevel og ikke bare tvangstesting.

etter testing går de nemlig rundt og sprer smitte på uskyldige som ikke har reist til utlandet.

og det samme foreslår jeg for de som ellers tester positivt og får karantene.     Ikke alle setter seg hjemme i 14 dager frivillig.

da vil flere lære og være forsiktig og prøve og unngå og bli smittet.

Framsynt
14.08.20 12:47
broren_til_noen: Hvor har Salbu bedt om å bli behandla annerledes enn andre?

Spørsmålet er hvor det er så umåtelig interessant for ytre venstre hvorvidt Siv Jensen er leder i FrP, eller ei.

Hun er jo ikke deres foretrukne politiker og den de ønsker skal styre. Og jeg tviler på at ytre venstre har noen større omsorg for FrP-velgerne. Ergo er temaet 100% irrelevant og uinteressant.

erdetslik
14.08.20 12:53
broren_til_noen: Er det skittkasting å påpeke at Siv Jensen gjorde en drittdårlig figur igår på Debatten? Og at hun kanskje trenger avløsning snart?  Hvor stakkarslig persilleblad er du egentlig? Tåler du ingenting før du kaster deg ned i offergropa og vifter med hele den kortstokken du har med offerkort?  Hvor har Salbu bedt om å bli behandla annerledes enn andre?  Er det FrPernes dumskap du forsøker å gjøre deg nytte av . . . . . .

Og der spratt trollet spretter raskt opp av trollboksen . . . . . .
Når det gjelder dumskap, så ligger det meste av dumskapen fremdeles på venstresiden . . . . . .
Med deg høyt oppe eller langt nede avhengig av hvilken vei man bruker skalaen.
Det er alltid like festlig når du bringer dumskap på bane, du som er den beste representant for venstresidens dumskap.

EinarSalbu
14.08.20 13:06
Framsynt: . Ergo er temaet 100% irrelevant og uinteressant.

Nei, det er ikke irrelevant å påpeke FrPs populisme som gjør seg utslag i tom retorikk....poteter og korn på middagsfatet...ja, det kan gå surr i både klisjeer og tid når en skal formulere seg populistisk.

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 33563
14.08.20 13:10
erdetslik: Og der spratt trollet spretter raskt opp av trollboksen . . . . . .
Når det gjelder dumskap, så ligger det meste av dumskapen fremdeles på venstresiden . . . . . .
Med deg høyt oppe eller langt nede avhengig av hvilken vei man bruker skalaen.
Det er alltid like festlig når du bringer dumskap på bane, du som er den beste representant for venstresidens dumskap.

Du var altså ikke mentalt i stand til å svare på ett eneste av spørsmålene.  

Og du er den som snakker om andres dumskap?  

Framsynt
14.08.20 14:56
EinarSalbu: poteter og korn på middagsfatet...ja

Er det dette du vil diskutere?

Det gikk da tydelig frem at du syntes hun burde trekke seg som partileder. Men det er jo ikke ditt bord.

meco
mecoInnlegg: 5241
14.08.20 15:04
EinarSalbu: og synger de samme versene om og om igjen

Det har vært en av SJ's store svakheter hele tida syns jeg, å repetere på de samme formuleringene som ei trekkoppdukke. Det er direkte flaut å høre på ofte.

Og ja, bør helt klart skiftes ut. Med hvem? Åshild Bruun-Gundersen er mitt forslag. Veldig flink kandidat som setter seg bra inn i sakene og snakker farlig godt. Solvig Olsen er også en bra kandidat. Listehaug blir for voldsomt, og har også litt de samme uvanene som SJ.

EinarSalbu
14.08.20 15:47

"Det gikk da tydelig frem at du syntes hun burde trekke seg som partileder. Men det er jo ikke ditt bord."

Nå er jo ikke resten av Frp noe bedre. Det er jo tankegods fra Reagans og Thatchers tid de holder seg til. Utgått på dato alt sammen.og Frp er på vei nedover. Tiden har løpt fra dem, rett og slett.

meco
mecoInnlegg: 5241
14.08.20 16:15
EinarSalbu: Utgått på dato alt sammen

Nåja, det der går alltid i bølger. Men det er klart det er viktig å nyansere sin politikk.
AP feks har overgått seg selv i akkurat det ( bokstavelig talt), bl a med å annektere en del varianter fra Frp oppigjennom.
Men de har ikke hatt særlig med suksess i forsøket. De står igjen som en tvetydig halvkaste bestående av hummer og kanari, og taper jevnt på det.
Har litt mer tro på Frp sånn sett. På et tidspunkt tror jeg de kvitter seg med det gamle ekstreme, kanskje det må en ny splittelse til.

ulefos
ulefosInnlegg: 118884
14.08.20 17:15
EinarSalbu: Det toppet seg helt da hun sa at alle husket den gangen vi bare hadde poteter og korn på middagsfatet.

ja det var tider, barkebrød og korn til middag helt fram til 2013

ulefos
14.08.20 17:17
Framsynt: Du minner meg om Jonas Gahr Støre som heller ikke snakker om egen politikk og evt. løsninger, kun angrep på regjeringen.

og det sier du i en tråd om Siv jensens framtoning i går, der hvert ord ble brukt til å sverte politiske motstandere

ulefos
14.08.20 17:18
meco: AP feks har overgått seg selv i akkurat det ( bokstavelig talt), bl a med å annektere en del varianter fra Frp oppigjennom

det leser jeg ofte om, men jeg har ikke sett noen komme med eksempler, vil du bli unntaket?

erdetslik
14.08.20 21:46
broren_til_noen: Du var altså ikke mentalt i stand til å svare på ett eneste av spørsmålene.   Og du er den som snakker om andres dumskap?

Jeg vet ikke om du store troll skjønte at det var du som tok dumskap.
Hvorfor i alle dager skal jeg svare et troll. En som kun driver mer trolling.
Hva tror du at du egentlig er ?
Du er ikke annet enn et usaklig troll . . . . .
Du kan vel neppe se det sjøl for hele speil finnes vel ikke hos deg.

Nå vet ikke jeg hva slags leir du har tilbrakt de siste månedene, men du verden hvor saklig og hyggelig tone det meste har foregått her på VGD.
Og så kommer sjefstrollet plutselig opp fra trollboksen  -  og plutselig endret hele VGD seg.
Det er mulig du ikke har intelligens til å forstå det sjøl, men du er nok den mest destruktive og hatefulle person på dette forum.
Det er veldig synd for klima her at du er tilbake.
Men det er vel ingen som lenger gidder å et troll som deg seriøst.
Så du må bare kose deg i gjørma.

EinarSalbu
14.08.20 21:57

Frp-tilhengerne her klarer altså ikke å holde seg til tema. Det er trådstarter eller de som er enige som sksl diskuteres. Uff...dere mangler fullstendig detatteknikk og roter dere ut på viddene. Det er ikke rart Frp synker med slike tilhengere.

erdetslik
14.08.20 21:58
Framsynt: Er det dette du vil diskutere? Det gikk da tydelig frem at du syntes hun burde trekke seg som partileder. Men det er jo ikke ditt bord.

Jeg sitter og humrer litt for meg sjøl (i disse Corona-tider).
Uler'n har nok savnet sine eneste venner som Einar og broren_ . . .
Men nå er både Einar og broren_ tilbake etter litt fravær  -  og mer samstemte enn noen gang. Og på et enda lavere gjørmenivå enn noen gang . . . . .
Og da tenker jeg; har de vært på samme leir også kalt seminar (blant fagforeninger)  -  eller samling i bånn som en oppladning mot valget.
Kan jo virke som de har startet valgkampen . . . . . .

Einar med det samme hatefulle utfall mot Frp -  og så kommer broren- til en eller annen tulling som den virkelig trollsjefen og skal slå ned all kritikk og motstand mot deres felttog mot Frp med de mest usaklige og bedritne personangrep som han alltid har vært kjent for . . . . .
Egentlig er de litt patetiske med samme strategi som alltid . . . . .
Jeg ler litt for tankene mine går til "Hovmesteren og grevinnen" . . . . . .
Jeg er bare litt i tvil om hvem som hovmesteren og hvem som er grevinnen av dem . . . . ., men de er jo like latterlige figurer . . . . .

erdetslik
14.08.20 22:02
EinarSalbu: Frp-tilhengerne her klarer altså ikke å holde seg til tema. Det er trådstarter eller de som er enige som sksl diskuteres. Uff...dere mangler fullstendig detatteknikk og roter dere ut på viddene. Det er ikke rart Frp synker med slike tilhengere.

Jeg regner med at du ser på deg som en dyktig debattant . . . . .
Så dårlig selvinnsikt har du. Og da må det vel være riktig å bruke samme debattaktikk som deg . . . . . =  avsporing og trolleri.
Det brukes jo av deg i alle tråder der AP og venstresiden kritiseres.
Så da får vi på høyresiden bruke samme debatt-teknikk.
Sånn er det bare, Einar . . . . .
På samme måte som deg ser vi ingen grunn til å bruke saklighet mot slike som deg.

Du valgte din debatt-teknikk for lenge siden med hatefulle angrep . . . . .
Hva var den det het den tråden der du stolthet utbasunerte at du hadde fått "Lønn for strevet" . . . . . .
Jeg skjønner du har tenkt å streve mye framover nå  -  mot valget . . . . .

(Innlegget ble redigert 14.08.20 22:05)

ulefos
14.08.20 22:05
erdetslik: ingen som lenger gidder å et troll som deg seriøst.

var tema for denne posten ubehageligheter?

erdetslik
14.08.20 22:07
ulefos: var tema for denne posten ubehageligheter?

Du får spørre sjefstrollet  -  han som har vært borte en stund.
Har endelig vennene dine dukket opp nå . . . . .

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg