Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Raymond Johansen river ned tillit

NYTT TEMA
ulefos

ulefos
29.09.20 22:34
erdetslik: Den store forskjellen er at disse har nå kontroll på smitten, men Oslo sliter nå med kontrollen

hvis du tenker deg om, uten at jeg har illusjoner om det, så vet du at de har en langt vanskeligere jobb enn i Indre Østfold eller for den saks skyld Arendal

og jeg minner om at byrådet i Oslo var tidligere ute enn regjeringa - regjeringa!

de ble gjort narr av her på VGD fordi de ville ha kontroll med Kiel-ferga og Flytoget, og det var før Erna la bort Candy Crush

(Innlegget ble redigert 29.09.20 22:43)

pfrog567

pfrog567
29.09.20 22:55
ulefos: og det var før Erna la bort Candy Crush

:))))

pfrog567

pfrog567
29.09.20 22:59
neondian: Ja, vi har ein helseminister med grunnfag i rettsvitenskap og 2-årig studium i hotelladministrasjon for knapt 30 år sidan, så det er verkeleg ein mykje betre fagleg bakgrunn enn å vere rørleggjar når ein skal jobbe med smittevern.

Rørleggeryrket er et hardt arbeid, og spesielt før da det ikke var så mange hjelpemidler til å lette jobben som det er i dag. I forhold til Høie, så har nok RJ mye mer erfaring enn en "evige student" som Høie. 

(Innlegget ble redigert 29.09.20 23:00)

neondian

neondian
30.09.20 19:31
pfrog567: Rørleggeryrket er et hardt arbeid, og spesielt før da det ikke var så mange hjelpemidler til å lette jobben som det er i dag. I forhold til Høie, så har nok RJ mye mer erfaring enn en "evige student" som Høie.

Ironi er vanskeleg.

Arrcab

Arrcab
30.09.20 20:43
erdetslik: Da hadde han bifalt og stått på for å være flinkest i "klassen".

Det har han anledning til nå. 
Det nye initiativet fra regjeringen, bør være et svar på det ansvar kommuner har tatt, fulgt anbefalinger, iverksatt tiltak, og slått spredningen ned.
Kanskje var helgas markering fra byrådet i Oslo, medvirkende til, at regjeringen nå ønsker å synliggjøre kommunenes ansvar, og legge ut en generell "premie" for vel gjennomført.
Smart av regjeringen, kanskje ikke like hyggelig for Raymon, som nå ser andre kommuner som åpner opp, mens byens smittesituasjon helt tydelig er hans ansvar.
"Jeg er ikke like sikker på om han er like høy og mørk i deg".

Tempus

Tempus
30.09.20 21:29

Å lage polititisk spill i denne vanskelige tiden, tilkommer ingen ære hverken for regjering eller kommune. 

Først ville regjeringen stenge kranene kl 22, men det gikk ikke Oslo kommune med på. Deretter slynger regjeringen ut at det blir vanlige skjenketider, og da blir det opp til Oslo med stor smitte å flytte brikkene. 

Rene sjakkspillet som er lite verdt.

neondian

neondian
30.09.20 21:35
Tempus: Å lage polititisk spill i denne vanskelige tiden, tilkommer ingen ære hverken for regjering eller kommune.

Einig i dette.

Men kanskje det var det som skulle til for at ein no ser kor grensene mellom det ein har ansvaret for skal trekkast.

Arrcab

Arrcab
30.09.20 21:35
Tempus: Først ville regjeringen stenge kranene kl 22, men det gikk ikke Oslo kommune med på. Deretter slynger regjeringen ut at det blir vanlige skjenketider, og da blir det opp til Oslo med stor smitte å flytte brikkene.

Det er nå generelt vanlige skjenketider for alle, bortsett fra der kommunene selv bestemmer noe annet.
Så får vi se om Raymon flytter brikkene riktig, det er helt opp til han og byrådets ansvar. Lykkes ikke en stor og viktig kommune som Oslo med sine tiltak, blir det en regional lockdown.

(Innlegget ble redigert 30.09.20 21:38)

erdetslik

erdetslik
30.09.20 22:08
Arrcab: Smart av regjeringen, kanskje ikke like hyggelig for Raymon, som nå ser andre kommuner som åpner opp, mens byens smittesituasjon helt tydelig er hans ansvar.
"Jeg er ikke like sikker på om han er like høy og mørk i deg".

Ja, det var det virkelig  -  så nå er det bare å vente på tiltak fra rørlegger'n i Oslo's ledelse.
Men det positive for Oslo er jo at de får oppfylt sine ønsker om færrest mulig inn til Oslo. Siden omliggende kommuner ikke vil at deres innbyggere skal reise inn til Oslo.
Men da blir det jo mindre bompenger . . . . . .
Huffameg det blir feil uansett hva de gjør . . . . .
For utslippene går jo heller ikke ned . . . . .

erdetslik

erdetslik
30.09.20 22:11
Arrcab: Lykkes ikke en stor og viktig kommune som Oslo med sine tiltak, blir det en regional lockdown.

Mulig Lan Berg får oppfylt sin våte drøm om ingen biler inn til Oslo.
Hvis alle innfartsveier blir stengt  -  og kun gjennomgangstrafikk og vareleveringer blir sluppet igjennom . . . . . .
Da kan jo Lan Berg's gamle forslag om hentestasjoner ved Oslo's grense bli blåst liv i . . . . .

Hvem vil egentlig tape på det  -  Oslo har jo bare kontorplasser . . . .

(Innlegget ble redigert 30.09.20 22:14)

ulefos

ulefos
30.09.20 22:40
erdetslik: Ja, det var det virkelig - så nå er det bare å vente på tiltak fra rørlegger'n i Oslo's ledelse.

har du bare forakt til overs for arbeidsfolk?

erdetslik

erdetslik
01.10.20 08:36
ulefos: har du bare forakt til overs for arbeidsfolk?

Og hvorfor valgte du den konklusjon, "uler'n" . . .  ?

gugler

gugler
01.10.20 09:29
erdetslik: Og hvorfor valgte du den konklusjon, "uler'n" . . .

Fordi du slenger dritt på en fagruppe.

Jeg foreslår at byggepartneren ,som bygger din neste bolig , velger å ikke ta med tjenesten fra rørleggere ,så du minster klosettet ,dusjen, vaskeservantene , varmtvannstaken , dreneringen , og koblingen mot det kommunale vannverket. Ditt valg.

Du slenger dritt om rørleggeryrket , du ønsker selvfølgelig ikke deres tjenester.

(Innlegget ble redigert 01.10.20 09:30)

erdetslik

erdetslik
01.10.20 09:52
gugler: Fordi du slenger dritt på en fagruppe. Jeg foreslår at byggepartneren ,som bygger din neste bolig , velger å ikke ta med tjenesten fra rørleggere ,så du minster klosettet ,dusjen, vaskeservantene , varmtvannstaken , dreneringen , og koblingen mot det kommunale vannverket. Ditt valg. Du slenger dritt om rørleggeryrket , du ønsker selvfølgelig ikke deres tjenester.

Nå var det ikke deg jeg spurte, men skjønner du følte deg kallet og hadde et behov . . . . .
Vil det da si at siden jeg kritiserer Raymond Johansen, som tilfeldigvis har vært rørlegger  -  så mener noen at jeg slenger jeg drit om hele faggruppen rørleggere . . . . . . .
Da må jeg jo si at noen har noen merkelige assosiasjoner . . . . .
Men dem om det . . . . .

ulefos

ulefos
01.10.20 10:13
erdetslik: Vil det da si at siden jeg kritiserer Raymond Johansen, som tilfeldigvis har vært rørlegger - så mener noen at jeg slenger jeg drit om hele faggruppen rørleggere . .

jeg har aldri sett at du omtaler Siv Jensen som telefonselger

neondian

neondian
01.10.20 11:17
erdetslik: Ja, det var det virkelig  -  så nå er det bare å vente på tiltak fra rørlegger'n i Oslo's ledelse.

Spørs om hotelladministratoren i regjeringa er einig med byrådet i Oslo då. Han var då einig i det dei foreslo førre gong. Noko du tydelegvis allereie har fortrengt i di klappjakt på rørleggjarar.

Har du noko problem med rørleggjarar sidan du harselerer med folk som har den utdanninga?

neondian

neondian
01.10.20 11:19
ulefos: jeg har aldri sett at du omtaler Siv Jensen som telefonselger

Eller Sylvi Listhaug som pleieassistent.

Solvgutt1

Solvgutt1
01.10.20 11:21

Herregud har dere ingen selvrespekt? Ingen stolthet? Finnes det ingen grenser for hvor dumme dere er villige til å framstille dere selv i håp om å få et lite stikk inn mot politiske motstandere? Dette er jo lavmål. Bare tull og fjas.

neondian

neondian
01.10.20 11:21
erdetslik: Vil det da si at siden jeg kritiserer Raymond Johansen, som tilfeldigvis har vært rørlegger  -  så mener noen at jeg slenger jeg drit om hele faggruppen rørleggere . .

Ja, det gjer du faktisk når du stadig vekk påpeikar at han er rørleggjar i situasjoner kor det ikkje betyr noko som helst. Det er vel kanskje berre du som ikkje skjønar det.

neondian

neondian
01.10.20 11:22
Solvgutt1: Herregud har dere ingen selvrespekt? Ingen stolthet? Finnes det ingen grenser for hvor dumme dere er villige til å framstille dere selv i håp om å få et lite stikk inn mot politiske motstandere? Dette er jo lavmål. Bare tull og fjas.

Heilt einig. Og eg trur heller ikkje at vedkommande vi stikker i skjønar kvifor vi gjer det.

Solvgutt1

Solvgutt1
01.10.20 11:24
neondian: Heilt einig. Og eg trur heller ikkje at vedkommande vi stikker i skjønar kvifor vi gjer det.

Vedkommende du "stikker med" har da vitterlig oppført seg på samme idiotiske måte i andre tråder om korona selv. 

neondian

neondian
01.10.20 11:33
Solvgutt1: Vedkommende du "stikker med" har da vitterlig oppført seg på samme idiotiske måte i andre tråder om korona selv.

OK, er ikkje mykje innom desse korona-trådane.

ulefos

ulefos
01.10.20 15:17
Solvgutt1: Herregud har dere ingen selvrespekt? Ingen stolthet? Finnes det ingen grenser for hvor dumme dere er villige til å framstille dere selv i håp om å få et lite stikk inn mot politiske motstandere? Dette er jo lavmål. Bare tull og fjas.

hvorfor sier du ikke det direkte til "erdetslik"

Solvgutt1

Solvgutt1
01.10.20 17:10
ulefos: hvorfor sier du ikke det direkte til "erdetslik"

Jeg svarte erdetslik, men jeg siterte ham ikke fordi det gjaldt flere av dere.

ulefos

ulefos
01.10.20 18:52
Solvgutt1: Jeg svarte erdetslik, men jeg siterte ham ikke fordi det gjaldt flere av dere.

jaha, da regner jeg med at det var et stikk til meg, jeg skrev til "erdetslik": "jeg har aldri sett at du omtaler Siv Jensen som telefonselger
grunnen til at jeg stilte spørsmålet er at denne "debttanten" ofte (kanskje alltid) omtaler byrådslederen i Oslo som rørleggeren

i 2008 nevnte jeg at Siv jensen har telefonslag på CVen, syns du det er plagsomt ofte? eller er det vanskelig for deg å kritisere dine tinnsoldatvenner offentlig, slik at du måtte inkludere meg som har prøvd å få vedkommende til å slutte med dette kallenavnet

inspector

inspector
15.10.20 23:52

(Innlegget ble redigert 15.10.20 23:53)

inspector

inspector
26.10.20 18:42

Dagens status og nye restriksjoner viser hvordan det går når folk som Raymond forsøker å leke tøffing.

Opp som en bjørn og ned som som en skinnfell.....

Folkflesk

Folkflesk
26.10.20 18:55

Lurer på hvor mye smitte som har kommet inn til landet fordi myndighetene ikke har giddet å gjøre testing på flyplassene påbudt? Og hvorfor var titusener av nordmenn i Spania og Danmark for kun noen uker siden?

Det er ikke først og fremst lokalpolitikerne som river ned tilliten her. Folk henger ikke med på tiltakene lenger når de endres så fort og drastisk. 

(Innlegget ble redigert 26.10.20 19:04)

ulefos

ulefos
26.10.20 23:49
inspector: Dagens status og nye restriksjoner viser hvordan det går når folk som Raymond forsøker å leke tøffing.

hvordan kan du legge ansvaret på en leder i en kommune? det er regjeringen som sitter med ansvaret for dette, ingen andre

inspector

inspector
29.10.20 20:49

Ulefos:

Det er tydeligvis Raymond som må krype til korset i denne saken : https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/BllGBl/det-er-storbyen-som-er-problemet

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg