Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinnelege politikarars hersketeknikk

NYTT TEMA
Langveg

Langveg
24.10.20 12:40

Ei Eg-oó (metoo)-bylgje skyller over Danmark, les vi. Borgarmeisteren i København har falli og ein politikar til, minst. Også i Noreg ser vi korleis dette våpnet vert teki fram for å fella nokon. Med Giske var det siste stikket før årsmøtet i Trøndelag det tydelegaste.  Bør ikkje kravet vera at alle slike skuldingar må opp i retten og ikkje vera til fri bruk blant kvinnelege politikarar.

Når det gjeld andre område, kultirlivet etc, skal eg  ikkje utttala meg om motiva for skuldingar om trakassering, men også her bør vel einaste avgjerande instans vera retten og ikkje opinionen etc. ?  Ein mann bør ikkje dømast for noko som ikkje er ulovleg etter norsk - og dansk - rett. 

(Innlegget ble redigert 24.10.20 12:45)

Noreger

Noreger
24.10.20 14:56

Jeg tror nok MeToo-hysteriet vil få et lengre etterspill en de ønsket ja. Norske kvinner var ifra før den mest priviligerte menneskemasse i verdenshistorien og når de trykket nok en dekadent Hollywood-ting til sitt bryst forsvant nok siste grad av respekt. 

Vestlige kvinner har blitt fullstendig ødelagt og hjernevasket av den ekstreme militante femifasismen som har skyllet inn ifra USA. 

GreySerpent

GreySerpent
24.10.20 14:58

Mens kvinnfolk kan le av menns små peniser på podcaster, eller dele bilder av Conradi, helt uten etterspill.

Noreger

Noreger
24.10.20 15:36
GreySerpent: Mens kvinnfolk kan le av menns små peniser på podcaster, eller dele bilder av Conradi, helt uten etterspill.

Det er bare å huske...

Ikke ta igjen imot MeToo mafia'n. Bare husk!

Det kommer andre tider :)

DenSisteBohem

DenSisteBohem
24.10.20 15:46
GreySerpent: Mens kvinnfolk kan le av menns små peniser på podcaster, eller dele bilder av Conradi, helt uten etterspill.

Var det Tusvik & Tønne?

Kongemannen

Kongemannen
24.10.20 15:49

Det må være noen av Norges grusomste kvinner.. Fæle er de.

GreySerpent

GreySerpent
24.10.20 15:50
DenSisteBohem: Var det Tusvik & Tønne?

Tusvik delte vel bilder av en naken Conradi, om jeg ikke husker feil.

Hykleri opphøyd i uendelig.

Det er vel flere av disse Paradise, SoMe-folka som har fnist av tidligere eksers små tissefanter i podcaster. 

Noreger

Noreger
24.10.20 15:53

Problemet er ikke disse forferdelige kvinnemenneskene som er på scener og gjør dette. Problemet er alle kvinnene som stilltiende ikke sier noe, ikke utviser noe empati, men snarere tvert om synes dette er helt greit. 

Men alt dette vil slå tilbake. Jeg kjenner knapt en person i min omgangskrets som har mye flott å si om Norske kvinner lenger. Selvsagt er det noen unntak, men i det store og hele er det bare trist. 

DenSisteBohem

DenSisteBohem
24.10.20 15:56
GreySerpent: Det er vel flere av disse Paradise, SoMe-folka som har fnist av tidligere eksers små tissefanter i podcaster.

Skulle likt å se de samme dersom en eller annen manlig komiker hadde stått på en scene eller hatt en podcast der han fortalte om hvor enormt stor vagina en eller annen kvinnelig kjendig har. F. eks. nevnte Tusvik eller Tønne.

Forøvrig anser jeg hverken Tusvik eller Tønne som gode komikere.

Noreger

Noreger
24.10.20 16:08
DenSisteBohem: Skulle likt å se de samme dersom en eller annen manlig komiker hadde stått på en scene eller hatt en podcast der han fortalte om hvor enormt stor vagina en eller annen kvinnelig kjendig har. F. eks. nevnte Tusvik eller Tønne.

Dette vil nok komme. Alt som trengs er en mannsbevegelse hvor vi har nok kollektiv kraft til å støtte hverandre og ikke la oss kue av PK-fasistene. 

Kvinner vil høste det de har sådd. DET er jeg ikke i tvil om. De skal få igjen med samme mynt, og alle lover og regler skal følges. Tiden er ikke inne enda, men det er bare å ha hukommelsen i orden :)

fazz

fazz
24.10.20 16:19
Noreger: Kvinner vil høste det de har sådd. DET er jeg ikke i tvil om. De skal få igjen med samme mynt, og alle lover og regler skal følges. Tiden er ikke inne enda, men det er bare å ha hukommelsen i orden :)

>>> Hva i alle dager? Er dette tankegodset blant enkelte her til lands? 

Noreger

Noreger
24.10.20 16:46
fazz: >>> Hva i alle dager? Er dette tankegodset blant enkelte her til lands?

Hva slags "tankegods"? Å holde seg etter lover og regler?

En pendel som stopper bevegelsen, vil svinge tilbake i stor fart, vet du ;)

Mrsa2

Mrsa2
25.10.20 09:29

Utruleg at ein slik tråd som sprer kvinnehat for oppstå i 2020. 

farout05

farout05
25.10.20 09:36
Langveg: Bør ikkje kravet vera at alle slike skuldingar må opp i retten

Jo, for å beholde rettssikkerheten, må alle anmelde når de blir offer for lovbrudd, slik at forbryteren blir straffet.

(Innlegget ble redigert 25.10.20 09:37)

Langveg

Langveg
25.10.20 09:47
farout05: Jo, for å beholde rettssikkerheten, må alle anmelde når de blir offer

Kan det vera så vanskeleg for dei som meiner seg seksuelt trakassert, å gå til retten? Seksuell trakassering i form av seksuelle handlinger og seksuell atferd uten samtykke har en strafferamme på ett års fengsel

Det er nett når desse kvinnelege politikarane ikkje går til retten at trakasseringspåstandar vert eit fårleg og mykje skarpare våpen. Den mannen som vert skulda og hengd ut, vert forsvarslaus. 

(Innlegget ble redigert 25.10.20 09:53)

farout05

farout05
25.10.20 10:13
Langveg: Kan det vera så vanskeleg for dei som meiner seg seksuelt trakassert, å gå til retten? Seksuell trakassering i form av seksuelle handlinger og seksuell atferd uten samtykke har en strafferamme på ett års fengsel Det er nett når desse kvinnelege politikarane ikkje går til retten at trakasseringspåstandar vert eit fårleg og mykje skarpare våpen. Den mannen som vert skulda og hengd ut, vert forsvarslaus.

Man behøver ikke berøre en annen person for å trakassere vedkommede seksuelt, etter loven.

I Giske-saken var det et stort antall damer som mener å ha blitt trakassert, ingen av dem gikk til politianmeldelse. Dette er merkelig.

Enda mere merkelig er det at disse påståtte tilfellene dukker opp mange år senere som et våpen (som du beskriver) for å få fjernet en politiker fra posisjoner han innehar.

At personen henges ut offentlig og blir landets mobbeoffer nr. 1, affiserer overhodet ikke de som med sine handlinger har mistet sin troverdighet.

At Giske-saken foregår i et partipolitisk miljø godtgjør ikke at personer i disse miljøene ikke skal ha rettssikkerhet.

(Innlegget ble redigert 25.10.20 10:14)

Noreger

Noreger
25.10.20 11:04

Alliansen av militante feminister og media er veldig sterk. Den kan brukes i enhver sammenheng til å ødelegge noen media ikke vil ha fram. 

Det er klart at alle påstandene imot Trond var uten noen som helst bevis og er etter helt vanlig "MeToo" lest, som betyr at en person kommer med en påstand og så slenger andre seg på lasset etter hvert. 

Ingen stilte spørsmål ved hvilke aktører som stod bak og hvem som tjente på dette. I Trond sitt tilfelle ble Støre kvitt en konkurrent som kom bakfra og helt sikkert ville vært mye mer effektiv som leder enn ham selv; mer samlende (utenfor Oslo) og med bredere støtte. Samme Støre fikk da den andre nestlederen til å angripe Giske og legge ut retorikk samt lede angrepet. 

Dessverre er det slik vestlige kvinner fortsetter krigen imot "mannen". Understøttet av et stort sett ensidig media har disse to faktorene enorm makt. Hvor mange prosentpoeng arbeiderpartiet har tapt på dette tullet er det vel umulig å si, men kanskje enda verre er det at de ikke evner å frastå som noe annet enn et giftig skjell av Latte'-elite og en Høyre-light hva gjelder EU og genuin arbeiderbevegelse. 

I dag skal jo en mann mobbes intil det motsatte er bevist. Trond er et offer for en ekstrem motsatt bevisbyrde. Selvsagt ville ingen av disse kvinnene anmelde dette. Det var jo ikke noen vits i. Bedre å heng ut personen og ødelegge livet hans. 

Noreger

Noreger
25.10.20 11:07
farout05: I Giske-saken var det et stort antall damer som mener å ha blitt trakassert, ingen av dem gikk til politianmeldelse. Dette er merkelig. Enda mere merkelig er det at disse påståtte tilfellene dukker opp mange år senere som et våpen (som du beskriver) for å få fjernet en politiker fra posisjoner han innehar.

Intet av dette er merkelig om en har blitt kjent med hvordan den moderne kvinnebevegelse i Vesten jobber. Det har vel aldri eksistert en mer priviligert og skamrost folkegruppe enn dagens Vestlige kvinner. Det er en overklasse som aldri klandres for noe som helst i det offentlige rom. Og de som våger å stå opp litte grann blir ødelagt og uthengt for alt det er verdt. 

Det hadde vært interessant å høre hva dagens kvinner ser som et mål for alt dette, beskrevet i en visjon som er blottet for demonisering av menn.

DenSisteBohem

DenSisteBohem
25.10.20 12:48
fazz: >>> Hva i alle dager? Er dette tankegodset blant enkelte her til lands?

Tror du at et par manlige komikere kunne ha oppført seg mot kvinner på samme måte som Tusvik & Tønne gjør ovenfor menn? Tror du de hadde sluppet unna dersom de hadde kommet med samme type karakteristikker mot navngitte kvinners kjønnsorganer på samme måte som disse to har kommet med om navngitte menns kjønnsorganer?

fazz

fazz
25.10.20 12:51
DenSisteBohem: Tror du at et par manlige komikere kunne ha oppført seg mot kvinner på samme måte som Tusvik & Tønne gjør ovenfor menn? Tror du de hadde sluppet unna dersom de hadde kommet med samme type karakteristikker mot navngitte kvinners kjønnsorganer på samme måte som disse to har kommet med om navngitte menns kjønnsorganer?

>>> Dere høres faen meg ut som en gjeng incels som er bitre fordi jenta dere likte likte en annen selv om hun var deres!

DenSisteBohem

DenSisteBohem
25.10.20 13:05
fazz: >>> Dere høres faen meg ut som en gjeng incels som er bitre fordi jenta dere likte likte en annen selv om hun var deres!

Det var da et merkelig svar på et konkret spørsmål. men da kan man vel konkludere med at kvinnelig hets mot menn for deg er helt ok.

Det sier litt om deg.

missChance

missChance
25.10.20 15:54
GreySerpent: Det er vel flere av disse Paradise, SoMe-folka som har fnist av tidligere eksers små tissefanter i podcaster.

Det har da også blitt kritisert. Og beklaget. Skulle bare mangle. 

Ka9nen

Ka9nen
25.10.20 15:55
Noreger: Det var da voldsomt til personangrep da..

Moderator har heldigvis tatt tak i det. 

Mrsa2

Mrsa2
25.10.20 16:23

Heile tråden er eit personangrep på kvinner. 

Noreger

Noreger
25.10.20 16:24

En kan da selvsagt spørre HVORDAN det har blitt slik det har blitt....

Er det virkelig slik at Norske menn er de verste menn i verden? At vi behandler våre kvinner på en så forferdelig måte?

Jeg snakker ofte med kvinner ifra Thailand, alt ifra leger, til dataingeniører, foretningskvinner eller personlige trenere. Det som går igjen hos de aller fleste er at de har lyst til å bli kjent med Skandinaviske menn, for de har enten truffet noen tidligere, eller har venninner som er sammen med en nordmann. 

Nå skal ikke dette bli en tråd om Asiatiske kvinner, da kan en heller lese på samliv eller kjærester, men skulle en tro Norske kvinner er jo både Trond Giske og Davy Watne ikke noe bedre enn de verste voldtektsforbrytere eller drapsmenn. Ja, til tider verre, for de andre har jo sonet for seg, men de som blir tatt i det offentlige rom skal jo aldri tilgis. Det er denne småligheten og nebbetheten som har blitt så farlig. Det er klart dette har mye å gjøre med den Amerikanske søppelkulturen og da spesielt MeToo som er legalisert mobbing og ryktespredning uten noen begrensinger. 

Så lenge det er en helt annen bevisbyrde og det helt andre konsekvenser for overgrep/påstander om overgrep om det omhandler et kjønn, kommer vi ikke videre i denne saken. Da får vi personalgrep som at menn som er lei av dette er "stakkarer" eller ***** eller ********. Personlig har jeg valgt å unngå for mye kontakt med Norske kvinner av denne grunn. I jobbsammenheng er jeg ytterst forsiktig med hva jeg sier eller hvordan jeg utfører ting, og prøver alltid å ha flere rundt meg. Dette er selvsagt trist, men å bli ødelagt av falske anklager er ikke noe jeg har lyst til å oppleve. 

flourhouse*MOD*

flourhouse*MOD*
25.10.20 16:28

Et innlegg har blitt slettet grunnet avsporing og upassende innhold.

Vi ber om at dere forholder dere saklig fremover. Klage eller tilbakemelding på moderering kan tas på e-post til diskusjon@vg.no. 

/VGD Ambassadør

engafever

engafever
25.10.20 16:53
Mrsa2: Heile tråden er eit personangrep på kvinner.

Jeg vet ikke om jeg bryter VGD sine regler når jeg skriver dette, men jeg tror at flere av oss debattanter på VGD mistenker TS for å ikke være spesielt glad i kvinner. Det skyldes nettopp mange innlegg fra TS hvor han går til angrep på spesielt kvinner.

Cabal

Cabal
25.10.20 17:05
engafever: Jeg vet ikke om jeg bryter VGD sine regler når jeg skriver dette, men jeg tror at flere av oss debattanter på VGD mistenker TS for å ikke være spesielt glad i kvinner. Det skyldes nettopp mange innlegg fra TS hvor han går til angrep på spesielt kvinner.

Generelt sett er det jo veldig lett å spotte menn som ikke kan fordra kvinner. Hvorfor det har blitt slik, kan man jo kun spekulere i, men det finnes tonnevis med faglitteratur.

engafever

engafever
25.10.20 17:11
Cabal: Generelt sett er det jo veldig lett å spotte menn som ikke kan fordra kvinner. Hvorfor det har blitt slik, kan man jo kun spekulere i, men det finnes tonnevis med faglitteratur.

Det gjør det, og så finnes det spennende krimlitteratur som har det som tema. F.eks. "Män som hatar kvinnor". Det er nok et reelt fenomen ja.

inspector

inspector
25.10.20 17:53
engafever: . Det skyldes nettopp mange innlegg fra TS hvor han går til angrep på spesielt k

Trådstarter glemmer at problemstillingen er flersidig.

Mens kvinner flokker seg om menn med makt, forsøker menn seg på de flotteste kvinnene. Området er derfor velegnet til maktmisbruk, dominans, underkastelse eller felles nytte og hygge....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg