ulefos: Oslo har ingenting de skulle sagt om utbygging av fornybar kraft, du må rette kritikken dit den hører hjemme
Ja, byrådet i Oslo fremstår for meg som de største tåpene i denne klimakrisen: De kommer med svært inngripende og ødeleggende tiltak overfor byen og dens innbyggere. Med klimakrisen som begrunnelse. Men som ikke vil ha noen som helst effekt på denne klimakrisen. Derfor fortjener Oslos politikere all mulig kritikk i denne saken! Helt til de enten forandrer sin argumentasjon for tiltakene de innfører, eller til de slutter å innføre disse, etter mitt syn, destruktive tiltakene.
For øvrig er vi helt enige om at klimakrisen må løses på et mye høyere nivå enn hos byrådet i Oslo. Det er også noe av mitt poeng i min kritikk av dette byrådet.
(Innlegget ble redigert 16.01.21 16:35)

Makro1: At ministeren fra FrP gjorde noe som kunne ha bidratt i riktig retning, er dog et uomtvistelig faktum. All ekstra produksjon av grønn kraft vil bidra i riktig retning.
nei, det han gjorde, og om han gjorde det med overlegg vet ikke jeg, men det resulterte i alle fall i sterk motstand mot fornybar energiproduksjon, det kan jo tenkes at en baktanke var at han mente det er noe fordømra tull med alt snakk om klimaproblemer og at vi må ha alternativer til olje, jeg vet ikke, men det er en besnærende tanke
det er liksom litt vrient å stole på at folk som på inn og utpust sier at det ikke er noe klimaproblem skal være de som løser de problemene de ikke tror på
(Innlegget ble redigert 16.01.21 23:03)

ulefos: på kort sikt ja, på lang sikt nei
og jeg har ikke sagt at oljeministrene til FRP har hatt en spesiell agenda, men resulatet av deres arbeid gagnet på ingen måte fornybar kraft, det må vi kunne være enige om, hvis du da ikke er enda en av disse menighetsarbeiderne
På lang sikt: nei??
Hvordan vindturbiner på land ikke skal påvirke klimakrisen positivt, må du nesten forklare. Den ble litt for vrien for meg!
Kanskje ikke ministrene fra FrP fikk gjort stort mht å bygge grønn kraft. Jeg vet ikke. Men det jeg vet, er at det er så stor motstand i Norge mot å bygge ut grønn kraft at denne klimakrisen burde vi nesten bare glemme. Fordi det omtrent ikke finnes vilje til å gjøre noe som helst som har reell innvirkning på krisen.
Bortsett fra i Oslo, da, hvor de skal løse krisen med sykling og gange. Og sørge for fortsatt enorme køer, særlig vest-fra. Jeg kjenner irritasjonen murrer, av denne utrolige dumskapen byrådet utviser, for klimautslippene i Oslo går jo selvfølgelig ikke ned. Men de gjør vel sitt beste, med Lan i spissen...
(Innlegget ble redigert 18.01.21 10:52)