Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gode gaver til ansatte i staten

NYTT TEMA
Rainmaker

Rainmaker
30.11.20 08:51
DrSchwei: Men dette tillegget kom ikke etter forhandlinger.

Ifølge artikkelen i TS er bonusen innenfor lønnsrammen. Altså ingen ekstra midler er brukt på dette.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
30.11.20 10:12
nostalgikern: Lykke til med lesningen av dette.

Jeg har sitert det du har skrevet i mitt innlegg 29/11 18:06.

At du i andre innlegg skriver noe annet fjerner ikke det jeg har sitert deg på.

nostalgikern

nostalgikern
30.11.20 22:17
BornOnThe4thOfJuly: Jeg har sitert det du har skrevet i mitt innlegg 29/11 18:06. At du i andre innlegg skriver noe annet fjerner ikke det jeg har sitert deg på.

Nei, selvfølgelig er det lettvint argumentasjon å bare terpe og terpe på én linje som jeg har forklart (et par ganger) kom ut feil, da den ble bare delvis slettet (viste det seg i ettertid, da du påpekte den "amputerte" linjen, samt at den i farten ble glemt skrevet igjen - i full lengde - senere i innlegget (der den hadde passet bedre inn, var "planen", husker jeg).  

Kan forsikre deg om at allerede fra ca. "konfirmasjonsalder" eller litt før også, så er det ett spesielt tall jeg hadde festet meg når det gjaldt "himmelen", og det var det formidable tallet "100 milliarder".

For det tallet hadde man faktisk lært seg gjaldt for stjerner i det "morsomme navnet" Melkeveien.  Ikke engang sikkert man tenkte på eller visste at en milliard tilsvarer 1000 millioner heller, men muligens burde man vel vite det, husker ikke sikkert.  Men 100 milliarder serru, jo så mange stjerner ("soler") var det visst i denne Melkeveien som man hadde lært var en "galakse".  Men ikke nok med det, serru, det var visst jag-- 100 milliarder galakser i universet også...

Så hvis det er tilfredsstillende for deg å anta at jeg "tror" det er bare én stjerne (solen) i denne Melkeveien da, (pga. den "trykkfeilen" - hvis man kan kalle det setningsslurvet jeg har nevnt for en trykkfeil), vel så får du jo bare ha den fornøyelsen da.

Men jeg er altså klar over, selv om du ikke vil tro meg på det, hehe,  at stjernen Proxima Centauri tilhører Melkeveien og er solens (og dermed vårt solsystems) nærmeste stjerne, og selvfølgelig i  Melkeveien, med sin avstand på "bare" ca. 4 lysår unna. 

(Nærmeste galakse med sine solsystemer, - milliarder av lysår unna, bare for å repetere det også).

(Innlegget ble redigert 30.11.20 22:28)

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
30.11.20 22:31
nostalgikern: Nei, selvfølgelig er det lettvint argumentasjon å bare terpe og terpe på én linje som jeg har forklart (et par ganger) kom ut feil

Det er selvsagt ikke noe vits å terpe og terpe på setninger du klarer å skrive feil flere ganger dersom du ikke plutselig forsøker å late som senere rettelser gjør at de setningene du skrev før på magisk vis forsvinner.

Når du imidlertid later som nettopp det at du klarte å skrive noe riktig så skal alt du har skrevet før som er feil ikke lenger være noe du skal få kritikk for så er det absolutt på sin plass å terpe på det.

Når "trykkfeilen" gjentas selv om jeg i mellomtiden har påpekt den så er det slik det er.

Dette kan du gjøre enkelt for deg selv å bare la det være med at du skrev feil to ganger og ble rettet to ganger. livet går videre av den grunn.

Alternativt kan du forsøke å gjøre dine feilskrivinger til noe som hefter ved meg og at jeg er ufin som nevner det flere ganger. Selv om den eneste grunnen til at jeg nevner det flere ganger er at du tar det opp flere ganger. Er det en slags ønsket selvpining som du liker som gjør at du tar opp og opp igjen disse feilskrivingene dine?

Ditt valg.

nostalgikern

nostalgikern
30.11.20 23:36
BornOnThe4thOfJuly: Når "trykkfeilen" gjentas selv om jeg i mellomtiden har påpekt den så er det slik det er.

Vi burde selvfølgelig ha fortsatt denne "totalt på viddene" eller skal vi si ut i universet, sidedebatten vår i en helt annen tråd, (og er egentlig imponert over at vi ikke har fått "tiltale/kjeft" så langt av andre debattanter her, som sikkert rosverdig har greid å holde seg til trådens tema, men de hopper vel elegant over våre innlegg sikkert...), men må vel regne med at vi snart "greier" å avslutte denne relativt latterlige digresjonen.  Den begynte altså med at den sikkert vegvesenansatte motdebattanten her :) hektet seg opp i at jeg sleivete kommenterte med "hva du ikke vet" - altså i den tradisjonelle betydning "vet mye", da han forklarte meg at statsansatte fikk lønn...

Så litt lenger ut i denne "sidedebatten" som utviklet seg, altså denne mangelfulle korrigeringen min underveis da jeg skrev et svarinnlegg til motdebattanten her, som jeg ikke skal gjenta forklaringen på nok en gang, men utførlig forklart tidligere, som iallfall da ble slik at den amputerte parentesen fremstod som en feilopplysning, nemlig at nærmeste stjerne til vår egen sol skulle befinne seg i en annen galakse (enn Melkeveien:).

Så vil jeg da påstå at du, motdebattant, farer med løgn når du i det siterte over her påstår at jeg har skrevet dette  feilaktige hele to ganger, samt at du angivelig skulle ha påpekt gjentakelsen osv. 

Ok vi bør vel med fordel snart avslutte dette "tøyset" vårt her, men du bør jo få anledning til å renvaske deg for mine påstander her nå om at jeg mener faktisk at du farer med løgn, og det er jo ikke "pent", for å si det litt snilt...  Så vennligst opplys hvor jeg for andre gang da i følge deg skal ha  skrevet at solens (vårt solsystems) nærmeste stjerne (4 lysår unna) befinner seg i en annen galakse?? 

Skriv dato og klokkeslett på det innlegget mitt der dette angivelig skal være skrevet for andre gang "Trykkfeilen gjentas", som du jo påstår i sitatet over her... Hm.  

(Innlegget ble redigert 30.11.20 23:42)

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
30.11.20 23:41
nostalgikern: Så vil jeg da påstå at du, motdebattant, farer med løgn når du i det siterte over her påstår at jeg har skrevet dette  feilaktige hele to ganger, til tross for at du angivelig skulle ha påpekt gjentakelsen osv.

Sitatene jeg har brukt kan du finne i de tidligere innleggene.

Der kan du også finne klokkeslett for når du skrev første innlegg, jeg svarte på det. Når du skrev andre innlegg og jeg svarte på det.

Det er vanskelig å vri seg unna når sitatene ligger der for alle å se dem.

Du vil tydeligvis fortsette dette så kjør på. Det kan bli en del innlegg der jeg igjen og igjen henviser til sitatene av det du og jeg har skrevet. En gang i mellom kommer jeg også til å kopiere sitatene slik at du jevnlig får se dem.

Skal vi holde på fram til nyttår eller ser du for deg en lenger periode?

nostalgikern

nostalgikern
30.11.20 23:59
BornOnThe4thOfJuly: Det kan bli en del innlegg der jeg igjen og igjen henviser til sitatene av det du og jeg har skrevet. En gang i mellom kommer jeg også til å kopiere sitatene slik at du jevnlig får se dem.

Du virker vel i grunnen nærmest besatt mann, slik kan man jo ikke drive og bruke så mye mer tid på, - du er ganske så ekstrem faktisk, det er jo bare å se på ditt siste innlegg det, så slike bør man vel egentlig unnskylde, men.  Jeg konstaterer da at du ikke kunne komme med en dato og et klokkeslett, så da opprettholder jeg min påstand om bløff/løgn, og foreslår at vi avslutter debatten.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
01.12.20 23:57
nostalgikern: Du virker vel i grunnen nærmest besatt mann, slik kan man jo ikke drive og bruke så mye mer tid på, - du er ganske så ekstrem faktisk, det er jo bare å se på ditt siste innlegg det, så slike bør man vel egentlig unnskylde, men.  Jeg konstaterer da at du ikke kunne komme med en dato og et klokkeslett, så da opprettholder jeg min påstand om bløff/løgn, og foreslår at vi avslutter debatten.

Som du kan se av mitt innlegg 30/11 22:31 så så jeg ingen egentlig vits med å fortsette med dette så lenge du ikke hardnakket latet som du ikke hadde skrevet det jeg har sitert og at du når som helst kunne avslutte dette.

Det var ditt valg den gangen og det er ditt valg nå. Du valgte den gangen å fortsette på dette og det tyder på at du virkelig er besatt av å unngå å ta ansvar for det jeg har sitert av det du har skrevet.

Men det er fortsatt mulig for deg å trekke deg stille ut av det hele.

Det er imidlertid ditt valg.

Dersom selvpining er en greie for deg så er jeg imidlertid på et lavintensivt nivå villig til å bidra med slik for deg. Dersom du spør pent kan jeg kanskje til og med bidra med mer sofistikert selvpining for deg til jul. la det i tilfelle være min julegave til deg. Kanskje jeg faktisk finner nye feil i det du har skrevet også.

Men vil du stå for selvpiningen selv til jul, skjult fra samfunnets øyne her på VGD, så er det altså fritt fram for deg å trekke deg stille og rolig ut av det hele.

igjen. Ditt valg!

Du: "Likevel er nærmeste stjerne utenom vår egen sol (selvfølgelig i en annen galakse)  "

Jeg: "Den nærmeste stjerne utenom Solen ligger nok godt innenfor vår egen galakse, Melkeveien, der også Solen ligger."

Du forsøker deg nok en gang: "Kan forsikre deg om at jeg "faktisk" vet såpass om verdensrommet at det ikke er bare én stjerne i vår egen galakse (hehe) Melkeveien, altså vår sol."

Jeg korrigerer deg en gang til: "Jeg tror du må lese deg opp på forskjellen mellom solsystemer og galakser. Det er altså noen 100 mrd ulike solsystemer i vår galakse Melkeveien."

nostalgikern

nostalgikern
02.12.20 21:49

Jeg foreslo at vi burde avslutte denne sidedebatten, som jo er helt på viddene temamessig ift. tråden.  Men det er selvfølgelig noe som sitter langt inne for en sånn en som deg som virker helt besatt på å få siste ordet i en debatt.  Jeg skal jo alltids la deg få det, men skjønner at du må få inn med teskje hva jeg mente i det siterte over her, så da koster jeg på meg nok et forsøk, i og med at du tror det er en feil i dette også.  Her kommer  da "teaspoon-input"´n til deg:  

Det har vært antydet av forskere at vår sol  muligens hadde en såkalt tvillingstjerne i sin "ungdomstid", men som gikk i oppløsning/forsvant, men hekt deg ikke opp i dette, jeg vet ikke noe videre om det, men har lest det en gang.  Ok, glem det, men stort sett så er det vel slik da at et solsystem har bare én sol, - tar jeg feil med dette, så tåler jeg godt å bli korrigert på akkurat den, men jeg "påstår" da at det som regel er  1 stk. sol i hvert solsystem. Ok?..

Når jeg da i det siterte sier at jeg selvfølgelig vet at det er mer enn én  sol i vår egen galakse Melkeveien, (1 sol = 1 solsystem), ja så blir det vel hipp som happ om jeg skrev "sol" i stedet for som du sikkert foretrekker da, nemlig "solsystem".  Og når jeg da prøver å gjøre deg oppmerksom på (fortsatt i følge det siterte over her) at jeg selvfølgelig er "veldig klar over" at vår sol (med sitt solsystem, som du er så opptatt av å tilleggsnevne)  selvfølgelig ikke er den eneste stjerna ("sola") plassert innenfor det som kalles Melkeveien (altså "vår" galakse), så burde du vel skjønne at det "setningsflytte-slurvet" jeg har forklart om og  som førte til den store feilen med at det fremstod da som jeg virkelig mente at nærmeste stjerne til vår egen sol befinner seg i en annen galakse, hehe, det er ikke slik å forstå at det siterte over her "sier" det samme feilaktige, trodde du skjønte det gitt.  (I stedet terper du på at "trykkfeilen gjentas".

Jeg kan "for sikkerhets skyld" presisere at hvorfor jeg fant grunn til å si at du farer med bløff/løgn, det skyldes først og fremst at 30.11. kl. 22.31 skriver: "Når "trykkfeilen" gjentas selv om jeg i mellomtiden har påpekt den, så er det slik det er".

Faktum er: Den (latterlige) "trykkfeilen" min om at vår sol (vårt solsystem..) sin nærmeste *nabostjerne (nabosolsystem..)  (forresten med det litt snodige  navnet *Proxima Centauri) skulle befinne seg innenfor en annen galakse enn vår egen Melkeveien, vel, dette er ikke gjentatt, slik du påstår.  Derfor rettferdiggjøres min påstand om at du "i kampens hete" tar i bruk løgn. 

Så virker det som at du hadde sett for deg at du kunne få drive å vri og vrenge på dette og diskutere det som et mulig tidsfordriv for deg f.eks. i julen også, men der må jeg nok skuffe deg.  Jeg har nå prøvd å få inn "med teskje" til deg disse greiene, men  det er jo ikke sikkert det nytter, så da får du heller drive med noe enetale her etterpå.

PS. Så på noen av dine tidligere innlegg her, og det virker som du f.eks. er i tvil om skrivemåten på f.eks. Janteloven, som du merkelig nok greide å trekke inn i dette også :).  Det er altså et egennavn og skal konsekvent skrives med stor bokstav, så at du av og til hadde liten forbokstav.  (For du har jo sagt at du er veldig åpen for ny kunnskap..., så da fikk du vite det også, du som liksom skal fremstå som "så klok"  med alt mulig:).

nostalgikern

nostalgikern

- korrigert

(Innlegget ble redigert 02.12.20 21:52)

nostalgikern

nostalgikern

- korrigert

(Innlegget ble redigert 02.12.20 21:57)

nostalgikern

nostalgikern
02.12.20 22:09
BornOnThe4thOfJuly: Du forsøker deg nok en gang: "Kan forsikre deg om at jeg "faktisk" vet såpass om verdensrommet at det ikke er bare én stjerne i vår egen galakse (hehe) Melkeveien, altså vår sol." Jeg korrigerer deg en gang til: "Jeg tror du må lese deg opp på forskjellen mellom solsystemer og galakser. Det er altså noen 100 mrd ulike solsystemer i vår galakse Melkeveien."

Det endte  dessverre opp med noe dobbeltposting over her, for det virket som det  måtte trykkes ekstra på "send-knappen for å få det sendt, så da endte det plutselig opp med at det ble noe dobbelt opp greier.  Men ser nå at "det siterte" jeg viser til i innlegget  da  ikke er med i den "utgaven" som ikke ble strøket, så herved sitatet gjentatt, for "ordens skyld"..

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
03.12.20 23:59
nostalgikern: Jeg foreslo at vi burde avslutte denne sidedebatten,

Og jeg ga deg valget å avslutte den. Du valgte altså dette istedenfor.

Men ingenting av det du skriver endrer at det jeg har sitert fra dine innlegg. Du har faktisk skrevet det jeg har sitert helt uavhengig av hva du har skrevet senere.

nostalgikern

nostalgikern
04.12.20 17:56
BornOnThe4thOfJuly: Du har faktisk skrevet det jeg har sitert

En høyst unødvendig konklusjon.  Løgnen din bestod i at du skrev at jeg hadde gjentatt en tidligere korrigert feilopplysning. Det er det vel ingen som gjør hvis de er edru..., og jeg har ikke gjentatt det utsagnet som jeg flere ganger har forklart deg og innrømmet kom ut feil. Derfor farer du med løgn.  Du bør gi deg nå.  Finn deg en hobby kanskje.

(Innlegget ble redigert 04.12.20 17:58)

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
04.12.20 18:56
nostalgikern: En høyst unødvendig konklusjon.  Løgnen din bestod i at du skrev at jeg hadde gjentatt en tidligere korrigert feilopplysning. Det er det vel ingen som gjør hvis de er edru..., og jeg har ikke gjentatt det utsagnet som jeg flere ganger har forklart deg og innrømmet kom ut feil. Derfor farer du med løgn.  Du bør gi deg nå.  Finn deg en hobby kanskje.

Sitatene fra deg er hentet fra to forskjellige innlegg

nostalgikern

nostalgikern
04.12.20 23:11
BornOnThe4thOfJuly: Sitatene fra deg er hentet fra to forskjellige innlegg

Og hva så?  Likevel greier du ikke å finne en gjentakelse av det som den gang viste seg dessverre hadde kommet feil ut, (og som det egentlig var "fortjenestefullt" at du påpekte den gang) nei, du bare messer om sitater, men altså  å finne et sitat der det da kommer frem at den beklagelige feilen er gjentatt, det ser selvfølgelig ikke ut til  å bli så lett for deg gitt. (Du spreller i garnet, som det heter...).

Tror egentlig ikke at du er så kørka at du ikke skjønner dette, men ditt tydeligvis nærmest sykelige behov for å kverulere  overstyrer nok det hele.  Finn deg heller en (annen) hobby, som sagt.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
04.12.20 23:25
nostalgikern: Og hva så?  Likevel greier du ikke å finne en gjentakelse

Når sitatene er fra to forskjellige innlegg så er det pr definisjon en gjentakelse.

aegi2

aegi2
04.12.20 23:35

Posten deler også ut bonus 5000.- til alle sammen , må vel være første gangen de gir bort noe gratis til sine ansatte

Hurra

nostalgikern

nostalgikern
04.12.20 23:59
BornOnThe4thOfJuly: Når sitatene er fra to forskjellige innlegg så er det pr definisjon en gjentakelse.

Bare det da serru, herr sjefskverulant, at i det første sitatet er det riktignok en feil (innrømmet og forklart om til det etter hvert ganske så kjedelige..), i det andre sitatet derimot, - er det ingen (påvist) feil!  For å si det enkelt (og da forhåpentligvis lettere forståelig for deg, - skulle man iallfall tro, men..).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg