Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oslo FrP, hva er problemet?

NYTT TEMA
Ljot

Ljot
27.11.20 22:12

Jepp, folkens, Oslo FrP. Hva er greia med disse vattnissene som har drevet partiet ned på deprimerende ensifrede oppslutningstall i Oslo. I Norges største by, hvor man bare kan anta at behovet for et seriøst høyreorientert parti er stort. Høyre degenereres for tiden til et formyndersk forvaltningsorgan hvor man enkelt kan si at makten og muligheten til å regulere borgernes oppførsel definitivt korrumperer. Erna Solberg og Bent Høie sitt Høyre skiller seg bare i nyanser fra Ropstad sitt kristenkonservative skrekkvelde.

Hva er så Oslo FrP sitt svar på denne åpenbare invitasjonen til å kapre velgere som ser behovet for et frilynt borgerlig parti? Drøm fra Disneyland, Carl i. Hagen brekende fra hornet, patriotisk fyrtårn. Tybring-Gjedde klanen og Aina Stenersen. Politikere med innstråling heller enn utstråling. Kjipe, kjipe mennesker. Og velgeroppslutningen taler mildt sagt sitt tydelige språk.

Sist i rekken er fylkesleder Geir Ugland Jacobsen som mener at det er drøssevis med kilder som underbygger påstander om at presidentvalget i USA var rigget. Han svelger Rudi Giuliani og The Donald sine absurde påstander med krok, søkke, dupp og snøre. Han kjøper omtrent hver eneste konspiranoiateori som selges om presidentvalget i USA og han betaler definitivt ikke black friday-priser. Er det dette oslo FrP har degenerert til? Et kvekkende konspi-ekkokammer som til og med Sylvi Listhaug tar avstand fra? Og hva er greia med å klistre seg opp til Trump, en notorisk løgner,  og legendarisk jukser/taper?

Medlemmer i Oslo FrP, vil dere ha noen som helst innvirkning på lokalpolitikk eller rikspolitikk må dere kaste disse skogskrømtene på dør og forbedre dere kraftig. Frp burde ha et greit potensiale opp mot 15% i Oslo. Dagens ledelse underleverer så til de grader på det viktigste punktet, velgeroppslutning. Konsekvensene merkes ikke bare lokalt, men også nasjonalt. Den frilynte høyresiden svekkes for hver eneste konspiranoia-ide som kvekkes ut fra disse talentløse politikerene. De patriotiske fyrtårnene har bevist for lenge siden at de mangler enhver velgerapell.

Medlemmer i Oslo FrP - TA DERE SAMMEN!  

legalize_it

legalize_it
27.11.20 22:23

Et interresant pardoks du tar opp. Samme hvor langt jeg graver i fantasien kjenner jeg det er vanskelig å på komme på noen teori om hvordan Oslo FrP har klart å få de kandidatene de i dag har. Bompengepartiet har vel vist at det er en del potensial å hente på typisk FrP-politikk i Oslo.

(Innlegget ble redigert 27.11.20 22:23)

aIseboy

aIseboy
27.11.20 22:53

Geir Ugland "Gråbein" Jakobsen, Carl I Hagen, Kent Andersen, Christian Tybring Gjedde, Aina "17. mai er Norges bursdag, og ikke en dag for å markere ytringsfriheten" Stenersen. 

Dette lokallaget oversvømmes av småbrune, fulle sjømenn på dekk. Det gledelige er at de har klart å ta partiet fra godt på 20-tallet til rundt "sperregrensa" og hovedstadens 8. største parti. 

En hypotese som muligens er til forsvar for gråbein: Kan det tenkes at han føler han er nødt til å komme med slikt sprøyt, for å blidgjøre gjenværende velgere?? 

Ljot

Ljot
27.11.20 23:15
aIseboy: Det gledelige er at de har klart å ta partiet fra godt på 20-tallet til rundt "sperregrensa" og hovedstadens 8. største parti.

Er det egentlig gledelig? Vi er begge borgerlig orienterte vestlendinger og vi vet at Frp kan spille en viktig og konstruktiv rolle i lokalpolitikken. Min kritikk kommer derfra. FrP i Oslo har feilet blant annet fordi individene som er medlemmer eller mulige medlemmer ikke har vært sitt ansvar og potensiale bevisst. 

aIseboy

aIseboy
27.11.20 23:25
Ljot: Er det egentlig gledelig? Vi er begge borgerlig orienterte vestlendinger og vi vet at Frp kan spille en viktig og konstruktiv rolle i lokalpolitikken.

Vel, jeg forholder meg til det Oslo FrP har vært og bidratt med siste 15 årene. Ikke hva de teoretisk kunne ha vært. Oslo FrP har vært kuppet av antivitenskapelige nasjonalister de siste 15 årene. Det er som hele ledelsen er besatt av Per Willy Amundsen kloninger. 

Ljot

Ljot
27.11.20 23:36
aIseboy: Vel, jeg forholder meg til det Oslo FrP har vært og bidratt med siste 15 årene. Ikke hva de teoretisk kunne ha vært. Oslo FrP har vært kuppet av antivitenskapelige nasjonalister de siste 15 årene. Det er som hele ledelsen er besatt av Per Willy Amundsen kloninger.

Ja, det var egentlig bakgrunnen for trådstarten også. Hva har Oslo FrP bidratt med, sett opp mot hva de kunne ha levert? Oslo FrP er okkupert av ubrukelige dimlinger som ikke er i stand til å skaffe velgere. Vi som kjenner et litt mer smidig og høyreorientert FrP burde være misfornøyd med det som disse patriotiske fyrtårnene driver med.

riksen77

riksen77
28.11.20 07:09

Tybring gjedde med venner virker som om de er fra et annet parti, men i Oslo samles det mye rart så de klarer vel å holde stand i Oslo frp en god stund. Det er jo ikke rart at de har rast på målingene den senere tid, og Tybring gjedde, fylkes leder Jacobsen og deres venner er overbevist om at det skyldes for lite av det de selv står for, og nå har jo fylkesleder Jacobsen også gått ut i vg og snakket om at USA valget var rigga, omfattende juks og at mr. Giuliani har enorme mengder med bevis. At vi har slike i norsk politikk, sier jo litt, de lever åpenbart i en annen virkelighets forståelse enn de fleste av oss, og da er det ikke så rart at det mindre folk som vil stemme på dem. 

EinarSalbu

EinarSalbu
28.11.20 07:21

Frp har aldri hatt noen annen misjon enn å skrote alle norske verdier. Det brune innslaget har alltid vært  der, sammen med populismen. Frp klarer å lage kvalme alle stedet de har noe å si, enten det er i Oslo eller på Osterøy. 

Vi har aldri hatt behov for Frp. De tilfører ingenting positivt til samfunnet. Liberalismen deres strekker seg ikke lenger enn til egen nesetippen. 

Jo mindre Frp blir jo bedre for Norge.

aIseboy

aIseboy
28.11.20 08:35
riksen77: og nå har jo fylkesleder Jacobsen også gått ut i vg og snakket om at USA valget var rigga, omfattende juks og at mr. Giuliani har enorme mengder med bevis

Jeg holder igjen en 1%-sannsynlighet for at han troller for å blidgjøre den delen av befolkningen som må anses som Trumpister og konspirasjonsteoretikere.

Tar du et random kommentarfelt til Dagbladet, Dagsavisen, Nettavisen etc. så kan man ved første øyekast få inntrykk av at disse utgjør 15-20% av befolkningen. 

De utgjør naturligvis en langt mindre andel (gjerne 2-4% max), men de er bar så sykt tilstedeværende i alle kommentarfelt. 

BeNice

BeNice
28.11.20 09:29

Riktig observert av TS,men jeg stemmer ikke borgerlig og gråter ikke.....

joplina

joplina
28.11.20 11:11
Ljot: Sist i rekken er fylkesleder Geir Ugland Jacobsen som mener at det er drøssevis med kilder som underbygger påstander om at presidentvalget i USA var rigget. Han svelger Rudi Giuliani og The Donald sine absurde påstander med krok, søkke, dupp og snøre. Han kjøper omtrent hver eneste konspiranoiateori som selges om presidentvalget i USA og han betaler definitivt ikke black friday-priser. Er det dette oslo FrP har degenerert til? Et kvekkende konspi-ekkokammer som til og med Sylvi Listhaug tar avstand fra? Og hva er greia med å klistre seg opp til Trump, en notorisk løgner,  og legendarisk jukser/taper?

...og Tybring-Gjedde som nominerte Trump til Nobels fredspris..

- Det er ikke det minste rart at folk gjør narr av Frp når de har slike clowner i rimelig sentrale posisjoner

sestav

sestav
28.11.20 11:33
Ljot: Han svelger Rudi Giuliani og The Donald sine absurde påstander med krok, søkke, dupp og snøre.

Han støtter seg også på Sidney Powell, som til og med Giuliani og Trump har funnet det smart å holde på avstand...

William_S3

William_S3
28.11.20 12:23

Oslo FrP er i beste fall en sekt. De hadde en gang nokså god oppslutning i hovedstaden, men den har forvitra ganske mye. Men jeg vil nok påstå at mye av politikken til Oslo FrP er ganske utdatert for Oslo som by. Motstanden mot bompenger osv er ikke veldig sterk i Oslo. I stedet dobla jo MDG seg i forrige kommunevalg i byen omtrent. Oslo Høyre har dog en stabil stor oppslutning men det går dårlig med de borgerlige kameratene. KrF er ikke eksisterende, Oslo FrP er nevnt, Venstre er vel litt bedre enn landssnittet og så har man jo FNB da (men hva de egentlig mener bortsett fra bompenger vet ingen og det er tvilsomt om de vil være der neste kommunevalg i 2023) . KrF stod faktisk i fare for å falle ut av bystyet forrige kommunevalg, Senterpartiet ble større enn KrF her i byen sist kommunevalg. 

(Innlegget ble redigert 28.11.20 12:29)

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
28.11.20 12:32
William_S3: Oslo FrP er i beste fall en sekt. De hadde en gang nokså god oppslutning i hovedstaden, men den har forvitra ganske mye. Men jeg vil nok påstå at mye av politikken til Oslo FrP er ganske utdatert for Oslo som by. Motstanden mot bompenger osv er ikke veldig sterk i Oslo. I stedet dobla jo MDG seg i forrige kommunevalg i byen omtrent. Oslo Høyre har dog en stabil stor oppslutning men det går dårlig med de borgerlige kameratene. KrF er ikke eksisterende, Oslo FrP er nevnt, Venstre er vel litt bedre enn landssnittet og så har man jo FNB da (men hva de egentlig mener bortsett fra bompenger vet ingen og det er tvilsomt om de vil være der neste kommunevalg i 2023)

Trenden ser jo ut som Frp sliter mer og mer i byene generelt og det tyder på at deres politikk i mindre og mindre grad er en politikk som byboere ser på som løsningen på deres problemer.

Den trenden er vel enda mer framtredende i Oslo der partiet har blitt mer og mer ekstremister.

Det blir interessant når Siv jensen gir seg og Oslo Frp fullstendig mangler et mer moderat alibi. Hvor mange i Oslo vil da stemme på dette partiet?

Framsynt

Framsynt
28.11.20 12:35
Ljot: Vi er begge borgerlig orienterte vestlendinger

Det finnes ikke et borgerlig fiber i alseboy.

Hvordan kan man finne på å skrive noe slikt om forumets største FrP-hater?

Vis meg dine venner...osv.
Når alseboys beste venner og meningsfeller er alle VGDs mest venstreradikale så trenger man ikke være i tvil om den politiske tilhørigheten.

EinarSalbu

EinarSalbu
28.11.20 14:09

Jeg vil på det sterkeste avvise at alseboy er forumets største Frp- hater  om man tolker det som Frp- misliker. Den ærefulle tittelen vil jeg gjerne ha for meg selv, selv om her er noen andre jeg vil anse som jevnbyrdige.

(Innlegget ble redigert 28.11.20 14:11)

broren_til_noen

broren_til_noen
28.11.20 14:23
EinarSalbu: Vi har aldri hatt behov for Frp.

Her er jeg faktisk, tro det eller ei, uenig med deg. 

Frp har vært greit å ha som et parti for sinna-menn utpå kanten der. 
Den gang Carl Ivar styrte var det mye han satte fingeren på av ting som var feil, gærne, på trynet eller annet liknende. Og sjøl om løsningene alltid har vært så ugjennomtenkte, og på ingen som helst måte vært i nærheten av én eneste tanke om konsekvenser at de har vært fullstendig på trynet, har de hatt enslags misjon. 

Men bare med toppen 2-3 personer på Tinget, det holder. Vi trenger jo ikke å overdrive tullet deres lenger nå som vi har sett hva de har å bidra med i posisjon. 

broren_til_noen

broren_til_noen
28.11.20 14:25
Framsynt: Det finnes ikke et borgerlig fiber i alseboy. Hvordan kan man finne på å skrive noe slikt om forumets største FrP-hater? Vis meg dine venner...osv.
Når alseboys beste venner og meningsfeller er alle VGDs mest venstreradikale så trenger man ikke være i tvil om den politiske tilhørigheten.

Et glimrende innlegg som går rett i kjernen av det trådstarter tar opp. Som alltid saklig og helt fritt for personangrep og persondebatt. 

Takk skal du ha.

TheFamous25

TheFamous25
28.11.20 14:29
BornOnThe4thOfJuly: Den trenden er vel enda mer framtredende i Oslo der partiet har blitt mer og mer ekstremister.

Så blir byen styrt mer og mer av ekstremt venstre ekstremenister så får vi ser hvordan det går til slutt?

Gjeldsgrad til Oslo vil passere 90% i 2023 så håper Oslo folket ser frem til dårlig økonomi i kommunen. Den var kun 50% i 2018.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9vn79W/oslo-kommune-venter-kraftig-oekning-i-gjelden

TheFamous25

TheFamous25
28.11.20 14:30

Oslo sin gjeldsgrad vil passere 90% i 2023 og den var kun 50% i 2018. 

Nå trygle dei regjeringen om penger pga dei enorme invisteringene. Håper inderlig at regjeringen ikke hjelper de mer enn hva de gjør med andre kommuner i Norge. Dei skal nå ikke belønne kommuner som ikke kan styre sin økonomi heller

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9vn79W/oslo-kommune-venter-kraftig-oekning-i-gjelden

(Innlegget ble redigert 28.11.20 14:34)

kristofferbd

kristofferbd
28.11.20 14:43

Frp-etablerer Lange var jo en god venn av apartheid-regimet, så Oslo Frp - med sin nasjonalkonservative dreining - går jo bare tilbake til Frps rasistiske røtter. 

Liberalismen i partiet er for lengst død, den døde på Bolkesjø i 1994. Og i de seks årene i regjering har jo deres økonomiske politikk vært blant de mest sosialistiske på Stortinget, dog finansiert av oljepenger heller enn skattepenger.

Det eneste høyrevridde genet partiet har - dette er imidlertid et betydelig, høyrevridd gen - er dets fremmedfientlige politikk. Noen steder er dette genet større enn andre deler av partiet, som i Oslo Frp. Går partiet i den retningen begynner de å ligne mer og mer på to partier man fant i Italia og Tyskland i mellomkrigstiden. 

(Innlegget ble redigert 28.11.20 14:43)

joplina

joplina
28.11.20 14:43
BornOnThe4thOfJuly: Den trenden er vel enda mer framtredende i Oslo der partiet har blitt mer og mer ekstremister. Det blir interessant når Siv jensen gir seg og Oslo Frp fullstendig mangler et mer moderat alibi. Hvor mange i Oslo vil da stemme på dette partiet?

Det meldes i dag at Grunnskole-Helgheim ble vraket i nominasjon til Stortinget.

- Det var godt nytt. Så får vi håpe at  Morten Wold - som Low and Behold - kan vise til fullført VGS også er hakket mer gjennomtenkt i sine ytringer.

kristofferbd

kristofferbd
28.11.20 14:51
joplina: Det meldes i dag at Grunnskole-Helgheim ble vraket i nominasjon til Stortinget.

Kan jo starte som pengeinnkrever i Smiths venner. Han er jo god til å hakke på de svakeste i samfunnet.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
28.11.20 14:55
TheFamous25: Så blir byen styrt mer og mer av ekstremt venstre ekstremenister så får vi ser hvordan det går til slutt? Gjeldsgrad til Oslo vil passere 90% i 2023 så håper Oslo folket ser frem til dårlig økonomi i kommunen. Den var kun 50% i 2018. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9vn79W/oslo-kommune-venter-kraftig-oekning-i-gjelden

Denne tråden handler dog om Oslo Frp og dette partiets problemer i Oslo.

Da er det vel fornuftig å konsentrere seg om Oslo Frp istedenfor de andre partiene som gjør det relativt bra ved valg i Oslo.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
28.11.20 15:02
joplina: Det meldes i dag at Grunnskole-Helgheim ble vraket i nominasjon til Stortinget. - Det var godt nytt. Så får vi håpe at  Morten Wold - som Low and Behold - kan vise til fullført VGS også er hakket mer gjennomtenkt i sine ytringer.

De har vel kanskje lignende problemer i Buskerud Frp men det ser jo ut som de forsøker å gjøre noe med det der da.

I Oslo Frp så ser de at oppslutningen minker i hvert valg og bestemmer seg for å gjøre det de gjorde fram mot valget men bare enda sterkere for det viste jo seg å gi fantastiske resultater...

EinarSalbu

EinarSalbu
28.11.20 15:34

Bror min.

Ja, kan hende har Frp vært en slags sikkerhetsventil for unge og gamle frustrerte menn som uten Frp kunne gått bananas på skoler og andre institusjoner. Men det spørs om det hadde trengt å være et politisk parti. Jeg tenker det heller burde vært organisert i en selvhjelpsgruppe.

EinarSalbu

EinarSalbu
28.11.20 15:43

....men jeg mener bestemt at Norge hadde vært et mer harmonisk land uten kranglefantene i Frp, men eller uten innvandrere.

aegi2

aegi2
28.11.20 16:50
EinarSalbu: Frp har aldri hatt noen annen misjon enn å skrote alle norske verdier. Det brune innslaget har alltid vært  der, sammen med populismen. Frp klarer å lage kvalme alle stedet de har noe å si, enten det er i Oslo eller på Osterøy.  Vi har aldri hatt behov for Frp. De tilfører ingenting positivt til samfunnet. Liberalismen deres strekker seg ikke lenger enn til egen nesetippen.  Jo mindre Frp blir jo bedre for Norge.

du har dokumentert gang på gang her inne at du og dine skriver på vgd i deres kamp mot Frp , og det vil du nok gjøre til du ikek klarer å skrive mer

Brunt innslag ? At det har kommet noe - ja , som det har kommet noen små drypp fra andre , og for å si det slik , noen vgdere går de brune en høy gang i å stemple andre over en lav sko med dritt , og da sikter jeg til venstresiden.

Og Frp vil bestå og så får du bare spise pennen , -

At de har hatt politikere som jeg glatt kunne unvært , ja - men slikt har jo alle partier , spes SV og Ap 

aegi2

aegi2
28.11.20 16:52
EinarSalbu: Jeg vil på det sterkeste avvise at alseboy er forumets største Frp- hater  om man tolker det som Frp- misliker. Den ærefulle tittelen vil jeg gjerne ha for meg selv, selv om her er noen andre jeg vil anse som jevnbyrdige.

jøss du begynner jo å snakke sant

Cabal

Cabal
28.11.20 18:22
Ljot: Den frilynte høyresiden svekkes for hver eneste konspiranoia-ide som kvekkes ut fra disse talentløse politikerene

Jeg tror ikke den dårlige oppslutningen nødvendigvis bare skyldes disse politisk tilbakestående individene. Politikken er nok ikke så veldig interessant for befolkningen i hovedstaden, og jeg tror ikke det hadde hjulpet så veeldig mye med mer normale folk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg