EinarSalbu: Dette er jo tøys. Kameraderi eller pampeveldet er større med denne regjeringen enn noen annen regjering. Vi ser den ene etter den andre som har vært i Ernas rekker soper til seg toppjobber i Redningsselskapet, Turistforeningen, MEF og det er bare toppen av isfjellet. Om du tror at poltiske ansettelser bare er noe som skjer på venstresidens vakt er du ikke bare naiv, men også ganske dum.
Forskjellen på meg og deg er at jeg vet det foregår politiske ansettelser, mens du tror at den best kvalifiserte alltid vil få jobben.
Nå har jeg ingen kvalifikasjoner til å vurdere Gerhardsens eller Thorkildsens kompetanse. Jeg registrerer at de som nå i denne tråden snakker om deres inkompetanse er politiske motstandere av dem. Da er det jo ikke så rart man også i tillegg misliker dem. Jeg tror nok at de har erfaring og kompetanse nok til stillingene.
Vi vet at Sigrun Vågeng i NAV hørte til den politiske høyreside, men det var nesten ingen som snakket om hennes inkompetanse med grunnfag i engelsk, fransk og statsvitenskap.
Hun har hatt en rekke toppjobber.
Kutter vi bort alle bortforklaringer og unnskyldninger, sitter vi igjen med Gerhardsen og Torkildsen som viser oss venstresidens politikk i praksis. Lik det den som vil!
Om man er dum eller hva annet du ønsker å stemple dine medmennesker som, så forandrer ikke det realitetene i denne saken. Alle med øyne og ører kan se og høre!
Det vi enda ikke vet, er om denne typiske venstrevridde politikken med etablering av dette pampeveldet (alle er vi like, men noen er likere...) vil virke inn på resultatene i Oslo-skolen: Klarer Gerhardsen og Torkildsen å få elevene til å yte bedre, eller blir den tidligere så anerkjente Oslo-skolen gjort dårligere.
Spennende opplegg, denne venstrevridde pampepolitikken/skolepolitikken....