Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AUF Syns sexpress er gøy

NYTT TEMA
Kul_Djevel

Kul_Djevel
13.01.21 16:16
DenSisteBohem: Du har altså fremdeles ikke fått med deg at det er flere unge AUF'ere som har fortalt at de har følt seg presset til å være med på ting de ikke har hatt lyst til i frykt for represalier. Jaja, det er jo ikke spesielt overraskende.

Som sagt. Dere koker suppe på en spiker

Niffen

Niffen
13.01.21 22:33
Solvgutt1: Det er ikke sånn de opplevde det. Men de lyver kanskje?

Og journalistens vinkling er uten betydning?

bjoro33

bjoro33
13.01.21 22:46

@niffen

Kan auf frabe seg vinkling? Eller ap for den slags skyld..

Så lenge noen fra auf er villige til å fortelle en journalist noe fra "det indre" er det fritt fram å vinkle. Auf/ap må lære mere om hva og hvem e kan snakke med.  Og om hva. 

Fillesaker blir store fordi det virker. 

Solvgutt1

Solvgutt1
13.01.21 23:25
Niffen: Og journalistens vinkling er uten betydning?

Ikke uten betydning, men jeg tror ikke den er løgnaktig hvis det er det du forsøker å insinuere.

KongBob

KongBob
14.01.21 07:23
DenSisteBohem: Nå er alle innleggene dine i denne tråden rapporter inn som avsporinger.

Ja det var overraskende gitt... En leopard kan ikke forandre sine flekker...

KongBob

KongBob
14.01.21 07:26
Reiert: Noen ganger er det bedre å la være å åpne munnen, da slipper du å fjerne enhver tvil.

Du burde fulgt ditt eget råd...

DenSisteBohem

DenSisteBohem
14.01.21 09:06
KongBob: Dere koker suppe på en spiker for å diskreditere deres politiske motstandere... Det er det som er motivasjonen deres i tråden her...

Men de unge AUF-medmedlemmene som har opplevd frykt og redsel, de driter du i.

KongBob

KongBob
14.01.21 09:28
DenSisteBohem: Men de unge AUF-medmedlemmene som har opplevd frykt og redsel, de driter du i.

De har tydligvis angret på noe de frivillig har blitt med på...  De ble ikke presset eller truet...

Og det er rørende den omsorgen du viser disse når vi vet hvor empatien din har ligget tidligere... Og det viser også motivasjonen deres i denne tråden...

(Innlegget ble redigert 14.01.21 09:30)

bjoro33

bjoro33
14.01.21 09:50

Kanskje bob og bohemen snart oppdager at de ikke på noen måte tilfører debatten noe utover den evige ødeleggende krangelen seg imellom. 

Alle vet at dere er uenig,  og at det aldri slutter. Og mulig diskusjon drukner i dette.

la1goa

la1goa
14.01.21 10:16
bjoro33: En annen video som ble vist på storskjermen skal ha vist et mannlig sentralstyremedlem avholde kurs. Kurslederen tok med seg jentene til et telt. Der lå han med jentene rundt seg. Minst en av dem var 16 år - den unge AUF-eren var ifølge flere kilder fra et lokallag.

Lærer man ikke av Giske så lærer man det i AUF leieren. Ap har nok ikke sett sin siste meetoo sak. 

KongBob

KongBob
14.01.21 10:58
bjoro33: Kanskje bob og bohemen snart oppdager at de ikke på noen måte tilfører debatten noe utover den evige ødeleggende krangelen seg imellom.  Alle vet at dere er uenig,  og at det aldri slutter. Og mulig diskusjon drukner i dette.

Min dypeste beklagelse...

Jeg skal trekke meg tilbake og overlate suppekjøkkenet til dere...

utenforallfarvei

utenforallfarvei
14.01.21 11:01
guru: - Er det humor at et mannlig sentrastyremedlem ligger med flere av jentene i teltet, den yngste 16 år?

Arven etter Trond Giske.

DenSisteBohem

DenSisteBohem
14.01.21 11:02
KongBob: De har tydligvis angret på noe de frivillig har blitt med på... De ble ikke presset

Du beskylder altså de unge AUF-medlemmene for å lyve. Da vet vi det.

MCfish

MCfish
14.01.21 12:18

Hva er det de voksne sentralstyremedlemmene driver med i AUF?

Sentralstyremedlemmene mellom 22 og 29 år og  da må nesten regnes som voksnes og er dette en god partikultur for de unge i AUF?

Sentralstyret i AUF arrangerte i 2019 et show på sommerleiren på Utøya hvor AUF-topper simulerte sex og danset halvnakne på scenen

Et av videoinnslagene skal ha vist et mannlig sentralstyremedlem som simulerte at han hadde sex med en kvinne bakfra. I videoen fremstod han som naken, ifølge flere kilder.

Mange unge føler seg presset til å være med fordi de ikke tør å utfordre makta i AUF i frykt for sin politiske fremtid. Høres det kjent ut? I en av sketsjene harselerer de til og med med #metoo.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WO6MnK/auf-toppenes-show-paa-utoeya-sex-sketsjer-og-halvnaken-dans

(Innlegget ble redigert 14.01.21 12:19)

TheJedi

TheJedi
14.01.21 13:50
KongBob: Viktig å demonisere AUF ser jeg TheJediQ...

Aner ikke hvorfor du setter en Q bak mitt brukernavn. Men - demoniseringen klarer AUF meget godt selv å stå for. Sexpress, "trygge havner" uten mobilkamera, og en forberedelse til å bli med i la familia registrerer vi...

TheJedi

TheJedi
14.01.21 13:54
KongBob: De ble ikke presset eller truet

Ikke lest artikkelen skjønner jeg...

Sitat:

Jeg hater at jeg gjorde det. Jeg ville bare ikke virke prippen og være noen som ikke var med på noe. Jeg synes allerede de var drøye og jeg hadde allerede stilt spørsmål ved hele opplegget

Sitat slutt.

Dette definerer jeg som press, akkurat som alkoholpress i ungdommen. Mulig du ikke gjør det samme, men da vet vi altså hvor vi har deg...

KongBob

KongBob
14.01.21 14:19
TheJedi: Ikke lest artikkelen skjønner jeg... Sitat: Jeg hater at jeg gjorde det. Jeg ville bare ikke virke prippen og være noen som ikke var med på noe. Jeg synes allerede de var drøye og jeg hadde allerede stilt spørsmål ved hele opplegget Sitat slutt. Dette definerer jeg som press, akkurat som alkoholpress i ungdommen. Mulig du ikke gjør det samme, men da vet vi altså hvor vi har deg...

De ble spurt om å være med på en sketsj til en revy...  Det lå ikke noen trusler bak...  Det var bare å si nei hvis man ikke ville være med...

Men dere leser dette som djevelen leser bibelen...  Ønsket om å demonisere AUF ligger i bunn på alt dere skriver... Det er derfor dere føler dere krenket på disse sine vegne...

Sånn apropos:

"Ikke skal vi røyke, ikke skal vi spise kjøtt. Helst ikke drikke. Ikke fly. Ikke kjøre bil. Ikke spise sukker. Ikke flørte med yngre kvinner. Ikke fortelle grove vitser. Ikke kle oss ut som folk fra andre kulturer. Ikke synge gamle klassiske sanger med umoderne tekst, lese forfattere som er anklaget for noe, bruke "n" ordet eller se filmer av Woody Allen eller Roman Polanski. Eller beundre statuer av gamle dagers helter med mulige svin på skogen. Det eneste vi kan gjøre "ustraffet" er å SYKLE. "

Lars Mjøen...

TheJedi

TheJedi
14.01.21 15:13
KongBob: De ble spurt om å være med på en sketsj til en revy...  Det lå ikke noen trusler bak...  Det var bare å si nei hvis man ikke ville være med... Men dere leser dette som djevelen leser bibelen...  Ønsket om å demonisere AUF ligger i bunn på alt dere skriver... Det er derfor dere føler dere krenket på disse sine vegne... Sånn apropos: "Ikke skal vi røyke, ikke skal vi spise kjøtt. Helst ikke drikke. Ikke fly. Ikke kjøre bil. Ikke spise sukker. Ikke flørte med yngre kvinner. Ikke fortelle grove vitser. Ikke kle oss ut som folk fra andre kulturer. Ikke synge gamle klassiske sanger med umoderne tekst, lese forfattere som er anklaget for noe, bruke "n" ordet eller se filmer av Woody Allen eller Roman Polanski. Eller beundre statuer av gamle dagers helter med mulige svin på skogen. Det eneste vi kan gjøre "ustraffet" er å SYKLE. " Lars Mjøen...

Ta deg en slurk da, er også et drikkepress, men ingen tvinger en.

Bare å si nei om man ikke vil være med.

Har vi ikke hørt den før der det har dreiet seg om press??

Lars Mjøen tar venstresiden på ordet og treffer spikeren rett på.

erdetslik

erdetslik
14.01.21 16:17
KongBob: Ønsket om å demonisere AUF ligger i bunn på alt dere skriver... Det er derfor dere føler dere krenket på disse sine vegne..

"Ønsket om å demonisere . . . . .  "  -  bra den kom fra deg
Huff, ja, det er synd på AUF . . . . . .  -  som demoniseres . . . . .
Den uttalelsen fra deg er mer interessante enn du selv forstår . . . . .

Vil det så være at alle dine nedrige kommentarer mot politikere fra andre parti egentlig er et ønske om å demonisere . . . . . .
Eller er det bare saklig kritikk du bringer fram mot politikere fra andre parti . . . . . .
Du trakk vel fram tidligere i tråden noe om Søviknes . . . . . .

La oss si at dette hadde kommet som en uttalelse fra et annet parti, ville du vært like overbærende, og forsvart dette like iherdig . . . . . .

erdetslik

erdetslik
14.01.21 16:22
MCfish: Hva er det de voksne sentralstyremedlemmene driver med i AUF? Sentralstyremedlemmene mellom 22 og 29 år og  da må nesten regnes som voksnes og er dette en god partikultur for de unge i AUF? Sentralstyret i AUF arrangerte i 2019 et show på sommerleiren på Utøya hvor AUF-topper simulerte sex og danset halvnakne på scenen Et av videoinnslagene skal ha vist et mannlig sentralstyremedlem som simulerte at han hadde sex med en kvinne bakfra. I videoen fremstod han som naken, ifølge flere kilder. Mange unge føler seg presset til å være med fordi de ikke tør å utfordre makta i AUF i frykt for sin politiske fremtid. Høres det kjent ut? I en av sketsjene harselerer de til og med med #metoo. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WO6MnK/auf-toppenes-show-paa-utoeya-sex-sketsjer-og-halvnaken-dans

Her er det mye av det AUF / AP står for  -  de har tydeligvis ikke lært så mye av Giske og MeToo  -  eller det er kanskje det de har gjort . . . . . .
Men dette er AUF i et nøtteskall  -  ikke mye nytt der . . . . . 

Solvgutt1

Solvgutt1
14.01.21 16:29
KongBob: De ble spurt om å være med på en sketsj til en revy...  Det lå ikke noen trusler bak...  Det var bare å si nei hvis man ikke ville være med... Men dere leser dette som djevelen leser bibelen...  Ønsket om å demonisere AUF ligger i bunn på alt dere skriver... Det er derfor dere føler dere krenket på disse sine vegne... Sånn apropos: "Ikke skal vi røyke, ikke skal vi spise kjøtt. Helst ikke drikke. Ikke fly. Ikke kjøre bil. Ikke spise sukker. Ikke flørte med yngre kvinner. Ikke fortelle grove vitser. Ikke kle oss ut som folk fra andre kulturer. Ikke synge gamle klassiske sanger med umoderne tekst, lese forfattere som er anklaget for noe, bruke "n" ordet eller se filmer av Woody Allen eller Roman Polanski. Eller beundre statuer av gamle dagers helter med mulige svin på skogen. Det eneste vi kan gjøre "ustraffet" er å SYKLE. " Lars Mjøen...

Det er tydelig at du ser på dette med politiske briller, og ikke prinsipielle briller. Det er åpenbart at de burde droppe denne typen sketsjer. Man trenger ikke veldig utviklede empatiske og sosiale ferdigheter for å forstå at denne typen "sketsjer" er rimelig ubehagelig å være med på, for enkelte. Ei heller trenger man så veldig mye kunnskap om gruppedynamikk og mennesker for å forstå at det ikke er bare, bare å "si nei" når man er 13-14 år gammel på sin første sommerleir og 27 år gamle ledere av organisasjonen ber deg om å bidra.

Hele saken med Giske Den Klåfingra kom jo nettopp av denne "de kan jo bare si nei"-holdningen. Åpenbart en ganske feilslått holdning, som har ført til store problemer med seksuell trakassering og press i AP.

perchri

perchri
14.01.21 20:27
bjoro33: Smakløst mener jeg, og særs gått ut på dato.

Hva er gått ut på dato? Sex er jo det mest gøyeste man kan innlede seg på....eller?

Det er flere uførelser en misjonærstillingen,da.

Faktisk det mest naturlige på hele kloden , go vi mennesker gjør det til, på liv og død, det verste man kan innlede seg på........

bjoro33

bjoro33
14.01.21 20:50

Hehe....husker også sex som noe gøy.   

Men at voksne ledere i en ungdomsfylking bruker det som presentasjon av seg selv....har gått ut på dato.

Særlig i ap som har litt dårlig historikk med tanke på sex i ulike forhold aldersmessig og styrkemessig. Hvordan vil varsleren føle det som blir latterliggjort i  ene sekvensen? 

Sex er gøy. Men det bør ikke være en del av organisert politisk opplæring. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg