Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Stoltenberg redningen?

NYTT TEMA
MorganBlueKane

MorganBlueKane
16.01.21 21:34

Bror,

Nei du er tungnem. Jeg sier ikke at du har brukt det. Jeg sier at JEG regner de som bruker det, OG de som ikke vil ta avstand fra det, som venstreradikale.

Så - tar du avstand fra bruken av velferdsprofitør begrepet?

MbK

clavin

clavin
16.01.21 21:59
Bergsprekken: -Livssynsfag i skolen, kjønnsnøytrale begreper, 10000 flyktninger, nei til olje- og gassvirksomhet. Fjellheim sier også at disse politiske instinktene ble godt illustrert på dagsrevyen denne uken, da AUFs leder Astrid Hoem ble spurt hvilken sak som kan få partiet ut av krisen - og hvorpå hun svarte: Vi må flytte iskanten enda lengre sørover. Jeg tror Fjellheim treffer spikeren på hodet her.

Ingen tvil om at det er her store deler av hunden er begravd. Arbeiderpartiet er det partiet sammen med Høyre som forventes at skal stå for en ansvarlig politikk, mens de øvrige kan i større grad fronte sine stemmesankende saker. AP har likevel "utmerket" seg med å kommunisere at de er stort sett opptatt av ubetydelige saker, som motpartens retorikk, å øke skattenivået, samt å fortelle at forskjellene i Norge øker (at dette blir bedre med AP blir ikke troverdig kommunisert). 

AP har tradisjonelt sett vært et parti som ivaretar arbeidernes kår. Hvordan dette er i overensstemmelse med at store deler av partiet nå plutselig tar til orde for å legge ned den viktigste næringen vår er en gåte for meg ihvertfall. De som ofte tar til orde for dette er enten AUF som er uvitende som ungdom flest eller partibroilere som lanserer forslaget fullstendig uten tanke for konsekvensene dette har for norsk økonomi, og om dette faktisk er et effektivt tiltak og ikke bare symbolpolitikk. Politikere har stor makt, og da bør man forvente at de som er i tunge posisjoner er voksne nok til at de evner å se vesentlige sammenhenger. Problemet med AP er at en ikke lenger vet hvor en har partiet. Det er altfor mange grupperinger som skal ha sitt å si, og AUF er mektigere enn andre ungdomsorganisasjoner.

Det er valg til høsten, og det er for sent for Stoltenberg å komme inn nå. Han har vel uansett to år igjen av sin periode i NATO. At man "kaller" ham tilbake er en falitterklæring, men sannheten er at partiet ikke har noen alternativer til Støre pr i dag. Når de skifter ut Støre må de bygge opp en ny ledelse, sannsynligvis fra bunnen av. Det minner meg om da Høyre for noen år siden valgte Jan Petersen som formann og Børge Brende som nestleder. Dette er kjente personer i dag, men få hadde i det hele tatt hørt om dem da de ble valgt.

ulefos

ulefos
16.01.21 22:56
MorganBlueKane: Tror du det er en grunn til at folk i USA (rundt halvparten) ikke stoler på media?

nei jeg tror ikke det er uten grunn. i et par tiår har FRP gnålt om det samme og sies det ofte nok så begynner man å tro på det, og du har åpenbart trodd det lenge

folk som stoler mer på spsiale media enn på redaktørstyrt media kan fort bli farlige, slik vi har sett det med Behring breivik her til lands og slik vi ser det i USA, demokratiet og tilliten brytes ned dag for dag og du deltar i dekonstruksjonen

som vises tydelig i det visvasset du skrev i åpningsinnlegget, og jeg siterer: "Går Gro også over til SP? Går AP mot NATO? Stemmer Stoltenberg nå Høyre?
Vent å se til neste episode av #kaospartiet"

(Innlegget ble redigert 16.01.21 22:57)

MorganBlueKane

MorganBlueKane
16.01.21 23:28

Ulefos,

Der hvior det blir virkelig farlig er land som Bolivia og Venezuela.

Det er bare tull å komme med ABB visvas, du kunne heller tatt ansvar for det venstreradikale hatpratet du farer med. Det som er realiteten er at politikken og politikerne til AP, som denne tråden handler om, har mistet 25 prosentpoeng på meningsmålingene, som er enestående i norsk sammenheng.

Så må du gjerne mase om FrP, som jeg bryr meg lite om, da er det mer interessant å snakke om tidenes fall, synes du ikke?

MbK

DenSisteBohem

DenSisteBohem
16.01.21 23:45
ulefos: nei det stemmer ikke

Jeg registrerer at du ikke ville svare på det helt enkle spørsmålet om hvilken side du mener at Dagbladet hører til på politisk. Men du påstår jo at den ikke hører til på venstresiden, så da mener du vel at den hører til på høyresiden da...

farout05

farout05
16.01.21 23:56
DenSisteBohem: Jeg registrerer at du ikke ville svare på det helt enkle spørsmålet om hvilken side du mener at Dagbladet hører til på politisk. Men du påstår jo at den ikke hører til på venstresiden, så da mener du vel at den hører til på høyresiden da...

Dagbladet hører til på EU-siden, og digger underdanighet, avhengighet og lydhørhet ovenfor det utenlandske styret av Norge.

ulefos

ulefos
17.01.21 08:16
DenSisteBohem: Jeg registrerer at du ikke ville svare på det helt enkle spørsmålet om hvilken side du mener at Dagbladet hører til på politisk.

for i motsetning til deg så tror jeg ikke verden er enten svart eller hvit

ulefos

ulefos
17.01.21 08:17
MorganBlueKane: Der hvior det blir virkelig farlig er land som Bolivia og Venezuela.

eller USA!

som har hatt en president, en av dine favoritter, som også sliter med demokratiet

ulefos

ulefos
17.01.21 08:19
MorganBlueKane: ABB visvas

det er ikke mange som forsøker å bortforklare høyreterror med at det er visvas

Gunstein12

Gunstein12
17.01.21 08:31
ulefos: det er ikke mange som forsøker å bortforklare høyreterror med at det er visvas

Det er vel heller ikke så mange som forsøker å bortforklare APs kraftige nedgang med ABB.

ulefos

ulefos
17.01.21 09:02
Gunstein12: Det er vel heller ikke så mange som forsøker å bortforklare APs kraftige nedgang med ABB.

hva mener du?

vif_support

vif_support
17.01.21 10:20

Jeg tror rett og slett Ap må ha en retningsendring i politikken.
Det er der Ap sliter. De er i dag "høyre light". I veldig mange saker skal de gjøre det samme som Høyre bare på litt annen måte.

Uansett trenger Sp Ap i ryggen når Trygve blir statsminister...

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 10:25

Ulefos,

Du er selve manifestasjonen av en venstreradikal. Innrømmer aldri noe som helst, og med en gang du presses så er det ABB, USA osv.

Som du ser over, så sier jeg at Trump har gjort mye dumt, men spør enkelt hvorfor ikke Bolivia og Venezuela kommer mer i søkelyset? Hva gjør du? Jo - la oss se på USA!! De gjør mye dumt!!

Det har ingen hensikt å diskutere med slike som deg, og jeg forstår inderlig vel hvorfor verden blir slik den blir når venstresiden er som du.

MbK

(Innlegget ble redigert 17.01.21 10:27)

DenSisteBohem

DenSisteBohem
17.01.21 10:59
ulefos: for i motsetning til deg så tror jeg ikke verden er enten svart eller hvit

Vel, du har jo vært 100% bombesikker på at Dagbladet ikke hører hjemme på venstresiden.

Jeg tror ikke at det er så veldig mange som er enig med deg i det.

ulefos

ulefos
17.01.21 13:18
DenSisteBohem: Vel, du har jo vært 100% bombesikker på at Dagbladet ikke hører hjemme på venstresiden.

ja, Dagbladet tilhører ikke venstresiden bare fordi de ikke jatter med deg i enhver sak, det er pressens oppgave i et demokrati og stille krotiske spørsmål til makta

det får Trump til sprekke gang på gang og nå også du

ulefos

ulefos
17.01.21 13:19
MorganBlueKane: Bolivia og Venezuela

yndlingstema når du skal avspore

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 13:42
ulefos: yndlingstema når du skal avspore

Ulefos,

Du har hakk i plata. Kun Trump og ABB du kan. Intet annet. Det er alltid den andre siden sin feil. Du har meg bekjent aldri innrømmet noe som helst, sosialismen er perfekt.

Denne tråden handlet i starten om AUF sin uetiske medlemspraksis, som skaper irritasjon kanskje først og fremst innad i AP (de får større stemmemakt enn de burde ha), men også overfor andre partiers redelige ungdomsorganisasjoner. Jeg forventer ikke at en venstreradikal som deg innrømmer noe som helst her.

Den andre delen av tråden var tidligere RV politiker, og tidligere AP ordfører som skyter eget parti midt i magesekken. Jeg forventer ikke at en venstreradikal som deg innrømmer noe som helst her heller, det er igjen Trump eller FrP sin feil alt i sammen.

Du får ha en god søndag, i visshet om at AP, SV og RV er perfekte, sosialismen har aldri gjort noe galt, media er på høyresiden sin side, og solen skinner. Du er perfekt!

MbK

ulefos

ulefos
17.01.21 14:43
MorganBlueKane: Denne tråden handlet i starten om AUF sin uetiske medlemspraksis

som vanlig handler dine tråder om hummer og kanari, blant annet soørsmål om GHB vil melde overgang til SP eller om AP vil melde Norge ut av NATO

hvorfor skriver du slikt tøv? du minner uansett om Donald Trump som i fullt alvor sier at Demokratene er kommunister, vi flirer av idioten som nå sparkes ut av presidenboligen, tror du at du blir sett på en annen måte?

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 15:01

Ulefos,

Igjen så svarer du ikke på et eneste spørsmål. Du evner heller ikke å se humor, som de tre siste spørsmålene mine i TS var. Og igjen så kommer du med ett av dine to standardsvar på alt (som er spørsmål, ikke svar), du drar Trump kortet eller ABB kortet. Her - Trump.

God døndag,

MbK

ulefos

ulefos
17.01.21 15:16
MorganBlueKane: du drar Trump kortet

du ser nok at oppførselen din har mye til felles med Donald

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 15:18

Ulefos,

Trump igjen. Helt uten evne til å tenke selv, respondere.

MbK

ulefos

ulefos
17.01.21 15:28
MorganBlueKane: Igjen så svarer du ikke på et eneste spørsmål.

har du stilt et relevant spørsmål?

ulefos

ulefos
17.01.21 15:29
MorganBlueKane: Trump igjen.

ser duselv at oppførselen din i sosiale media følger i Trumps fotspor?

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 15:33

God søndag Ulefos,

MbK

MorganBlueKane

MorganBlueKane
17.01.21 16:19

Her tør iallefall Dagsavisens lederartikkel adressere det venstresiden her inne ikke greier, slå fast at det er galskap at sentrale AP støttespillere hakker på eget parti.

Når vil noen tørre å si sannheten om AUF sin medlemspolitikk?

MbK

DenSisteBohem

DenSisteBohem
17.01.21 18:58
ulefos: det får Trump til sprekke gang på gang og nå også du

Hva er det du surrer med nå da ulefos? Glemte du å korke flaska i går? Hva har dette med Trump å gjøre?

DenSisteBohem

DenSisteBohem
17.01.21 19:04
ulefos: ser duselv at oppførselen din i sosiale media følger i Trumps fotspor?

Du er da virkelig ikke noe bedre selv.

Trump: Kongen av intetsigende onelinere i USA
Ulefos: Kongen av intetsigende onelinere på VGD

ulefos

ulefos
17.01.21 20:18
DenSisteBohem: Ulefos: Kongen av intetsigende onelinere på VGD

hvis det er korrekt hvorfor stalker du meg da?

DenSisteBohem

DenSisteBohem
17.01.21 20:50
ulefos: hvis det er korrekt hvorfor stalker du meg da?

Ikke bli for høy på deg selv nå lille venn, du er på et debattforum, og som en av de mestproduserende her inne må du regne med å få mange svar, spesielt når du bevisst poster usanne påstander.

Det lille venn, det har overhode ikke noe med stalking å gjøre, men jeg skjønner at du er så høy på deg selv at du faktisk tror at det er det.

Slutt med å spre løgner og bløffer, det er mitt råd til deg.

Nabo

Nabo
17.01.21 21:11

Nå skal også ha i minne at Stoltenberg var ikke en så populær politisk figur som noen nå fremstiller han som, for Stoltenberg med sine tre partier tapte jo faktisk valget i '13. Jeg tror ikke han gjorde det med vilje. Han var heller ingen Vedum som har klart å snakke partiet sitt til et av de største på mindre enn en stortingsperiode. Selv Gro viste mer tilstedeværelse der hun var enn det Stoltenberg klarte der han var. Men det er klart AP ville fått en ørliten oppgang, bare på at Støre var vekke som leder. Å ønske Stoltenberg tilbake som partileder og statsministerkandidat er en blindvei som ikke fører noen steder.

Partiet må bygges med de som er tilgjengelige nå, og de som kan dra med seg neste generasjon. Hva den enste lederen skal hete, se det blander jeg meg ikke bort i overhodet. Jeg bare tipper at det neppe blir noen av nestlederne, de har ikke akkurat vist noen ledertakter så langt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg