Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hold kjeft!

NYTT TEMA
GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
26.01.21 23:30
Solvgutt1: Du mener de psykiske og personlige konsekvensene disse tiltakene har for de sårbare gruppene i samfunnet er mer irrelevant enn din lille krigshistorie? Vi har et særdeles udramatisk smittetrykk. Vi har klart å holde dette under kontroll uten stenging av skoler, treningssentre eller aktivitetstilbud for barn og unge gjennom hele høsten. Denne "farlige pandemien" har tatt livet av 26 personer under 60 år i Norge. 26!!  Kanskje det er en idé å tenke litt på hva slags konsekvenser tiltak har for de som har framtiden foran seg.

Det har vært en dramatisk smitteøkning gjennom hele høsten, og på deler av Østlandet har det toppet seg nå med dette muterte viruset.

Denne mutanden må holdes unden kontroll, og takket være regjeringens ABE-reform har HI og HD fått store kutt som har gått ut over helseberedskapen, slik at det tok alt for lang tid å analysere alt med den konsekvens av det tok alt for lang tid fra mutanden var etablert til den ble oppdaget.

Derfor har dette fått spredt seg ukontrollert og derfor må det strenge smitteverntiltak til. Det må folk leve med, og jeg tror ingen blir syke av å være lei tiltakene. Det er virkelig tøysete sutring. Tenk heller på hvor farlig dette viruset kan være for mange barn og andre.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
26.01.21 23:34
GARDSDATTRA: og jeg tror ingen blir syke av å være lei tiltakene. Det er virkelig tøysete sutring. T

Du er navlebeskuende som alltid, ute av stand til å sette deg inn i andres situasjon. 
Jeg trodde man ble klokere med alderen....

Solvgutt1

Solvgutt1
26.01.21 23:34

Det har ikke vært noen dramatisk smitteøkning i det hele tatt. Vi har hatt innleggelsertopper som har ligget langt under det som er vanlig ved influensa på denne tiden av året. Svært udramatisk situasjon.

Hvorfor setter du deg aldri inn i saker før du slenger ut påstander?

Hva du tror bryr jeg meg lite om. Du har verken kunnskap eller empatiske evner nok til at de har noen tyngde.

Viruset er ikke spesielt farlig for barn.

(Innlegget ble redigert 26.01.21 23:35)

Stormoen33*MOD*

Stormoen33*MOD*
26.01.21 23:39

Fjernet en del innlegg her grunnet personangrep/fokus. Det går an å diskutere uten å ty til slike utfall mot andre brukere. Dette gjelder flere brukere her. Innlegg som siterte de som er fjernet er også slettet.

Vi ber om at dere holder dere til tema og unngår slikt, men med en ullen trådtittel som "Hold Kjeft" er det kanskje ikke så godt å si hva som skal diskuteres? 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Klage og spørsmål rettes til diskusjon@vg.no

/VGD MOD

DavidSkruiz

DavidSkruiz
26.01.21 23:43
Kul_Djevel: Reaksjonene har ikke latt vente på seg etter at regjeringen fant ut at å stenge polet var en jævlig dårlig ide. Den lite gjennomtenkte åpningen førte til endelange køer i nabokommuner.

Er egentlig enig i at arbeiderklassen er fitte dum og fitte egoistisk.

Dette handler om mennesker som trenger overordnet kontroll.

Ikke særlig politisk korrekt men en sannhet som mange ikke vil akseptere.

(Innlegget ble redigert 26.01.21 23:45)

immediately

immediately
26.01.21 23:43
Kul_Djevel: Det finnes en Haug med gode grunner til å la de være åpne og så og si null grunner til å la de være stengt. Tendensen er likevel klar - de skyver barn foran seg for å fremme sin egen moralistiske agenda.

I slike tider kan nok mange være fristet til å følge Ulf Lundell sitt eksempel

Uga_Bugga

Uga_Bugga
26.01.21 23:48
GARDSDATTRA: jeg tror ingen blir syke av å være lei tiltakene. Det er virkelig tøysete sutring.

Det har vært noen selvmord, men det må man kanskje bare rekne med? 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
26.01.21 23:53
KingKongHalvor: Du er navlebeskuende som alltid, ute av stand til å sette deg inn i andres situasjon. 
Jeg trodde man ble klokere med alderen...

Jeg visste ærlig talt ikke at det er navlebeskuende å støtte smittevernstiltak, samt å mene at disse ikke er verre enn at folk tåler såpass.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
26.01.21 23:55
Uga_Bugga: Det har vært noen selvmord, men det må man kanskje bare rekne med?

Javisst, men det var det også før pandemien slo inn.  Det finnes ingen økning relatert til smitteverntiltak.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
26.01.21 23:55
GARDSDATTRA: Jeg visste ærlig talt ikke at det er navlebeskuende å støtte smittevernstiltak, samt å mene at disse ikke er verre enn at folk tåler såpass.

Uvitenhet er en ærlig sak, kudos for å innrømme det. 

immediately

immediately
26.01.21 23:57
Uga_Bugga: Det har vært noen selvmord, men det må man kanskje bare rekne med?

Det er nok sikkert mye verre enn som så. 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
26.01.21 23:57
Solvgutt1: Viruset er ikke spesielt farlig for barn.

(Innlegget ble redigert 26.01.21 23:58)

Solvgutt1

Solvgutt1
26.01.21 23:59

Jeg har lest denne saken og det bryr ikke at Covid-19 er farlig for barn. Du virker å være tallanalfabet.

oyssol

oyssol
27.01.21 15:09

Fjernet et innlegg for avsporing. Kommentering av moderering tas på e-post.

/ Mod 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg