Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sosialist Huawei må stoppes

NYTT TEMA
MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 20:41

Sosialist-Kina kjører på med overvåkning og undertrykking gjennom selskapet Huawei, med nye funn som kommer opp i dagen jevnlig. NRK skriver godt om dette i dag, skremmende lesing.

Kina må tas på alvor og stoppes, dette er ikke noe som stopper av seg selv, og Ole Brumm dialog tenkning kommer ikke til å hjelpe. Dette er bevisst politisk sosialistisk strategi, og krever at vi står samlet mot dette undertrykkende og udemokratiske regimet.

Vi må sikre at Kina og Huawei ikke gis oppdrag på norsk jord!

MbK

busnissclass

busnissclass
11.02.21 20:46
MorganBlueKane: Sosialist-Kina kjører på med overvåkning og undertrykking gjennom selskapet Huawei, med nye funn som kommer opp i dagen jevnlig. NRK skriver godt om dette i dag, skremmende lesing.

Usa er jo de verste til å spionere på alt og alle, og de samarbeider med alle de store aktørene som facebook, google osv. og dette er jo bevist og bekreftet.

Tempus

Tempus
11.02.21 21:07

Foretrekker tross alt USA, som er vår allierte.

(Innlegget ble redigert 11.02.21 21:08)

engafever

engafever
11.02.21 21:21
Tempus: Foretrekker tross alt USA, som er vår allierte.

Jeg foretrekker å ikke bli overvåka av hverken kinesere eller amerikanere. 

madiba

madiba
11.02.21 21:23
MorganBlueKane: Sosialist-Kina

Mer riktig å kalle de mafia. Det er ikke mye sosialisme å spore. Huawei er dog ikke det verste. Myndighetene holder seg trolig for nese og munn når de godtar selskapene bak el bil teknologien.  Korrupsjon, menneskerettighetsbrudd og slaveri er stikkordene 

(Innlegget ble redigert 11.02.21 21:24)

Daltrey

Daltrey
11.02.21 21:29
MorganBlueKane: Kina må tas på alvor og stoppes

Dette har vår utenriksminister politisk tyngde til å ta seg av.

MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 21:31

Businesclass,

Det er ganske typisk av venstresiden å komme med slike påståndare, udokumenterte sådanne. Har Apple blitt tatt i spionasje?

Huawei har vørt i en rekke skandaler, og det kinesiske sosialistpartiet krever lobalitet og informasjon fra «sine» selskaper.

Huawei er tatt. Fakta. Så prøver venstresiden å få det til å se ut som amerikanske selskaper er verre. Fake News.

Sosialister kan ikke stoles på.

MbK

MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 21:32

Enga,

Det er en vesensforskjell. Kina spionerer og kontrollerer, driver ponitisk undertrykking. USA er jeg ikke naiv ovenfor, men de spinoerer ikke og undertrykker som sosialist Kina. Demokratene i UsA hadde jo aldri-i-verden kunne si de de har sagt om Trump i Kina, om Trump var kinesisk statsoverhode.

MbK

(Innlegget ble redigert 11.02.21 21:37)

ehall

ehall
11.02.21 21:32
MorganBlueKane: Vi må sikre at Kina og Huawei ikke gis oppdrag på norsk jord!

Absolutt. Ta også med flaggermus så må verden straks begynt å redusere handelen med Kina.

MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 21:35

Madiba,

Det er typisk, i Norge, at våre sosialister ikke anerkjenner andre sosialister som sosialistiske. Dette for å kunne hevde at USA er kapitalistisk mens sosialistiske Russland, sosialistiske Kina, sosialistiske Cuba, sosialistiske Venezuela alle er ikke-sosialistiske... fortstå det den som kan.

Disse sosialistiske statene viser hva sosialisme faktisk er.

MbK

Springer1

Springer1
11.02.21 21:48

MBK

Du sier ofte mye lurt, men tror du bommer litt med Sosialist-Kina.  I Kina styres alt av en ganske stor og robust elite i Kommunistpartiet. De har hær og politi som sørger for at de ikke utfordres.  De har vært smarte nok til å forstå at dersom man skal legge verden under seg må det være økonomisk og ikke militært.  De lar derfor resten av befolkningen leve og produsere i en ekstrem form for turbo-kapitalisme.  Som vi vet er det lite som er mer effektivt, og skaper raskere økonomisk gevinst enn kapitalismen.  

Der store deler av den moderne verden i mer eller mindre grad justerer kapitalismen til også å ta hensyn til menneskene (forskjellige avarter av sosialdemokrati) gjør man ikke det i Kina. 

Målet er å eie mest mulig produksjonsmidler i hele verden, slik at verdiene kan overføres til Kina.   Typisk imperialistisk tankegang.  Huawei er en av spydspissene. Vi er naive dersom vi lar de ture frem. 

Kommunist-imperialistiske-Kina burde være et bedre navn.

Torotto

Torotto
11.02.21 21:58
MorganBlueKane: Kina må tas på alvor og stoppes, dette er ikke noe som stopper av seg selv, og Ole Brumm dialog tenkning kommer ikke til å hjelpe.

Nå er jo Huawei et frittstående selskap, som er verdensledende på 5G.  Så det lar seg ikke stoppe og de er viktige for å få i gang utviklingen av de teknologiske nyvinninger dette system har iboende.

Holde Huawei utenfor vil bare gjøre utviklingen tregere og dyrere. Så det blir som å piske seg selv. For mens vår utvikling stagnerer, så fortsetter Kina fremover. 

Vedrørende overvåking i Norge, så bestemmes det av norske myndigheter og ikke Kina eller Huawei. 

Derimot har jo norske myndigheter indirelte gitt, USA tillatelse  til å overvåke norske borgere med egne agenter som er tidligere politifolk.  Så spørsmålet er jo hva disse krefter vil bruke av utstyr i forståelse med norske myndigheter for å drive overvåking i Norge som strider mot et hver demokratisk prinsipp. 

Hva da med handel Israel?  De er langt framme på teknologi og salg av denne type produkter til USA og andre regimer. 

USA

Her

Nå er ikke dette noen unnskyldning for bruk av slikt utstyr.  

Imidlertid har vi også slike systemer som rangere mennesker ut ifra sosial posisjon. 

Da kalles det medlemskap i eksklusiv klubb eller kort, som gjør at du får tilbud, de fattige aldri får.  Eller har du hørt at "sliterne" fra Stovner får tilbud om lukrativ og billig Spa på fasjonabelt Hotell? 

(Innlegget ble redigert 11.02.21 22:02)

MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 22:03

Springer1,

Good refleksjon! Mitt poeng er at sosialister ofte dukker unna når sosialismen viser sitt sanne ansikt, slik vi har sett i feks Venezuela og Bolivia. Men da hevdes det at det ikke er sosialisme lenger, mens USA alltid synes å være fullblown kapitalisme selv med skrullinger som Trump ved makten. Det blir skjev historiefortellkng.

Jeg er jo slettes ikke sikker på at et Rødt i Norge, som fikk 51% av stemmene, der de 49% andre var delt på Høyre og FrP. Da tror jeg at sosialist-kommunistene i Rødt hadde falt for fristelsen til over tid å fjerne ytringsfrihet, egne valg, eiendomsrett, individets frihet etc. Det er lett å være demokratisk når du er et miniputt prti uten makt.

Derfor pirker jeg litt i dette. Jeg er helt enig i at Kina ikke er et rent sosialistisk land, men sosialisme er i ferd med å ende opp som kommunisme, en ideologi som ikke lar seg gjennomføre.

MbK

Torotto

Torotto
11.02.21 22:15
Springer1: De lar derfor resten av befolkningen leve og produsere i en ekstrem form for turbo-kapitalisme.  Som vi vet er det lite som er mer effektivt, og skaper raskere økonomisk gevinst enn kapitalismen.

Det viser i hver fall at Kina's  Statskapitalisme i utviklingstakt overgår alt annet.  Hva de har klart i løpet av de 10 siste årene, er formidabelt.   Faktisk er de på vei til å overta det teknologiske hegemoni. Det er dette som skremmer USA, som har valgt konfrontasjon, noe som slår tilbake på amerikanske borgere. 

Hvor forfallet og ulikheten bare stiger og stiger for hver dag som går. Hvor det er en dyp tillitskrise mellom den tradisjonelle amerikanske arbeider og politikere og deres oppdragsgivere og sponsorer. 

USA som har verden høyeste GDP  og en mye mindre befolkning, faktisk har en mer usosial fordelingspolitikk en Kina. 

Ingen reell lønnsvekst for vanlige arbeidere siden 1970 tallet. 

Forfall av infrastruktur og skrumpende middelklasse.

;-) 

Torotto

Torotto
11.02.21 22:31
MorganBlueKane: Kina ikke er et rent sosialistisk land,

Hva er det som sier at et land må ha en spesiell modell av produksjonsmetoder under sosialismen?    

Dagens Kapitalismen  har utviklet seg over 300 år.

Sosialismen som var et produkt av Kapitalismens mørke sider, har utviklet seg som politiske form i rundt 100.

I Norge har vi utviklet en meget vellykket form for sosialismen og med stor oppslutning om denne fra alle deler av folket.  Veien videre handler også om neste skritt og hvilke utfordringer sosialismen står overfor i Norge. 

Eksempelvis er det stor oppslutning om helsevesen og sterk motstand mot forvitring av velferdsstaten og privatisering. 

Hvor Høyresiden og deres tilhengere er med å skaper et system, hvor flere dør!  Undersøkelser viser 

Springer1

Springer1
11.02.21 23:09
Torotto: I Norge har vi utviklet en meget vellykket form for sosialismen

Vi har Sosialdemokrati, som forener det beste med kapitalismen og sosialismen.  Ikke prøv å klistre på lappen sosialisme om dette.

EinarSalbu

EinarSalbu
11.02.21 23:15

TS får ta en prat med denne karen: https://www.tv2.no/a/10411926/

(Innlegget ble redigert 11.02.21 23:16)

ehall

ehall
11.02.21 23:18
Torotto: Hvor Høyresiden og deres tilhengere er med å skaper et system, hvor flere dør!  Undersøkelser viser

Høres ut som sosialistisk propaganda. Kvalmt og patetisk.

Torotto

Torotto
11.02.21 23:26
ehall: Høres ut som sosialistisk propaganda. Kvalmt og patetisk

Er det slik du møter fakta?   

Svekket av budsjettkutt

Rapporten heter «When the market becomes deadly» og er utarbeidet av Corporate Europe Observatory, en grave- og kampanjegruppe som følger store selskapers lobbyarbeid mot EU tett.

I rapporten peker de på hvordan privatisering av europeisk helsevesen gjorde områder som Lombardia spesielt dårlig rustet til å håndtere en pandemi.

I flere tiår har offentlige budsjettkutt svekket kapasiteten til de offentlige sykehusene i Italia generelt og Lombardia spesielt. Samtidig har private sykehus sikret seg stadig flere pasienter, og ikke minst de offentlige kronene som følger dem.

Slik har det private gradvis tatt over en stadig større del av behandlingene i Italia.

De private sykehusene i Italia har ikke vært interessert i å ta imot alle typer pasienter. Rapporten viser at private sykehus konsekvent prioriterer lønnsomme pasienter, mens de har overlatt «ulønnsomme» oppgaver, som akuttmottak, til det offentlige tilbudet. Den private fortrengningen av det offentlige helsevesenet har derfor ført til at antallet akuttplasser har blitt bygget ned over tid.

I 1990 hadde Italia i snitt 7 akuttplasser per 1000 innbygger, i 2015 var det samme tallet 2,6.

I Erna sitt Norge er det for få intensiv plasser og rop fra helsevesenet blir ikke hørt. 

(Innlegget ble redigert 11.02.21 23:29)

ehall

ehall
11.02.21 23:37
Torotto: I Erna sitt Norge er det for få intensiv plasser og rop fra helsevesenet blir ikke hørt.

Ja, dette er patetisk og kommer fra sosialistpressen. Om du tror noen sosialister hadde gjort det bedre, vel, da hjelper det lite å si noe mer. 

MorganBlueKane

MorganBlueKane
11.02.21 23:49

Einar Salbu,

Du får lære litt om sosialisme og sosialdemokrati av denne kroppen.

MbK

gugler

gugler
12.02.21 07:15
MorganBlueKane: Har Apple blitt tatt i spionasje?

Ja , det er dokumentert at både apple og google har direkte koblinger til CIA.

Med dine innlegg viser du at du er en pinglete reddhare.

Du er redd for  sosialister, russere , kinesere , innvandrere , økonomiske sanksjoner fra USA , realiteter , korona med regjeringens diktatoriske direktiver , redd for å ikke å ta vaksine , redd for at coronadødsfallene skal bli avslørt som rene influensatilfeller , for å betale litt mer formueskatt  , for at arbeidere skal få mer økonomi , for at staten skal lykkes i å gjennomføre sine primæroppgaver , redd for at strømprisen skal bli for lav , redd for reell journalistikk , redd for ikke å kunne ta syden ferie , redd for at aksjespekulanter ikke skal ha mulighet til robbe deg for egne verdier.

Du viser i alle innlegg at du er psykopatisk redd. Huawei ligger lengt fremme økonomisk og teknisk  og de har også telefoner fri for android (de er det selvfølgelig ikke lov å kjøpe i Norge av redsel for at CIA skal miste muligheten til å overvåke deg) ; Den skal jeg bestille neste gang jeg bestiller telefon (Huawei telefonen jeg har nå er satt på android , det liker jeg ikke ). Du skjelver vel i buksene dersom du ikke kjøper ny telefon hvert halvår.

USA har aldri vært alliert av Norge og har nå permanente marine/fly base i nord norge og presterer å betegne Russland som aggressive . Du er psykopatisk redd for at norge skal bli selvstendige. Eneste grunnen til at norge pr. idag har god økonomi er fordi vi har regjeringen som slikker de amerikanske krigsforbrytelsene opp i ræva og lever på nåde av dollarnarkotikaen . Når dollaren faller sammen vil norske økonomi kræsje fullstendig på grunn av redd harer som deg.

Med dine standpunkter viser du ekstrem redsel og at du må ha en ekstrem dårlig selvtillit. 

(Innlegget ble redigert 12.02.21 07:21)

gugler

gugler
12.02.21 07:31

Alle tjenester som tilbys av amerikanske selskaper som kobles til en "konto" , menes du må logge deg inn betyr tolalovervåking.

Microsoftkonto, googlekonto , youtubekonto , facebookkonto, twitter konto , lagre innformasjon på en nett-konto (one drive) . , Java/oracle , google maps , google pay , apple pay.

Ikke logg deg inn på disse kontoene dersom du ikke ønsker å bli totalovervåket.

(Innlegget ble redigert 12.02.21 07:32)

Torotto

Torotto
12.02.21 09:07
ehall: Ja, dette er patetisk og kommer fra sosialistpressen. Om du tror noen sosialister hadde gjort det bedre, vel, da hjelper det lite å si noe mer.

Imponerende faktabasert fra deg?  Nei! Sosialister ville nok ikke satt igang med privatisering, som flere steder har radert helsetjenester. Så der må nok høyresiden ta ansvar for sine feil.  Da blir det vel som tidligere?  Når noe privatisering mislykkes, så øker man bruken og elendigheten. 

EinarSalbu

EinarSalbu
12.02.21 09:44

Hva som er sammenhengen mellom Maduro og Huawei vet vel bare TS.

MorganBlueKane

MorganBlueKane
12.02.21 12:22

Gugler,

Jeg foreslår du flytter til det fantastiske Kina jeg, der du kan få kjøpt Huawei teknologi og surfe på Huawei og kinesiske myndigheters sensurerte-og-fullovervåkede-internett så mye du vil! Godt tur?!

Eller - tør du ikke? Sette føttene dine der ordene dine går?

MbK

MorganBlueKane

MorganBlueKane
12.02.21 12:23

Salbu,

Du prøvde å dra koblingen med en FrPer som jobber for Huawei. Da tenkte jeg det kan være byttig å minne på hvem og hva man får med sosialisme.

MbK

gugler

gugler
12.02.21 13:39
MorganBlueKane: Jeg foreslår du flytter til det fantastiske Kina jeg, der du kan få kjøpt Huawei teknologi og surfe på Huawei og kinesiske myndigheters sensurerte-og-fullovervåkede-internett så mye du vil! Godt tur?!

Dårlig forslag ; Jeg er ikke født og oppvokst i Kina men i Norge.

Jeg har fremdeles ikke gitt opp håpet for at demokratiske prinsipper kan gjenoppstå i Norge.

Jeg vil ha  bort desinformasjonen og demoniseringene av land som velger å være selvstendige og ikke legger seg flat for haukene på Wall Street.

Gjensidig kontakt basert realiteter , handel er min målsetning.

En ferietur med den transibirske jernbanen fra Moskva til bejing er noe jeg sikter imot.

MorganBlueKane

MorganBlueKane
13.02.21 23:37
gugler: Jeg har fremdeles ikke gitt opp håpet for at demokratiske prinsipper kan gjenoppstå i Norge. Jeg vil ha  bort desinformasjonen og demoniseringene av land som velger å være selvstendige og ikke legger seg flat for haukene på Wall Street.

Gugler,

Vi har demokrati i Norge, bortsett fra at venstresidens kumpaner stadig forsøker å innskrenke hva man skal få mene og si.

Kina derimot, har jo ingen frihet. Det har ingenting med demonisering å gjøre. Å komme på kant med myndighetene der har reelle konsekvenser, for deg selv, og nær/fjern familie. Avvik tolereres ikke. Storming av Kongressen, slik som i det demokratiske USA vil aldri skje, alle sosiale medier hadde vært sensurert eller forbudt, og demonstrantene hadde vært skutt eller kastet i fengsel.

MbK

MorganBlueKane

MorganBlueKane
15.02.21 07:13

Gugler,

Du kan jo kanskje besøke denne uguirske moren etter din tur med den transsibirske jernbanen? Hun er invitert på et lite kaffebesøk  hos kinesiske myndigheter ... en tiårs tid. Hvor? I en interneringsleir.

Dette er sosialismen du støtter Gugler.

MbK

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg