Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Raymond og de radikale RG får på pukkelen

NYTT TEMA
Tullekoppen

Tullekoppen
03.03.21 11:41
IndocteCollectio: En valgkamp varer lenge og inneholder mye.

Det er jo helt krise. Ingen har brydd seg om noe annet enn viruset det siste året, og der har alle vært stort sett enige. Det er først de to siste dagene de har hatt noe å krangle om. (Molde-ordføreren.)

En god stund til vil det være slik at folk flest gir blanke i hvem som er statsminister bare vi åpner opp snart. Skal bli interessant å se om de greier å finne en valgkampsak som fenger.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 11:43
clavin: Nei, vi lar hele valgkampen handle om at opposisjonen føler seg krenket. AP bør for eksempel daglig komme med beskyldninger om at motparten bruker en fæl retorikk, og partiet bør snakke minst mulig om egen politikk. Krenke, krenke, krenke og atter krenkelseshysteri.  Det er DETTE valgkampen bør handle om, og ingenting annet.

Så da synes du at den omtalte drittpakken ikke burde sendt? At man heller skulle snakket om egen politikk, i dette tilfelle hva Høyre i Molde gjør?

KongBob

KongBob
03.03.21 11:43
Rikssynseren2013: Yngve Hågensen

Hva i all verden har Yngve Hågensen med denne saken å gjøre?!...

Høyre plaserte en nøye planlagt dritpakke mot Oslo og Raymond... Inisiert fra SMK...  De har ringt rundt til flere ordførere og lokalpolitikere for å få de til å sette planen ut i live...  Det skal se ut som om dette kommer fra frustrerte lokalpolitikere i distkriks-Norge...

Molde-ordføreren sitter på politisk kvarter og lyver så det renner av ham...

Men dette spillet blir avslørt...   Hva gjør så Erna?...  Jo det hu alltid gjør, sitter musestille i båten og håper på at det vil roe seg av seg selv...

Når hun forstår at denne saken ikke går over av seg selv så kaster hun ordføreren i Molde under bussen... Når det ikke var nok så  kom hun med en unnskylding som var Sylvi verdig...

Erna står ikke til troende...  Hvis hun ikke visste noe så vil det si at hennes nærmeste medarbeider har gått bak henne rygg, og hvis det var tilfelle så ville vedkomne selvsagt fått beskjed om å snarest pakke snippesken...

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 11:45
Tullekoppen: Det er jo helt krise. Ingen har brydd seg om noe annet enn viruset det siste året, og der har alle vært stort sett enige. Det er først de to siste dagene de har hatt noe å krangle om. (Molde-ordføreren.) En god stund til vil det være slik at folk flest gir blanke i hvem som er statsminister bare vi åpner opp snart. Skal bli interessant å se om de greier å finne en valgkampsak som fenger.

Det kan bli en spesiell valgkamp ja da alt stort sett har handlet om Covid i et år. Jeg håper virkelig at vi kan få en sommer og høst hvor det er politikk som valgkampen dreier seg om.

Solvgutt1

Solvgutt1
03.03.21 11:52
clavin: Nei, vi lar hele valgkampen handle om at opposisjonen føler seg krenket. AP bør for eksempel daglig komme med beskyldninger om at motparten bruker en fæl retorikk, og partiet bør snakke minst mulig om egen politikk. Krenke, krenke, krenke og atter krenkelseshysteri.

Du viser et ekstremt lavt forståelsesnivå hvis du tror problemet i denne saken handler om krenkelse. Det er veldig alvorlig når en ordfører oppfordrer den politiske ledelsen i hovedstaden til å bryte med den nasjonale vaksinestrategien dersom de er misfornøyd, istedenfor å jobbe for å endre strategien slik Raymond Johansen har gjort. Det er også alvorlig at han forsøker å tegne et bilde av at situasjonen i Oslo skyldes at Oslo er mye dårligere på smittevern enn resten av landet og at dette går ut over resten av landet i form av økt smitte og færre vaksiner. En slik mistro og konflikt er direkte skadelig for den nasjonale pandemihåndteringen. 

Når det da viser seg at dette var organisert fra øverste hold, selveste statsministeren, så er det ekstremt alvorlig og hadde det ikke vært for at vi er i en avgjørende innspurt av pandemien nå, som krever stabil ledelse, så ville det vært et åpenbart grunnlag for mistillit for hele regjeringen. 

Det handler ikke om at noen er krenket. Det handler om en retorikk som på flere områder er direkte skadelig for Norges pandemibekjempelse, organisert av statsministerens nærmeste rådgivere som en del av en skitten valgkamp.

Rikssynseren2013

Rikssynseren2013
03.03.21 11:56
KongBob: Hva i all verden har Yngve Hågensen med denne saken å gjøre?!... Høyre plaserte en nøye planlagt dritpakke mot Oslo og Raymond... Inisiert fra SMK...  De har ringt rundt til flere ordførere og lokalpolitikere for å få de til å sette planen ut i live...  Det skal se ut som om dette kommer fra frustrerte lokalpolitikere i distkriks-Norge... Molde-ordføreren sitter på politisk kvarter og lyver så det renner av ham... Men dette spillet blir avslørt...   Hva gjør så Erna?...  Jo det hu alltid gjør, sitter musestille i båten og håper på at det vil roe seg av seg selv... Når hun forstår at denne saken ikke går over av seg selv så kaster hun ordføreren i Molde under bussen... Når det ikke var nok så  kom hun med en unnskylding som var Sylvi verdig... Erna står ikke til troende...  Hvis hun ikke visste noe så vil det si at hennes nærmeste medarbeider har gått bak henne rygg, og hvis det var tilfelle så ville vedkomne selvsagt fått beskjed om å snarest pakke snippesken...

Du tar ting fullstendig ut av sammenhengen. Det var et eksempel på en styrt uttalelse. At det ikke er uvanlig. Det e så patetisk å referer ut et jævla ord og utbasunere det du måtte ønske.

Solvgutt1

Solvgutt1
03.03.21 12:01
Rikssynseren2013: Du tar ting fullstendig ut av sammenhengen. Det var et eksempel på en styrt uttalelse. At det ikke er uvanlig. Det e så patetisk å referer ut et jævla ord og utbasunere det du måtte ønske.

Problemet i denne saken er jo ikke at SMK var involvert i utspillet, men hva slags utspill de var involvert i. At rådgiverne til AP-lederen er involvert i en skryteuttalelse fra en av APs kjente allierte er ikke sammenlignbart med at SMK er involvert i et utspill der man oppfordrer til å bryte med den nasjonale vaksinestrategien og sår splid mellom kommuner og innbyggere rundt coronahåndteringen i Norge.

Å være uenig i tiltak og strategi, og ta til ordet for at den skal endres er forresten noe helt annet enn å si at kommuner bare skal bryte med de strategiene de er uenig i. 

Jeg er ikke imponert over deler av retorikken fra Johansen heller. Han har åpenbart forsøkt å bygge et image som Oslos sterke leder som står opp mot regjeringen i både vaksinestrategi og tiltak som er enten for sterke eller for svake. Det har i flere tilfeller slått hardt tilbake på ham, men det er ikke i nærheten av det Molde-ordføreren kom med.

(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:02)

KongBob

KongBob
03.03.21 12:04
Rikssynseren2013: . Det e så patetisk å referer ut et jævla ord og utbasunere det du måtte ønske.

Det som er patetisk er de stakkarslige forsøkene på avsporing...  Drar Yngve Hågensen opp av hatten og påstår at det er relevant for trådens emne...

clavin

clavin
03.03.21 12:04
Solvgutt1: Det er veldig alvorlig når en ordfører oppfordrer den politiske ledelsen i hovedstaden til å bryte med den nasjonale vaksinestrategien dersom de er misfornøyd, istedenfor å jobbe for å endre strategien slik Raymond Johansen har gjort.

Jeg er overhode ikke uenig i dette. Problemet er imidlertid at man skal dra dette enda lenger enn å bare kritisere vedkommende som har sagt dette. 

Temaet vaksinefordeling er selvsagt "i tiden", og må fordeles. Ordføreren kom med uttalelser som absolutt bør kritiseres, men igjen, kritiser ordføreren, og ikke bland inn regjeringen.

Solvgutt1

Solvgutt1
03.03.21 12:06
clavin: Jeg er overhode ikke uenig i dette. Problemet er imidlertid at man skal dra dette enda lenger enn å bare kritisere vedkommende som har sagt dette.  Temaet vaksinefordeling er selvsagt "i tiden", og må fordeles. Ordføreren kom med uttalelser som absolutt bør kritiseres, men igjen, kritiser ordføreren, og ikke bland inn regjeringen.

Man bør jo kritisere de som var involvert i å organisere utspillet, særlig når dette kom fra statsministerens kontor.

Det som er vesentlig er hva som kom fra SMK. Var det bare en oppfordring om å gi en støtte til regjeringens koronahåndtering og vaksinestrategi som Moldeordføreren rotet til ved å angripe Oslo og be dem lage sin egen vaksinestrategi? Eller var det et planlagt angrep på Oslo, som SMK også var kjent med og en del av planleggingen av?

(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:08)

Rikssynseren2013

Rikssynseren2013
03.03.21 12:08
KongBob: Det som er patetisk er de stakkarslige forsøkene på avsporing...  Drar Yngve Hågensen opp av hatten og påstår at det er relevant for trådens emne...

Nei det er du ikke skjønte hva jeg svarte på. Vi diskuterte politiske metoder med å få en person til si noe på veiene av andre og fremstå som en prater på veiene av seg selv.

mulli

mulli
03.03.21 12:28
Solvgutt1: Det som er vesentlig er hva som kom fra SMK. Var det bare en oppfordring om å gi en støtte til regjeringens koronahåndtering og vaksinestrategi som Moldeordføreren rotet til ved å angripe Oslo og be dem lage sin egen vaksinestrategi? Eller var det et planlagt angrep på Oslo, som SMK også var kjent med og en del av planleggingen av?

Frosta-ordfører Revhaug bekrefter jo at det var et SMK-planlagt kritisk utspill mot Oslo og Johansens Corona-håndtering.

ulefos

ulefos
03.03.21 12:31
Rikssynseren2013: Vi diskuterte politiske metoder med å få en person til si noe på veiene av andre og fremstå som en prater på veiene av seg selv.

ser du forskjellen på å snakke opp sine egne kontra det som har skjedd her, snakke ned en framstående rep. for opposisjonen

ulefos

ulefos
03.03.21 12:34
clavin: Ordføreren kom med uttalelser som absolutt bør kritiseres, men igjen, kritiser ordføreren, og ikke bland inn regjeringen.

jeg kan ikke tenke meg at regjeringspsrtnerne til Høyre er involvert i dette, så jeg nøyer meg med å se på Høyre

Rikssynseren2013

Rikssynseren2013
03.03.21 12:36
ulefos: ser du forskjellen på å snakke opp sine egne kontra det som har skjedd her, snakke ned en framstående rep. for opposisjonen

Sier ikke det er identisk.

Columbus_3

Columbus_3
03.03.21 12:48
Folkflesk: Jeg håper valgkampen vil dreie seg mest mulig om politisk innhold og landets retning fremover - ikke corona, corona-relaterte blemmer eller formuen til Støre.

Det vil til en viss grad også avhenge hva velgerne henger seg opp i. Politikerne vil selvfølgelig være opptatt av det velgerne er opptatt av.
Tviler på om noen kaprer mange velgere ved å snakke om annet.

Folkflesk

Folkflesk
03.03.21 13:06
KongBob: Drar Yngve Hågensen opp av hatten og påstår at det er relevant for trådens emne...

Selv tenkte jeg det var på sin plass med en runde med Oddvar Nordli.

erdetslik

erdetslik
03.03.21 13:21
Folkflesk: Jeg håper valgkampen vil dreie seg mest mulig om politisk innhold og landets retning fremover -

Ja. og det er jo "heldigvis" en god tradisjon i norske valgkamper . . . .
eller . . . . .
Husker jeg riktig når jeg hevder det kom noen skremsler mot politiske part  -  om de kom i Regjering ville det gå til helvete med Norge . . . . . .
Er det slikt politisk innhold du ønsker . . . . .  ?

Men jeg ser fram til å få vite litt mer om AP's politiske løsninger og finansiering av disse:
Og ikke minst hvordan Sp vil finansiere sine desentralisert løsninger  med lensmannskontor i de kommuner som ønsker det og andre populistiske tiltak . . . . . .
Nå har vi fått avklart at Sp ikke vil sitte i regjering med SV.
SV vil delta i en RG regjering  . . . . . .
Og ikke minst hvem som blir statsminister . . . . .
Kommer statsministeren fra det største regjeringsparti . . . . . .
Støre sier at det er han som er statsminister i en ny RG regjering
Vedum vil ikke uttale seg . . . . 
Det betyr vel at Vedum ønsker å være statsminister  -  ellers ville han bekreftet Støre . . .
Hva slags politikk vil vi få om AP + Sp + SV er avhengig av MDG og / eller Rødt . . . . .

Kjapp og enkel konklusjon  =  Kaos og forviklinger . . . . . .
Det blir ikke lett å klargjøre politiske retninger før valgresultatet er over,
men det ligger godt til rette for kaos og forviklinger. 
Og det bety vel at landet Norge er mest tjent med 4 nye år med Erna Solberg 
Med Høyre på 26,3%, Frp 14,8%, Krf 4,2% og V 4,7%, så er det i boks, 
og det er ikke helt umulig med AP på 15 - 18%, Sp 17 - 19%, SV 7 - 8% og både MDG og Rødt under sperregrensen . . . . . .

(Innlegget ble redigert 03.03.21 13:39)

MorganBlueKane

MorganBlueKane
03.03.21 13:26

Indocte,

Jeg skjønner ikke hva du holder på med? For meg så høres du ut som en AP mann «forklwdd» som Høyrevelger. Måten du snakker om statsministeren og integriteten hennes på, er ingen Høyremann verdig. Jeg foreslår at du stemmer der hjertet ditt er, og det er ikke hos Høyre. At jeg vil ha tøffere konfrontasjoner enn deg har jeg ingen problemer med i det hele tatt.

MbK

Solvgutt1

Solvgutt1
03.03.21 13:27
erdetslik: Er det slikt politisk innhold du ønsker . . . . .

Selvfølgelig bør en valgkamp også inneholde advarsler om konsekvenser av motstanderes politikk. 

MorganBlueKane

MorganBlueKane
03.03.21 13:34

KongBoB,

Jeg forstår du er bpde såra, skuffa, vonbroten og oppgitt.... Ap under 20%, og en sak som. Enstreradikale i Norge ønsker å blåse opp fra 5 fjær til Australias samlede populasjon av kenguruer. For en tapt mulighet!!!!??? At ikke media kan henge på lenger?

Du får «flere» Høyre ordførere til å høres ut som en flokk, der det var en, kanskje en og en halv, og du snakker om integritet som om du hadde det.

Dette er et bittert nederlag for deg og venstresiden ;-) Kjenn på den.... så lite igjen for så mye støy.

MbK

farout05

farout05
03.03.21 13:36
IndocteCollectio: Jepp, men det som faktisk forundrer meg aller mest i denne saken er at de brukte den største nøtta man kunne finne. Med Torgeir Dahl som hovedperson så var det jo dømt til å bli kun rør og tull og totalt kaos.

Sier du det, TS har jo skrytt ham opp i skyene, trodde virkelig at Dahl hadde heltestatus i drittpakkeprodusenten Høyre AS.

MorganBlueKane

MorganBlueKane
03.03.21 13:37

Ulefos,

Det er da aldeles forrargelig når folk ikke vil følge den retningen du setterr ut? jarle Roheim Håkonsen, Yngve Hågensen og Jonas Gahr Støre er blitt dratt inn i denne tråden som eksempler på folk helt uten integritet og etisk gangsyn. Det er så langt ingenting som tyder på at Erna er der, så Jonas bør være forsiktig med å vøre høy og mørk ;-)

MbK

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 13:41
MorganBlueKane: Det er da aldeles forrargelig når folk ikke vil følge den retningen du setterr ut?

Nå er det jo du som avsporer din egen tråd. så snodig kritikk.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 13:42
farout05: Sier du det, TS har jo skrytt ham opp i skyene, trodde virkelig at Dahl hadde heltestatus i drittpakkeprodusenten Høyre AS.

Tror Morgan befinner betydelig lenger ut til høyre enn partiet Høyre.

(Innlegget ble redigert 03.03.21 13:42)

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 13:43
MorganBlueKane: Enstreradikale

Bare avsporing på avsporing nå.

erdetslik

erdetslik
03.03.21 14:00

Det er litt artig å se i gjennom denne tråden hvordan Raymond Johansen har gått fra å bli kritisert for sin corona-håndtering og elendig smittevernarbeid  -  om vi ser på smitteutbruddene som aldri har kommet under kontroll i Oslo motsetning til ellers i landet.
Til nå å være en superhelt pga en uttalelse fra en ordfører i Molde som av konspiratoriske krefter nå er blitt en påstått sannhet av planlagt drittpakke fra SMK.

Er det da riktig å forstå det slik at venstresiden mener at Raymond Johansen aldri har gjort noe som helst feil i sin kamp mot spredningen av corona-smitte. Og at RJ er den eneste som har tatt de riktige avgjørelser i kampen mot corona-smitte.

Når vi ser på fordelingen av smitte i de forskjellige områder i Oslo, får ikke jeg det til å rime med at det er RJ som har gjort den "gode jobben". 
Når det igjennom dette året med smitte har vært opp til 10 ganger så høy smitte i noen bydeler enn i andre, kan det vel tyde på at beboere i noen bydeler har anstrengt seg mer enn i andre bydeler.
Og da er det jo bare å spørre seg selv om hvilke bydeler RJ's smittevernarbeid har hatt størst påvirkning i.

Byrådet i Oslo har gjort en elendig jobb for sine innbyggere.
Smittevern er kommunens oppgave . . . . . . . .
og når vi nå har fått vite at Arbeidstilsynet har stengt 28 byggeplasser pga manglende smittevern og manglende oppfølging av karantenereglene, så kan umulig kommunens smittevernarbeid ha vært godt nok.

Og nå når ordet "drittpakke" er lansert . . . . . .
For meg så er vel den konspiratoriske påstand fra venstresiden om at det SMK og Erna Solberg som står bak kritikken av Raymond Johansen som ble lansert av Moldeordføreren, er på langt vei et større forsøk på å servere en drittpakke  -  enn kritikken fra Moldeordføreren.

(Innlegget ble redigert 03.03.21 14:05)

MorganBlueKane

MorganBlueKane
03.03.21 14:07

Indocte,

Greier du som høyrevelger å avstå fra å kommentere på mine kommentarer til sndre? Du er ingen høyrevelger, det er iallefall bra sikkert. Dine sympatier ligger laaangt til venstre ;-) En av de to skjeggebassene sine fans ksnskje?

MbK

Rikssynseren2013

Rikssynseren2013
03.03.21 14:20
erdetslik: Det er litt artig å se i gjennom denne tråden hvordan Raymond Johansen har gått fra å bli kritisert for sin corona-håndtering og elendig smittevernarbeid  -  om vi ser på smitteutbruddene som aldri har kommet under kontroll i Oslo motsetning til ellers i landet.
Til nå å være en superhelt pga en uttalelse fra en ordfører i Molde som av konspiratoriske krefter nå er blitt en påstått sannhet av planlagt drittpakke fra SMK. Er det da riktig å forstå det slik at venstresiden mener at Raymond Johansen aldri har gjort noe som helst feil i sin kamp mot spredningen av corona-smitte. Og at RJ er den eneste som har tatt de riktige avgjørelser i kampen mot corona-smitte. Når vi ser på fordelingen av smitte i de forskjellige områder i Oslo, får ikke jeg det til å rime med at det er RJ som har gjort den "gode jobben". 
Når det igjennom dette året med smitte har vært opp til 10 ganger så høy smitte i noen bydeler enn i andre, kan det vel tyde på at beboere i noen bydeler har anstrengt seg mer enn i andre bydeler.
Og da er det jo bare å spørre seg selv om hvilke bydeler RJ's smittevernarbeid har hatt størst påvirkning i.

Grunnen til at smitten er så forskjellig i fra bydel til bydel, er at det er enormt mye som er forskjellig fra bydel til bydel. Innen folk, kulturer, folk per husstand, antall folk per oppgang, hvilken nasjons nyheter som blir lest hvor mye folk tilstrømninger det er fra og til utlandet. 

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 14:20
MorganBlueKane: Indocte, Greier du som høyrevelger å avstå fra å kommentere på mine kommentarer til sndre? Du er ingen høyrevelger, det er iallefall bra sikkert. Dine sympatier ligger laaangt til venstre ;-) En av de to skjeggebassene sine fans ksnskje? MbK

Jeg ser ikke på deg som noen høyrevelger og svarer på nøyaktig hva jeg selv ønsker her inne. 

Klikk for å gå tilbake til toppen