Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fly forbanna!

NYTT TEMA
Invisible_

Invisible_
02.03.21 18:02

Nå er jeg fly forbanna. Jeg har sitte alene hjemme i ett helt år og ventet på en vaksine. Nå må jeg fortsatt vente pga en hel del tullinger i Oslo har gitt F.... Dette er direkte usmakelig!!!

musnak10

musnak10
02.03.21 18:19

Helt tydelig at de som er for dumme til å forstå koronareglene eller gir f.. i dem blir nå belønnet.

Det er også helt tydelig at for regjeringen er ikke alle liv like mye verdt i dette landet. Oslo først, så lenge ingenting, etterhvert Oslo-området og så resten av landet. Husker godt at når operaen i Oslo ble bygget ble det høvlet asfalten av noen veier i Finnmark, siden det ikke var penger til vedlikehold.

Men er det ikke alltid med slike dugnader, de som yter minst er de første ved kakebordet i pausen og etter pausen for sliten til å gjør noe mer.

A_Øivind

A_Øivind
02.03.21 18:28
musnak10: Husker godt at når operaen i Oslo ble bygget ble det høvlet asfalten av noen veier i Finnmark, siden det ikke var penger til vedlikehold.

Hva, har de veier i Finnmark??

Invisible_

Invisible_
02.03.21 18:40

I min kommune, Gjerdrum, er vi rammet av store prøvelser i de siste. Alle våre eldste har blitt flyttet ut av sitt hjem (sykehjem) på grunn av leirraset. Nå blir de  satt bakover i vaksinekøen. Fy f... for idioti.

Jeg nærmest koker over av sinne!!!

(Innlegget ble redigert 02.03.21 18:41)

musnak10

musnak10
02.03.21 19:30
A_Øivind: Hva, har de veier i Finnmark??

Nei, ikke nå lenger, De er blitt til sykkelveier i Oslo. Men som oppgående menneske klarer en seg godt med kjørerein, snøscooter og firehjuling.

erdetslik

erdetslik
02.03.21 19:48
Invisible_: Nå er jeg fly forbanna. Jeg har sitte alene hjemme i ett helt år og ventet på en vaksine. Nå må jeg fortsatt vente pga en hel del tullinger i Oslo har gitt F.... Dette er direkte usmakelig!!!

Lenge leve AP og sosialdemokratene med Raymond Johansen i front.
Rettferdig fordeling  -  rettferdig fordeling  -  rettferdig fordeling . . . .
Alle skal med  -  men noen tidligere i køen enn andre . . . . .
Lojaliteten blant sosialdemokratene er det slutt med.
Jeg trodde virkelig det var det AP og sosialdemokratene står for . . . . 
Men det gjelder tydeligvis bare når man skal dele andres penger og verdier.
Når det er det livsviktige medisiner som skal fordeles, så hopper sosialdemokratiets representanter opp og krever rettferdig forfordelinger fordi de ikke har lyktes med sitt smittevernarbeid

neondian

neondian
02.03.21 20:28
erdetslik: Lenge leve AP og sosialdemokratene med Raymond Johansen i front.
Rettferdig fordeling  -  rettferdig fordeling  -  rettferdig fordeling . . . .
Alle skal med  -  men noen tidligere i køen enn andre . . . . .
Lojaliteten blant sosialdemokratene er det slutt med.
Jeg trodde virkelig det var det AP og sosialdemokratene står for . . . . 
Men det gjelder tydeligvis bare når man skal dele andres penger og verdier.
Når det er det livsviktige medisiner som skal fordeles, så hopper sosialdemokratiets representanter opp og krever rettferdig forfordelinger fordi de ikke har lyktes med sitt smittevernarbeid

Ja, no må regjeringa og Erna Solberg ta seg saman. Tenk at dei høyrer på ekspertane! Bryr seg ikkje om solidaritet i det heile. Typisk høgrefolk.

Nei, kutt ut desse ekspertane og begynn og les VGD!

Benkeslitern

Benkeslitern
02.03.21 22:28
Invisible_: vaksinekøen

I min kommune, Gjerdrum, er vi rammet av store prøvelser i de siste. Alle våre eldste har blitt flyttet ut av sitt hjem (sykehjem) på grunn av leirraset. Nå blir de satt bakover i vaksinekøen. Fy f... for idioti.

Jeg nærmest koker over av sinne!!!

Da er jeg glad for å kunne informere deg om at alle eldre på sykehjem i dette landet er vaksinert nå, så du trenger ikke koke over av sinne på vegne av de.

Invisible_

Invisible_
02.03.21 22:39
Benkeslitern: Da er jeg glad for å kunne informere deg om at alle eldre på sykehjem i dette landet er vaksinert nå, så du trenger ikke koke over av sinne på vegne av de.

Nei, det er de IKKE!!!

KingKongHalvor

KingKongHalvor
02.03.21 22:46

Så mye uvitenhet. Å sette vaksiner på folk i et land for å stoppe en pandemi som har lammet landet i et år er da for pokker ingen belønning, man slukker brann der det faktisk brenner. 
Jeg gir da gladelig vekk min Oslo-dose til en annen som er mer bekymret enn meg, er uansett i gruppe 9, så jeg står langt bak i køen. 

(Innlegget ble redigert 02.03.21 22:46)

Benkeslitern

Benkeslitern
02.03.21 22:51
Invisible_: Nei

Nei, det er de IKKE!!!

Nå er det ca en måned siden at FHI gikk ut og sa at nesten alle på sykehjem her i landet er vaksinert, så jeg vil tro at alle er det nå.  Selvfølgelig kan det være enkelte som ikke er blitt vaksinert for at de har vært så syke at man fryktet de ikke ville tåle vaksinen, men man kan si at alle på sykehjem her i landet nå er vaksinert.

ulefos

ulefos
02.03.21 22:53
Invisible_: Jeg har sitte alene hjemme i ett helt år og ventet på en vaksine. Nå må jeg fortsatt vente pga en hel del tullinger i Oslo har gitt F....

ja det er klart, du er selvsagt den viktigste i hele verden

ulefos

ulefos
02.03.21 22:54
Invisible_: I min kommune, Gjerdrum, er vi rammet av store prøvelser i de siste. Alle våre eldste har blitt flyttet ut av sitt hjem (sykehjem) på grunn av leirraset. Nå blir de satt bakover i vaksinekøen.

nei det blir de ikke!, med mindre du regner sekstiåring blant de eldste

Cabal

Cabal
02.03.21 22:56
Invisible_: Jeg har sitte alene hjemme i ett helt år og ventet på en vaksine.

Hvorfor har du sittet hjemme alene og ventet på en vaksine?

Benkeslitern

Benkeslitern
02.03.21 22:59
Invisible_: forbanna

Nå er jeg fly forbanna. 

Du er sannsynligvis heller ikke klar over at frem til nå så er Oslo den kommunen i landet som har fått færrest vaksinedoser i forhold til folketallet ?

Dette fordi regjeringen frem til nå har prioritert de aller eldste og de på sykehjem, og Oslo har landets yngste befolkning.

Så når din kjære kommune Gjerdrum fikk flere doser enn Oslo satt du stille i båten, men når Oslo skal få litt flere enn Gjerdrum, da er helvete løs....

Invisible_

Invisible_
02.03.21 22:59
Benkeslitern: så jeg vil tro at alle er det nå

Du må gjerne tror hva du vil. Men jeg har snakket med hjemmesykepleier som kan fortelle om noe annet. Unnsett er skjevfordeling av vaksinen HELT feil.

Jeg er 68 år og har mange, og mange med meg, alvorlige unnliggende sykdommer som ikke får vaksinen blir skjøvet ut i tid. Noe jeg mener er svært ufortjent.

(Innlegget ble redigert 02.03.21 23:05)

PapaSmurf

PapaSmurf
02.03.21 23:03

Dette er det som blir resultatet etter Torgeir Dahls utbrudd. Folk som skylder på andre folk. La oss heve oss over det, vi som kan.

Det er det dummeste vi gjør i en slik situasjon. Det er ikke folk som har skyld i Corona. I allefall ingen i Norge. 

Så nei, det er ikke noen idioter i Oslo som har gitt faen man kan lempe frustrasjonen på viruset over på. At det er folk som bor i Oslo som gir faen tviler jeg ikke på. Men slike mennesker finner man overalt. De må uansett ikke være de man fokuserer på. Det vi må fokusere på, vi som ikke gir faen, enten vi er fra Molde, Gjerdrum, Andøya, Karmøy eller Oslo er å bli kvitt denne sykdommen. 

Jeg vet ikke hva som er best smittefaglig sett, men om det beste viser seg å være en omfordeling av vaksiner til de tettest befolkede områdene så stiller ikke jeg meg i veien. 

Nå er vi så nært å nå målet, og uansett om man kaller det vi har vært igjennom for dugnad, samarbeid eller tvang så la oss fullføre dette og gå videre. Helst som et samlet folk og ikke et splittet folk som skuler på hverandre. 

helgekarl

helgekarl
02.03.21 23:04
Invisible_: alvorlige unnligend

Kan du fortelle oss litt mer om denne lidelsen?

Benkeslitern

Benkeslitern
02.03.21 23:05
Invisible_: hjemmesykepleier

Så nå er det hjemmesykepleieren din som er fasiten, og ikke FHI ?

Men jeg skal gi deg en ting, akkurat i Gjerdrum kan det nå være litt uoversiktelig og treghet med å få vaksinert sykehjemsbeboerne pga at ett sykehjem er stengt pga det tragiske raset.  Og da antar jeg at de beboerne der nå er spredd rundt omkring i kommunen eller nabokommunene.

(Innlegget ble redigert 02.03.21 23:07)

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:08
helgekarl: an du fortelle oss litt mer om denne lidelsen?

Jeg kan nevne det mest alvorlige. 

Flere hjerteinfarkt, 2 hjerneslag og flere kreftdiagnoser-

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:10
Benkeslitern: Så nå er det hjemmesykepleieren din som er fasiten, og ikke FHI ?  Men jeg skal gi deg en ting, akkurat i Gjerdrum kan det nå være litt uoversiktelig og treghet med å få vaksinert sykehjemsbeboerne pga at ett sykehjem er stengt pga det tragiske raset.  Og da antar jeg at de beboerne der nå er spredd rundt omkring i kommunen eller nabokommunene.

Du har helt rett.

Benkeslitern

Benkeslitern
02.03.21 23:12
Invisible_: sykdommer

Jeg er 68 år og har mange, og mange med meg, alvorlige unnliggende sykdommer som ikke får vaksinen blir skjøvet ut i tid. 

Hvis du er 68 år og har mange underliggende sykdommer er du jo ganske langt fremme i køen av de som står for tur nå, så det at Gjerdrum får 3 % færre vaksinedoser enn det som var planlagt vil sannsynligvis medføre at du maksimalt må vente et par dager lenger før det er din tur.  

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:16
Cabal: Hvorfor har du sittet hjemme alene og ventet på en vaksine?

Er det mulig å spørre om så dumt?

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:17
Benkeslitern: Hvis du er 68 år og har mange underliggende sykdommer er du jo ganske langt fremme i køen av de som står for tur nå, så det at Gjerdrum får 3 % færre vaksinedoser enn det som var planlagt vil sannsynligvis medføre at du maksimalt må vente et par dager lenger før det er din tur.

Mulig det tar bare tar ett par dager ekstra, men det kan være nok.

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:21
ulefos: ja det er klart, du er selvsagt den viktigste i hele verden

Tosk

Invisible_

Invisible_
02.03.21 23:23

Beklager mine rare formuleringer men det skylles at jeg så forbanna at jeg neste sprekker.

Lover å forbedre meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg