Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

På tide å heise flagg; hva stemmer vi til høsten ?

NYTT TEMA
arkles

arkles
02.03.21 19:52

Uten å ha det dokumentert så tipper jeg at jeg har stemt AP 60 % opp gjennom årene 35 % Høyre og et eller to lokale protestvalg (storting og kommune)

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Høyre til høsten, men nå er jeg jaggu i tvil. Kommer Erna med svada kl 20 er jeg ferdig.. AP frister ikke all verden; men kanskje man skal kline til med Trygve men usikker der og. MDG og SV uaktuelt; Venstre er vel bortkastet, Rødt er jo klin gærne men de har hvertfall idealismen i behold.. Hadde Hareide vært KRF-leder skulle jeg vurdert de..

"Andre - hvem er leder der ?

Hva tenker folket ?

(Innlegget ble redigert 02.03.21 19:53)

neondian

neondian
02.03.21 20:58

Om ikkje noko dukker opp så vert det SP til hausten.

fruitman

fruitman
02.03.21 21:10

Trolig SP eller Demokratene.

ulefos

ulefos
02.03.21 21:43

SV og jeg er ikke i tvil

Farmer

Farmer
02.03.21 21:58

AP eller SP. 

AP står i noen retningsvalg for tiden som blir inntresant.

aIseboy

aIseboy
02.03.21 23:23

H eller V. 

EinarSalbu

EinarSalbu
03.03.21 08:50

Det blir AP.

Noreger

Noreger
03.03.21 08:52

Senterpartiet, Rødt, eller SV.

nissen26

nissen26
03.03.21 08:56
arkles: MDG og SV uaktuelt;

enig! å stemme på sekter er ikke et alternativ

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 09:01
arkles: Hva tenker folket ?

H eller V. Hvis V henter seg inn og ser ut til å ha en mulighet til å komme over sperregrensen blir det V, hvis ikke så blir det nok en gang H.

Raul07

Raul07
03.03.21 09:25
arkles: Uten å ha det dokumentert så tipper jeg at jeg har stemt AP 60 % opp gjennom årene 35 % Høyre og et eller to lokale protestvalg (storting og kommune) Jeg hadde egentlig bestemt meg for Høyre til høsten, men nå er jeg jaggu i tvil. Kommer Erna med svada kl 20 er jeg ferdig.. AP frister ikke all verden; men kanskje man skal kline til med Trygve men usikker der og. MDG og SV uaktuelt; Venstre er vel bortkastet, Rødt er jo klin gærne men de har hvertfall idealismen i behold.. Hadde Hareide vært KRF-leder skulle jeg vurdert de.. "Andre - hvem er leder der ? Hva tenker folket ?

Jeg har vel stort sett stemt AP jeg også, usikker nå. Utfordringen min er egentlig den samme uansett om jeg stemmer på AP eller H.

Jeg vil ikke ha med MdG / SV inn med AP i regjering, og jeg ønsker ikke å ha med KrF inn med H.

Både AP og H kan jeg støtte i de fleste saker, men jeg vil ikke dra det for langt til venstre via støttepartier og vil aldri ha KrF i en posisjon i regjering via H.

En_ganske_snill_mann

Jeg har tradisjonelt stemt på Høyre, men jeg ønsker ikke mer av Krf som haleheng, skeptisk til Venstre også.
Ap i regjering med Rødt eller MDG er utaktuelt å støtte; Rødt kan ha gode poenger men er er best i opposisjon. MDG er fra en annen planet.

Så vidt jeg vet er det ingen av disse partier som aktivt benekter behovet for en omstilling vekk i fra olje som hovedinntektskilde i Norge, eller ikke tar miljø og påfølgende klima-utslipp på alvor... i partiprogrammet.

Jeg ser med bekymring på de økende økonomiske forskjellene i samfunnet, og at vi ikke har lykkes i å integrere innvandrere med det resultat at vi har fått en ny økonomisk underklasse som ikke opplever at de er en del av det norske samfunnet.

Sp med Vedum vet jeg ikke hvor jeg har; jeg er ikke begeistret for EU og overnasjonal kontroll men forstår viktigheten av å være en del av den internasjonale arena.

PerryAndre

PerryAndre
03.03.21 12:09

Jeg stemmer Høyre. Kan oppgi to grunner. Jeg er en person med stor respekt for individet. At folk skal få leve livet som de selv vil, innenfor grenser som går på ens handlinger ikke skal gå utover andre mennesker. Frp går for langt.

Andre er betydningen av våre private bedrifter har på vårt velferdssamfunn. Jeg er litt bekymret over fremtiden med Sp ved roet, som ser mer tilbake i tid, selvfølgelig lengre tilbake i tid enn årene de satt i regjering. For vesten står ovenfor nye muligheter med 5G og robotteknologi. Arbeidsoppgaver som krever kompetanse, som finnes i byene og i bynære områder. Og det bidrar til ytterligere sentralisering. En prosess som startet med Harald Hårfagre som beseiret bøndene og deres høvdinger.  

(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:12)

malacay3

malacay3
03.03.21 12:12

Venstre igjen. Vil de skal over sperregrensen, etter at Grande er borte bør de konsentrere seg om de liberale verdiene sine og ikke vern av myr. 

Malacay

missChance

missChance
03.03.21 12:21
Raul07: Jeg vil ikke ha med MdG / SV inn med AP i regjering, og jeg ønsker ikke å ha med KrF inn med H

Desto viktigere da å stemme på "hovedpartiet" enten det er AP eller H slik at de små partiene får minst mulig makt i koalisjonen.

farout05

farout05
03.03.21 12:44
nissen26: enig! å stemme på sekter er ikke et alternativ

Nei, man kan jo stemme på drittpakkeprodusenten Høyre as, som leverer ferdig komponerte drittpakker på dørene, NB, gratis levering i Oslo og omegn!

SlimWhitman

SlimWhitman
03.03.21 12:55

Hvorfor sløse vekk tiden sin på å stemme på 'noen' av disse fjøsnissene?

vif_support

vif_support
03.03.21 13:04

Senterpartet.

Som kommer til å styre landet til høsten 

farout05

farout05
03.03.21 13:09
En_ganske_snill_mann: Sp med Vedum vet jeg ikke hvor jeg har; jeg er ikke begeistret for EU og overnasjonal kontroll men forstår viktigheten av å være en del av den internasjonale arena.

Her er du vel inne på en myte?

Tror du virkelig at SP vil "bygge høye murer" rundt Norge og isolere landet ut mot verden? Norge er med i en rekke internasjonale organisasjoner, SP vil vel ikke si opp disse medlemskapene?

Mot EU har Norge et syttitalls avtaler, hvorav èn av dem bestemmer at Norge må ta inn EU-regelverket. Det er den avtalen SP vil si opp, hvis konsekvens er at Norge tar tilbake tapt suverenitet til å styre landet.

Norge vil uansett forbli på den internasjonale arena.

(Innlegget ble redigert 03.03.21 13:12)

En_ganske_snill_mann

farout05: Tror du virkelig at SP vil "bygge høye murer" rundt Norge og isolere landet ut mot verden? Norge er med i en rekke internasjonale organisasjoner, SP vil vel ikke si opp disse medlemskapene? Mot EU har Norge et syttitalls avtaler, hvorav èn av dem bestemmer at Norge må ta inn EU-regelverket. Det er den avtalen SP vil si opp, hvis konsekvens er at Norge tar tilbake tapt suverenitet til å styre landet.

" jeg er ikke begeistret for EU og overnasjonal kontroll men forstår viktigheten av å være en del av den internasjonale arena." sic.

Trodde ikke at man kunne lese dette ut av min uttalelse, men mitt svar til deg er at nei, jeg tror ikke at SP vil isolere Norge på noe vis.
Forsøkte å uttrykke mine følelser rundt globalisme, og dette kom i avsnittet med Sp, da disse har vært Nei til EU.
Vedrørende Vedum så opplever jeg at jeg ikke helt har taket på hvilken vei han ønsker å gå i politikken, noen som kommer inn i vurderingen av Sp som min stemme-mottaker.

Greit at du tar det opp forsåvidt.

Torotto

Torotto
03.03.21 14:18

Jeg samler underskrifter til et nytt parti .  - Værhanepartiet - 

Problemet er at kun lykkes, ved hente værhaner fra de etablerte partiene! 

Problemet er å skaffe værhaner nok.   Dette kan nok løses via å etablere  distriktsvennlige  "Værhanebedrifter" rundt omkring i landet.  PS vil unngå å gjøre de til Hjørnesteins bedrifter, ettersom hjørnestein, kun brukes i hjørner og resterende stein, har mye større antall.

Godt Valg! 

EinarSalbu

EinarSalbu
03.03.21 14:24

Fremdeles ingen som har flagget FrP som sitt parti. Det er jo positivt.

farout05

farout05
03.03.21 14:43
En_ganske_snill_mann: " jeg er ikke begeistret for EU og overnasjonal kontroll men forstår viktigheten av å være en del av den internasjonale arena." sic. Trodde ikke at man kunne lese dette ut av min uttalelse, men mitt svar til deg er at nei, jeg tror ikke at SP vil isolere Norge på noe vis.
Forsøkte å uttrykke mine følelser rundt globalisme, og dette kom i avsnittet med Sp, da disse har vært Nei til EU.
Vedrørende Vedum så opplever jeg at jeg ikke helt har taket på hvilken vei han ønsker å gå i politikken, noen som kommer inn i vurderingen av Sp som min stemme-mottaker. Greit at du tar det opp forsåvidt.

Takker for greit svar, dette har du full kontroll på.

Er jo enda en stund til valget, vi får håpe at valgkampen vil dreie seg om de viktige sakene, så får vi ta en endelig vurdering på valgets dag.

vif_support

vif_support
03.03.21 14:44
EinarSalbu: Fremdeles ingen som har flagget FrP som sitt parti. Det er jo positivt

FrP er nede for telling. Når grensene er stengte kommer det ikke så mange migranter og da blir det vanlig politikk

FrP gikk i SV-fella
- Vingling i EU-saken.
- Dolket i ryggen av sine regjeringspartnere.
- Alt skal privatiseres mentaliteten 
- Laveste anbud vinner

farout05

farout05
03.03.21 14:49
Torotto: Jeg samler underskrifter til et nytt parti .  - Værhanepartiet -  Problemet er at kun lykkes, ved hente værhaner fra de etablerte partiene!  Problemet er å skaffe værhaner nok.   Dette kan nok løses via å etablere  distriktsvennlige  "Værhanebedrifter" rundt omkring i landet.  PS vil unngå å gjøre de til Hjørnesteins bedrifter, ettersom hjørnestein, kun brukes i hjørner og resterende stein, har mye større antall. Godt Valg!

He he, takk i lige måde....

Det burde jo også vært en samling av de som ynder og legge seg flat og snu alle steiner ;)

Torotto

Torotto
03.03.21 14:55
farout05: flat og snu alle steiner

Det er vel Flyndre- og Krabbeparti?   Hvor Russerkrabber er overvåket, men allikevel en vinner på eksklusive restauranter.  ;-)

Flyndre parti har begge øya plasser på samme side og man vet jo hva det fører til! 

Sånn går dagene. 

Ljot

Ljot
03.03.21 20:02

Lander sannsynligvis på FrP eller Liberalistene. Ikke fordi jeg er enig i ett og alt, men fordi de er minst uspiselige. Samt at motstemmer behøves. Kommunegrå unison enighet fører på sikt til tankemessig åreforkalkning. 

farout05

farout05
03.03.21 20:09
Torotto: Flyndre parti har begge øya plasser på samme side og man vet jo hva det fører til!

;).....da blir det vel ekstra vanskelig å se bjelken i eget øye....?

ehall

ehall
03.03.21 20:45

Anser alle partier på Stortinget som globalister og sosialdemokrater, bortsett fra sosialistene, så er det minimal forskjell på dem. Så jeg ser ut av huset og får se hvem som stiller med lister. Godt mulig Partiet De Kristne.

Hilsen frafallen FrP'er.

sisyf0s

sisyf0s
03.03.21 20:57
arkles: Hva tenker folket ?

Tja, hverken Naturvernforbundet eller WWF stiller til valg. Men jeg finner vel kanskje på noe som kan stemmes på...

Klikk for å gå tilbake til toppen